Łączenie rur z tworzyw sztucznych
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Kolektor poziomy w wodzie gruntowej. Kolektor ziemny dla pomp ciepła ZIRIUS jest wykonany z rury miedzianej 1/2" i odpowiednio zabezpieczony pierwiastkiem chemicznym (nie jest to PE, PB czy inne tworzywo sztuczne) przed wpływem korozyjnym ziem kwaśnych czy zasadowych. Dzięki takiej powłoce uzyskano znakomity kontakt czynnika chłodniczego z energią zgromadzoną w gruncie. Na podstawie otrzymanych informacji od Szwedzkiego producenta, kolektor ziemny zakopuje się w naszej strefie klimatycznej na gł. ok. 0,8 m.
Zatopienie kolektora w wodzie nie skutkuje żadnymi ubocznymi skutkami a wręcz w przypadku pomp ciepła z bezpośrednim parowaniem czynnika roboczego w ziemi w znacznym stopniu poprawia nasz COP. Warunek jaki należy spełnić to obsypać rurkę kolektora ziemnego piaskiem (z góry i z dołu) ok. 10 cm.
Przypadków zakopania kolektorów ziemnych dla pomp ciepła ZIRIUS "w wodzie" na przestrzeni naszej działalności natknęliśmy się kilkanaście razy.
Ciekawym przykładem który wystąpił podczas nawałnicy jest zatopienie pompy ciepła ZIRIUS. Poniżej zamieszczam zdjęcie, które otrzymałem od klienta. Układ chłodniczy a więc połączenie kolektorów ziemnych z pompą ciepła jest szczelny. Jedynie wystarczyło wypompować wodę z betonowego pojemnika i pompa powróciła do normalnej swej pracy.
Kliknij, aby zobaczyć załącznik miedz w instalacji co. czy w instalacji wody pitnej z rur ocynkowanych można nowe podłączenia wykonywać rurami miedzianymi słyszałem ,że w niemczech jest zabronione jeżeli tak to dlaczego? pozdrowienia
Nie ma to praktycznie znaczenia ponieważ woda pitna zanim dotrze do twojego mieszkania pokonuje całą zbieraninę różnej maści rur w sieci od żeliwo ,cementowo-azbestowe, z tworzyw sztucznych ,mosiądz, Aluminium,stali ocynkowanej miedzi i co tylko na przestrzeni lat było montowane .
Rura Stalowo-ocynkowana jest szeroko stosowana do transportu zimnej, jak i gorącej wody. Jednak cynkowe powłoki nie chronią całkowicie przed korozją, gdyż mogą rozpuścić się w ciągu kilku lat, a wówczas pewne ilości cynku oraz żelaza przedostają się do wody. Nadmiar cynku w wodzie wywołuje powstanie przykrego metalicznego smaku, który dyskwalifikuje ją jako wodę pitną. Wraz z cynkiem rozpuszczają się w wodzie również inne składniki znajdujące się w powłoce cynkowej, w tym ołów i kadm. Na podstawie wieloletnich badań i obserwacji stwierdzono, że główną przyczyną przedwczesnej korozji stalowych rur ocynkowanych jest obecność w rurociągu elementów wykonanych z miedzi lub jej stopów, dlatego też przy montażu sieci wodociągowej nie powinno się łączyć wyrobów wykonanych z tych dwóch metali . Apple Keyboard Aluminim...
Pieści.... "...Jeszcze kilka lat temu można było łączyć przewód ochronny z ziemią poprzez wykorzystanie znajdującej się w mieszkaniu rury wodociągowej lub centralnego ogrzewania. Takie połączenie miało spowodować przepalenie bezpieczników wskutek przepływu prądu zwarcia, wywołanego uszkodzeniem urządzenia. Jednakże obecnie zarówno przy układaniu nowych instalacji wodociągowych i centralnego ogrzewania, jak i przy naprawie starych, stosuje się rury z tworzyw sztucznych, które nie mogą stanowić połączenia z ziemią."
"...Linie sygnałowe powinny omijać powierzchnie znajdujące się pod napięciem i urządzenia będące źródłami zakłóceń. Znacznie ostrzejsze kryteria ochrony przed zakłóceniami trzeba stosować w przypadku sygnałów pochodzących od czujników (np. czujników temperatury). Dla linii przenoszących takie sygnały nawet kaloryfer, czy rura wodociągowa stanowi powierzchnię pod napięciem..."
http://elektryk.ovh....mp;thread_id=21
hmmm....No faktycznie śmieszne :D
Pękające rurki od instalacji ogrzewania. Najnowszym rozwiązaniem techniki instalacyjnej są rury wielowarstwowe USMetrix®PEX. Jest to tworzywo o wysokiej wytrzymałości i żywotności, odporne na długotrwałe działanie ciśnienia i wysokiej temperatury.
Rury wielowarstwowe USMetrix®PEX wykonane są z pięciu połączonych ze sobą warstw. Rdzeń warstwy aluminiowej, stanowiący barierę antydyfuzyjną i ograniczający rozszerzalność termiczną rury połączony jest dwiema warstwami kleju z warstwami polietylenu o wysokiej gęstości, odpornego na działanie wysokich temperatur. Dzięki takiej budowie rury łączą w sobie zalety tworzyw sztucznych i metalu.
# Do połączeń rur wielowarstwowych oferujemy złączki skrecane Nie wymagają one urządzeń do zagniatania lub zaprasowywania, połączenie wykonywane jest poprzez dokręcenie nakrętki, która zaciska pierścień;
# Dzięki bardzo wysokim parametrom wytrzymałościowym oraz eksploatacyjnym rury wielowarstowe USMetrix®PEX są szeroko stosowane w budownictwie. Mogą być wykorzystywane zarówno w nowopowstających obiektach, jak i do celów remontowych w: instalacjach wewnętrznych wody zimnej i ciepłej,
# instalacjach centralnego ogrzewania grzejnikowego i podłogowego,
# sieciach zewnętrznych wodociągowych i ciepłowniczych,
# instalacjach chemicznych, technologicznych, sprężonego powietrza. [Megane II phII] Wyciek oleju Megane 1.9 dci 2003r. sedan/li. Przepustnica reguluje ilość wpływającego powietrza do silnika. Przepustnica jest okrągłego kształtu ( jest z tworzywa sztucznego) łączy te 2 rury mniej więcej po środku silnika. Żeby sprawdzić czy jest olej, musisz wejść pod auto. Ta chłodnica jest dosyć mała, jest bliżej silnika niż chłodnica wody.Wtedy ściągasz wąż wchodzący do tej chłodznicy ( od strony kierowcy) i patrzysz. Jeżeli masz dosyć dość mocny wyciek z okolic przepustnicy, to niestety ale turbo będzie przepuszczało olej, bo jeśli w tym miejscu pojawił Ci się olej to nie ma innej opcji. A mam pytanie auto nie dymi tak na niebieskawo lub białawo cały czas?? [Nexia] Dolot z PCV. pcv w czasie przeplywu powietrza elektryzuje sie jak wiekszosc tworzyw sztucznych i lapie kurz i inne badziewie a nawet moga powodowac iskry zgromadzone ladunki elektryczne a niewiadomo jak moze to wplunac na prace auta.
Ło siet, ale sie usmialem Nagromadzi sie zelektryzowany ladunek? :d Ale chyba na zewnatrz tej rury jezeli juz, chyba ze przeniknie magicznym sposobem przez jego scianki i wejdzie do srodka dolotu i stworzy wyoladowanio-doladowania <cuś typu Nitro>.
Hmmmm ale na koncu dolotu masz filtr powietrza(ktory wylapuje zanieczyszczenia) wiec jak za filtr powietrza ma sie kurz dostac,poprzez te elektryzowanie?
Gratuluje kolego, jako jedyny - pomyslales
Zawsze się coś przedostanie...
Filtr już powietrze naelektryzowanego nie zatrzyma przecież
Ale w jaki sposob mialoby ono przed filtrem sie naelektryzowac Ale pomijajac to - mowicie, ze ten naelektryzowany kurz bedzie sie osadzal na sciankach PCVki. Czy ktorykolwiek z Was ma swiadomosc tego z jaka predkoscia porusza sie powietrze w dolocie?
Olek oczywiście, że tak.
Układ ten nie jest hermetyczny by ustrzec filtry od zabrudzenia.
Wlasciwie to chyba za bardzo nie rozumiem tego stwierdzenia. A uklad ze stozkiem to co? Puszcza na kazdym laczeniu powietrze lewe do dolotu? Rozwin to prosze, bo nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z ta hermetycznoscia A chetnie podyskutuje
Osobiście stożka nigdy nie miałem, więc opisze AirBoxa.
Mam go już od ponad 1,5 roku i zawsze przy czyszczeniu brudna mam jedynie stronę zaciągającą powietrze.
Po drugiej stronie najmniejszych śladów zanieczyszczeń, oczywiście po za kurzem, który zbiera się wszędzie.
Według mnie jak dobrze zrobiony dolot ze stożkiem to zbiera się mniej zanieczyszczeń.
A przy PCV jak bedzie Twoim zdaniem? WOgole jak sobie wyobrazasz, zeby filtr byl brudny od strony wewnetrznej???
Poza tym kazdy filtr sportowy , czy to stozek czy wkladka, bedzie puszczal wiecej syfu do silnika. ZAWSZE! Poniewaz jest mniej restrykcyjny - slabiej filtruje, ale ma lepszy flow. Tyle.
@Wess; pomijajac kwestie wizualne - "kibelrura" ma jeden duzy plus jak ktos wspomnial - malo sie nagrzewa w porownaniu do innych materialow.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|