kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Woda w relektorze. To mój pierwszy port tutaj, wiec witam wszystkich serdecznie.
Też mam zaparowany jeden reflektor, oprócz tego tydzień temu na przeglądzie rejestracyjnym dostałem opier.... od diagnosty za stan obu lamp - odbłyśnik stary, siła światła kiepska. Sam widzę zresztą, że świecę słabo. No i to parowanie jednego.
Pomyślałem o zmianie lamp. Allegro, części samochodowe, oświetlenie, lampy przednie, w szukajkę wpisałem "b3", zaznaczyłem "szukaj w tytułach i opisach" i SZUKAJ. Ten sam schemat stosuję i w innych kategoriach w częściach, tylko trzeba odrzucić wzrokiem to co jest do AUDI B3.
No i są lampy do Passata B3. Są NOWE w cenach około 50-60 zł - zależnie od wystawcy, nie wiem jakich te lampy są firm bo najczęściej nie podają. Czasem pojawia się nazwa: TYC.
Pytanie: warto takie coś brać? Co byście wybrali? koszty części zamiennych corolla vs. inne. Maci moze jakies firmy o których wiecie ze robia dla Toyoty albo przynajmniej sa dobre? Typowe sprawy : oszczelki , gumy itd
W tym problem, ze nie ma takich firm. Pomijajac drobne wyjatki, zostaja tylko chinskie odpowiedniki "garazu pana mietka".
Reflektory i lampy TYC/DEPO nie zgadzaja sie wymiarami, swieca jak swieczki. Nieoryginalne blachy to samo, dodatkowo rozkladaja sie na atomy w ciagu 2-3 lat. Lusterka z PolCaru maja smiesznie ograniczony zakres regulacji, a ich jakosc mocno odbiega od oryginalu. Gumy i cale elementy zawieszenia z JC wytrzymuja srednio od 3 do gora 10kkm. Uszczelnienia silnika ciekna chwile po zamontowaniu. Nawet niby-oryginalne sprzeglo ASCO-AISIN nie dorownuje oryginalowi zamontowanemu w fabryce.
Do tej pory zadowolony moge byc jedynie z tarcz hamulcowych ATE, klockow Ferodo, amortyzatorow KYB oraz czesci pochodzacych z ASO.
Pomijajc paliwo i ubezpieczenie, miesiecznie wkladam w samochod (EE111) okolo 500 PLN, z czego 3/4 to konieczne wymiany plynow, czesci eksploatacyjnych i tych elementow, dla ktorych przebieg okolo 150kkm okazal sie zbyt duzy.
Ostatnio zakupilem Renault Safrane. W ASO postraszyli mnie cenami czesci do tego samochodu. Z ciekawosci porownalem. Praktycznie zadna czesc nie byla drozsza niz jej odpowiednik w Corolli, a przeciez te dwa pojazdy dzieli przepasc jesli chodzi o klase!
Do "europejskich" samochodow jest dostepna cala masa solidnych zamiennikow FEBI, Lemfoerder..., oraz czesci od producentow dostarczajacych na pierwszy montaz Valeo, Beru itd. Nie wiem jak jest w przypadku E10, ale jesli chodzi o E11, to w polsce w ogole nie ma tego rodzaju oferty, jedynie szajs oferowany przez JC.
Toyota bedzie bezawaryjna i bez strachu mozna ja nabijac kolejne dziesiatki kilometrow, ale musi byc w 75% remontowana na oryginalnych czesciach, ktorych ceny niestety w wiekszosci sa oszalamiajace.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|