kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Interfejs do sterowników LPG. Może się komuś przyda.
Uniwersalny interfejs do sterowników LPG schemat płytka
* Leonardo
* Voila Plus
* Milenium
* Bingo/Bingo-S
* Nicolaus
* Tartarini
* Lovato (Lov-Eco2)
* Les 98 (Landi)
LPG Stag300 - Landi Renzo Omegas?. Witam. Znalazłem następujący schemat instalacji gazowej. Nie wie, czy są to wszystkie elementy, jak nie proszę o uzupełnienie. Chodzi mi o podanie konkretnych części, aby złożyć instalację do Accord '98 1,8 136 KM: Podaje przykładowe proszę o ocenę i zmianę jakby co:
1 - Zbiornik-----------------------------Jak zamontować w kole, aby było dobrze. Na co zwrócić uwagę.
2 - Sonda LAMBDA
3 - Sterownik---------------------------Stag 300 plus bądź premium
4 - Wtryskiwacze gazowe-------------Matrix HD544 (jaki kolor)
5 - Elektrozawór
6 - Przełącznik B/G
ze wskaźnikiem
7 - Adapter OBD
/dotyczy STAG-300 premium/
8 - Czujnik ciśnienia PS 02
9 - Filtr gazu /faza lotna/--------------Czy to jest ten poliestrowy Czaja FL-02 lub FL-01
10 - Reduktor
Dzięki. Oczywiście myślę też nad instalacją Landi Renzo Omegas, ale nie wiem, jakie ma podzespoły FIAT SIENA 1,6 16V gaśnie na zimnym silniku na Pb. Witam ponownie po dłuższej przerwie. Niestety nie miałem zbyt wiele czasu aby poświęcic go na autko, ale zrobiłem kilka rzeczy. Jeżeli chodzi o układ paliwowy - benzynowy - zostały wymienione wtryskiwacze, regulator ciśnienia i pompa paliwa. Elementy używane oczywiście - 100% sprawne. Po tych zabiegach żadnych już zastrzeżeń do pracy na Pb z wyjątkiem pierwszego rozruchu na zimno po postoju. Dlatego też zdemontowałem przewód od LPG pomiędzy elektrozaworem a parownikiem i podłączyłem do niego rurkę wypełnioną wodą - i ku mojemu zdziwieniu przy zamkniętym elektrozaworze gaz wyparł wodę z rurki ( średnica wew ok 4mm.) Po kilku minutach około 10cm wyparcia. Dlatego też piszę z pytaniem szanowni Koledzy. Czy taka ilośc LPG przedostająca się stale do parownika (parownik "elektronic" lovato - jednak ze śrubą zamiast krokowca, śruba mosiężna odkręcona o 1,5 obrotu - odpalam na LPG dalej ) może przedostawac się do kolektora co powoduje rozruch na obu paliwach i zalewanie się silnika?? Objawy takie jak opisywałem wcześniej - zapali, pochodzi kilka sekund, zgaśnie i nie daje się ponownie uruchomic. Z kolei moje drugie pytanie dotyczy kabla PC - sterownik auta. Podaje link http://www.moto.allegro.p...abs_airbag.html . Czy ktoś z was może mi pomóc w wyborze odpowiedniego kabla i oprogramowania?? Chcę podłączyc sie z laptopem do auta i sprawdzi przed rozruchem na zimno czujniki itd. Dodatkowo chciałbym nim kasowac błędy - ogólnie diagnostyka online i drobne modyfikacje. Kolejna rzecz to kabel do Landi les 98a oraz oprogramowanie - jak uporam się jużz PB chciałbym przywróci gaz do sterownia przez ten moduł.Proszę o podpowiedź w wątpliwych kwestiach. Po jeździe na lpg ciężko zapala???.
Dzięki koledzy wiem że chodzilo że za mało benzyny a z tym 98 /95pb to dadałem od siebie myślałem że za bodata mieszanka w połączeniu z resztkami gazu ,zaznaczam tylko trzeba kęcić po jeżdzie na lpg przez 3s żeby odpalił jakby lekko zalewał gazem.
Problem rozwiązany podmiana na nowy reduktor i pali na dotyk zapłaciłem w miarę normalną cenę 280zł z wymianą i ustawieniem a w komplecie elektrozawór z filterkiem w kartonie, no i stary lovato a jeśli by problem się pojawił znów to gazownik zgodził się że zamieni na ten stary reduktor a za tego odda kasę.
nie chciałem się bawić w naprawy regeneracje to akurat szybki sposób na sprawdzenie bo przez ostatni rok szlak mnie trafiał jak coś nie chodziło tzn.
Siadał sterownik landi po 6 latach a dokładnie przekaźniki przełączał się sam na benzynę z lpg a lampka świecił na zielono trzeba było się zatrzymać i perdzielnąć po sterowniku żeby przekaźniki odżyły mało tego często gubił na pięcię na elektozawory w nie oczekiwanym momencie czyli gasł.Prze lutował mi facet od telewizorów za moją namową odpowiednie przekaźniki na nowe tamte chińszczyzna i było ok przez 2 miesiące później znów sam przechodził czasem na benzynę ale nie gubił prądu na elektrozaworach ,szkoda nerwów i gazownik wymienił na-stag 100 ok
po pół roku auto nie chce trzymać wolnych obrotów na lpg gaśnie po zejściu z wyższych po dojechaniu do skrzyżowanie szczególnie pod obciążeniem światła i skręcenie kierownica tj. obciążenie hydrauliki,przy czym sonda pracuje ok reduktor lovato ponad rok temu nowy co jest grane regulują niby dobrze za chwile kicha gaśnie to znowu ok na drugi dzień nie ciągnie 90km/h i koniec myślę do tankuje gazu full od razu lepiej na następny dzień kompletnie się zalewa lpg jeden smród gazu znów regulacja i jest niby ok jak wyszło to spalanie katastrofa 21.5llpg/100km ,4 razy u gazownika aż pewnego razu podpina pod kompa sonda pracuje super ale sterownik stag rejestował jest błąd sondy nie pracowała a w tej chwili wszystko pięknie ''cuda nie widy'' na tym się skończyło bo wyjechałem żona jeździła na benzynce wyszło 12l/100km na odcinku 2-7km tej słabej zimy to nie źle w porównaniem do gazu,po powrocie wizyta u gazownika podpięcie pod kompa sonda nie pracuje stoi w miejscu sprawa rozwiązana !!!
Jak i problem z odpalaniem załatwiony, jak na razie wymiana reduktora pomogła a przy okazji obr.900/min. trzymie idealnie wcześniej falował 800/900 na lpg choć to nie był problem.
Dziękuje kolegom za podpowiedzi.
swojego escorta posiadam 8lat i musi w nim wszystko ""grać" choć ma swoje lata, wiadomo najgorzej przy awarii człowiek doszukuję się, podejerzewa wiele rzeczy związanych z intęsywną eksploatacją i starością a woda i syf w zbiorniku jak naj bardziej możliwa po tylu latach na zimę leję ćwiartkę denaturatu na pół zbiornika pewnie źle robie za suche , rok temu zmieniałem filtr paliwa tak od siebie zapobiegawczo byl jeszcze oryginał.
pozdrawiam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|