kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
[immo?] Land Rover Discovery II TD5. Witam,
Mam problem z Land Rover'em Discovery II ('01)
Wersja Brytyjska. TD5
Chodzi o immobiliser prawdopodobnie. Samochód wczoraj odpalał i nie bylo zadnych problemów. Dziś rano mialem problemy z zapaleniem. Po podładowaniu baterii na kablach do drugiego samochodu samochod odpalił. Problem w tym ze po odpaleniu i wyciagnieciu kluczyków samochód nie gaśnie i świecą sie wszytkie kontrolki na dashboardzie (tablicy). Po naciśnięciu hamulca kontrolki i samochod gasnie ale po zwolnieniu hamluca kontrolki zaswiecaja sie na nowo.
Pilot jest bez immo (tj. niema go fizycznie w pilocie).
Nadmieniam ze nie posiadam zadnej security card z kodem azeby zaprogramowac immo.
W czym moze byc problem ? Nissan Navara 2,5 diesel. " />Zapomijcie o terenówkach japońskich bo koszty serwisu są przerażające a na części czeka się tygodniami.Mam znajomego co pracuje w serwisie Toyoty a jeżdzi Land Roverem Discovery i mówi że ceny są kilka razy mniejsze niż w Toyocie i zamienników do bólu a do Toyoty prawie nie ma.
Sam mam Land Rovera Discovery z 1995r. a kupiłem go w 2002r. w stanie idealnym w wersji ES poza elektrycznymi fotelami mam wszystko co oferowała fabryka.Miał 297000 km a ma 398000 km i pali nie wykonując całego obrotu.Ceny części są wyjątkowo niskie tylko trzeba wiedzieć gdzie je kupić.Spala w trasie od 8,5 litra do 9,5 w mieście a mam automata.W terenie ok 13 litrów.
Zero awaryjności poza tymi co są związane z stanem naszych dróg w postaci końcówek drążków, amorów , łożysk kół.itp.Prędkość podróżna to 90 -100 km/h.
Co do mercedesa G to trochę jeżdziłem ,zużycie paliwa o 3-4 litry większe, ceny części 2-3 razy większe.super niezawodny i doskonały w terenie.
Navare dość często wyciągam jak się kolega zakopie i powiem szczerze że zakopuje się tam gdzie ja nawet się nie zastanawiam żeby wjechać.
W Land Roverach Discovery były dwa silniki 300 TDI i TD5 .Polecam 300 bo jest odporniejszy na złe paliwo,i NIe ma elektroniki więc nie ma co kasować.Można kupić 300 TDI z czysto mechanicznym wtryskiem TDI bez żadnej elektroniki i takiego motoru trzeba szukać bo jest mniej problemowy a poznaje się go po tym że od czwartego wtryskiwacza nie odchodzi przewód.
Jak macie pytania nt Discovery to pytajcie.
Pozdrawiam. Nissan Navara 2,5 diesel. " /> ">Sam mam Land Rovera Discovery z 1995r. a kupiłem go w 2002r. w stanie idealnym w wersji ES poza elektrycznymi fotelami mam wszystko co oferowała fabryka.Miał 297000 km a ma 398000 km i pali nie wykonując całego obrotu.Ceny części są wyjątkowo niskie tylko trzeba wiedzieć gdzie je kupić.Spala w trasie od 8,5 litra do 9,5 w mieście a mam automata.W terenie ok 13 litrów. Zero awaryjności poza tymi co są związane z stanem naszych dróg w postaci końcówek drążków, amorów , łożysk kół.itp.Prędkość podróżna to 90 -100 km/h.
Na pewno masz Land Rover'a ??
">W Land Roverach Discovery były dwa silniki 300 TDI i TD5 .Polecam 300 bo jest odporniejszy na złe paliwo,i NIe ma elektroniki więc nie ma co kasować.Można kupić 300 TDI z czysto mechanicznym wtryskiem TDI bez żadnej elektroniki i takiego motoru trzeba szukać bo jest mniej problemowy a poznaje się go po tym że od czwartego wtryskiwacza nie odchodzi przewód.
eee, jeszcze wcześniej 200 Tdi było i jeszcze bardziej debiloodporne od trzysety. Co do pompy to faktycznie lepiej szukać bez EDC, a o TD5 najlepiej zapomnieć Nowości w sklepie ESCAPE. " />Miło poinformować o nowościach w naszym sklepie. Od 5 kwietnia w sprzedaży m.in:
1. Snorkele :
- Jeep JK - Land Rover Defender TD5 - Land Rover Discovery III - Mitsubishi V73 ( Pajero 3,5 benzyna i 3,2 DID) - Nissan K160
2. Uchwyty do podnośnika Hi-Lift umożliwiające podnoszenie samochodu za felgę 3. Pasy 5 metrów 5 ton z hakami 4. Zderzaki: - przedni Toyota land Cruiser HDJ 80 - przedni Nissam Patrol Y61 - przedni Nissan Patrol Y60 - przedni Jeep XJ II - tylny Toyota Land Cruiser HDJ 80 5. Wyciągarki: - XTR 12 BOX SYNTETYK - XTR 12 SYNTETYK 6. Nowego typu niezbędniki zawierające 2 pasy, zblocze, hak do zderzaka, 2 szekle, rękawice. Land Rover Discovery. " />Poszukuję warsztatu lub warsztatów, które poradzą sobie z następującymi rzeczami w samochodzie Land Rover Discovery 2.5 TD z 2002 roku:
- sprawdzić silnik i zawieszenie z tyłu na powietrzu)
- auto nie odpala
- ma zbyt małą moc
- sprawdzi pompę wtryskową
- synchronizator jeden nie działa w skrzyni biegów.
Jakieś pomysły ? Land Rover Discovery II 1999r 2,5 TD5 - problem z ABS. Będę miał to autko w przyszłym tygodniu, ale już zbieram informacje. Chodzi o to, że przy gwałtownym hamowaniu ( pedał w podłogę ) zapala się kontrolka ABS i wywala błąd czujnika prawego przedniego - nieprawidłowy sygnał ( sterownik łapie błąd, ale ABS działa normalnie ). Po wykasowaniu błędu jest wszystko ok, parametry wszystkich czujników są takie same, autem można jeździć przez miesiąc i nic się nie dzieje. Problem pojawia się po gwałtownym hamowaniu ( mówiłem klientowi, żeby nie hamował tak ostro ). Czujnik klient podmienił ( oczywiście używany ), ale na obu jest to samo. Trochę szkoda mi gościa, bo był już u mnie 3 razy kasować ten błąd ( nigdy nie miał czasu aby zostawić auto ). Jak to sprawdzić w czym tkwi problem ? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Land Rover Discovery III 2,7 TD 2006-2007 r. Tym razem auto po lakiernikach ( blacharze twierdzą, że u nich wszystko działało ). Tylna klapa dzielona, nie działa dolna część klapy tylnej ( górna część się otwiera ). Do przycisku w klapie dochodzi napięcie i przycisk jest sprawny, brak zasilania na siłowniki przy zamkach, na krótko po podaniu zasilania zamki się otwierają. Sprawdzone bezpieczniki w komorze silnika i za schowkiem pasażera. Wie ktoś może jak to jest sterowane ? Może ma ktoś jakiś schemat, lokalizację lub rozpiskę skrzynek bezpiecznikowych ? test AUTOBILDa. " />Witam
ciekawy test znalazłem w sieci z tej czwórki: Hyundaia Terracana 2.9 CRDi Mitsubishi Pajero Classic 2.5 TD Nissan Terrano 3.0 Di long Land Rover Discovery 2.5 Td5
Terek został najlepiej oceniony
http://www.terracan.pl/wprowadzenie/Vergleichstest.pdf Samochody waszego życia.... ....................... Bo na nasze drogi to najlepiej jakies terenowki(np. Jeep)lub chociaż Suvy(np.Rav4)... A sadze tak dlatego ze ostatnio rozjebalem kolo w dziurce ktora byla jakgdyby nigdy nic na stosunkowo nowej drodze
jak bylem w angoli taty samochod (sluzbowy oczywiscie ) to byl Land Rover Discovery 2 (td5)
a przed land roverem byl mitshubshi pajero czy jak to sie pisze...
a tak jak juz bym mial miec terenowke to bym chcial znow land rovera Wasze marzenia 4x4 :D. " />Jeep Cherokee (nie mylić z Grand Cherokee) nigdy nie był potegą w terenie zarówno jak i Opel Frontera. Mówimy o seryjnych czterodrzwiówkach starego typu i ramowego podwozia. To dwa duże auta które różni zasadniczo stały napęd 4x4 w Jeepie i blokady napędów we Frocie. Frotką po asfalcie się nie jeździ z 4x4 (wielka wada i wielka przewaga Jeepów czy Land Roverów), Frotka natomiast przy połowie napędu może pozwolić sobie na mniejsze silniki, mniejsze moce a i tak dobrą dynamikę. Konstrukcję powierzchownie podobne, mechanicznie to dwa zupełnie inne auta. Frota jest do miasta, to że ma napęd czasem pozwoli jej tylko wjechać w błoto. Cherokee to maszyna w pole, dla rolnika. Jak dla m,nie są to tak różne auta że można refarat napisać, żadne jednak z tych aut nie ma wielkich kątów zajazdów czy podjazdów, głębokości brodzenia, czy wysokich lotów. To ciężkie auta, lepsze do przepraw niż rajdów. Mam ciągły kontakt z Nissan Patrol 2.8 diesel 2004, Range Rover 4.0 gaz 1998, Range Rover 3.9 gaz 1989 podniesiony o 20cm, Land Rover Discovery 2.5 td 1999, Jeep Grand Cherokee 5.9 gaz 1997, Jeep Cherokee 4.0 gaz starocie. I wiecie co? Frontera to moja pierwsza terenówka, jak tak sobie razem jeżdzimy to ma tylko jedną przewagę - wagi!! Ja przejeżdżam po niegrubym lodzie a reszta się zapada. We wszystkim innym mam szanse podobne, gorsze lub żadne. Podoba mi się jazda tym autem ale bardziej podoba mi się jazda terenówka a Frontera niewątpliwie ma wiele wad, i brak jej wielu rzeczy. Konstrukcja tego auta pamięta dalekowschodnie lata 80. Zatem ważne aby chwalić swoje ale i pamiętać że nie wszystko co nasze to najlepsze Gorrrrąąąco pozdrawiam i polecam wszystkim uczestnictwo w rajdach czy przeprawach!! To świetny test Waszych aut i Waszych umiejętności. Sprowadziłem sobie nową furke ;/. Moj kumpel ma fioła na punkcie 4x4 i lata z sasiadem na rajdy, tez ma Nissana Patrola (2,7 td), ostatnio zajeli 1 miejsce w obronie twierdzy modlin, czy jakos tak. Moj stary ma Land Rovera Discovery i tez sie niezle zbiera :). Inne samochodziki. " />Opiszę tu kilka innych modeli które mogą się nam przydać podczas wyjazdów. Wiadomo że nie będą to wszystkie samochody terenowe, bo nie sposób i nich wszystkich napisać, zresztą nie posiadam takowej wiedzy . Wiele modeli pominąłem w zasadzie specjalnie a wybrałem te które w terenie naprawdę się sprawdzają. Oto kilka zdań o tych najpopularniejszych i moim zdaniem najbardziej się nadających.
1.FORD MAVERICK. Wychodził w dwóch wersjach silnikowych 2.0 16V i 3.0 V6 24V. Układ jezdny typowo europejski, mimo tego że jest to amerykańskie auto. Zestrojony bardzo komfortowo, i jak rzadko kiedy w przypadku samochodów amerykańskich nie ma problemów z zakrętami. Generalnie fajny samochód, ale trochę za lekko pracuje wspomaganie kierownicy, prze co nie mamy dobrej informacji zwrotnych o pokonywanej nawierzchni. Kiedy robi się ślisko napęd na 4 kola rozdziela moc z kół przednich automatycznie i bezstopniowo również do tyłu.Podczas jazdy w terenie można aktywować tryb 4x4, brak jednak blokowanego mechanizmu różnicowego i przekładni redukcyjnej do jazdy terenowej. Czyli w teren Panowie ale lekki. 2. ISUZU TROPER. Właściwie to Opel Monterey. Silniki 3,5 V6 i 3,0 DTI. Duży wygodny samochód, produkowany w wersji 3 i 5 drzwiowej. Niestety w przypadku oceny jazdy nie wypada za ciekawie. Na szczęście jazdy szosowej. Wysoko zawieszony przechyla się w zakrętach, a twarde zawieszenie przenosi każdą nierówność. Ale za to bardzo dobry w terenie. Dzięki dołączanemu napędowi na cztery koła, z elektronicznym rozdziałem siły bez problemów przebija się przez błoto i daje radę stromym podjazdom. Dobry wybór jako mocny ciągnik i pojazd terenowy. 3.JEEP GRAND CHEROKEE. Samochodzik jest przedstawicielem wymierającego gatunku, oferuje klasyczną technikę 4x4 z osia sztywną i mechanizmami różnicowymi.Silniki 4.0, 4.7, 2.7CRD. Wygląd może zdradzać że to pseudo terenówka, ale na pewno tak nie jest. Moment obrotowy rozdzielany jest na obie osie automatycznie, na drodze napędzając tylne koła, a przy śliskiej również przednie.W trudnych warunkach można skorzystać ze skrzyni redukcyjnej. Bez trudu radzi sobie w terenie, jedynie prześwit stanowi pewne ograniczenie, ale żeby gdzieś go "posadzić" musi być naprawdę trudny teren. 4.LAND ROVER. Są trzy wersje. FREELANDER, DEFENDER i DISCOVERY. Postanowiłem napisać kilka zdań o tym ostatnim bo to chyba najpopularniejszy u nas model. Potrafi bez problemu wjechać w każdy teren. Wyposażony w ramę nośną i sztywne osie zalicza się do klasycznych terenówek. Wyposażony w ABS, i wspomaganie zjazdu HDC oraz elektroniczny układ siły hamowania i system kontroli trakcji pod względem technicznym to nowoczesny samochód. Dwa rodzaje silników V8 i Td5. Przeważnie występują wersje z automatem. Niektóre wersje wychodziły z podniesionymi zderzakami, dającymi większy kąt natarcia, podwójne reflektory. 5.MERCEDES G. Dosyć duża gama silników. Najsłabszy 156 konny wysokoprężny z systemem comonn rail. Najmocniejszy V8 AMG 354 koni. Moc przenoszona przez pięciostopniową skrzynię automatyczną. Stały napęd wszystkich kół, trzy elektrycznie sterowane blokady mechanizmów różnicowych i spory prześwit sprawiają że jest nie do pokonania w terenie. Sztywne osie i nieco oporny układ kierowniczy powodują że auto jest trochę ociężałe. Rekompensują to jednak dobre zawieszenie i hamulce. 6.MITSUBISHI PAJERO. Jeden z najlepiej sprzedających się samochodów terenowych świata. Silniki 3.2 DID, 3.5 (benz.) i 2.5 Td. Najciekawszy chyba wydaje się być 3,5 l benzynówka (202 KM). 3,2 DID (160KM) jest dosyć głośny. Ale jest zdecydowanie oszczędniejszy. Chociaż po założeniu gazu już tak nie bardzo. Zawieszenie bardzo sprężyste i dobrze współpracuje z układem kierowniczym. No ale w przypadku terenówki nie ma to takiego dużego znaczenia. Niestety nie jest jakimś Herosem w terenie. Mimo przekładni z reduktorem mechanizmu różnicowego nie zawsze radzi sobie w trudnych warunkach. 7. NISSAN PATROL. Silnik 3.0 Di. Za dobre zachowanie auta w terenie odpowiada dołączany napęd kół przednich, mechanizm różnicowy z blokadą oraz automatyczne piasty z wolnym kołem na przedniej osi. Potężny moment obrotowy i wytrzymała technologia sprawiają że Nissan pokona każdą przeszkodę i pociągnie przyczepę o masie 3,5 tony. Sztywne osie czynią go niestety ociężałym w prowadzeniu a i hamulce nie są najlepsze. 8.TOYOTA LAND CRUSER 90 i 100. Opiszę tę pierwszą ponieważ dużo częściej u nas występuje. Różnią sie praktycznie tylko wielkością. Na bezdrożach zalicza się do pierwszej ligi. Z konstrukcją osadzoną na ramie nośnej, sztywną osią, przełożeniem redukcyjnym, blokadą mechanizmu różnicowego i stałym napędem na 4 koła jest niezwykle wytrzymała. Dwa silniki 3,4 V6 i 3l diesel z wtryskiem comonn reil. Bardzo dobrą propozycją jest ten właśnie diesel. Oferuje zdumiewająco niskie zużycie paliwa, oraz dużo większy moment obrotowy co jest bardzo pomocne w terenie. Maksymalny ciężar ciągnionej przyczepy to 2800kg, co nie jest jakąś rewelacją w tej klasie samochodów, ale do pociągnięcia łódki w zupełności wystarcza. Na drodze dosyć ociężała. Dzięki bezpośredniemu wspomaganiu kierownicy mimo to można poruszać się szybko oraz sprawnie. Wnętrze zachwyca bardzo dobrą widocznością dookoła, doskonałym wykończeniem i dużą ilością miejsca.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|