Strona główna
  Lanckorona dojazd z Suchej

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Turbacz i okoliczne górki. Jutro wybieram sie na Turbacz (1310) niestety trzeba tam dojechac i wrocic co w mojej trasie zajmie samym asfaltem 135 km a w terenie w zaleznosci ktora trase wybiore (w zaleznosci o ktorej znajde sie na Turbaczu) 47 km badz 25 km.

TARNAWA DOLNA - SUCHA BESKIDZKA - MAKOW PODHALANSKI - JORDANOW – NAPRAWA – SKOMIELNA BIALA – RABKA - CHABOWKA - PONICE – RADZAWKA – LASEK – NOWY TARG - zielonym (Bukowina Waksmundzka 1105 – Turbacz 1310) ...

1. 47 km – zielony (przel Dluga – Jaworzyna Kamienicka 1288) – powrot na czerwony (Kiczora 1282 – Turkawka 835 – Bukowina 937 – Studzionk 927 – Kotelnica 942 – Runek Huberanski 997 – Runek 1005 – Luban 1211) – zielony (OCHOTNICA DOLNA – Jaworzynka Gorcowska 1047 – Gorc 1228) – niebieski (Łysiny 1081 – Lanckorona 746 - RZEKI)

2. 25 km - czerwony (przel Dluga – Kiczora 1282) – powrot na zielony (Jaworzyna Kamienicka 1288 – Przyslop 1187 – Gorc 1228) – niebieski (Łysiny 1081 – Lanckorona 746 - RZEKI)

RZEKI – LUBOMIERZ – KONINA – MSZANA GORNA – MSZANA DOLNA – RABA NIZNA – RABKA - SKOMIELNA BIALA - NAPRAWA - JORDANOW - MAKOW PODHALASNKI - SUCHA BESKIDZKA - TARNAWA DOLNA

Znajdzie sie chetny ???
OFERTA DWORU SENATOR. Zabytkowy DWÓR SENATOR W ZAKRZOWIE
zaprasza Państwa w swoje skromne progi,
do niezwykłego owianego czarem historii miejsca
w którym staruszek czas zatrzymał swój bieg.

Zapraszamy Państwa do organizowania
w naszym Dworku szkoleń , imprez okolicznościowych,
wesel, zabaw karnawałowych, konferencji,
oraz zimowisk i wczasów.

W naszym hotelu znajduje się restauracja
czynna od 12- 21 w której podajemy wyśmienite potrawy
kuchni polskiej, smakowite lody i desery.

Oferujemy Państwu
usługi na wysokim poziomie.

Zapraszamy na naszą stronę internetową na której
znajdziecie Państwo więcej informacji na temat obiektu.

www.dwor-senator.pl

DWÓR SENATOR W ZAKRZOWIE
jest położony w malowniczym
i zacisznym miejscu, które sprzyja
do aktywnego wypoczynku.

Lokalizacja DWORU SENATOR umożliwia
łatwy dojazd do atrakcyjnych miejsc Małopolski:
min. Krakowa, Wadowic,
Kalwarii Zebrzydowskiej, Oświęcimia,
Suchej Beskidzkiej, Zatora,
Lanckorony, Międzybrodzia Żywieckiego.
: Kto działa na szkodę PKP w Zakopanem?!. Pułtuś, też jechałem poranną porą przed wakacjami do Krk, ale z p.o. Juszczyn. Wiele osób w Makowie Podh. wsiadło tylko po to, by dojechać do Suchej (nawet nie wchodzili do przedziału a stali przy drzwiach). Zadziwia mnie też potoczek pasażerów na stacji Skawce (jak na fakt, że w pobliżu linii kolejowej praktycznie już nic nie istnieje, te 5-10 osób z 20 jeszcze zamieszkałych domostw (centrum wsi przesunięto wyżej i dalej od PKP), to dużo.
No i jest jeszcze stacja Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona w Brodach gdzie ruch również jest duży, choć w pobliżu przebiega droga krajowa z busami, autobusami, autostopem ludzie jednak wybierają kolej.
A co do Skawiec. Na prawym brzegu Skawy między Skawcami a Zembrzycami wiele się dzieje, budują duży nasyp, starannie go umacniając. Niestety, pociąg w tym miejscu jechał zbyt szybko i nie zdążyłem się przyglądnąć
: 50 pociągów do likwidacji w Małopolsce?. słuchajcie, obojętne co by to nie było: EX TATRY, TLK WIELKOPOLANIN, ŻEROMSKI, ORLIK, zwykła OSOBÓWKA, PKS Warszawa, PKS Kraków, Szwagropol czy nawet TAXI dojazd do Zakopanego jest KATAKLIZMEM XXI wieku!!czas przejazdu czymkolwiek jest co najwyzej tragiczny, (147km w ponad 3 godziny, dla porównania Warszawa-Piotrków 150km w niecale 2) winą jest większość trasy jednotorowa, i zmiany kierunków w Krakowie Płaszowie, Suchej Beskidzkiej, Chabówce lub Rabce Zdroju, po długim weekendzie w TVN mówili o "ZAKOPIANCE" kierowcy przeklinali ze jadą z Krakowa do Zakopanego w 7godzin! dla Mnie PKP póki ma okazje (a okazją jest rozkopana Zakopianka) powinno dowalić ze 3 pociągi więcej Kraków-Zakopane żeby przyciągnąć ludzi, obniżyć bilety o głupie 2 złote, rozreklamować promocje tak jak trasa Bydgoszcz-Chełmża i ludzie przyjdą sami, a potem się przyzwyczają, zrobić skomunikowania w Suchej Beskidzkiej z Żywca i w Kalwarii Lanckoronie z Bielska i ruch powraca...
: OKOK - w Małopolsce i na Śląsku?. OKOKO - Obywatelski Komitet Obrony Kolei Opolszczyzny, funkcjonujący w województwie Opolskim, uparcie walczy o likwidowane pociągi, zamykane trasy, cięcia w rozkładach i głośno mówi STOP NISZCZENIU KOLEI!
co sądzicie o utworzeniu czegoś takiego na ŚLĄSKU i MAŁOPOLSCE?
Media, Radio, Telewizja, Prasa, Internet, UM, UW, Wójtowie, Pasażerowie, Turyści - tam należy uderzać, sądzicie że na www.infokolej.pl siedząc przed klawiaturą dużo zdziałamy? Każdy mówi, zróbmy to, zróbmy tamto. Więc zróbmy to a nie piszmy tylko o Tym

linie:
Żywiec-Sucha Beskidzka
Bielsko-Cieszyn
Cieszyn-Zebrzydowice-CzechowiceDziedzice
Katowice-Wisła
Bytom-Gliwice
Katowice-Oświęcim
Wadowice-Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona
to tylko niektóre z linii z których BETON chce zrobić to samo co zrobił z liniami:
Tychy-Lędziny
Tychy-Orzesze Jaśkowice
Nowy Sącz-Chabówka
Wadowice-Trzebinia
Katowice Ligota-Gliwice
Gliwice-Rybnik
wszystkie trasy do/z Pawłowic Śląskich, do/z Jastrzębia Zdroju - czyli UDUPIENIE!!!

zamiast siedzieć i użalać się jaki ten rozkład jest "be" to zróbmy coś, słuchajcie jeżeli w ciągu roku uda nam się przywrócić jeden pociąg, to i tak będzie baaaaaardzo dużo.
Biorąc pod uwagę nasze PIĘKNE BETON PKP, w ciągu kilku lat żeby dojechać z Bielska Białej do Krakowa pojedzie sie z przesiadką w Warszawie...
bo innych lini nie będzie...

dostałem kilka maili od was z propozycją spotkania...
teraz czekam na daty...i miejsce (weźcie pod uwagę że są osoby z Bytomia, Sosnowca, Bielska-B, Trzebini, Wadowic, Krakowa) i weźcie pod uwagę dogodny dla wszystkich dojazd, oczywiście z PKP
: Rozkład jazdy 2009/10 w Małopolsce. Wiadomo komu zależy. To tak jak przyśpieszony Kasprowy zasadniczo tylko z nazwy. Porobili mu postoje prawie wszędzie. Pytanie po co. Jeśli twozrymy regio+, czy przyśpieszony, to jego konkurencyjność polega na tym, że w taryfie osob. jedzie szybko i wygodnie. A samobójstwem jest dodawanie postojów im na wioskach gdzie wymiana podróżnych jest zerowa. Zresztą prosty przykład. Jeśli Beton dodałby Dunajcowi postoje na każdym przystanku to rękę daję sobie uciąć, że przychody spadłyby oi połowę. A tak kto potrzebuje szybko dojechać np do szkół wybiera Dunajca a kto jedzie do wiosek (jak ja ) wybiera osobowy 66120. I problem rozwiązany. Podobnie powinno być na Zakopiance. Po przyśpieszonym Kasprowym powinien jechać osobowy koło 19 z Zakopanego i zbierać podróżnych z małych stacyjek i przystanków. ( oczywiście musi być przywrócony zarówno Giewont w rel. Częstochowa-Zakopane-Częstochowa jako regio+) i postoje dla Giewonta dać takie jak miał Ornak, czyli Zakopane, Poronin, Biały Dunajec, Nowy Targ, Chabówka, Rabka, Jordanów, Maków,Sucha, Kalwaria Lanckorona, Skawina, Lagiewniki, Kraków. Dzięki temu zyskujemy aż 30 minut i połączenie staje się łakomym kąskiem dla podróżnego. Oczywiście po takim pociągu powinna jechać osobówka, która jak wspominałem zbierze podróżnych na pozostałych przystankach. Ale dopiero taki pociąg zasługuje na miano Regio+. A nie Kasprowy, który za Skawiną zatrzymuje się na każdym przystanku. A i uwaga kolejna do obsługi dać wygodny skad, a nie EN57 plastik


Co do Orlika to czysta kpina, aby dawać mu idiotyczne przystanki na odc. do Krzeszowic, gdzie pociągi jeżdżą co godzinę, a mętne tłumaczenie PKP nie jest do przyjęcia. I zgadzam się z Shewą, że takie działanie skutecznie zniechęca od PR. Zresztą podobnie jak ciągłe zmiany rozkłądu. Przykłądem jest 5024, który w XII jeździł od Suchej do Krakowa, potem od marca cofnęli mu godzinę odjazdu, od czerwca puścili od Zakopanego a od IX zmienili godzinę. I jak tu pasażer ma się przyzwyczaić do rozkąłdu.
W każdym razie na dziś pilne są zmiany w linii 131, na wydłużenie relacji od Sącza/Grybowa, na Zakopiance uruchomienie Giewonta, na linii Wieliczka-Oświęcim połączenie tych pociągó z ogryzkami do Czechowic, a na Kryniczance wydłużenie 66133 do Krynicy.

Obiecany projekt zmian dla Małopolski zawarłem w propozycjach do rozkł. 10/11. pozdrawiam.
Pomóżmy im pokonać powódź! Nie bądź obojętny - Pomóż!!!. Część Małopolski pod wodą w tym gmina, w której działa Fundacja Zwierze nie jest rzeczą" i gdzie mieszka wraz z 2 letnią córeczką jej założycielka. Mieszka a właściwie mieszkała, bo Jej dom zalała woda i grozi mu osunięcie na niego stoku u podnóża, którego stoi. Potrzebna jest pomoc, pieniądze, sucha karma dla psów, kotów i koni. Posyłam link do allegro z wielką prośbą o kupno cegiełek lub wpłaty bezpośrednio na konto bankowe

http://www.allegro.pl/item1046548037_pomocy_powodz_zalewa_zwierzeta_pomoz.html

"Fundacja "Zwierzę nie jest rzeczą" jest instytucją charytatywną utrzymującą się jedynie z datków ludzi dobrej woli.
Funkcjonuje dzięki pracy wolontariuszy, ludzi o wielkim sercu, nie zatrudnia pracowników najemnych.


Od lat daje miłość, schronienie i powala godnie żyć zwierzętom. Choć głównie skupia się na koniach nie jest obojętna wobec mniejszych zwierząt m.in. psów i kotów. Ma pod swoją opieka także kozy.

Niestety część terenów fundacji zlokalizowana jest na obszarze dotkniętym powodzią.
Gmina Lanckorona - Podchybie - Pochów.
Na wyżej wspomnianych terenach zlokalizowane są kojce - zagrody dla starych schorowanych wielkopsów.

Rozmawiałam z Izą - założycielką Fundacji.
# Sytuacja jest tragiczna: Iza wraz z malutką córką zostały ewakuowane przez straż pożarną
# kozy i część wiekopsów (Baca i Mojo) zostały ewakuowane w bezpieczne miejsce
# ich kojce zostały zniszczone przez wodę i schodzące z góry błoto
# pozostałe psy w tym 4 schorowane kaukazy zostały przesunięte na bezpieczniejszy teren
# Iza chodzi je dokarmiać
# nie ma możliwości dojazdu - droga została zniszczona przez powódź

Przedmiotem aukcji jest dyplom z podziękowaniem.
Cena dyplomu 5 zł*

Fundacja "Zwierzę nie jest rzeczą"
ul. Batalionu "Skała" AK 8/36
31-273 Kraków

nr konta PEKAO SA:
58 1240 1170 1111 0000 2420 9674

Dla przelewów zagranicznych:
BIC ( SWIFT) : PKOPPLPW
IBAN : PL581240 1170 1111 0000 2420 9674



Straty już są ogromne, a wiadomo, że będą jeszcze większe.
Cześć kojców została dosłownie zabrana przez wodę.
Część została podmyta, ogrodzenia porwane, powyginane.
Kojce mają naruszone fundamenty.

W ciągu kilkunastu godzin normalne życie przerodziło się w strach przed żywiołem i skutkami, które wyrządza.
Największe zagrożenie niesie obecnie podmyta i spływająca góra.

Jeśli nie przestanie padać to popękana ziemia, spływająca lawina błota oraz woda zbiorą wszystko...

Zagrożone powodzią są również stajnie, gdzie ulokowane są fundacyjne konie


Nie zostawiajmy Fundacji samej!
Pomóżmy!
Dajmy im nadzieję i siłę!

Pomóżmy w odbudowie by dalej mogła nieść pomoc!





Zebrane pieniązki w całości przeznaczone zostaną na odbudowę i pokrycie szkód jakie wyrządziła powódź.
Oprócz zakupu cegiełek na allegro możesz wpłacić dowolna kwotę na konto fundacji z dopiskiem "POWÓDŹ" "

Tutaj link na Dogomanie gdzie można na bieżąco śledzić sytuację.

http://www.dogomania.pl/threads/140817-Pow%C3%B3d%C5%BA-u-Biafry!!!-Potrzebna-pomoc-dla-Biafry-i-ps%C3%B3w-pod-jej-opiek%C4%85!!!!/page182
Władysław Krygowski - BESKIDY WYSPOWY-SĄDECKI. Władysław Krygowski - BESKIDY WYSPOWY-SĄDECKI

- Wydawnictwo: Sport i Turystyka, 1965
- Oprawa: twarda
- Stron: 352 + załącznik rozkładana mapa


SPIS TREŚCI:
Słowo od autora

CZĘŚĆ OGÓLNA
Podział, ukształtowanie i budowa
Rzeki, potoki i jeziora
Stosunki klimatyczne
W świecie roślin i zwierząt
Od pradziejów do dni naszych
Ziemia oddaje prochy
Rozwój osadnictwa
Kolonizacja wołoska
Szałaśnictwo i pasterstwo
Granice państwa i administracja
Praca i dola wsi beskidzkich
„Chłop dla kogo inszego robi"
Wielka własność i ludność wiejska
Zbiegowie, ludzie „luźni", zbójnicy
Walki chłopów z feudałami
Dawne przemysły, rzemiosła i górnictwo
Źródła mineralne i uzdrowiska
Ludność, jej rozmieszczenie i charakterystyka
Zabytki sztuki i historii.
Zycie i przemiany gospodarcze
Szlakiem wojny i partyzantki
O czym mówią nazwy
Dzieje turystycznego poznania.
Zagospodarowanie turystyczne

CZĘŚĆ SZCZEGÓŁOWA
Dojazdy kolejowe i autobusowo, miejscowości
Dojazdy kolejowe
Kalwaria LanckoronaSucha—Chabówka—Nowy Targ
Chabówka—Rabka—Nowy Sącz
Tarnów—Stróże—Grybów—Nowy Sącz
Nowy Sącz—Muszyna—Krynica
Muszyna—Leluchów
Dojazdy autobusowe
(Kraków)—Myślenice— Chabówka—(Zakopane)
(Kraków)—Lubień—Mszana Dolna—Nowy Sącz
(Kraków)—Myślenice—Skomielna Biała—Chabówka—Rabka
Chabówka—Rabka—Mszana Dolna
(Kraków)—Dobczyce—Szczyrzyc—Dobra—Jurków
(Kraków)—Myśłonico—Dobczyce—Wiśniowa
Myślenice—Trzomeśnia—Poręba
Myślenice—Lipnik
(Kraków)—Dobczyc—Szczyrzyc—Wilkowisko
Nowy Sącz—Limanowa—Jodłownik—Skrzydlna
(Kraków)—Bochnia—Żegocina
(Bochnia—Ubrzeż)—Kamionna
Bochnia—Wiśnicz—Rajbrot
! Bochnia,—Muchówka—Lipnica Murowana Dolna
(Kraków—Gdów)—Łapanów—Lipnica Murowana
(Kraków—Gdów—Trzciana)—Żogoeina—Laskowa
Nowy Sącz—Łososina Dolna—Łososina Górna—Limanowa
(Kraków—Bochnia—Brzesko)—Czchów—Nowy Sącz
Kraków—Bochnia—Brzesko)—Porąbka Iwkowska
Nowy Sącz—Iwkowa
Limanowa—Stara Wieś
I Nowy Sącz—Limanowa—Jurków
I Nowy Sącz—Chełmiec—Łukowica—Limanowa.
| Nowy Sącz—Podegrodzie—Jastrzębie
Nowy Sącz—Czarny Potok
Nowy Sącz—Łącko—Szczawa.
Nowy Sącz—Jazowsko—Zagorzyn
Nowy Sącz—Jazowsko—Obidza
Nowy Sącz—Gołkowice—Gabon
Tarnów—Nowy Sącz—Szczawnica
Tarnów—Zakliczyn—Kobyle Gródek—Nowy Sącz—Szczawnica
Nowy Sącz—Sienna—Rożnów
Nowy Sącz—Sienna—Jelna
Nowy Sącz—Grybów—Krynica—Muszyna
(Kraków)—Nowy Sącz—Krynica
Krynica—Muszyna—Szczawnik

OPISY SZLAKÓW TURYSTYCZNYCH
Beskid Średni (część wschodniu) i Beskid Wyspowy
Łysina—Lubomir—Kamiennik
Łysina
Ciecień
Luboń Wielki
Zbójecka Góra
Strzebel
Lubogoszcz.
Snieżnica
ćwilin.
Mogieliea
Jasień.
Łopień
Grupa Modynia.
Modyń
Cichoń (Tokoń)
Ostra
Paproć
Zezów—Świnna—Kostrza
Salasz
Jaworz
Beskid Sądecki
Dzwonkówka
Przehyba
Radziejowa
Eliaszówka
Makowica
Pisana Hala
Łabowska Hala
Runek
Jaworzyna Krynicka
Góra Parkowa
Huzary
Góra Krzyżowa
Grupa Zimnego i Wysokiego Bcreścia
Zimne
Wysokie Bereście
Pasmo Czerszli i Grupa Jaworza
Jaworze
Pogórze Bocheńskie i Rożnowsko-Ciężkowickie
Paprotna
Kamionna
Kobyła
Rogozowa—Spilówka—Machulec
Między Dunajcem i Białą
Mogiła
Bukowiec
Roaochatkn
Wał.
Dojścia nad Jez. Rożnowskie i Jez. Czchowskie
Najważniejsza literatura
Indeks ważniejszych nazw
Spis planów i panoram

SPIS PLANÓW I PANORAM
Plan Rabki
Plan Mszany Dolnej
Plan Nowego Sącza
Plan Tarnowa
Plan Krynicy
Plan Bochni
Panorama z Lubonia Wielkiego na wschód
Panorama ze szczytu ćwilina na południe i południowy zachód
Widok z hali szczytowej Modynia na południe
Panorama ze stoków Ostrej na zachód
Panorama z Jeżowej Wody na północ
Panorama ze szczytu Bryj arki na południe i zachód
Widok z Siodełka na szlaku Krościenko — Dzwonkówka na zachód
Widok z okna schroniska PTTK na Przehybie na południe
Widok ze szczytu Małej Przehyby na zachód
Panorama z grzbietu Złomistego Szczytu na zachód
Panorama z grzbietu Złomistego Wierchu na wschód
Panorama z Radziejowej ku zachodowi
Rytro — widok z góry zamkowej na zachód
Panorama z Zadnich Gór na zachód
Widok ze szczytu Pustej Wielkiej na zachóh
Panorama z Jaworzyny Krynickiej na zachód i północny zachód
Widok ze szczytowej hali Jaworzyny Krynickiej na wschód i południowy wschód
Widok z polany obok Diabelskiego Kamienia na południowy wschód i południe
Panorama z tarasu schroniska PTTK na Jaworzynie Krynickiej na północ i północny wschód
Panorama z polany na Parkowej Górze na południe

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lanckorońska epoka literacka
     : Lanckorona Korona
     : lanckoroński pakt
     : Lanckorońska Góra
     : Lanckorona noclegi
     : Łańcuszki gg-urodzinowe
     : late deal holidays
     : łamanie hasła poczta interia
     : Lasagne vegetable
     : łączenie kabli
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT