kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Tania lustrzanka dla ambitnego amatora
gdy ambicje za duże a portfel za mały. powiedzcie mi, czy nikon D90 daje dużo lepszą jakość zdjęć niż D80?
nikon D90 ma te 2mpix więcej, więc może jest troche ostrzej, ale wtedy spada rozpiętość tonalna, większe szumy itp.
to prawda?
bo w sumie D80 by mi też starczył - ma wszystko czego do portretów potrzebuje, tylko dokupić lampe i jasny obiektyw.
D90 już bardziej wypasiony, ale jeśli i tak używam ps to czy te funkcje sie naprawde przydają?
no ale jeśli jednak nie uda mi sie uzbierać na D90/80, to już nie wiem co, bo ostatnio D60 strasznie podrożał, już prędzej dołoże te 100zł na 1000D.
najtańszy tylko D40, E-420 i A200, z tym że D40 i A200 to badziewie a E-420 jakoś mi nie przypadł do gustu.
dlatego musze sie postarać żeby mieć D80/90 (ew. canon 40D)
z d80 na d300s czy d90?. i to jest kłopot, nastawy te same, iso 1600, obiektyw ten sam: S18-50/2.8 i oba zdjęcia bez lampy, EV na 0, nawet balans b. ten sam wybrany. Tryb preselekcji przesłony, ta sama ogniskowa, praktycznie ten sam kadr + różne próby pod światło (z jasnym oknem w kadrze)... niestety nie miałem możliwości zrzucenia zdjęć i porównanie musiałem wykonać na LCD aparatów :(
Co do zmiany obiektywu to i na to przyjdzie pora jednak ze względów księgowych nie mogę zmienić samego szkła a koniecznie zestaw body z obiektywem. Dlatego za najlepszą póki co opcję uważam 16-85 jaki "zwyklaka" ale mogę się zdecydować i na D300s i na 90-tkę. Z obiektywem będę musiał zaczekać do lata aż się troszkę odkuję finansowo bo wkrótce będę miał nowego człowieka na utrzymaniu... Zresztą na konkretne uniwersalne szkło też z 5k będzie trzeba wydać.
Chodziło mi o konkretną informację, czy jednak różnice w matrycy D90 i D300 jakiekolwiek są. Dokopałem się do jednego testu, w którym testujący odniósł podobne wrażenie, określając sprawę tak, że linia produkcyjna jest wspólna, ale gorsze sztuki matrycy trafiają do 90tki a te spełniające bardziej rygorystyczne normy do D300s. Ile w tym prawdy Nikon nam nie powie...
Ten post był edytowany przez cervandes dnia: 21 Marzec 2010 - 10:36 system TTL jak i z czym??. Witam wszystkich, to moje pierwsze wystąpienie wiec sie postaram.Rozchodzi sie o fotografie podwodna a raczej lampe błyskowa. Kupiłem jakis czas temu lampe sea&sea YS 90 TTL duo i wyzwalałem ja za pomoca kabla swiatłowodowego . Przyszedł jednak czas kiedy mam zamiar zmienic aparat na taki zeby działał system TTL i mam problem.Najprawdopodobniej ( sprawdzałem duzo) zeby to działało musze kupic obudowe sea&sea za jakies 9000 tyś zł . Sprawdziłem rozwiązania typu Olympus 5060+ PT-20 nie dziala tylko swiatłowód, Olympus 8080 + PT 23 to samo, obudowy Ikalite to samo , Canon 300D i Nikon D70 w Ikalite obudowie podobno to samo wiec zostaje tylko obudowa sea&sea z Canonem 300D lub Nikonem D70 (koszty bliskie 12000 zł) sa jesze przejściówki ale to kombinacje i znalazłem je jedynie w niemczech za jedyne 268 Euro.
Moze ktos zna jakies inne rozwiązania , inne polaczenie aparatów z obudowami zeby dziłał system TTL w lamie YS 90 TTL duo.
PS Drugi identyczny post wrzuciłem jeszcze w innym miejscu przez pomyłke , sorki system TTL jak i z czym??. Moze ktos zna jakies inne rozwiązania , inne polaczenie aparatów z obudowami zeby dziłał system TTL w lamie YS 90 TTL duo.
Ze specyfikacji YS-90 TTL Duo wynika, że TTL dedykowany jest tylko do Sea&Sea MM II-EX (przewód synchronizacyjny ze złączem "S") oraz do Nikonosa (przewód synchronizacyjny ze złączem "N"). Z aparatami Canon (EOS D-30/D-60) w obudowie DX-30/60 oraz Nikon D-100 w obudowie DX-D100, lampa może być wyzwalana za pomocą przewodu synchronizacyjnego ze złączem "N", ale będzie działała tylko w trybie manual (brak TTL). Podobna sytuacja jest z Nikonen D-70 i Canonem EOS 300D - aparaty te mają zaawansowany TTL i lampa nie jest do nich dedykowana.
Z Olympusami lampa również nie współpracuje w TTL (brak dedykacji) i jeżeli dopasowałbyś przewód synchronizacyjny do obudowy Ikelite lub Olympus PT-020, to potrafiłby on jedynie wyzwolić lampę, a sterowanie energią błysku odbywałoby się ręcznie.
Reasumując, problem działania lampy w trybie TTL nie wynika z rodzaju zastosowanej obudowy podwodnej (Ikelite, Subal, Bruder,...), tylko z braku możliwości współpracy z aparatami innymi niż Nikonos i Sea&Sea MM II-EX. Jaki aparat wybrac ?. Hmm, Nikon D700 wyszedł, ktoś reflektuje? Wygląda super.
To jest ten konkurent dla 5D? Ciekawe ile będzie kosztował.
Myślałem że wcześniej od pełnej klatki wyjdzie nastepca D80 (pewnie D90) a tu wypuścili FX-a...
A i wyszła też SB 900 się długo najlepszą lampą nie nacieszyłem ale podobno SB 900 ma kosztować jakieś 2200 zł
Więcej info:
http://www.nikon.pl/produ...2/overview.html
Zakres zooma 17-200 no i można obracac o 180 stopni i w lewo i w prawo a nie tak jak mam w SB 800 że w lewo 180 ale w prawo 90...
Jakby ktoś był zainteresowany 70-300 VR to proszę taka przykładowa fotka:
300mm F 5.6 1/320
Edit:
Znalazłem na jakiejś stronie cene D700 - 2995 $ czyli całkiem nieźle bo 5D po cashbacku kosztował 5600 a teraz 6300 zł jaką lustrzanke?. Największe różnice między D90 i D5000 to:
-D90 ma wbudowany w korpus silnik AF- można podpinać starsze szkła Nikona bez silnika (nowe w 90% wychodzą już s silnikiem)
-Możliwość bezprzewodowego sterowania lampami błyskowymi z poziomu aparatu
-2 wyświetlacze i 2 pokrętła sterujące
- pojemniejsza bateria
- większa matówka
D0 D5000 brak dobrego gripu, za to przydatny obracany ekran.
Jeżeli masz możliwość dołożenia, to lepiej wybrać D90. jeżeli jednak wiesz, że nie będziesz używać zewnętrznej lampy błyskowej czy będziesz używać lepszych nowych obiektywów, to D5000 starczy. To również dobry aparat Dyfuzor. Ja niedawno kupiłem lampe metz 30BCT4 (jest to reporterski flesz) uzywam go z nikonem D40 i powiem ci że smiga jak marzenie :) lampa jak najbardziej przeznaczona do aparatów analogowych, jest na multidedykowanej stopce ale ma tez gniazdo pod kabelek tak wiec podłaczysz j? do wszystkiego co ma albo sanki albo gniazdo, liczba przewodnia 30 (całkiem nieĄle) 3 automatyki plus manual, własny komputer, pomiar odległo?ci, palnik regulowany niestety tylko w pionie (90 stopni), nakładka (dyfuzor) na palnik, którki czas ładowania (ok. 2-3 sekundy) ja jestem z niej zadowolony, cena jak najbardziej niska :) pozdrawiam Zdjęcia z Lamp? Nikon D80 + sb800. Witam wszystkich! Proszę o pomoc. Zajmuję się fotografi? od dłuższego czasu jednak teraz postanowilem dokupic sobie lampe sb800. Prosiłbym o jakies wskazówki jak z ni? robić zdjęcia portretowe oraz relacje z imprez bo tym przywaznie sie zajmuje. tzn chodzi mi o ustawienie lampy. Widzialem ze sporo osob skierowuje palnik lampe nie pod katem 90 stopni ale 60 czy 45 stopni wraz z wysunietym odbłyslnikiem. Prosiłbym o informacje o tym. Dziekuje! d90 - dobry wybór??. W jakim sensie?
Dodatkowe funkcje to chwyt marketingowy. Jak chcesz kupić lustro i cykać dobre fotki, to nie patrz na nie. Jeśli chodzi o tzw. dodatkowe funkcje, to przoduje D5000 z jego 19 programami tematycznymi. Używałem raz, było fajnie, nie używam. Only M,A,S,P. D 90 ma wszystko czego potrzeba, nawet film HD nagra. Co do Canona to nie wiem, ale raczej nie obsługuje bezprzewodowego wyzwalania lamp błyskowych (u Nikona CLS), a jest to przydatna funkcja kalendarz 2008 - glosowanie !. Jak dla mnie DeLanSol ma najbardziej dobre zdjęcia jako zdjęcia.
Służe pomocą. Mam aparat Nikona D80,
i możliwość zabrania obiektywów Nikona 35,50,85,18-200 plus tokina 12-24, tamron 90, lampa SB 800 i pare pierdół potrzebnych do zdjęć (filtry, pierścienie, konwertery)
Przebywam w Malborku i Tczewie : Obudowa podwodna do Nikona D90 IKELITE + porty i kable. Nauticam
Fakt, na dziś cena do 90 całkiem całkiem , tylko ten Zen
Ale fajny zestaw. Lampy zostawiasz i zmieniasz kabel na TTL Nikona ?
ale tylko obudową i portem do Tokiny
Za tą kasę bierz wszystko, przyda się póżniej.
Ja bym wziął jedno zabezpieczenie przed obrotem dome portu 8". ale nie chcę zawracać głowy takim duperelem.
Pozdrawiam PIotr Jaki Aparat Wybrac do Robienia zdjec na aukcje internetowe. z tej strony co podales co by bylo najleprzym rozwiazaniem?? co to sa softboxy? najlepiej chyba bedzie kupic jakis zestaw z dwoma parasolami na statywach z lampami co ty na to? aha i jezeli pisze ze jest lampa ze swiatlem dziennym to znaczy ze bedzie dobra, a jezeli chodzi o aparat to zdecywodalam sie kupic nikon coolpix d 90 poniewaz byl po promocji 1200 zl moim zdaniem najleprze rozwiazanie (cyfrowka) Czy warto czekać?. Spotkałem się już nie raz ze zdaniem: "Pod koniec 2006 roku ceny cyfrowych lustrzanek zrównają się z cenami ich analogowych odpowiedników"........................D50 - 800 zł, 350D - 1000 zł... itd. Piękny świat widzę...
Bardzo watpie w tak duza obnizke cen, choc byloby naprawde pieknie . Ceny nie spadna tak bardzo chocby dlatego, ze najtansza lustrzanka cyfrowa Nikona - D50 pod wzgledem funkcjonalnosci i jakosci wykonania jest co najmniej o klase wyzej niz najtansza lustrzanka analogowa - F55. F55 jest zbudowane w calosci z taniego plastiku niestety wlaczajac w to bagnet! F55 nie udostepnia np pomiaru punktowego, co stalo sie juz calkiem powszechne w kompaktach cyfrowych (nawet w tych niezbyt drogich). Zdjecia seryjne z szybkoscia 1.5 kl / s to tez wyraznie gorzej od D50 podobnie jak synchronizacja z lampa 1/90 (!) wobec 1/500 s. Lampie z F55 tez raczej blizej do lepszych kompaktow niz do lamp lustrzanek.
Wniosek jaki mi sie nasuwa jest taki, ze producenci lustrzanek cyfrowych moga obnizyc znacznie ceny ale raczej nie tych modeli, ktore teraz zaliczaja sie do klasy lusrzanek "przystepnych" ale tworzac nowe modele (nowa klase), ktore tanioscia wykonania beda przypominaly Nikona F55 czy Canona EOS'a 3000v (choc tandetnosc wykonania F55 nie przeszkadzala w tym, ze mozna nim zrobic swietne zdjecia). Wybór lustra po Sony A300. No własnie, ale czy warto iść w system Sony? Czy lepiej, zainwestowac w Canona czy Nikona np. d90 i kupować pod niego szkła i akcesoria? Naprawdę nie będzie większej różnicy miedzy np A300 a D90 w jakości? Tak pytam z ciekawości, bo nawet nie miałem okazji trzymać innego aparatu w rękach.
Miałem jeszcze zapytać jak z tymi filmami w tym d90? Czy to taki bajer czy naprawdę wychodzą dobrej jakości filmiki?
Ok panowie, więc jeszcze raz proszę o konkrety. Bo troszkę się namieszało z tymi szkłami
Wiec tak obecnie jest;
Lampa jest Sunpak PZ42X więc chyba wystarczy?
Szkło kitowe Sony DT 18-70 mm f/3.5-5.6 plus filtr HOYA HMC więc tak jak pisaliście wystarczy do krajobrazów?
Telezoom Tamron AF 70-300 mm f/4-5.6 Di LD Macro plus filtr HOYA HMC
RAYNOX DCR-250,
Czyli brakuje szkła Do macro i portretów. polecacie do tego
TAMRON 90/2,8 Di Macro
Czy RAYNOX DCR-250 będzie pracował z nim poprawnie i uzyskam lepsze powiększenie? Istotne różnice: Canon A75, A80, A85, A95. no to teraz ja:
1. gwint jest plastikowy, w 100% plastik... jak zobaczyłem - zbladłem... ale wkreciłem metal i trzyma, kilka razy przekreciłem, i myslałem ze połamie gwint... krzywo wkrecałem i drzenie dłoni czy nie połamałem ... dalej działa ... zadnego uszczerbku, no moze prawie, pierwszy rowek troche sie "wygłebił" a brzeżek zgniótł ;P, ale na prawde nieznacznie na odcinku ok 20-30 stopni - moja opinia: japonska mysl techniczna wymysliła bardzo solidny, naprawde solidny plastik
2. sa tylko JPEG... sztabe złota temu kto uaktualni firmware z obsługa RAW (patrz nikon 5400 - Wasia vel Wania)
3. na karcie 256 (ktora aparat pokazuje ci jako 232 MB .. czy jakos tak mniej, bo sobie zabiera na "RAM" wejdzie Ci ok 90 zdjec wersja Superfine, najmniejsza kompresja i max rozdzielczosc, czyli wszytko na maxa ile sie tylko da/ ile fabryka dała (ja tak trzymam)
4. akku .... przecietnie, ale moze do czego innego jestem przyzwyczajony ... musze zliczyc zdjecia na jednym przebiegu 2400 mAh - ale 2-3 razy karte "obleci" wiec ze 250 mozesz liczyc (wiekszosc z lampa) a pozatym jako nowa zabawke exploatuje do pokazywania, odgrywania muzyczki etc ... czyli głosniczek na fulla a LCD swieci prawie non stop
5. .... sorry ze tak pózno , ale świeta ida a ja futerału nie mam !!!
musze sobie prezent sprawic ...
6. BTW, jakich wy używacie? mam do wyboru Soligor, Vanguard, Natura.... kazdy fajny, chociaz sie róznią
Soligor i Natura - grube, miesiste i miękkie ścianki, Vanguard sztywny i twardy- cienkie scianki (w srodku wysciełany welurkiem a jakże)
co lepsze, co polecacie? wasze doswiadczenia....
pzdr Pentax K-m. szczerze to piwem tak pentaxem k200 miałem okazje robić fotki, bardzo fajny aparat.. może i lepszy od mojej 80.. tylko zbałem się systemu.. ukazują się nowe szkła to zawsze mocowanie nikon, canon.. a pentax czy sony traktowany po macoszemu (nie wnikam tu w powody), szkło które ostatnio opisywałem pentax wypuszcza 3lata.. chyba (to tylko odczucie) pentax ma droższe szkła (albo po prostu jest mniejszy wybór, bo w nikonie masz pełno szkieł od taniego chłamu do mercedesów optycznych)..
to spowodowało że zrezygnowałem z pentaxa.. a na nikona zdecydowałem się też z innej prostej przyczyny.. 90%moich znajomych, którzy mają lustrzanki, na szyjach nosza pasek z żółtym napisen "nikon", a mozliwośc wymiany szkłem, pożyczenia lampy lub podyskutowania na temat "do czego to służy" bynajmniej dla mnie, żółtodzioba także była istotna.. wydaje mi się że moja d80 jest wykonana z lepszych materiałów niż jej bezpośredni konkurent czyli canon 450 (znów to tlko moje subiektywne odczucie), ale jakby większość znajomych miała canona pewnie bym teraz czymś innym zdjęcia robił.. Minolta - ktora?. moglbys wkleic mi tresc?
Proszę bardzo, to co było zamieszczone na forum Nikona:
Minolta Dynax 7 + M24-105/3,5-4,5 + M100-300/4,5-5,6 + T90/2,8 + lampa M 5600HS
Sprzedam zestaw jak w tytule. Sprzęt w stanie bardzo dobrym, zadbany, w 100% sprawny. Soczewki obiektywów bez zarysowań; dodatkowo filtry. Gwarancja na sprzęt upłynęła. Możliwy odbiór osobisty w Warszawie.
1.Korpus Minolta Dynax 7. Brak zatyczki body. Cena: 700zł
2.Lampa błyskowa Minolta 5600 HS. Mało używana. Cena: 950zł
3.Obiektyw Minolta AF 24-105/3,5-4,5 D. Brak tylnego dekielka. Cena: 900zł
4.Obiektyw Minolta AF APO 100-300/4,5-5,6. Sprzedane
5.Obiektyw Tamron AF SP Macro 90/2,8. Brak pudełka. Woreczek skórzany. Cena: 1000zł Rozpętam pewnie wojnę ale trudno - Canon czy Nikon. Przemyślałem trochę sprawę i doszedłem do wniosku że przy zmianie systemu za duzo stracę na sprzedaży gratów Nikonowskich typu obiektywy i lampa, do tego moje obiektywy mam naprawdę wyselekcjonowane i ostre od pełnej dziurki i szkoda mi tego będzie, wiec zostaję przy Nikonie ale hmmm i tak mam dylemat.
Nikon D90 ma CMOSa i w porównaniu do CCD z D80 będzie niebo a ziemia, tylko teraz hmmm czy opłaci mi się dokładać do D300 skoro nie potrzebuję tych 51 pól AF, uszczelnienia by się przydały ale przeżyje bez tego, ergonomia 80tki mi wystarczała więc 90 tez mi wystarczy. Nie potrzebuję znaczka D300 na body i chwalenia się mam body semi profii więc co? Mam kupować D90 czy zbierać kasę na D300 ? (wyższe modela odpadają ze względów finansowych).
Wydaje mi się że D90 i D300 maja bardzo podobne obrazowanie i niskie szumy - na czym bardzo mi zależy, więc jaki jest sens dopłacania 1500 zł do D300?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|