Strona główna
  Land Rover Discovery 3 awaryjność

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Jakie auto 4x4 kupić. Dzień dobry!
Mam potrzebę… konsultacji!
Postanowiłem zakupić drugi samochód. Musi to być 4x4. Potrzebny mi jest do ‘zwykłych’ jazd po lesie w zasadzie przez cały rok, ale nie zawodowo tylko rekreacyjnie/turystycznie czasami w górach, czasami na płaskim, po piachu i po śniegu… Powiedzmy, że ok. 30% jazd to teren, a 70% to asfalt, czasami bardzo kiepskiej jakości. Samochód ma być prosty i taki żeby nie było mi żal jak porysuję lakier lub zaliczę jakąś ‘wgniotę’. Silnik diesla. Budżet skromny – ok. 15 tyś.zł.
Przyznam, że wizualnie/gabarytowo najbardziej podobają mi się: Land Rover Discovery i Nissan Terrano II (zwłaszcza w wersji dłuższej, ale krótkiego nie wykluczam). Czy jest szansa, że te modele spełnią moje oczekiwania? Jak z awaryjnością? Nie mam pojęcia o mechanice, więc jakiekolwiek samodzielne naprawy odpadają…
Tylko czy jest szansa na kupno jakiegoś egzemplarza (za takie pieniądze), który jeszcze trochę pojeździ? Jakie są wasze obserwacje i doświadczenia? Który z nich będzie tańszy w utrzymaniu?
I jeszcze na koniec pytanie laika… Jak to jest z tym napędem na 4 koła na asfalcie? Poczytałem trochę o centralnym mechanizmie różnicowym, ale się gubię. Tzn. Disco można jeździć bez ograniczeń z 4x4 na asfalcie, a Terrano nie?
…proszę o wyrozumiałość…
pozdr
Discovery3, Pajero, Land Cruiser ???. Witam, może się przedstawie - Maciej trzydziestoparolatek z pod Poznania i na tym forum debiutuje i zanim się zalogowałem i napisałem powyższe pytanie poczytałem troche napisanych już postów ale nie znalazłem satysfakcjonujących mnie informacji. Otóż z końcem roku zamierzam się z zakupem nowego auta - ponieważ będzie to moje pierwsze auto z napędem 4x4 poproszę Was o doradztwo- w grę wchodzą 3 powyższe furmanki- choć to jeszcze nie przesądzone, miałem okazję przejechać się Discovery3 - i jestem pod dużym wrażeniem choć nie sądze że po jazdach próbnych Pajero i Toyotą będe mógł jakkolwiek je wszystkie porównać. Od dealera Land Rovera usłyszałem że przez ostatnie 4 lata na aż trzy razy na pierwszym miejscu w kategorii 4x4 gościł właśnie Discovery3. Z opini jednego z kolegów-użytkowników usłyszałem że Toyota-trwała, mało awaryjna i lepsza od Pajero( ponoć nietrwała jednostka napędowa) a to drugie z koleji kusi lepszą ceną zakupu. Zdaje sobie sprawę że aktualne modele mogą nie mieć jeszcze wyrobionych opinii ale jeśli byście mogli doradzić poprzedzając to konkretnymi argumentami to bede bardzo wdzięczny. Z góry dziekuje za poświecenie mi czasu i za wszystkie odpowiedzi.
WYBÓR TERENÓWKI. Witam,
Własnie zarejstrowałem się na tym forum i pozwoliłem sobie napisac mój pierwszy post i to od razu z prośba o pomoc w podjęciu decyzji.
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu auta terenowego. Co do zastosowania przyszłego samochodu, to zamierzam używac go zarówno w terenie jak i na zwykłych drogach.
Co do terenu, to raczej miałyby być to jazdy użytkowe, bez jakichś eksteremalnych wyczynów. Niemniej jednak drogi leśne, błoto (jesień - wiosna), grzyby, ryby, polowania... jak najbardziej.
Zakupione auto nie będzie jedynym w rodzinie (żona jeździ na codzień samochodem osobowym).
Samochód ma być duży. koniecznie 4 (5) drzwiowy, w miarę ekonomiczny, w miarę możliwości komfortowy (auto nie tylko w teren) i... możliwie bezawaryjny i niezawodny.
To tyle co do założeń. TYeraz konkrety:
Rozważam 3 auta z okolic 1997 roku:
1) Nissan Patrol
2) Mitsubishi Pajero
3) Land Rover Discovery
W kazdym przypadku silnik diesel i manualna srzynia biegów.
Proszę o opinie na temat wymienionych aut, zwłaszcza co do ekonomii (zużycie paliwa), awaryjności, serwisu i jego kosztów, dostępności i cen cześci zamiennych, a także praktycznych własciwości użytkowych.
Z góry dziękuje za wszystkie opinie i porady w tym zakresie.
Pozdrawiam
M.
Land Rover Discovery 2. Na początku chciałem się ze wszystkimi przywitać

Jestem zaintereesowany zakupuem Land Rovera Discovery 2

podaje link

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11184821

Nie znam się kompletnie na tych samochodach. Powiedzcie mi jak się sprawuję takie auto?
Jak jest z awaryjnością, czego się wystrzegać, jakie są koszty serwisowania?

Będę bardzo wdzięczny za porady:) Pozdrawiam:)
[Jeep]. Niestety awaryjność tego auta jest dość wysoka, a części drogie. Jedynym offroadowcem, który poleci Ci Jeepa jest właściciel samochodu tej marki.
Jeśli szukasz terenówki o takich gabarytach to polecam Ci Isuzu Troopera, Nissana Patrola lub GR, Mitsubishi Pajero, Opla Frontere lub Land Rovera Discovery.
Wybór najlepszego samochodu na start!. Witam! Na początku lipca czeka mnie osiemnastka na którą czekam od 2 lat - jedynie myśląc o aucie Na start będę miał koło 14-16 tysięcy, w 4x4 zakręciłem się w... sobotę! I tak się zakręciłem że zapomniałem o wszystkich autach jakie dotychczas chodziły mi po głowie! Jestem przekonany że będzie to samochód terenowy, bez wątpienia. Siedząc dniami i nocami śledzę tematy dotyczące różnych aut. Proszę Was o selekcję tego co jest w teren na to co wchodzi w grę i na to co odpada. Dotychczas myślałem o Patrolu Y60 2.8TD w Longu, lecz przegrał z obecnie priorytetową Dyskoteką przez wadę z chłodzeniem silnika (wybuchające silniki ) oraz przez spalanie. Jak na razie po głowie chodzi mi Land Rover Discovery I 2,5TDi - ma go sąsiad, więc będę miał okazję się przejechać.
WYMOGI:
Auto potrzebuję w teren i do miasta. Generalnie potrzebuję autko które będzie mi potrzebne każdego dnia do jazdy do szkoły i z powrotem oraz w teren. Z racji że moje serce leży w górach czasem będę potrzebował gdzieś podjechać z wielkimi ciężkimi plecakami i 5 osobami na pokładzie. Poza tym chciałbym się zacząć zajmować off roadem Powoli zapuszczając się w coraz cięższy teren, oczywiście inwestując w auto. Jak możecie to napiszcie co sądzicie o Dyskotece, oraz zaproponujcie inne autka. W propozycjach prosiłbym o napisaniu na temat awaryjności auta, spalania, kosztu części i możliwości.
10 Najrzadziej psujących się aut, i 10 najczęściej awaryjnych. W badaniach brało udział ponad 84 tys. właścicieli nowych samochodów osobowych.

Oto wyniki:

10 najmniej awaryjnych aut:

1. Honda Accord

2. Honda Jazz (model z 2008 roku)

3. Daihatsu Sirion

4. Hyundai i30

5. Ford Fiesta

6. Honda Jazz (model 2002-2008)

7. Honda Civic Hybrid

8. CitroĂŤn C1 95,7%

9. Toyota Prius

10. Mazda 3

10 najczęściej psujących się samochodów:

1. Audi A5

2. Ford Galaxy

3. Jaguar XF

4. Alfa Romeo 159

5. Land Rover Discovery

6. Ford S-Max

7. Land Rover Freelander

8. Jaguar S-Type

9. Volvo XC90

10. Hyundai Santa Fe

4 Hondy w pierwszej dziesiątce to nie może być przypadek ;)

edit:

źródło: timesbusiness.typepad.com/money_weblog/2009/07/the-10-most-new-reliable-cars-and-the-10-most-likely-to-go-wrong.html
Jaki samochód 4x4?.
  > Jedyne, co mi przyszło do głowy, to Land Rover, pewnie Freelander, ale
> pojawia się dość dużo opinii o awaryjności.
> Na jaki jeszcze samochód mógłbym zwrócić uwagę?

Landrover Discovery I v II
Nissan Patrol GR I
- mnie sie bardzo podobaja :)

AF

Land Rover Discovery I 2,5 TDI. Jak wygląda awaryjność, spalanie, jazda tym autem? Czy warto kupić? Prosze o opinie.
[Mitsubishi Outlander vs BMW X5] Duży wygodny SUV, jaki?. Witam !

Otóż od dłuższego czasu zastanawiam się nad zmianą auta.
Preferuje duże rodzinne samochody.
Poprzedni samochód (VW Sharan 2.0 TDI Comfortline) nie spełnił moich oczekiwań.

Więc zacząłem rozglądać się za czymś innym. Zainteresowałem się SUV'ami.
Na celowniku mam dwa auta:

Mitsubishi Outlander 2.0 TDI ( nie ukrywajmy , tu nie ma żadnego D-ID) Insyle + Nawigacja + DVD + Mitsubishi POWERPACK (zwiększona moc do 167 KM bez utraty gwarancji)

Używane (max 2 lata i 60 tyś km przebiegu) : BMW X5 3.0 D , automat, FULL WYPAS ( przepraszam za takie wiejskie wyrażenie ale trudno mi się zorientować co do wyposażenia używanej X5).

Co wy byście wybrali ? Nowe czy Używane ?

BMW X5 przekonuje mnie silnikiem Common Rail , dużą mocą , wyposażeniem, nie ukrywajmy: również prestiżem, ale odstrasza zużyciem paliwa i kosztami przeglądów/napraw(nie daj boże!)
, a ja jestem taki , że nie pojade nigdzie indziej niż do ASO.

Mitsubishi jak wiadomo NOWE ! , manualna skrzynia biegów(nie mam przekonania do automatów. Syn od dłużeszgo czasu mnie przekonuje , że dzisiejsze automaty są o wiele wygodniejsze od manualów.)
również dobrze wyposażone , japońska marka (niezawodność) , mniejsze zużycie paliwa nż w BMW , pierwszy właściciel , gwarancja.
No dobra ale: TDI ! Pompowtryskiwacze ! W dzisiejszych czasach to już przeszłość , a do tego 167 KM ? i to po chip tuningu ?!

A może znacie jakieś inne godne polecenia SUV'y ? ( Muszą być duże i wygodne )
Odrazu mówie , że odpadają : terenówki(SUV , a terenówka to jednak wielka różnica, np. Nissan Patrol, ) , amerykańskie samochody ( nie mam zaufania do nich zaufania) , Land Rover Discovery ( za słaby silnik w stosunku do masy ) , LR Range Rover ( wysokie zużycie paliwa , koszty napraw i przeglądów powalają na kolana) , małe SUV'y typu: X-trail , RAV4 , Sorento , Antara oraz nigdy wiecej VW ( czyli Tiguan i Toureg) oraz auta z silnikami benzynowymi (tylko Diesle z Common Rail !)

Maksymalnej ceny nie mówie , bo z tym może być róźnie jak mi auto się spodoba mogę wywalić na niego sporą gotówkę.

PS: Użytkownicy BMW , powiedzcie mi jak jest z naprawami , spalaniem , awaryjnością tego silnika , czy to prawda , że BMW każę za siebie słono płacić ?
duży 4x4 5d do 25k. Witam.
Przymierzam się powoli do zmiany samochodu i planuje nabyć jakieś autko 4x4. Jest to kwestia najbliższego pół roku, na początek chciałem się zorientować w możliwościach i później czekać na jakąś okazje - wiadomo, nie ma co się śpieszyć.
Samochód musi być duży i pakowny z racji tego że często wożę 5 osób +sprzęt. Ukierunkowałem się na diesla i raczej tego będę się trzymał.
Większość trasy robię na czarnym, często długie trasy po 1-1,5 kkm, niestety niejednokrotnie bywa tak, że końcówka trasy to jakieś drogi górskie, leśne dukty itp. - osobówka nie zawsze sobie poradzi szczególnie przy błocie lub śniegu.
Nie planuje błota po klamki ( przynajmniej na razie - potem - kto wie ). Potrzeba mi dużego i wygodnego samochodu na trasy, który poradzi sobie w lżejszym terenie, zaspach itp. Ponadto samochód powinien służyć zdecydowanie bardziej do jazdy niż do grzebania/wakacji w warsztacie.

Drogą eliminacji odrzuciłem sporo samochodów (np. LC - cena, patrol - przeznaczenie typowo terenowe, RR- koszty/awaryjność). Zostało mi 5 modeli:

-Isuzu Trooper III
-Mitsubishi Pajero II
-Hyunday Terracan
-Opel Frontera B
-Land Rover Discovery II

Co do disco mam troszkę obaw dot. awaryjności oraz mocy silnika, pajero wydaje mi się ciut wąski (choć może to tylko wrażenie), ze względu na cenę/rocznik dość ciekawie prezentuje się Terra, choć z jakiego powodu taki tani jest nie wiem... O oplu słyszy się różne opinie, a trooperów mało, no i przy obu delikatne obawy co do silników...

oczywiście forum przeryte, początkowo z tych 5 rozważałem tylko Isuzu

Na zakup planuje przeznaczyć 25-28k łącznie z pakietem startowym
Patrol 3.0. poczytaj forum, sporo pisaliśmy o patrolach
do wypraw polecam toyoty land cruiser (hzj, hdj) i land rovery (discovery, defender).
toyki są drogie w zakupie ale bardzo mało awaryjne, land rovery tańsze ale potrafią zaskoczyć głupią usterką
MCP: AS BEZPIECZNEJ JAZDY-SAFE DRIVING. Mercedes Club Polska organizuje :

AS BEZPIECZNEJ JAZDY-SAFE DRIVING

Termin imprezy:22-23 listopad 2008

Miejsce imprezy: obiekt Toruńskiego Klubu Motorowego (Tor Rallycross) w Toruniu, ul. Bielańska.

Plan imprezy:
Dzień pierwszy (sobota):
12:00 – przywitanie uczestników i podanie harmonogramu imprezy; w tym czasie kawa, herbata
12:45- rozpoczęcie zajęć szkoleniowych
- prawidłowa pozycja za kierownicą
- podstawowe skręty kierownicą (manewrowy, szosowy i awaryjny)
- slalom na płycie poślizgowej
- jazda na trolleyach
- hamowanie awaryjne w zakręcie
- nagła zmiana pasa ruchu (test łosia)
- sprawdzian umiejętności uczestników w próbie sprawnościowej na płycie poślizgowej

Zakończenie zajęć pierwszego dnia – około godziny 18:00. Każde ćwiczenie będzie poprzedzone wykładem, uczestnicy będą podzieleni na grupy szkoleniowe i będą wykonywać ćwiczenia na swoich samochodach z wyjątkiem jazdy na trolleyach. Uczestnicy muszą mieć ważne prawo jazdy a pojazdy muszą być ubezpieczone w zakresie OC.

Przejazd do miejsca zakwaterowania,wspólna kolacja i około godziny 20:00 IMPREZKA ANDRZEJKOWA z DJ-em

Dzień drugi (niedziela):
11:00- przywitanie uczestników, kawa i herbata, ogłoszenie wyników konkursu jazdy z dnia poprzedniego.
11:45- rozpoczęcie jazd Co-drive (jazda z profesjonalnym kierowcą):
- Samochód Subaru impreza WRX STI (320 KM) po torze rallycrossowym
- Samochody terenowe Nissan Pathfinder i Land Rover Discovery po torze offroadowym
- Samochód Toyota Corolla WRC (520 KM) prowadzony przez wicemistrza Polski w rallycrossie w kl. IV oraz w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski dla zwycięzców konkursu oraz VIP-ów
15:00- zakończenie imprezy i pożegnanie uczestników

Impreza jest przeznaczona na 40 samochodów. Uczestnicy w czasie trwania imprezy będą pod opieką profesjonalnych instruktorów DTJ (doskonalenia techniki jazdy). Zajęcia będą się odbywać na profesjonalnym autodromie
Koszt szkolenia oraz zakwaterowania wraz z wyżywieniem i sobotnią imprezą to
470zł-od załogi 2 osobowej

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE REZERWACJI I UCZESTNICTWA W IMPREZIE PODAM DO 10.10.2008

SERDECZNIE ZAPRASZAM I POZDRAWIAM

P.S. Bardzo możliwe że se wybiorę na takie coś

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • grabaz.htw.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Land rower Samochody używane
     : Land rower Freelander sprzedam
     : Land rower Club Polska
     : LAND Centrum Handlowe Warszawa
     : Land Sklep rybny
     : Land Transport Safety
     : Land of Confusion refren
     : Land of nog
     : Land bilard
     : land of lilies
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT