Strona główna
  Lancer 1.8 Przyspieszenie Dane Testowe

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Toyota Auris 1.6 Valvematic Dynamic. Cytat:
...
Golf 1.4TSI 160KM masa 1271kg
Przyspieszenie 8.0
v-max 220
spalanie 8.1/5.2/6.3

Civic 1.8 140KM masa 1266
przyspieszenie 8.9
V-max 205
spalanie 8.4/5.5/6.6

Mazda 3 2.0 151KM masa 1270 kg
Przyspieszenie 10.4
V-max 206
spalanie 9.3/5.4/6.8

Lancer 1.8 143KM 1350kg
przyspieszenie 9.8
V-max 204
spalanie 10.4/6.1/7.7

Citroen C4 1.4T???- Chyba 1,6 THP 150 KM 1271 kg
przyspieszenie 8.4
V-max 212
spalanie 9.8/5.3/6.9

...
Pomijam kwestie prawdziwości danych katalogowych... Ale Honda jakby nie patrzeć ma najmniej koni, a nie jest najwolniejsza. Golf ma koni najwięcej.
Jesli już coś porównujesz, bądz w miare obiektywny chociaż w tym aspekcie.

Przypominam, że temat jest o Toyocie;)

Generalnie jak patrzę na osiągi papierowe wszystkich przytoczonych przez Ciebie aut mam wrażenie, że widze osiągi GTI z przed 20-25 lat. Generalnie jesli wtedy były to wrazenia niemal sportowe, to dlaczego nie maja być teraz? Jak zdefiniować dynamiczne auto? Czy ma mieć od 0-100 poniżej 8 sekund zeby za takie uchodzić? Czy wystarczy np. 9,5-10? Jak dla mnie to żadna różnica. Samochody osobowe nie służą do ścigania się na światłach. Jezeli ktoś musi to niech jedzie na drogi niepubliczne, najlepiej tor i tam sobie sprawdza ile fabryka dała.
Podejrzewam ze 99 % kierowców nie potrafi wykorzystać prawidłowo pełni możliwości silnika, nawet jeśli ma 100 KM, więc defakto to czy coś ma 100 czy 140 KM przy załózmy 1200-1300 kg masy nie powinno mieć znaczenia. Ma tylko dlatego, że większość kierowców lubi miec zapas pod nogą i tylko tyle. A turbina to wrazenie potęguje. Moment i moc dostarczana jest praktycznie od razu. Zapominamy tylko, że moc 140 KM z silnika z turbiną czy bez to zawsze 140 KM. Co do momentu to powiem tylko tyle, że czytałem kiedyś jakieś wyliczenia bodajże pana Klonowskiego w MOTORze, który udowodnił, że w przypadku silnika benzynowego i wzmocnionego turbiną diesla o tej samej mocy, moment obrotowy na kołach jest taki sam. Wszyscy wiemy jak się różni na papierze. Nie jestem dobry z mechaniki i fizyki, więc nie wiem jak on to wyliczył, ale chodziło chyba o różnicę w przełożeniach skrzyni biegów.
Jeśli ktoś ma to poprosze dane testowe z elastyczności. Może to przekona niedowiarków.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • myszka-misiu.keep.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lancer obroty biegu jałowego
     : Lancer 13 Galeria
     : Lancer vs Impreza
     : Lancer trzeszczenie zawieszenia
     : LANCER FX
     : Lancer Wózek
     : Lanos check podczas przyspieszania
     : lanos dane techniczne
     : Lanos Dane elektryczne
     : Lanos słabo przyspiesza
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT