Strona główna
  Land Rover Freelander jakie oleje i gdzie

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Land Rover Freelander 2001, TD4, webasto nie wyłącza się!. Witam forumowiczów!
Mam problem z webasto (bez programatora) w freelanderze. Webasto poniżej 5 stopni automatycznie się odpala i jest owszem, sprawne, ale moim zdaniem za sprawne...Po zapaleniu rano samochodu i przejechaniu nawet 35km webasto wciąż działa, nie wyłącza się! Spalanie oleju wzrosło znacznie i chciałbym to ograniczyć. Mam pytanie: Czy ktoś wie może jak ten problem rozwiązać. Czy nie ma możliwości odłączenia ręcznego tego ustrojstwa po zagrzaniu się samochodu? Będę wdzięczny za pomoc!
Toyota Hilux? Jeep Cherokee? Co do ciągania lawety???. " />
">A range rover, land rover? Ponoć to najlepsze terenówki. Amerykańskie badziewie skreśliłbym na starcie.


1. lr/rr są dobre jako wyprawówki, bo da się je fajnie zindywidualizować i mają przyzwoite wnętrza. No, jako przeprawówka spisuje się LR defender
2. o LR/RR mówi się, że jak w garażu rano nie ma kałuży oleju, to niechybnie tydzień temu ukradli auto

Oczywiście nie wspominam nawet o freelanderze, bo z terenówką ma to niewiele wspólnego.

W trasę defend zbyt surowy według mnie, jak jest z dyskoteką zupełnie nie wiem/
Tragi MOBILEXPO 2009 w Krakowie. Co do land rovera freelandera to moi dwaj kumple mają... jeden z początku produkcji, czyli I gen a drugi II gen... i niestety ani jeden ani drugi to nie sa auta terenowe, ale do jazdy po mokrych liściach i parkowania na trawie się nadają. Jednak awaryjność tych aut jest duża. Szczególnie chodzi tu o przeniesienie napędu - bardzo długi wał napędowy tylnych kół powoduje że ciężko jest z jego łożyskowaniem i niestety bardzo często trzeba to wymieniać bo inaczej drgania są potworne.
Ale jeśli już Land rover to polecam Discovery. Naprawdę fajne autko - duże i wytrzymałe. Spalanie jak na 4x4 - przyzwoite - znajomi maja i mówią że w trasie mieści się w 8-9l/100km a w mieście to około 12l/100km - oczywiście piszę o silniku diesla.
Co do zafiry - w robocie jeżdżę I gen. tego autu i przyznam że to makabryczne przeżycie. Po pierwsze środek...jak poprzednik pisał - odstrasza a po drugie to może ja jestem niewymiarowy albo nie potrafię tam siedzieć, bo dźwignia zmiany biegów jest tak usytuowana że trzeba dobrze się nagimnastykować żeby zmienić bieg mając opuszczony podłokietnik.
A po drugie to turbo dziura... jak chcesz wyprzedzić to kombinujesz jak tu się rozpędzić aby turbo włączyło się w odpowiedniej chwili - kilka razy przeżyłem szok. Poza tym po przebiegu 250tyśkm autko ma problemy z pompą paliwową, zapowietrza się układ tak ze rano ciężko go odpalić, olej kapie z silnika w podobnej ilości jak w moim starym uazie - po prostu szok... mój polonez ma 217tyś przejechane bez remontu silnika i jestem jego bardziej pewien niż tego opla.
Co do brlingo - super sutko - kumpel ma 2 takie w firmie - pięknie mu się sprawują. Jak kiedyś padnie mi mój niezawodny (plu plu plu) polonez to kupie berlingo
Tylko nie kupuj Peugeota partnera !! awaryjność tego auta mnie przeraziła, a jeszcze bardziej mojego szwagra który miał przez 10 lat lanosa i zachciało mu się wymienić na Partnera... po prostu masakra. W ciągu roku ma więcej awarii niż lanos przez 10lat.
[w202] Dylemat kupującego - pytania i porównania modeli. rozumiem, ze te pytanie było do mnie, o rozwinieciu mej mysli o problemach z CDI


...cóz mam odpowiedziec, raczej szukam potawierdzenia tej tezy, ze CDi sa złe. Kuzynka kupowała teraz na dniach A-Klasse, chciala dieselka, mechanik z Plocka z serwisu Mercedesa odradził jej mówiąc ze po diabła szuka sobie problemów, i przekonał ją do benzynki 1.6

dla mnie diesle ogólnie to klekotki ... kle kle kle kle ... dla koneserów. Jak ktos lubi, proszę bardzo. Ale to o starych dieslach z tym ...kle kle kle, tak sprzed 20 lat.

Paliwko było tanie, silniki robiły po milion km, warto było. Dzisiejsze diesle moga równac sie z benzyniakami, paliwo w tej samej cenie, klekot ucichł, dzis turbodiesle w BMW mruczą twardo basem jak dawniejsze sierry cosword

ale pompowtryskiwacze sa bardzo wrazliwe na jakosc paliwa, a paliwo na poslkich stacjach jest lekko mówiac podejrzane. Znam wielu ludzi ktorzy kupowali autka w dieslu, bo oszczedniejszy, bo sprawniejszy obieg termodynamiczny, bo latwiej odsprzdac póxniej, bo cos tam... plusów mozna sobie nawymyslac.

Ale niejednego z tych moich znajomych zabolało po kieszeni jak padały wtryski. Szczególnie w Volskwagenach, ale tu mamy forum mercedesa ...choc analogia bliska

ja jezdze W 201 oraz W 202 (ten pierwszy jest niesprzedawalny, a szkoda mi sie go pozbyc za free) ...oba benzyniaki, i koszty eksploatacji sa małe.

Teść ma Land Rover'a Freelandera 2002r , ten model z silnikiem bmw 2.0td. Musi lac super olej, musi zmieniac filtr odmy, musi uwazac na paliwo, ....drogawo mu wychodzi eksploatacja. Ja w swojej C-klassie co 20 tys zmieniam olej, zwykly Mobil 1 , filtr oleju ... w sumie 100zł ...i jade, zima czy lato. Zmieniam swiece na nowe, i kosztuje mnie to na 4 cylindrach 50 zł?

a pompowtryskiwacz?????? to jest ten ból, ze z pensji zwyklego człowieka, szaraka-sredniaka trudno czasami wybólic taką kasę. Gdyby mnie było stac na nowe auto, albo dwuletnie, to ganz egal czy to diesel, czy benzyna z kompresorem, bo to i tak nowe, i obliczone na powiedzmy 200tys km

...a jezeli uskrobiesz troche oszczednosci, masz dom, masz odchowane dzieci, i chcialbys odrobine luksusu w postaci 6-7 letniego auta ... np. bmw, albo mercedes ... i rzucasz sie, a potem drugie tyle co te auto kosztowało musisz wywalic na serwisy, bo to do wymiany, tamto sie sypie, wtryski posiadały .... i tu rozwijam swoją mysl ... ze jak to???? dotad jezdzilem 10 lat 190-tką, az osiągnęła wiek 24 lat, zero problemów, jakosc mercedesa zaliczona na piątkę, a tu wsiadasz w np. takie W 203 ... auto ma niby 10 lat, a sypie sie jak stary polonez.

Ogólnie lepiej byc mądrym przed szkodą, niz po szkodzie. Dlatego słucham opini o CDI , i staram sie ustrzec

Ktos na forum napisał, ze patrzac na ogloszenia niemeickie, jest mnostwo CDi, ktore najechaly juz po pół miliona km. OK, ale niemcy maja inne paliwo, inne zarobki, i statystycznego Hansa stac zajechac do ASO, bo pensja, i stawka godzinowa mu na to wystarcza. Poza tem niemieckie ASO swiadczy usługi jakich w polsce nie zaznasz (troche przesadzam, bo tam tez nie ma mechaników co naprawiaja, tylko mechanicy ktorzy zepsutą czesc wymieniają). Ale maja wiedzę. W Pl trudno jest o dobry warsztat, a czesto i w ASO robią wałki , kasują fortune za usługe, a w jakosci wykonanej usługi jest wiele do życzenia. Miałem przygodę serwisem Peugeota w Szczecinie, to wiem czego mozna sie spodziewac


A powiedz mi cos kolego o silnikach benzynowych z kompresorem w modelach W 203 .... tak rocznik 2001 - 2002. Co Ty o nich sądzisz ?????

I jesli mozesz, to napisz mi pare plusów tych silników CDI , bede miał argumenty do rozmów z mechanikami, chcby tym , ktory odradził kuzynce diesla w A-klassie

....ale nawet jesli, to załózmy taka sytuację. CDI - to miód maszyna. Zajezdzam na stacje benzynową, np. Orlen przy granicy w Swiecku. Tankuje, i po 30km zalancza mi sie kontrolka, ze woda w przewodach paliwowych. W benzyniaku to mi sie nigdy nie zdarzy, a z CDI istnieje takie ryzyko, i jest ono wielce kosztowne.

Stare diesle z epoki mercedesów 124 pojadą na oleju ze smazalni ryb, jedyny wstyd, to zapach placków za autem Takiego diesla bym sobie życzył w 8 letnim mercedesie, ale te czasy juz minęły. A wraz z nimi nadeszły czasy niewyobrazalnych kosztów czesci zamiennych i potrzeb specjalistycznych napraw


pozdrawiam , nie jestem wrogiem CDi, ale cos mnie od nich odpycha (wolę byc mądry przed szkodą, aniżeli po)
[01-09-2010] Auto data 3.17 pl. Auto data 3.17 pl

Najnowsze wydanie AUTO DATA 2007. Program stanowi nieocenioną pomoc przy diagnostyce, naprawach, regulacjach. Zawiera schematy elektryczne, naprawy, lokalizacje sterowników, geometrię kół, momenty dokręcania śrub, kody serwisowe, fabryczne procedury likwidacji komunikatów /nie wymagające żadnych dodatkowych akcesoriów/ przypominających o zmianie oleju jak i okresowym przeglądzie - przydatne podczas, gdy sami zmieniamy olej i sami serwisujemy swój samochód.

Geometria kół samochodowych wraz z ilustracjami punktów regulacyjnych,
Dane diagnostyczne dla pojazdów z silnikami benzynowymi,
Dane diagnostyczne dla pojazdów z silnikami diesla, uzupełnione o:
kasowanie inspekcji olejowych i serwisowych,
kodowanie kluczyków elektronicznych,
lokalizacja filtrów przeciwpyłkowych,
momenty dokręcania,
paski wieloklinowe,
pojemności napełniania w ukła-dzie klimatyzacji.
Paski rozrządu,
Łańcuchy rozrządu,
Serwisowe przeglądy techniczne,
Czasy napraw z możliwością sporządzania kosztorysów,
Kody usterek.

Alfa Romeo:

1750, 2000, Alfetta, 75, 155, 156, 6, 90, 164, 166, Montreal, Nuova, GT, Spider, SZ, GTV.
Audi:

50, 60/75/90, A2, A3, 80, 90, A4, Coupe, Cabriolet, 100, 200, A6, Allroad, V8, A8, TT, S3, Avant RS2, S4, S6, S8, Quattro
BMW:

1502, 1602, 1800/1802, 2000/2002, 2500, 2800, 3.0, 3.3, Z1, Z3, X5, Seria 3, 5, 6, 7, 8
Chrysler/Jeep:

Neon, Stratus, New Yorker, PT Cruiser, Caravan, Voyager, Wrangler, Cherokee
Citoren:

2CV, 3CV, Axel, Visa, AX, Saxo, C3, ZX, Xsara, Xsara Picasso, BX, Xantia, CX, C5, XM, Evasion/Synergie, C15, Berlingo, Jumpy/Dispatch, C25, Jumper/Relay
Daewoo:

Matiz, Tico, Nexia, Kalos, Lanos, Espero, Nubira, Leganza, Tacuma/Rezzo, Korando, Musso
Fiat:

500, 126, Cinquecento, Seicento, 850, 127, 128, Panda, 124, Uno, Punto, Ritmo, Palio, Siena, Regata, Tipo, Bravo, Brava, Stilo, Tempra, Marea, 125, 131, 132, Argenta, Croma, Barchetta, Coupe, 130, Doblo, Multipla, Ulysse, Strada Pick-up, Citivan, Fiorino, 900, Scudo, Ducato, Talento
Ford:

Ka, Sportka, Fiesta, Courier, Fusion, Escort, Orion, Focus, Taurus/Cortina, Sierra, Mondeo, Consul, Granada, Scorpio, Streetka, Puma, Capri, Probe, Cougar, Galaxy, Maverick, Explorer, Ranger, Transit
FSO:

Polski Fiat, 125P, Polonez, Pick-up, Caro
Honda:

Logo, Jazz, Civic, CRX, Quintet, Ballade, Integra, Concerto, Accord, Prelude, Legend, S2000, NSX, Stream, Shuttle/Odyssey, HR-V, CR-V
Hyundai:

Atos, Amica, Pony, Accent, Stellar, Lantra, Elantra, Sonata, XG, S Coupe, Santa Fe
Isuzu:

Piazza, Trooper, Campo, Midi, N
Kia:

Pride, Rio, Sephia, Clarus, Magentis, Carens, Sedona, Sportage, Besta
Lada:

Samara, Forma, 1200, 1300, 1500, Classic, Nova, Toscana, Niva
Lancia:

A112, Y10, Ypsilon, Fulvia, Flavia, Delta, Prisma, Dedra, Lybra, Beta, Trevi, Gamma, Thema, Kappa, Zeta
Land Rover:

Freelander, Series III, 90/110/130/Defender, Discovery, Range Rover
Lexus:

IS200, IS300, GS300, GS430, LS400, LS430, SC430, RX300
Mazda:

121, 323, 616, 818, 626, 6, Xedos 6, Xedos 9, 929, MX-3, MX-5, MX-6, RX2, RX3, RX4, RX5, RX-7, Demio, Premacy, MPV, Tribute
MCC:

Smart
Mercedes-Benz:

A-Class, 190, C-Class, 200-230, 230-280/C/E, 200-300/E/D/C/T, 200-500/E/D/C/T, E-Class, 250/280S/SE/SEL/SL, 300SEL, 280/300SE/SEL, S-Class, CL, SLK, CLK, 280-500SL/C, 300-600SL, SL-Class, G-Wagen, M-Class, V-Class, Vito, Sprinter, L200-400, L608, MB100D
MINI:

Mini
Mitsubishi:

Colt, Lancer, Carisma, Sapporo, Galant, Sigma, Celeste, Eclipse, Starion, 3000GT, Space Star, Space Runner, Space Wagon, Pajero, Challenger, L200, L300
Nissan:

Micra, Cherry, Sunny, Almera, Violet, Stanza, Bluebird, Primera, Laurel, Maxima, 240, 260, 280, 300, Silvia, 200SX, 300SX, Serena, X-Trail, Terrano, Patrol, Pick-up, Vanette, Urvan
Opel/Vauxhall:

Agila, Corsa, Combo, Kadett, Astra, Ascona, Vectra, Magnum, Victor, Rekord, Omega, Admiral, Commodore, Diplomat, Kapitan, Senator, GT 1900, Tigra, Speedster/VX220, Manta, Calibra, Monza, Zafira, Sintra, Frontera, Monterey
Peugeot:

104, 106, 204, 205, 206, 206 cc, 304, 305, 306, 307, 309, 404, 405, 406, 406 Coupe, 504, 604, 605, 607, 806, Expert, Partner, J5, J7, J9, Boxer
Porsche:

914, 911, 924, 944, 968, 928, Boxer
Renault:

Twingo, Rapid, Clio, Fuego, Megane, Scenic, Laguna, Safrane, Vel Satis, Alpine, Espace, Avantime, Kangoo, Trafic, Master, R5, R19, R21
Rover:

Mini, Metro, Montego, 200, 25, MG ZR, 400, 45, MG ZS, Maxi, 600, 75, MG ZT/ZT-T, Triumph
Saab:

95/96, 99, 90, 900, 9-3, 9000, 9-5
Seat:

Panda, Marbella, Arosa, Ibiza, Malaga, Cordoba, Ronda, Leon, Toledo, Alhambra, Terra, Inca
Skoda:

S100, Fabia, Favorit, Felicia/Van/Pick-up, Octavia, Superb, Forman Pick-up
Subaru:

Vivio, Justy, Impreza, Legacy, SVX, Forester
Suzuki:

Alto, Ignis, Swift, Liana, Baleno, Wagon R, X-90, Jimmy, Samurai, Vitara
Toyota:

Starlet, Yaris, Verso, Tercel, Corolla, Carina, Avensis, Camry, MR2, Celica, Supra, Picnic, Previa, RAV4, Landcruiser, 4-Runner
Volkswagen:

Beetle, Lupo, Polo, Derby, Golf, Jetta, Vento, Bora, Passat, Santana, Sciricco, Corrado, Sharan, Caddy, Transporter, LT
Volvo:

340, 343, 345, 360, 440, 460, 480, S40, V40, S60, 740, 760, 850, S70, V70, C70, 940, 960, S90, V90, S80, XC70

INNE MARKI SAMOCHODÓW WYMIENIONE W PROGRAMIE

Lista pozostałych marek: Asia, Bedford, Bedford HGV, Carbodies, Dacia, DAF-Leyland, Daihatsu, Deutz-Fahr, Dodge, ERF, Fendt, Foden, Hino, Innocenti, Jaguar (Daimler), John Deere, LDV, Lotus, MAN, Maruti, Massey Ferguson, Mercedes-Benz HGV, Maskvich, New Holland, Pegaso, Piaggio, Proton, Renault HGV, Renault Tractors, Sao, Scania, Ssangyong, Steyr, Talbot, Tata, Trabant, Universal, Valmet, Volvo HGV, Wartburg, Zastava (Yugo), Zetor.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • gdziejesc.keep.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Land rower Samochody używane
     : Land rower Club Polska
     : LAND Centrum Handlowe Warszawa
     : Land Sklep rybny
     : Land Transport Safety
     : Land of Confusion refren
     : Land of nog
     : Land bilard
     : land of lilies
     : land biesket
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT