łańcuszek rozrządu do SR20DE
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Stuk przy wałku rozrządu SR20DE. Witam od jakiegoś czasu słyszę delikatny stuk przy wałku rozrządu nie jest to raczej rozrząd bo to słychać raczej koło dwóch środkowych cylindrów a nie boku silnika gdzie jest łańcuszek. Szybkość tego stuku jest proporcjonalna do obrotów. Dziś odwiedziłem mechanika i ten jedynie "osłuchując" zasugerował, że może to być coś co hydraulicznie reguluje luz zaworowy i być może olej jest już stary i nie zapewnia odpowiedniego ciśnienia do pracy temu ustrojstwu. Spotkał się ktoś z takim objawem? Moje gti niby licznikowo ma 212 tys.km ale po stanie kierownicy i fotela kierowcy raczej dodałbym do tego jeszcze ze 100tys.km Czy ktoś ma z takim przebiegiem nyse żeby mi poradzić co przy tym przebiegu mogło paść??PS żadnych problemów z pracą silnika spalaniem itp nie mam. PoZdRo [P10/WP10] Czy to łańcuch rozrządu ?. Sytuacja następująca. Przejechałem swoją primerką w Polsce już 30kkm na oleju Valvoline 10W-60. Wszystko było dobrze oleju nie brał nic. Ostatnio zalałem jednak Mobila 5W50. Przejechałem jakieś 7kkm i co widze. Olej cieknie mi chyba z pod głowicy i to doś znacznie bo 200ml musiałem dolać przez te kilometry. Pod silnikie zbierają sie kropelki oleju. Ale to nie wszystko. Od paru dni przy przyspieszaniu słyszę charakterystycznie dzwonienie , terkotanie - to chyba łańcuch rozrządu. W związku z tym pytanie czy w SR20DE można wyjąć napinacz bez rozbierania silnika. Może gdzieś jest wkręcony z boku, bo jego chciałbym sprawdzć na początek. Terkotanie to występuje powyżej 2300rpm i tylko pod obciążeniem(jak przyspieszam), noga z gazu i cisza jest. Co wy na to to łańcuch czy co innego?
PS. Olej już zmieniłem ale objawy pozostały.
__________________________________________________________________________________
Napinacz jest wkręcany z boku, tam od strony pompy wspomagania
__________________________________________________________________________________
Jaki założyłeś filtr oleju???
Jak z JC to go wywal . Przez ten filtr właśnie zaczyna słychać rozrząd.
Ja tak miałem.
__________________________________________________________________________________
Mialem to samo.Wywal JC i zakłądsaj mana lub knechta ,oto symbole filtorw:
1. MANN-FILTER "W67/1"
2. KNECHT "OC195"
Oba pasuja do P11 z silnikiem benzynowym.Musisz wiedziec ze to filtr oleju utrzymyje jego cisnienie w silniku.Mając gowniany filtr lancuch poprzez zbyt nieskie cienienia w silniku moze byc slyszalny.Mialem to samo - wymioenilem na mana i problem zniknąl.
__________________________________________________________________________________
mnie tez zaczol klekotac lancuszek ale tylko go slychac po odpaleniu przez gora 10s. Powiedziano mi ze napinacz gorny jest zasilany cisnieniem oleju i dopuki silnik nieuzyska odpowiedniego cisnienia to moze klekotac lancuch i ze to objaw normalny dla tego silnika.
__________________________________________________________________________________
Panowie - miałem to samo - w silniku 1.6. łańcuch dzwonił (pomimo wymiany górnej części rozrządu na nowe). Po zainstalowaniu filtra KNECHT problem zniknął i teraz delektuje się ciszą
__________________________________________________________________________________
To i ja się wtrącę, moim skromnym zdaniem to czy filtr jest JC czy Mann czy jakikolwiek inny nie ma żadnego znaczenia (lub minimalne) po kilku (kilkunastu) sekundach od rozruchu silnika. Wiem z własnego doświadczenia że różnicę widać tylko przy rozruchu silnika (2-5 sekund po uruchomieniu), na gównianym filterku dzwoni jak stary diesel a na jakimś markowym (używam Manna) jest kompletna cisza.
__________________________________________________________________________________
No i wymienilem w końcu ten filtr. Efekt jest taki że kontrolka ciśnienia gaśnie od razu a nie po 2 sekundach i rozrząd pracuje ciszej (także przy rozruchu). Jestem zadowolony z efektu.
__________________________________________________________________________________
Witam, 1.5 roku temu zmieniałem olej, wlałem półsyntetyk bo nie wiedziałem co było wcześniej, po tym zabiegu musiałem uszczelnić silnik. Teraz jest ok, prócz tego, że słyszę łańcuch rozrządu, nawet przy niskich obrotach. Przebieg raczej spory, w 180kkm raczej nie wierze. Czy radzicie zmienić na jakiś dobry minerał? Czy skończą się problemy z hałasujących łańcuchem i jak to wpłynie na silnik? A co do filtra, to mam włożony Knecht, kontrolka gaśnie po 2 sekundach przy rannym odpaleniu, potem jest już ok.
__________________________________________________________________________________
Ja polecam Mobila 15w 40. Sobie taki zalewam i nie mam powodów do narzekania. Uważam że dla dobra twojego rozrządu to będzie najlepsze rozwiązanie. Nasze silniki nie mają hydraulicznych popychaczy zaworów, które nie lubią olei mineralnych więc nie ma przeciwwskazań. No i nie ma ryzyka rozszczelnienia silnika. Minerał ma największą lepkość. Wolniej spływa. Ale jak mocno hałasuje to na cud raczej bym nie liczył.
__________________________________________________________________________________
źródło: NKP
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|