Strona główna
  lawowanie akryl

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Malarstwo Rysunek z natury w Pracowni Plastycznej Magenta. MALARSTWO/RYSUNEK DZIECI OD 7-12 LAT

Zajęcia odbywają się w środy od 15.00- 17.00
Pracownia znajduje się w centrum Łodzi na ul.Próchnika 1
Zapisy pod telefonem 605 99 09 30

Pierwsze zajęcia 16 września. Zapraszamy wszystkich chętnych młodych artystów.

Starsze dzieci przede wszystkim pracują przy dużych studyjnych sztalugach, w otoczeniu palet i pędzli.

Na zajęciach dzieci poznają:

- technikę akrylu, oleju na płótnie

- malarstwa lawowanego

- rysunku brył i postaci

- ponad to uczą się obserwacji natury

- zapoznają z podstawowymi zagadnieniami kompozycji i perspektywy

- poznają kolor i walor, światło-cień

- również rozwijają swoje umiejętności w różnych technikach malarskich i rysunkowych.
Analiza dzieła sztuki - historia sztuki.. Może być tez tak:

1. Autor.
2. Data powstania, wiek.
3. Styl lub kierunek.
4. Wymiary.
5. Podłoże : płótno, papier, tektura, szkło, drewno, deska, ściana.
6. Technika : malarstwo olejne, akwarela, tempera, akryl, gwasz, rysunek kredką, kredą kolorową, atramentem, tuszem; fresk, enkaustyka, collage, grafika.
7. Temat : martwa natura, portret, autoportret, wnętrze, malarstwo rodzajowe, marynistyczne, pejzaż, malarstwo abstrakcyjne, akt, sceny batalistyczne, malarstwo iluzjonistyczne, tematyka religijna
8. Rodzaj : malarstwo abstrakcyjne, realistyczne, iluzjonistyczne, idealistyczne, symboliczne.
9. Sposób malowania : zastosowanie impastów, szkic, laserunek, alla prima, pastoso, lawowanie.
10. Światło : realne, fantastyczne, sztuczne, bezpośrednie, rozproszone frontalne, frontalno-boczne, boczne, z dołu, padające w kierunku widza, zenitalne (z góry), jedno źródło światła lub więcej, partie obrazu mniej lub bardziej oświetlone;
· Kontury postaci wtopione w tło, jasne partie obrazu są czyste i precyzyjne, podczas gdy partie zacienione – rozmazane i niewyraźne, o nieprecyzyjnych kształtach (tzw. sfumato u Leonarda da Vinci)
· Gwałtowny kontrast między światłem a cieniem (tzw. luminizm u Caravaggia)
· Przejście od światła do cienia niezwykle delikatne, światło jest złotawe, przejrzyste, tak że przedmioty są w nim zanurzone (tzw. chiaroscuro u Rembrandta).
11. Perspektywa : zbieżna, boczna, ukośna, z lotu ptaka, żabia, barwna, powietrzna, odwrócona.
12. Kolorystyka : wąska lub szeroka gama barw, barwy ciepłe, zimne, dopełniające, barwa lokalna, harmonia barw, zastosowana dominanta lub kontrast barwny, barwy podstawowe, pochodne, złamane, zastosowanie modelunku światłocieniowego, plama miękka lub ostra.
13. Tło obrazu : pierwszy plan, plan pośredni, tło, oddanie głębi (wyrazistość obiektów znajdujących się bliżej w porównaniu z leżącymi dalej).
14. Kompozycja : statyczna, dynamiczna, zamknięta, otwarta, rytmiczna.
15. Własne wrażenia.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • revelstein.htw.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : latarki Maglight
     : Lance Mackey
     : La Roche Kosmetik
     : Lanos przygasa silnik
     : las tropikalny fototapeta
     : łamacz haseł gg Tlen
     : Lądek Zdrój Nieruchomości
     : Lampowe amplitunery
     : Lampy owadobójcze Sklep
     : lampy uliczne cennik
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT