kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Sephora. [przychodzi James]
Przyjechał do Galerii i wpadł tylko na chwilę, żeby kupić prezent.
To znaczy, chwilę... tak mu się tylko wydawało.
Nie miał zielonego pojęcia co może spodobać się Chloe, a co nie.
Krążył i krążył, wszedł do perfumerii, zapytał się konsultantkę o jakiś orzeźwiający zapach dla kobiety.
Kupił YSL Parisienne, ponieważ najbardziej mu sie spodobały.
Odurzony przeróżnymi zapachami wstąpił jeszcze do jubilera po złoty łańcuszek, ale nie chce tworzyć nowego tematu więc napisałm tu ^^
[/wychodzi
dnia Pią 15:54, 09 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz Wielka Orkiestra Swiatecznej Pomocy & Sopockie WOPR. Sopockie WOPR dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
XVI Finał - 13 styczeń 2008
informacja oficjalna:
zebraliśmy 9092,22 złotych !!!
oraz
złotą obrączkę
łańcuszek srebrny
10 dolarów i 7 centów (USA)
31 koron i 50 ore (Szwecja)
1 funt i 34 pensy (Wielka Brytania)
150 koron i 50 halerzy (Słowacja)
12 EURO i 55 centów (UE)
51,5 korony (Dania)
10 marek (Niemcy)
dodatkowo
uzyskaliśmy 510 zł z przedmiotów przekazanych na licytacje
galeria na stronie www.wopr.sopot.pl
zbiórka na terenie miasta Sopot oraz w czasie pokazów i prezentacji sprzętu w centrum rozrywkowym Gemini w Gdyni
jak na pierwszy raz to chyba dobre wyniki
--
na pewno więcej oddziałów WOPR w Polsce brało udział w WOŚP, wrzucajcie wszystkie informacje! Jak wychować psa, żeby dało się z nim wytrzymać/ książki /. SOCJALIZACJA PSA. Margaret Hughes "Złota 12"
W skutecznej socjalizacji psa pomaga specjalny program, tzw. ZŁOTA 12 , zgodnie z którym, do 12 tygodnia życia szczeniak powinien: (te metody można również stosować u starszych psiaków, oczywiście nie są zarezerwowane tylko dla szczeniąt)
1. POZNAĆ 12 RÓŻNYCH POWIERZCHNI, np.: drewno, parkiet, dywan, bruk, beton, linoleum, trawa, mokra trawa, ziemia, kałuże, głęboki piasek, w którym zapadają się łapy, gazety, niespotykane powierzchnie jak stół, krzesło itp.
2. POBAWIĆ SIĘ 12. RÓŻNYMI PRZEDMIOTAMI, np.: pluszowe zabawki, piłki, twarde, dźwięczące zabawki, drewniane przedmioty, papier lub karton, pojemniki na mleko, sok, jogurty, rzeczy metalowe, klucze, itp.
3. POZNAĆ 12 RÓŻNYCH MIEJSC, np.: podwórko (codziennie), domy innych osób, podwórko szkolne, jezioro, rzeka, łąka, łódka, piwnica, winda, samochód, poruszający się samochód, garaż, gabinet weterynarza i salon psi (tylko, żeby powiedzieć cześć i kupa smaczków), itp.
4. POZNAĆ I POBAWIĆ SIĘ Z 12 RÓŻNYMI OSOBAMI (WYŁĄCZAJĄC RODZINĘ), np.: dzieci, dorośli (głownie mężczyźni), staruszkowie, ludzie na wózkach, przechodnie, ludzie z laską, o kulach, w kapeluszach, habitach, okularach słonecznych itp.
5. POZNAĆ 12 RÓŻNYCH ODGŁOSÓW (przy hałasie, trzeba zwrócić uwagę na komfort psychiczny szczeniaka): otwieranie drzwi garażu, dzwonek do drzwi, bawiące się dzieci, płączące, krzyczące dziecko, ciężarówki, motocykle, pralka, odkurzacz, zmywarka, klaskanie, głośne śpiewanie, spadający garnek, rżenie koni, przyjęcie urodzinowe, itp.
6. POZNAĆ 12 SZYBKO PORUSZAJĄCYCH SIĘ PRZEDMIOTÓW, np.: deskorolki, rolki, rowery, motocykle, samochody, biegnący ludzie, koty, wiewiórki, konie, krowy, skutery, dzieci grające w piłkę itp.
7. POZNAĆ 12 RÓŻNYCH WYZWAŃ, np.: wchodzenie na, z, w i wokół pudla kartonowego, przechodzenie przez kartonowy tunel, chodzenie po schodach, pokonywanie przeszkód, gra w chowam i szukam, chodzenie po schodach, elektrycznie otwierane drzwi windy, parasol, balony, skoki przez pnie, kłody, kąpiel itp.
8. BYĆ TRZYMANYM PRZEZ WŁAŚCICIELA I RODZINĘ 12 RAZY W TYGODNIU, np. pod pachą, za klatkę piersiową, za głowę, pomiędzy nogami właściciela, jak dziecko, zaglądanie do uszu, w zęby, pomiędzy palce, sprawdzanie temperatury itp.
9. POZNAĆ JEDZENIE Z 12 RÓŻNYCH POJEMNIKÓW, np.: trzęsąca się miska (kula), metalowe pudełko, papier, filiżanka, blacha do ciasta, patelnia, plastik, torebka papierowa, itp.
10. POZNAĆ JEDZENIE W 12 RÓŻNYCH MIEJSCACH, np.: podwórko, kuchnia, klatka, piwnica, pralnia, łazienka, dom znajomych, samochód, boisko szkolne, pod parasolem, itp.
11. ZOSTAWAĆ SAMEMU 12 RAZY W TYGODNIU z dala od rodziny i innych zwierząt (5-45 minut)
12. POZNAĆ 12 RÓŻNYCH OBROŻY I SMYCZY W 12 RÓŻNYCH MIEJSCACH, np. kaganiec metalowy, skórzany, obroża parciana, skórzana, łańcuszkowa, szeroka, pół zaciskowa, szelki, smycz długa, krótka, łańcuszek, lina itp.
MIEJSCA, W KTÓRYCH NALEŻY I WARTO SOCJALIZOWAĆ PSA
tor agility, lotniska, dworce, parki, galerie, warsztaty samochodowe, sklepy, banki, bary, ścieżki rowerowe, księgarnie, autobusy, biura, myjnie samochodowe, stacje benzynowe, kościoły, urzędy, budowy, gabinety, wystawy psów, place szkolenia psów, hale, windy (zwykle i szklane), sklep, pikniki rodzinne, gospodarstwa rolnicze, aby zobaczył konie, krowy, kury, restauracje, środki transportu publicznego, mosty, kina, teatry, place golfowe, szkoły, imprezy sportowe, koncerty, szpitale, lodowisko, fabryki (hałas), biblioteki, poczty, muzeum, kluby nocne, centra handlowe, pokazy, parkingi podziemne, przedstawienia, happeningi, place zabaw, zatłoczone miejsca, metro itp.
Polecam stronę/ Psie sztuczki, zobacz co możesz robić z psem: http://www.psiesztuczki.pl/ Dla mnei bulwersujące.... Nowa moda wśród młodzieży
Adam Czerwiński 24-11-2005 , ostatnia aktualizacja 23-11-2005 20:40
W butikach z modnymi ciuchami można kupić krucyfiksy i różańce. Młodzież chce je nosić, bo są trendy. - Handel symbolami religijnymi jako biżuterią jest przejawem zwyczajnej głupoty i prostactwa oraz bezduszności - oburza się ksiądz Andrzej Luter
New Yorker, sklep z młodzieżowymi ubraniami w Galerii Łódzkiej, największym centrum handlowym w mieście. Przy kasie stoi wieszak z drobnymi akcesoriami. Są torebki, spinki do włosów, łańcuszki z kolorowych koralików i różańce. Różańce mają krzyżyk z pasyjką (figurka przedstawiająca Chrystusa) i medalik z Maryją. Kosztują ponad dwadzieścia złotych. Najczęściej kupują je nastolatki. - Przyszłam wybrać coś na studniówkę i kupiłam sobie różaniec - mówi Sylwia Strzelczyk. - Lubię nietypową biżuterię.
- Nasi klienci z reguły mają od 14 do 29 lat - mówi Katarzyna Łazarowicz, specjalista public relations z New Yorkera. - To właśnie oni kupują różańce. Sprzedajemy takie akcesoria, bo są modne. Można je kupić w naszych butikach w całej Europie.
- Takie trendy od jakiegoś czasu lansują najsłynniejsi projektanci - potwierdza Monika Onoszko, projektantka mody. - W najpopularniejszych pismach branżowych pojawiają się całe kolekcje z religijnymi akcesoriami. Sięgają po nie ikony popkultury np. David Beckham, więc stają się niezwykle popularne.
- Kiedyś młodzież nosiła pentagramy czy kamienie - mówi dr Marcin Piotrowski, antropolog. - Teraz coraz częściej krzyże są traktowane jako manifestacja mody. Nie podoba mi się to i jestem przeciwny sprzedawaniu krzyży czy różańców jako ozdóbek. To przedmioty kultu religijnego i używanie ich w inny sposób prowadzi do spłycania znaczenia. Nosząc różaniec na szyi, można też obrazić osoby wierzące.
W New Yorkerze tłumaczą, że projektantom nie zależało na kontrowersjach. Łazarowicz: - Nie zastanawialiśmy się, czy krzyżyki i różańce w naszym sklepie mogą budzić sprzeciw, bo ta kolekcja nie budzi emocji w tak katolickim kraju jak Hiszpania.
Projektanci mody tłumaczą, że we współczesnej modzie często sięga się po elementy z dużym potencjałem emocjonalnym. - Takim przedmiotem może być różaniec - mówi Onoszko. - Sama bym go nie nałożyła, bo nie lubię epatować symbolami. Ale nie widzę nic złego w noszeniu go na szyi. Ci, którzy je wkładają pewnie uważają, że są piękne albo zwyczajnie trendy.
Ks. Andrzej Luter, wykładowca ekumenizmu: - Handel symbolami religijnymi jako biżuterią jest przejawem zwyczajnej głupoty i prostactwa oraz bezduszności, która jest konsekwencją nieokiełznanej pogoni za kasą. Człowiek wrażliwy, niekoniecznie wierzący, wyczuje niestosowność takiego postępowania. Niepokoi postawa ludzi - w dużej części wierzących - którzy bezrefleksyjnie dokonują takich zakupów. Jest to niewątpliwie przejaw ubóstwa duchowego i zagubienia w wierze. Obrazić Boga żadne stworzenie nie zdoła, to wysiłek całkowicie bezpłodny i nieskuteczny. Gdy odwracamy się od Boga, zapominamy o Nim, obojętniejemy na Jego rzeczywistość, to przecież nie występujemy przeciw Niemu, ale w istocie działamy przeciwko sobie. Kiedyś to zrozumiemy.
- W naszej kulturze krzyż to symbol związany z chrześcijaństwem, a różaniec to przedmiot przeznaczony do modlitwy. Noszenie krzyża symbolizuje wyznanie wiary. Nie ma on charakteru dekoracyjnego, bo jeśli pozbawimy go znaczenia religijnego oznacza narzędzie kaźni - szubienicę, na której ginęli ludzie - mówi ks. Zbigniew Tracz z łódzkiej kurii. Netykieta. A TO PODSTAWOWE ZASADY DOBRYCH MANIER W SIECI:
3 główne zasady:
*myśl(!),
*nie działaj na czyjąś szkodę,
*nie nadużywaj.
1. Komunikacja elektroniczna e-mail
* poczty elektronicznej używaj "z głową"
* odbieraj pocztę codziennie tak jak zaglądasz codziennie do skrzynki na listy z pocztą tradycyjną. Jeśli jest to niemożliwe, to staraj się to robić jak najczęściej. Natomiast gdy masz zamiar odbierać e-maile raz na miesiąc to albo nie podawaj nikomu swojego adresu, lub przy podawaniu zaznacz, że odbierasz pocztę średnio raz na miesiąc.
* pisz listy w formacie tekstowym, a nie HTML, chyba że akurat jest to konieczne, ale na pewno nie pisz standardowo w formacie HTML. Po pierwsze format tekstowy zajmuje znacznie mniej KB, a po drugie wiele osób choćby np. czyta pocztę poprzez strony www i jeśli nawet ma opcję podglądu wersji w HTMLu to za pewne tego nie zrobi i na marne chociażby twój trud; nie wykorzystuj wszystkich możliwości związanych z fdormą listu HTML jeśli już musisz w nim pisać - niech list będzie bez zbędnych "wodotrysków" jak np. czcionka każda inna w nowej linii, tysiące kolorów i dziesiątki wstawionych rysunków.
* nie przesyłaj pocztą na pewno plików większych niż 100KB bez uprzedzenia adresata, i lepiej jeśli to możliwe nie przesyłać tą drogą dużych plików
* załączniki zawsze (chyba że kompresja jest rzędu 1-3%) pakuj przed wysłaniem jakimś programem do kompresji. Najczęściej używanym formatem jest format ZIP * nie rozsyłaj łańcuszków szczęścia
* jeśli wstawiasz stopkę w swoich emailach, to postaraj się żeby nie była ona dłuższa niż 3-4 linijki. Ostatnio modne stało się umieszczanie złotych myśli jako stopki... pomyśl chwilę, czy ktoś będzie ją czytał i czy będzie szczęśliwy dostając choćby 20 raz tą samą złotą myśl? Umieszczaj w stopce informacje istotne, jak najkrótsze i konkretne. Jeśli chcesz umieszczać cytaty sławnych i podziwianych to nie wysyłaj nikomu 2 razy tego samego w takim razie, bo to już się mija z celem.
* nie cytuj całej wiadomości, chyba że jest to niezbędne. Jeśli cytujesz słowa "przedmówcy" to odpowiadaj pod każdym akapitem z osobna, jeśli email ma dłuższą treść lub dotyczącą kilku tematów. Jeśli nie jest to konieczne to nie cytuj nic z poprzedniego listu i tylko ewentualnie w temacie do otrzymanego tematu wiadomości dodaj "RE: " jeśli nie zrobi tego za ciebie program obsługi poczty, co się chyba nie zdarza. Dobrze widziane jest przytaczanie tylko tych słów adresata, które są ważne w naszej wypowiedzi, a pozostałe usuwajmy, tak samo jak reklamy (stopki) dodawane automatycznie do wszystkich wiadomości na serwerach z darmowymi kontami.
* gdy rozsyłasz pocztę do grupy osób, korzystaj z pola "BCC" czyli "UDW" ("Ukryty do Wiadomosci"), gdyż nie każdy musi sobie życzyć by jego adres email został ujawniony pozostałym twoim adresatom.
* sprawdzaj swój komputer w celu usuwania wirusów, byś nie przesyłał wirusów innym internautom
* nie rozsyłaj spamu (niechcianej poczty: reklam zazwyczaj) - to grozi wyklęciem na wieki, jedno z najbardziej znienawidzonych przez wszystkich nieporządane działanie w internecie.
* nie pisz bez potrzeby dużymi literami, gdyż one oznaczają raczej krzyk i nie nadużywaj tego
komunikatory jak np. GG
* nie rozsyłaj łańcuszków szczęścia
* jesli ustawiasz status opisowy w programie GG postaraj się żeby dawał on jakąkolwiek(!) informację, jeśli masz zamiar w nim pisać o sprawach nikomu(!) nie potrzebnych jak np. "papa!!! ))))))))", "Elvis żyje", "Eminem the best", "kocham Iksińską". Status opisowy wykorzystuj wtedy, gdy masz coś (niekoniecznie, choć najlepiej) ważnego do przekazania w tej akurat formie jak np. "będę o godzinie 22:00", "tylko w ważnych sprawach", "dziś jestem do 23:00", "chętnie porozmawiam z kimś" itp.
* jeśli już piszesz do kogoś kto cię nie zna i rozmawiasz z nim przez ten komunikator pierwszy raz, to wypada się przedstawić, bo ten nieszczęśnik zamiast choćby twej ksywki widzi tylko twój numer id.
* nie wstawiaj w wiadomości naraz całej galerii emoticon (tzw. buziek) np. 50 na raz, bo kogoś w końcu krew zaleje i poza tym jaki to ma sens? Emoticons mają jak sama nazwa mówi wyrażać uczucia, które nie tak łatwo przekazać przez internet.
* nie pisz bez potrzeby dużymi literami, gdyż one oznaczają raczej krzyk i nie nadużywaj tego
Forum dyskusyjne
* nie zadawaj pytania, na które już kiedyś została udzielona odpowiedź na forum i zanim je zadasz sprawdź zawsze czy nie ma na nie odpowiedzi w FAQ tej strony, na której jest forum dyskusyjne.
* pisz rzeczowo i konkretnie, tak ażeby każdy cię zrozumiał
Typowo kulturalne międzyludzkie
* nie nazywaj nikogo lamerem (ani inaczej negatywnie też) jeśli nie wiesz do końca co to znaczy i zanim kogoś ocenisz w jakikolwiek sposób przemyśl to.
* nie zwracaj uwagi nigdy publicznie lecz bezpośrednio danej osobie, chyba że jest to osoba już wyjątkowo łamiąca wszelkie reguły (i robi to też publicznie) i po uwadze jej zwróconej najpierw osobiście nie zareaguje.
* jeśli się zwracasz do danej konkretnej osoby raczej pisz z dużej litery "Ty", a nie "ty" i inne jak ci, tobie...
* swoje opinie wyrażaj zawsze w sposób kulturalny
* pamiętaj zawsze, że nie jesteś sam jeden na świecie i że nie jesteś najważniejszy
ku przestrodze
* pamiętaj, że tak na prawdę w internecie nikt nie jest anonimowy! Zawsze można dojść do tego kto, skąd, kiedy, gdzie i co.
* nie ma jakotakich odgórnych czystoprawnych zasad obowiązujących w internecie, ani "cyberpolicji" na każdym kroku, lecz pamiętaj, że tu społeczność się sama broni i też nieraz mogą Cię spotkać niemiłe konsekwencje ze strony innych użytkowników lub administratorów.
* zawsze zapisuj sobie swoje hasła żebyś ich nie zapomniał, pilnuj ich i nie udostępniaj nikomu
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|