kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Predyspozycje tuningowe ZR 2.0 TDI. The gearbox in its two types of standard (rated to 216Nm) and uprate (rated to 240Nm) is presently supplied to various companies including MG Rover, Land Rover, Honda and Lotus for vehicles such as Rover 25 and 45, MGF, MG ZR, MG ZS, Land Rover Freelander and Lotus Elise.
Z www.powertrainltd.co.uk
Tak jak mówiłem, PG1 też poprawili, dlatego użytkownicy R25/45/ZR/ZS nie mają problemów ze skrzynią. Podana maksymalna wartość 240 NM, ale to raczej bujda na resorach, bo MG Rover nie zwiększałby momentu w fabrycznym samochodzie do 260 NM.
Jeśli by się dało to 280 niutków można z nich wykrzesać. [Freelander] skrzynia biegów. JEśLI CHODZI O WARUNKI KLIMATYCZNE W POLSCE TO FAKTYCZNIE PRODUCENT ZALECA TEXACO MTF94 LUB BURMAGH OIL MTF1067. W ANGLI I IRLANDI W SERVISACH LAND ROVER DO SKRZYń PRZY WYMIANACH ZALEWAMY CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W40. A DO IRD UNIT I TYLNYCH MOSTóW CASTROL GEAR BOX & DIFFERCJAL OIL 80W90.
I JESZCZE JEDNO
HAYNES SERVICE AND REPAIR MANUAL : manual gearbox for topping up ONLY use 10w40 oil to specification ACEA A2
ALE KAZDY MA SWóJ ROZUM
POZDRAWIAM
[ Komentarz dodany przez: thef: Nie Gru 23, 2007 12:59 ] Testy nowego EPC - pierwsze wrazenia.. Użytkownik Tomi <tomi@roverki.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b9h0lb$26nh$1@seventyfive.roverki.pl...
Przeglądając nowy EPC zastanowiły mnie następujące działy:
* Transmission Manual PG1 1600 VVC/1800/2000
* Transmission Manual R65 1400/1600 except VVC
no i tu sprawdzalaby sie promowana przeze mnie informacja, ze porzadna
skrzynia PG1 wkladana jest tylko z mocniejszymi silnikami (w tym diesel) do
MGR. Poza tym wklada sie ja do LR Freelanderow oraz Lotusow...
http://www.powertrainltd.com/index2.html
cyt.: "The gearbox in its two types of standard (rated to 216Nm) and uprate
(rated to 240Nm) is presently supplied to various companies including MG
Rover, Land Rover, Honda and Lotus for vehicles such as Rover 25 and 45,
MGF, MG ZR, MG ZS, Land Rover Freelander and Lotus Elise."
pozostale modele R (1.4, 1.6) posiadaja skrzynke R65...
--
Irek
R200 1.4 16V '99 3D nightfire red
irek@roverki.pl skrzynia biegów. Użytkownik wwozn 416Si <wwozn@roverki.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:avcl73$20jq$1@tryton.plocman.pl...
wszystko slusznie, ale w tym modelu o jaki pyta kolega siedzi skrzynka
R65
a
nie PG1...
Ja nie wiem. Odeslales kolege do stron PowerTrain - producenta silnikow
serii K. Jakto jest z tymi skrzyniami? jaka ja mam u siebie, jaka masz ty
w
1.4 i dlaczego silniki serii K nie maja skrzyni "K Series PG1"? W moim
Haynesie nie moge znalezc ani jednej ani drugiej nazwy skrzyni...
istotnie - literatura slabo o tym mowi. Mozesz mi wierzyc albo nie ale ja
przejzalem chyba wszystkie mozliwe strony poswiecone temu tematowi. Glownie
moje wnioski pochodza po przestudiowaniu forum mg-rover.org. Wynika z nich,
ze tylko mocniejsze wersje silnikowe (np. silniki serii K w wersji VVC) oraz
diesle (serii L) mialy wsadzane skrzynki PG1 (takie same pracuja w Land
Roverach i Lotusach) zaś pozostale (tzn slabsze) silniczki serii K maja
skrzynki R65. Wiedze ta staral sie nawet zaklocicic moj Haynes nazywajac we
wstepie ta skrzynke RG65 (co mnie poczatkowo skutecznie zmylilo przy
poszukiwaniach dodatkowych info co do konca prawda nie jest bo jej
symbol to R65 (chyba, ze RG mialo oznaczac Rover Gearbox . Na szczescie
Haynes sie poprawia i w rozdziale 7 juz prawidlowo ja nazywa. Faktem jest
jednak, ze manual Haynesa do 214/414 kanciak oraz do R400 okraglak tego nie
omawiaja, moj zas opisuje obie skrzynie i nawet zamieszcza do nich ladne
schematy
Sa w Roverach jeszcze inne skrzynki - sprawa dotyczy automatow i skrzyn
towarzyszacych japonskim silnikom Hondy. Te jak sie nazywaja to juz nie
wiem...
I na koncu smaczek - skrzynia R65 jest nadal produkowana i uzywana w R oraz
MG (choc wiekszosc modeli posiada jednak PG1, o ktorej to wylacznie pisze
sie na stronach Powertrain Limited). Oto maly dowodzik:
http://www.mg-rover.org/a...ID=109&PageID=2
http://www.crowngarage.co.uk/mgzr.htm
jak widac najslabsza wersja MG ZR posiada ta wlasnie skrzynke...
--
irek
R200 '99 3D nightfire red
irek@roverki.pl Olej do skrzyni.... Witam was i mam pytanie - jaki olej lejecie do swoich 416 do skrzyni? ,
ponieważ jestem zdezorientowany gdyż jeden z mechaników mówi, że
mineralny
a drugi mówi, że taki sam jak silnikowy czyli półsyntetyk 10W40.
kiedys cos takiego splodzilem na newsy, teraz ponowie:
Skrzynia w samochodach MG Rover z silnikami diesla oraz z silnikami
1.8VVC i 1.8MPI to model PG1. Skrzynie te rowniez obecne sa w Lotusach i
Land Roverach i ciesza sie sporym uznaniem. Jest to konstrukcja
aluminiowa i na sucho wazy okolo 37kg. Producentem tych skrzyn (podobnie
jak i silnikow serii 'K' i 'L') jest Power Train Limited:
<http://www.powertrainltd.com/product/pg1.htm>
Oczywiscie skrzynie ta stosuje sie w roznych kombinacjach ustawien.
Zakres ich uzycia oraz zastosowania mozna znalezc na stronie:
<http://www.mgfcar.de/gearbox/gearbox_2001.jpg>
Zatem do dieslowskiej skrzyni w R420 wchodzi 2,4 litra oleju na sucho
(lub 2,2 na mokro).
W Roverach z mniejszymi silnikami serii 'K' mamy do czynienia ze
skrzynia manualna o symbolu R65 lub R65U (nieco zmodyfikowana, glownie
wystepuje w mlodszych autach). Oleju wchodzi tu bodaj 2 litry na sucho
(1,8 na mokro).
W nomanklaturze niektorych producentow wystepuja oleje (zamienniki)
pasujace do Roverowych skrzyn biegow typu R65 z takimi oznaczeniami:
ESSO Gear oil BV 75W/80W
MOBIL Mobilube 1 SHC
SHELL SF5288 75W/80W
UNIPART MTF94 Gear oil BV 75W/80W
Castrol SMX-S Ful-Synthetic, SAE75-W-85 API GL 3/4
i tymi olejami mozna zalewac skrzynie R65. Ich koszt to oklo 30-40PLN za
litr.
Do uzupelniania brakow czyli dolewek (jedynie) w R65 mozna uzyc jeszcze
takich:
BP Hypogear TL 75W/80W
CASTROL EPX 75W/80W
DUCKHAMS Hypoid PT 75W/80W
Fabrycznie jednak, skrzynie biegow sa zalewane olejem MTF94
(przeznaczonym na cale jej, czyli skrzyni zycie, tzn. bez koniecznosci
wymiany). I w przypadku skrzyn PG1 producent mowi tylko ich uzywaniu
(bez stosowania zamiennikow). Mozna je nabyc w autoryzowanej sieci
sprzedazy Rovera:
Charakterystyka:
API GL-4
Rover Group
MTF-94; R380, PG1 & H gearbox approvals
Honda MTF-7289
MG PG1 gearbox approval
Wlasciwosci:
SAE Viscosity 75W-80
Density at 15°C, kg/L 0.870
Flash Point, COC, °C 185
FZG, Load Stage 11
Pour Point, °C -45
Viscosity at -40°C, cP 60,000
Viscosity at 40°C, cSt 53.2
Viscosity at 100°C, cSt 10.50
Viscosity Index 190
Full Synthetic 75W80 GL-4
i rzeczywiscie litr tego specyfiku kosztuje w ASO okolo 110PLN. Brak światła cofania. ppawlow wrote:
Dzwonilem wlasnie do serwisu i tam sa przekonani ze dobry olej wlali .
Nie znaczy to iz wlali inny olej niz na rachunku tylko znaczy to iz
SH.SH/CF 15W-40 to odpowiedzni olej do tej skrzyni !
Skrzynia biegow w R420 na dieslu to nie ta sama co w R214 benzyna!
Skrzynia w samochodach MG Rover z silnikami diesla oraz z silnikami
1.8VVC i 1.8MPI to model PG1. Skrzynie te rowniez obecne sa w Lotusach i
Land Roverach i ciesza sie sporym uznaniem. Jest to konstrukcja
aluminiowa i na sucho wazy okolo 37kg. Producentem tych skrzyn (podobnie
jak i silnikow serii 'K' i 'L') jest Power Train Limited:
http://www.powertrainltd.com/product/pg1.htm
Oczywiscie skrzynie ta stosuje sie w roznych kombinacjach ustawien.
Zakres ich uzycia oraz zastosowania mozna znalezc na stronie:
http://www.mgfcar.de/gearbox/gearbox_2001.jpg
Zatem do dieslowskiej skrzyni w R420 wchodzi 2,4 litra oleju na sucho
(lub 2,2 na mokro).
W Roverach z mniejszymi silnikami serii 'K' mamy do czynienia ze
skrzynia manualna o symbolu R65 lub R65U (nieco zmodyfikowana, glownie
wystepuje w mlodszych autach). Oleju wchodzi tu bodaj 2 litry na sucho
(1,8 na mokro).
W nomanklaturze niektorych producentow wystepuja oleje (zamienniki)
pasujace do Roverowych skrzyn biegow typu R65 z takimi oznaczeniami:
ESSO Gear oil BV 75W/80W
MOBIL Mobilube 1 SHC
SHELL SF5288 75W/80W
UNIPART MTF94 Gear oil BV 75W/80W
Castrol SMX-S Ful-Synthetic, SAE75-W-85 API GL 3/4
i tymi olejami mozna zalewac skrzynie R65. Ich koszt to oklo 30-40PLN za
litr.
Do uzupelniania brakow czyli dolewek (jedynie) w R65 mozna uzyc jeszcze
takich:
BP Hypogear TL 75W/80W
CASTROL EPX 75W/80W
DUCKHAMS Hypoid PT 75W/80W
Fabrycznie jednak, skrzynie biegow sa zalewane olejem MTF94
(przeznaczonym na cale jej, czyli skrzyni zycie, tzn. bez koniecznosci
wymiany). I w przypadku skrzyn PG1 producent mowi tylko ich uzywaniu
(bez stosowania zamiennikow). Mozna je nabyc w autoryzowanej sieci
sprzedazy Rovera:
Charakterystyka:
API GL-4
Rover Group
MTF-94; R380, PG1 & H gearbox approvals
Honda MTF-7289
MG PG1 gearbox approval
Właściwości:
SAE Viscosity 75W-80
Density at 15°C, kg/L 0.870
Flash Point, COC, °C 185
FZG, Load Stage 11
Pour Point, °C -45
Viscosity at -40°C, cP 60,000
Viscosity at 40°C, cSt 53.2
Viscosity at 100°C, cSt 10.50
Viscosity Index 190
Full Synthetic 75W80 GL-4
i rzeczywiscie litr tego specyfiku kosztuje w ASO okolo 110PLN.
ufff, chyba powinienem zrobic z tego art... na www
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|