kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Nowy Honker.
"Pierwszy raz honker otrzymał niezależne przednie zawieszenie. Poprzedni
miał z przodu sztywny most, przez co przy dużej szybkości niezbyt dobrze
się prowadził. Mimo obniżenia samochodu o 140 milimetrów pojazd nic nie
stracił ze swych walorów terenowych. - Prześwit jest taki sam jak w
poprzednim modelu - 200 mm, a głębokość brodzenia nadal wynosi 80
centymetrów - dodaje Jan Wielgus."
Cześć,
osobiście nie sądze by wyelimiowało główne problemy w uzytkowaniu samochodu
w warunkach bojowych, owszem pewne anachronizmy zostały zliwidowane, ale
nadal jest to samochód rolniczy używany do celów wojskowych (w szczególności
do celów patrolowych), do bojowej wersji Land Rovera czy Mercedesa G bardzo
wiele mu brakuje.
M.
Nowy Honker. Michał Kaśkosz napisał(a):
Cześć,
osobiście nie sądze by wyelimiowało główne problemy w uzytkowaniu samochodu
w warunkach bojowych, owszem pewne anachronizmy zostały zliwidowane, ale
nadal jest to samochód rolniczy używany do celów wojskowych (w szczególności
do celów patrolowych), do bojowej wersji Land Rovera czy Mercedesa G bardzo
wiele mu brakuje.
Jakie główne problemy? Nadmierną skłonnosc do wywrotki?
Jest nizszy o 140mm, więc prawdopodobnie ma obniżony srodek cięzkosci.
pzdr
Land Rover Range Rover - gdzie kupic, informacje.. Wasze rady i opinie wziely gore. Faktycznie moze zamiast Jeep-em zaintersuje
sie Range lub Land Roverem 2.5 TD.
Doradzcie gdzie moge znalezc kompedium wiedzy o tych samochodach i co
najwazniejsze gdzie i za ile mozna kupic uzywane auto. Jak jest z
niezawodnoscia np. 10 latka. Gdzie znalez rankingi niezawodnosci
sam.terenowych itp...
ryszard.cie@privat.post.de
##Auto terenowe##. Zbieram uwagi, opinie i informacje nt.ogolnodostepnych i w miare takich
uzywanych wozkow terenowych (nie terenopodobnych).
Mysle o autach w okolicach 20 - 25 tys. zł (moze to za malo? :(
Co byscie polecili (procz Tarpana i UAZa)?
Jezdze b. duzo w terenie lecz z regoly dojezdzam w takie miejsca niezly
kawal szosami.Nie stac mnie na 2 samochody wiec sila rzeczy jezdzilbym
takze w miescie. Auto takie musialoby miec wobec tego jako taki komport
jazdy po szosie i nie palic tyle co Star 200 :)
P.S.Jakie sa ceny np. 5-8 letniego 4Runnera, Patrola albo Land Rovera
Defender itp?
Slawek
Samochód terenowy jaki do pracy w polu.
polandcruiser wrote:
| Potrzebuje samochód terenowy do pracy w energetyce który pociągnie
przyczepę
| 1.5 tony. W trudnym terenie.
Najpierw napisz ile chcesz wydac kasy na tego sprzeciora.
Rozwiazanie przyjdzie samo.
pol
:-))) Od tego trzeba było zacząć. Jeśli tanie to UAZ, używany Land Rover
Defender, ARO, Toyota Land Cruiser, może Nissan Terrano.
Jeśli drogie to Nissan Patrol, Land Rover Defender (nowszy :-)), LR
Discovery.
I w zasadzie to tyle. LR Defender byłby najlepszy, ale to zależy od
kasy. Reszta to są takie raczej luksusowe wózki które nie nadają się do
ciężkiej (powtarzam: ciężkiej) pracy.
Chyba, że luksus też ma być brany pod uwagę. ;-)
Najlepsze i najgorsze samochody używane. http://www.motofakty.pl/artykul/najlepsze_i_najgorsze_samochody_uzywa...
Najmniej awaryjne
1. Toyota Corolla 2000-2002 (3)*
2. Honda CR-V 1997-2002 (5)*
3. Honda HR-V 1999-2005 (6)
Toyota Celica 2000-2006 (6)
5. Honda S2000 od 1999 roku (7)
6. BMW Serii 3 1994-2001 (9)
Honda Civic 1996-2001 (9)*
Honda Accord 1999-2003 (9)*
9. Honda Civic 2001-2005 (10)*
10. Nissan Micra 1998-2002 (11)*
Najbardziej awaryjne
1. Alfa Romeo GTV 1996-2003 (97)
2. Renault Espace 1997-2002 (77)
3. Jaguar XK8 1996-2006 (62)
4. Renault Laguna 2000-2007 (55)
5. Fiat Multipla od 1999 roku (52)
6. Volvo S80 1998-2006 (51)
7. Land Rover Freelander 2000-2006 (48)
Range Rover 1995-2002 (48)
Audi Allroad 2000-2005 (48)
10. Seat Alhambra od roku 2000 (47)
TOYOTA RAV4 vs. HONDA CR-V. Witam,
jako prawdziwy lamer w dziedzinie samochodów :-P
zwracam się z prośbą o pomoc.
Moja rodzicielka właśnie pożegnała się z wysłużoną
ale prawie niezawodną Hondą Accord 2.2 LX '94 i
teraz zastanawia się nad kupnem jednego z 2 aut
podanych w topicu.
TOYOTA RAV4 i HONDA CR-V
Oba auta nowe z salonu, silniki po 2 litry (Honda: 147 KM,
Toyota: 150 KM - wg. producentów). Co byście doradzili?
Szczerze mówiąc nie wiem nawet jakimi kategoriami się
kierować. Samochód generalnie używany będzie w mieście
i w terenach wiejskich, gdzie czasami zwykłym autem
osobowy nie da się przejechać. Oprócz tego będzie
prawdopodobnie uczestniczył w różnych wypadach
zagranicznych. Ma być niezawodne i sprawne z nienagannym
przyspieszeniem (oczywiście jak na ten typ pojazdu).
A może zaproponowalibyście coś innego? Tylko od razu
mówię, że Nissan Terrano z 3-litrowym silnikiem Diesla
(cytuję moją mamę: "chodzi jak traktor" :-))) i
Land Rover Freelander nie wchodzą w grę.
Dzięki za sugestie.
Pozdrawiam,
matt
Zabawa w wybór samochodów.
Tomasz Jarnot wrote:
Ponieważ od pewnego momentu na grupie zaczęto wałkować w te i we wtę ten
sam temat - JAKIE AUTO WYBRAĆ? - proponuję małą zabawę - powinniśmy się
rozruszać nieco. MAmy 3 kategorie "finansowe" - do 45 kzł, do 80 kzł, do 200
kzł. I teraz niech każdy napisze, jakie ( i dlaczego ) auto kupiłby ( nowe i
używane, czyli podajemy DWA auta na kategorię ) w tych granicach. Potem
zbierze się to w jedną całość i na stronę pl.misc.samochody - ludzie będą
mieli podręcznik, a my linka, żeby ich tam odsyłać i będziemy się mogli
zająć ciekawszymi tematami :-)))
do 45 tys zł
używane:
Renault Laguna 2.0 (lub 1.8) z klimą, najchętniej 97/98 rok, jakby
jeszcze kombi...
nowe: Fiat Punto...
Nissan Micra...
nie wiem...
do 80 tys zł:
używane: może Land Rover Discovery (nie wiem ile kosztują takie...),
niezbyt stary lub Range Rover
Subaru Legacy kombi !
nowy: Renault Laguna 2.0 RXE kombi
zresztą, jakbym miał do wydania 80 tys zł na samochód to nie bawiłbym
się z używanym
do 200 tys zł (marzenia...):
używany: Porsche 911 ... ;-)))))
nowy: Range Rover (chyba się mieści w zakresie cenowym... ;-)), Subaru
Legacy kombi,
Zabawa w wybór samochodów.
Wojtek S wrote:
do 80 tys zł:
używane: może Land Rover Discovery (nie wiem ile kosztują takie...),
niezbyt stary lub Range Rover
Subaru Legacy kombi !
dopisałbym jeszcze Volvo Cross Country ale nie wiem, czy już są używane
w tej cenie ;-))
nowy: Renault Laguna 2.0 RXE kombi
zresztą, jakbym miał do wydania 80 tys zł na samochód to nie bawiłbym
się z używanym
do 200 tys zł (marzenia...):
używany: Porsche 911 ... ;-)))))
nowy: Range Rover (chyba się mieści w zakresie cenowym... ;-)), Subaru
Legacy kombi,
znowu Volvo Cross Country
Samochody terenowe (wasze informacje).
g@friko.onet.pl wrote:
: Witam!
:
: Mam zamiar kupic samochod terenowy.
: Jest kilka modeli ktore mnie interesuja:
: Mercedes D Terenowy (model uzywany przez wojsko polskie)
: Range lub Land Roverem 2.5 TD
: Lada Niva
: Mitsubishi L200D
: Toyota HiLux D
: Isuzu TroperD
: Nie wiem jaki z nich ma najwiecej plusow.
: Sklaniam sie do Mercedesa uzywanego przez wojsko.
: Sprawdzony model i zero upiekszen.
: Napiszcie prosze!
:
: Pozdrowienia !
:
Po ile sa takie merole? Egzemplarz po wojsku moze byc zjechany, mimo ze
Mercedes, takze uwazaj. Land (i Range) Rovery maja procz znakomitych
wlasnosci terenowych takze ta zalete ze karoserie maja z aluminium przez
co nigdy nie koroduja (w przeciwienstwie np do Nivy). Jesli japonce sa
stare, to daruj je sobie. W przeciwienstwie do merca i land rovera sa to
samochody raczej "jednorazowego uzytku". A ww. mozesz wielokrotnie
remontowac.
:
:
:
:
Pozdrowienia
Samochody terenowe (wasze informacje).
Przemol (woj@priv.onet.pl) wrote:
: Hubert Krzemien wrote:
:
: co nigdy nie koroduja (w przeciwienstwie np do Nivy). Jesli japonce sa
: stare, to daruj je sobie. W przeciwienstwie do merca i land rovera sa to
: samochody raczej "jednorazowego uzytku". A ww. mozesz wielokrotnie
: remontowac.
: Trochę chyba przesadzasz z tymi japońcami . Mam 14 letnie PAJERO po
: młodym kolesiu , który napewno dał mu w kość , ale po drobnej naprawie
: zawieszenia ( końcówki drążków , swożnie )auto pracuje jak złoto .
: Właściwie trzeba pamiętać , że najleprzy OFF ROAD musi mieć ramę , która
: zapewnia właściwą sztywność konstrukcji .
:
: z topielczym pozdrowieniem
: Przemol
Co do ramy to zgadzam sie w 100%. A co do tego Pajero, to mam pytanie: Czy
robiles, lub czy planujesz zrobic (i za ile km) naprawe glowna silnika? Tak
naprawde 14 lat to nie jest duzo na samochod terenowy. Japonce chodza
bezblednie, dopoki chodza, ale z tego co wiem, to sie ich raczej nie remontuje. No a poza
tym koszty czesci sa zabojcze.
BTW podobno WP sprzedaje stare Gazy i Uazy. Niektore nie uzywane z zapasow
mobilizacyjnych. Ciekawe ile kosztuja.
Pozdrawiam
Samochody terenowe (wasze informacje).
Hubert Krzemien wrote:
Przemol (woj@priv.onet.pl) wrote:
: Hubert Krzemien wrote:
:
: co nigdy nie koroduja (w przeciwienstwie np do Nivy). Jesli japonce sa
: stare, to daruj je sobie. W przeciwienstwie do merca i land rovera sa to
: samochody raczej "jednorazowego uzytku". A ww. mozesz wielokrotnie
: remontowac.
: Trochę chyba przesadzasz z tymi japońcami . Mam 14 letnie PAJERO po
: młodym kolesiu , który napewno dał mu w kość , ale po drobnej naprawie
: zawieszenia ( końcówki drążków , swożnie )auto pracuje jak złoto .
: Właściwie trzeba pamiętać , że najleprzy OFF ROAD musi mieć ramę , która
: zapewnia właściwą sztywność konstrukcji .
:
: z topielczym pozdrowieniem
: Przemol
Co do ramy to zgadzam sie w 100%. A co do tego Pajero, to mam pytanie: Czy
robiles, lub czy planujesz zrobic (i za ile km) naprawe glowna silnika? Tak
naprawde 14 lat to nie jest duzo na samochod terenowy. Japonce chodza
bezblednie, dopoki chodza, ale z tego co wiem, to sie ich raczej nie remontuje. No a poza
tym koszty czesci sa zabojcze.
BTW podobno WP sprzedaje stare Gazy i Uazy. Niektore nie uzywane z zapasow
mobilizacyjnych. Ciekawe ile kosztuja.
Pozdrawiam
Ssangyong Rexton 4x4 - any info?.
"Adam Kubicki" <a@NOTHANKS.kubicki.plwrote in message
Piotr S. napisał:
| Moim zdaniem, jak juz kupowac za tyle pieniedzy samochod to lepiej
dolozyc
| te 15-20k pln do Toytoy Landcruiser.
Pomyliłeś się o jedno zero (150-200k pln)?
Nie stać mnie...
Lancruiser 100 (mała mnie nie interesuje) kosztuje od 285 do 326k pln.
Rexton 140-190k pln.
A używane nie wchodzą w rachubę.]
Skoro rexton kosztuje 140-190 k pln to Land Rover Discovery z TD5 kosztuje
od 190 kpln. Przy czym myślę, że możesz spokojnie negocjować spore upusty.
Jurand.
Ssangyong Rexton 4x4 - any info?.
| Moim zdaniem, jak juz kupowac za tyle pieniedzy samochod to lepiej
dolozyc
| te 15-20k pln do Toytoy Landcruiser.
| Pomyliłeś się o jedno zero (150-200k pln)?
| Nie stać mnie...
| Lancruiser 100 (mała mnie nie interesuje) kosztuje od 285 do 326k pln.
| Rexton 140-190k pln.
| A używane nie wchodzą w rachubę.]
Skoro rexton kosztuje 140-190 k pln to Land Rover Discovery z TD5 kosztuje
od 190 kpln. Przy czym myślę, że możesz spokojnie negocjować spore upusty.
Disco starego już nie ma i to nie tylko w Polsce, ale i na większości rynków
europejskich. Jak ludzie zobaczyli "trójkę" to końcówka produkcji została
rozkupiona na pniu. W cenie 16x tys. zł to można kupić Patrola GR, ale ten
juz nie jest tak trendy jak Rexton;-)))
Pzdr,
Konik
Ssangyong Rexton 4x4 - any info?.
"Tomasz Konik" <tome@gazeta.plwrote in message
| Moim zdaniem, jak juz kupowac za tyle pieniedzy samochod to lepiej
| dolozyc
| te 15-20k pln do Toytoy Landcruiser.
| Pomyliłeś się o jedno zero (150-200k pln)?
| Nie stać mnie...
| Lancruiser 100 (mała mnie nie interesuje) kosztuje od 285 do 326k pln.
| Rexton 140-190k pln.
| A używane nie wchodzą w rachubę.]
| Skoro rexton kosztuje 140-190 k pln to Land Rover Discovery z TD5
kosztuje
| od 190 kpln. Przy czym myślę, że możesz spokojnie negocjować spore
upusty.
Disco starego już nie ma i to nie tylko w Polsce, ale i na większości
rynków
europejskich. Jak ludzie zobaczyli "trójkę" to końcówka produkcji została
rozkupiona na pniu. W cenie 16x tys. zł to można kupić Patrola GR, ale ten
juz nie jest tak trendy jak Rexton;-)))
Buuu ;(( wiedziałem, że coś w tym Disco jest, że mi się tak podoba... i jak
widać - nie tylko mi...
Jurand.
z okazji barbórki czyli samochody pod ziemią. Witam
Z okazji Barbórki serdeczne życzenia dla kierowców (operatorów) samochodów i
innych pojazdów pod ziemią.
Nie każdy chyba wie, że w wyrobiskach górniczych 1200 metrów pod ziemią
jeżdzą prawie normalne samochody terenowe. Z tego co widziałem to są
używane: Land Rover Defender, Toyota Hilux
np.http://www.kghm.pl/gal/press/g1z8.jpg i Tarpan Honker.
A frajda jest niezła jechać z prędk. 60 km/h w wyrobisku o wymiarach 6x5
metrów w labiryncie korytarzy kopalnianych. Duże wrażenie szybkości.
Pozdrawiam
Marco
z okazji barbórki czyli samochody pod ziemią.
Nie każdy chyba wie, że w wyrobiskach górniczych 1200 metrów pod ziemią
jeżdzą prawie normalne samochody terenowe. Z tego co widziałem to są
używane: Land Rover Defender, Toyota Hilux
np.http://www.kghm.pl/gal/press/g1z8.jpg i Tarpan Honker.
A frajda jest niezła jechać z prędk. 60 km/h w wyrobisku o wymiarach 6x5
metrów w labiryncie korytarzy kopalnianych. Duże wrażenie szybkości.
Wiemy, wiemy. Znamy nawet firmę, która dla KGHMu robi specjalne wersje
Defenderów do pracy podziemnej, trójosiowe, na 16 osób.
Wesołej Barbórki
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl