Lampa tylna przeciwmgielna uniwersalna
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Kappa - hak. " />Witam
Po długich poszukiwaniach, zbierania informacji itp mam w końcu zamontowany hak w swojej lucynce.
Hak udało mi się zdobyć przypadkiem przeglądając na Allegro lancie themę na części.Po późniejszych oględzinach ze zdjęć otrzymanych od gościa okazało się że jest to orginalny hak firmy Brink 2297 z odczepianą kulą, który pasuje zarówno do Themy jak i do Kappy.Od razu zdecydowałem się go kupić tym bardziej że cena którą zapłaciłem była o prawie 7 razy niższa niż w sklepie.Cena sklepowa to prawie 1400zł więc kto by nie skorzystał z takiej okazji.Hak odmalowałem i zakonserwowałem a potem zamontowałem. Moduł elektroniczny wraz z wiązką elektryczną, gniazdem,instrukcją montażu, 12 miesięczną gwarancją oraz fachową poradą telefoniczną zakupiłem na Allegro.Link poniżej.
http://www.allegro.pl/item162862798_mod ... olow_.html
Moduł orginalny z orginalną wtyczką do haka o numerze Brink 722521 niestety kosztuje 90Euro + zapewne koszty przesyłki itp.Podaje link poniżej:
http://www.allesmeeopweg.nl/index.php?k ... hop.browse
Ponieważ moduł ten jest uniwersalny, więc podłaczyłem go wpinając się w instalacje elektryczną.Tylna lampa lewa(kierunek lewy,pozycja lewa,stop).Przeciwmgielne (kabel szary) znalazłem w wiązce instalacji i tam wpiąłem się z kabelkiem z modułu. Tyna lampa prawa(kierunek prawy,pozycja prawa).Zasilanie (+12) do modułu elektronicznego, które jest niezbedne znalazłem w orginalnej wtyczce do haka w samochodzie po prawej stronie poniżej tylnej lampy.Według schematu elektrycznego w pdf do lanci kappy jak ktoś ma str 11 pokazuje iż jest to kabel który idzie bezpośrednio do akumulatora i jest zabezpieczony bezpiecznikiem 80A.Schemat pokazuje podłączenie instalacji i modułu orginalnego do haka.
Na koniec chcę powiedzieć, że po podłączeniu przyczepy kontrolka check się nie pali więc jest OK.
Pozdrawiam
Savi Krone Mega Liner. Mega Liner przynosi chwałę swojemu imieniu. Ma bowiem nie tylko mega-pojemność 100 m3, lecz również wspaniałe wyposażenie. Na przykład: nowy hydraulicznie podnoszony dach z wysokości podnoszenia 450 mm, przekładnia napinająca plandeki na bokach tylnej części do szybkiego załadunku i wyładunku, jak również nagradzany system zabezpieczenia ładunku Multilock-Multiblock. Na 100 procent naczepa Mega Liner nie b?dzie korodowała dzięki kataforetycznemu zabezpieczeniu zanurzeniowemu i proszkowaniu (w Państwa barwach firmowych). Podobnie jak wszystkie inne naczepy Krone, również Mega Liner posiada certyfikat do przewozu wszystkich ładunków. Mega Liner ? profesjonalista wśród mega-naczep.
Opis techniczny: ? rama zewnętrzna Multilock do uniwersalnego zabezpieczania ładunku ? mechaniczne podpory 2 x 12 t, ze stopą ? osie o ograniczonym serwisie z hamulcami tarczowymi (370 mm); z centrowaniem na otworze środkowym ? zawieszenie pneumatyczne z urządzeniem do podnoszenia i opuszczania, 1 zawór (skok 260 mm) ? 6 kół, rozm. 435/50 R 19.5 (14.00 x 19.5) ? układ hamulcowy wg norm UE; układ EBS 2S/2M, 2 czujniki na osi, układ stabilizacji jazdy; diagnozowanie przez gniazdo ISO 7638 (kabel EBS) ? instalacja oświetleniowa 24V z dwoma 7-polowymi gniazdami DIN ISO 1185/3731 (NATO); z dwoma wielofunkcyjnymi światłami tylnymi wg norm UE wraz ze światłem przeciwmgielnym i cofania, 2 duże światła obrysowe na ramieniu gumowym; boczne lampy w wersji LED (bez kabli połączeniowych do ciągnika). ? wodoodporna płyta podłogowa o grubości 30 mm, powierzchnie ścinające zabezpieczone; odporność wg DIN 283, na obciążenia do maks. 7.000 kg nacisku wózka widłowego ? aluminiowe uniwersalne podłużnice dachu, do mocowania plandeki przesuwnej i kłonic przesuwnych, dach na przegubach plastikowych, wysokość 175 mm, przesuwany do przodu i tyłu ? podnoszony hydraulicznie dach, siłowniki wbudowane w 4 kłonicach narożnych; skok dachu maks. 450 mm (w ustawieniu podstawowym pozostaje 330 mm skoku z przodu i 400 mm skoku z tyłu). Wysokość dachu jest opuszczana z położenia podstawowego na przodzie o 120 mm (2 x 60 mm) i z tyłu 50 mm w celu dostosowania do różnych wysokości zaczepienia ? ściana czołowa przykręcona ze stabilnymi kłonicami narożnymi ? ściana tylna jako drzwi kontenerowe z przykręconym portalem, podwójnymi zamknięciami schowanymi wewnątrz drzwi, poprzecznicą dachu do góry, przesuwaną wraz z osłoną, grzechotką do naciągania plandeki na ramie tylnej ? 3 pary kłonic środkowych, naprzeciwko siebie, obustronnie z możliwością 6 położeń (szer. w świetle 2.480 mm), z uchwytami na łaty ? 2 trapezowe odboje stalowe i profil gumowy Delta ? plandeka PVC z pionowymi wzmocnieniami, na górze z rolkami do przesuwania, na dole z klamrami do naciągania ze stali nierdzewnej; plandeka dachowa biała ? elementy stalowe śrutowane, z podkładem KTL i wysokiej jakości powłoką; osie z piastami kół w kolorze czarnym KTL; dolna osłona przeciwnajazdowa i belka lamp w białym kolorze bezpieczeństwa, proszkowane; felgi w kolorze srebrnym, pokryte wysokiej jakości lakierem; elementy domontowywane czarne lub ocynkowane
Info : http://www.krone.de Zdjęcia później T5 LIFT ? Zobaczcie zdjęcia.. " />4transporter, nie jasno się wyraziłeś i nie wspomniałeś nic o łameryce
Dobra koniec OT, bo drugi temat schodzi na zły tor.
Trochę faktów:
Transporter, Caravelle, Multivan i California to cztery podstawowe wersje popularnego na całym świecie samochodu, który znalazł już miliony nabywców. Dla użytkowników: rzemieślników, rodzin, biznesmenów i globtroterów - to uniwersalny i wszechstronny pojazd.
Nowa generacja Multivana i Californii będzie miała światową premierę już za kilka tygodni, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA, we wrześniu 2009 roku. Oszczędniejsze i cichsze silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem (TDI) mają teraz wtrysk Common Rail. Dzięki nowym TDI zużycie paliwa zmniejszyło się o 1,9 litra, a emisja CO2 o 52 g/km. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro5. Ponadto, po raz pierwszy na świecie, w tej klasie samochodów montowana jest opcjonalnie siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.
Również jako opcja dostępny jest nowy, sterowany elektronicznie napęd na wszystkie koła 4Motion ze sprzęgłem typu Haldex czwartej generacji. Na przełomie roku Volkswagen będzie oferował wersję 4Motion także z DSG. W nowym Transporterze znajdzie się montowany seryjnie asystent ruszania pod górę, udoskonalone ESP i nowa funkcja świateł ostrzegawczych w światłach stopu oraz nowe systemy, wspierające kierowcę. We wnętrzu zwracają uwagę nowe zegary, kierownica, system nawigacji i tapicerka.
Cztery nowe TDI z Common Rail
W ofercie są cztery jednostki TDI, każda o pojemności 1.968 cm3, ale różnej mocy: 84, 102, 140 i 180 KM. W wersjach do 140 KM siłę ciągu gwarantuje turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny. W najmocniejszej wersji (180 KM) Volkswagen zastosował regulowane dwustopniowo doładowanie biturbo. Taka forma downsizingu została po raz pierwszy wykorzystana w tym zakresie mocy silników samozapłonowych koncernu Volkswagen. Największą redukcję spalania widać przy zastosowanej, pierwszy raz w samochodzie dostawczym, vanie lub kamperze, 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG: w porównaniu z poprzednim modelem z 6-biegową skrzynią automatyczną zużycie w wersji o mocy 180 KM jest mniejsze nawet o 1,9 litra.
Średnio we wszystkich wariantach emisje dwutlenku węgla i zużycie paliwa zmniejszyły się w porównaniu z poprzednimi modelami o dziesięć procent. Dla Transportera z manualną skrzynią biegów, napędem na przednią oś i krótkim rozstawem osi spalanie i emisje CO2 wynoszą od 7,2 litra i 190 g/km CO2 (84 KM i 102 KM) do 7,5 litra i 197 g/km CO2 (180 KM), czyli nawet o 0,9 litra mniej.
Najmniejszy TDI o mocy 84 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 220 Nm od 1.250 obr./min. W wariancie 102 KM, 250 Nm jest dostępnych od 1.500 obr./min., 140-konny silnik TDI ma moment obrotowy 340 Nm dostępny od 1.750 obr./min., a najmocniejszy o mocy 180 KM od 1.500 obr./min. dysponuje doskonałym momentem 400 Nm. Naturalnie we wszystkich samochodach z silnikami wysokoprężnymi zamontowane są filtry cząsteczek stałych.
Nowe DNA Volkswagena
Nową generację można poznać między innymi po jej całkowicie zmodyfikowanym przodzie. Nowy jest kształt reflektorów, a także tylnych lamp. Światła przeciwmgielne, pełnią funkcję statycznych świateł doświetlających zakręty. Nowe są również 17- i 18-calowe koła ze stopu lekkich metali oraz udoskonalone pod względem aerodynamicznym lusterka zewnętrzne. Ponadto, jako nowość w tym segmencie, modele te zostały po raz pierwszy wyposażone w układ wspierający kierowcę przy zmianie pasa ruchu (Side Assist). Tak jak w Touaregu, diody w lusterkach zewnętrznych ostrzegają kierowcę, jeżeli w martwym polu znajdzie się inny pojazd. Nowością jest również wskaźnik ciśnienia w oponach. System analizuje w sposób ciągły prędkość obrotową kół i rozpoznaje czy ciśnienie nie jest zbyt niskie.
Wnętrze jak w samochodach osobowych
Wnętrze samochodów z tej serii zostało także poddane modyfikacjom. Zegary są podświetlone na biało i otoczone chromowanym pierścieniem. Seryjnie każdy model ma wskaźnik optymalnego biegu. Zaktualizowano ofertę systemów audio i nawigacyjnych. Najbardziej rozbudowany: system RNS 510 ma dotykowy ekran i nawigację z twardym dyskiem. Interface USB Media-IN pozwala na podłączenie odtwarzaczy MP3. Nowością są elementy półautomatycznej i automatycznej klimatyzacji oraz trójramienne kierownice.
W wielu wersjach rozszerzono seryjne wyposażenie. Szczególnie widać to w Multivanie Startline: ta wersja różni od poprzednika między innymi pełną tapicerką oraz poduszkami bocznymi i chroniącymi głowę kierowcy i pasażera. Zderzaki seryjnie są lakierowane w kolorze nadwozia.
czyli jednak 2.5tdi też nie bedzie Opis przekaźników VW (numeryczny). " />Witam.
Ktoś, kiedyś wspominał, że by się coś takiego przydało. A więc: 1 - przekaźnik podgrzewania kolektora ssącego 2 - przekaźnik pompy paliwa 4 - przekaźnik czujnika zapięcia pasów bezpieczeństwa (brzęczek ostrzegawczy) 5 - sterownik ekonomizera (informacja lampką kiedy zmienić bieg); 9 - brzęczyk informujący o zaciągniętym ręcznym 13 - przekaźnik klimatyzacji 17 - przekaźnik odciążający styk X 18 - przekaźnik odciążający styk X 19 - przekaźnik wycieraczek przednich 20 - przekaźnik tylnej wycieraczki 21 - przekaźnik kierunkowskazów/świateł awaryjnych 22 - przekaźnik kierunkowskazów/świateł awaryjnych + wyjście na kontrolkę kierunkowskazów przyczepy 23 - przekaźnik elektrycznych szyb 24 - przekaźnik elektrycznych szyb 26 - coś? 29 - przekaźnik obwodu zapięcia pasów bezpieczeństwa (brzęczyk) 31 - włącznik cieplny chłodnicy 33 - spryskiwacze reflektorów 36 - brzęczyk ostrzegawczy (niewyłączenie świateł) 37 - coś? 42 - przekaźnik czujnika poziomu płynu chłodzącego 43 - przekaźnik czujnika poziomu płynu chłodzącego 49 - ostrzeganie o niezapięciu pasów 53 - przekaźnik uniwersalny, bez żadnej elektroniki (klakson, halogeny, itp) 59 - ogrzewanie przednich siedzeń 60 - przekaźnik świec żarowych 62 - przekaźnik pompy paliwa 65 - przekaźnik pompy paliwa 67 - przekaźnik pompy paliwa 68 - przekaźnik sterowania hamowania silnikiem 72 - przekaźnik wycieraczki tylnej szyby 78 - przekaźnik ABS 79 - przekaźnik pompy hydraulicznej ABS 80 - przekaźnik podgrzewania kolektora ssącego, przekaźnik styku roboczego do pompy paliwa, świec żarowych 87 - sterownik napędu syncro 92 - włącznik cieplny chłodnicy 94 - przekaźnik pneumatycznej regulacji obrotów biegu jałowego 95 - przekaźnik spryskiwacza reflektorów 99 - przekaźnik z regulowanym czasem pracy przerywanej wycieraczek 102 - przekaźnik świec żarowych 103 - przekaźnik świec żarowych 104 - przekaźnik świec żarowych (bez żadnej elektroniki) 105 - przekaźnik dmuchawy 110 - przekaźnik świateł przeciwmgielnych 116 - przekaźnik światła ostrzegawczego (kogut) 126 - przekaźnik rozrusznika 133 - przekaźnik klimatyzacji 137 - sterownik w silniku diesla 140 - przekaźnik klimatyzacji 142 - przekaźnik świec żarowych; 147 - przekaźnik klimatyzacji 148 - przekaźnik pompy podciśnienia 150 - przekaźnik rozrusznika 155 - przekaźnik pneumatycznej regulacji obrotów biegu jałowego 167 - przekaźnik styku roboczego do pompy paliwa 174 - przekaźnik wycieraczki i spryskiwacza szyby tylnej 175 - przekaźnik rozruchu dla skrzyni automatycznej 179 - przekaźnik styku roboczego urządzenia ABS 181 - przekaźnik pompy paliwa 191 - to samo co 21 - przerywacz kierunkowskazów 4x21W 192 - przekaźnik wycieraczek (czujnik deszczu) 197 - przekaźnik z regulowanym czasem pracy przerywanej wycieraczek 202 - przekaźnik styku roboczego dla przekaźnika świec żarowych 204 - to samo co 53 206 - przekaźnik styku roboczego dodatkowej pompy wody 213 - przekaźnik wentylatora 214 - to samo co 202 219 - przekaźnik styku roboczego 220 - przekaźnik zwłoczny wentylatora (wyłącznik) 292 - brzęczyk świateł 365 - przekaźnik/sterownik dla podnośnika elektrycznych szyb 370 - przekaźnik wentylatora 50A 372 - przekaźnik pompy paliwa 373 - przekaźnik wentylatora 35A 389 - przednie wycieraczki z pracą przerywaną 409 - przekaźnik pompy paliwa
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|