kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
plansze reklamowe.
zwracam sie z pytaniem nt. wykonania
tzn. mam do wykonania plansze na budynek
2,5 m x 1,8 m
wg ustalonego wzoru, mam pytanie - na czym ja wykonac
(pleksa czy jakis inny material, farby, w sprayu - niezmywalne,
wodoodporne, odporne na warunki atmosf. - jakie???)
prosze o rade bo to pilne
ew. ile za to sobie policzyc
(jestem plastykiem z wyksztalcenia, a pierwszy raz
spotykam sie z tego typu zleceniem)
Ja polecam wydruk wielkoformatowy, ale farbami rozpuszczalnikowymi lub
pigmentem odpornym na warunki atmosferyczne.
Jesli dobre materialy to powinno wytrzymac pare ladnych lat. Folia tez
powinna byc lepszej jakosci, ale uwazaj, bo niektorzy stosuja folie
sitodrukowe - jednoroczne :-(
To wszystko najlepiej nakleic na blache ocynkowana - dosyc gruba - 1do 2 mm.
Moze tez byc PCV spienione lub twarde. Jesli to bedzie malowane to raczej
tylko blacha ocynkowana (sa dostepne biale - lakierowane proszkowo). Farba
lub lakier na golym PCV roznie sie zachowuje. Jesli chodzi o farby to
wystrzegaj sie tych aerozolowych po 6 zl np z praktikera. Popytaj siciarzy,
oni cos doradza.
pzdr
A.
plansze reklamowe.
"Adrian Stangret" <adr@stangret.comwrote in message
[cach moje]
Ja polecam wydruk wielkoformatowy, ale farbami rozpuszczalnikowymi lub
pigmentem odpornym na warunki atmosferyczne.
Jesli dobre materialy to powinno wytrzymac pare ladnych lat. Folia tez
powinna byc lepszej jakosci, ale uwazaj, bo niektorzy stosuja folie
sitodrukowe - jednoroczne :-(
To wszystko najlepiej nakleic na blache ocynkowana - dosyc gruba - 1do 2
mm.
Moze tez byc PCV spienione lub twarde. Jesli to bedzie malowane to raczej
tylko blacha ocynkowana (sa dostepne biale - lakierowane proszkowo). Farba
lub lakier na golym PCV roznie sie zachowuje. Jesli chodzi o farby to
wystrzegaj sie tych aerozolowych po 6 zl np z praktikera. Popytaj
siciarzy,
oni cos doradza.
i bardzo dziekuje, o to mi chodzilo :)))
o dziwo (dla sebby) jestem to w stanie zrobic sama :)
pozdr. edda
plansze reklamowe.
| Moze tez byc PCV spienione lub twarde. Jesli to bedzie malowane to
raczej
| tylko blacha ocynkowana (sa dostepne biale - lakierowane proszkowo).
Farba
| lub lakier na golym PCV roznie sie zachowuje. Jesli chodzi o farby to
| wystrzegaj sie tych aerozolowych po 6 zl np z praktikera. Popytaj
siciarzy,
| oni cos doradza.
| i bardzo dziekuje, o to mi chodzilo :)))
o dziwo (dla sebby) jestem to w stanie zrobic sama :)
Zamiast blachy ocenkowanej uzyj aluminiowej.
Lzejsza, nie rdziewieje, toche drozsza.
Q
Rozpoczynam remont !!!! + pytanie o ocynk. Z własnego doświadczenia (tznsamochodu nie dawałem do cynkowania):
najpierw znajdź taką wielką wanne, co sie w niej buda zmieści ( na grupie
pisał gość co swojego 61` cynkował i były z tego zdjęcia )
potem oszacuj ile może ważyć ta buda (cynkowanie jest na wage )
potem pozbądź sie wszystkiego co nie metalowe w budzie (np.pianka w
słupkach, szkoda psuć kompieli )
potem zamów ocynk na żółto, i taki zostaw, bez lakieru (bedziesz
kontrowersyjny)
potem zweryfikuj czy wszystko wyspawałeś (ocynk sie hu..wo spawa, wręcz sie
nie spawa, żeby go spalić trza dyży prąd, co za tym idzie przepalisz blache,
a szlifowanie ocynku też nie przyjemna sprawa , choć to warstwa grubości
bodajże 2 setnych mm) (spawałem ocyn dla próby, śmierdzi i pryska, śmierdzi
okrótnie, więc niech nikt przypadkiem nie nie cynkuje kolektorów wydechowych
i tłumika )
jutro w ciągu dnia powiem ile u nas w gdańsku w GALMEXIE kosztuje ocynk (oni
raczej nie mają takiej dużej wanny )(może trza popytać w jakiejś stoczni ? )
polecam ocynk na felgi, a potem do malowania proszkowego.trwała i mocna
powierzchnia, i efekt ładny.
Bestya
Teraz pytanko: Ile może kosztować ocynk całości wozu lub elementów
(błotniki)?
Czy cynkowanie starej budy ma jakiś sens?
Ktoś
ma jakieś doświadczenie z tak zabezpieczonym wozem?
stal nierdzewna??. stal nierdzewna??
jestem na etapie kończenia domku jednorodzinnego. do balustrad na tarasie
architekt zaproponował stal nierdzewną.jest to rozwiąznie drogie. zastanawiam
się, jak jest z trwałością takiej stali. może lepiej zapłacić mniej za stal
ocynkowaną (np. dodatkowo lakierowaną proszkowo). czy ktoś może udzielić mi
odpowiedzi?
stal nierdzewna??. a przyjzyj sie wszelkim stalom ocynkowanym przy trasach ale tam sa mega skrajne
warunki
a co do lakierowania proszkowego zerknij sBupki zielone w warszawie
ale to tez mega skrajne warunki.
;)))
wiem wiem nie pomoglem
ale juz masz architekta i nie bede wiesz wkrecal sie z radami. wszystko zalezy
od tego jak gdzie i co. A to wie twoj arcitekt.
Reszta to twój zdrowy rozsadek.
A wybierz te ktore ci sie najbardziej podobaja. Ocynk jest rózny jeden odlazi
inny brunatnieje, inny sie trzyma zalezy od technologii wykonania, malowanie
proszkowe tez jest tez rózne.
ja najbardziej lubie zwykle stalowe bez profili rurowych na tyle grube aby
mogBy sobie spokojnie rdzewiec. i aby w rurce nie skraplala sie woda bo
najczesciej profile rurowe rdzewieja od srodka gdzie zabezpieczenie jest marne.
jakiej firmy lodówka (srebrna)?. Producenci stosują różnych chwytów żeby skłonić klienta do zakupu. Kolor jest
jednym z nich.
Blachę do agd najczęściej pokrywają lakierem proszkowym.
A jeden z najbardziej znanych polskich producentów kabin natryskowych, profile
robił z lakierowanej blachy ocynkowanej.
O foliach nie słyszałem, ale pewnie niektózy tak robią.
Ta moja ma na pewno INOX ale tylko na zewnętrznej stronie drzwi. Boki są
lakierowane (w mojej aranżacji nie przeszkadza, boki są zasłonięte).
100% INOXA nie spotkałem.
ocynk. ajex pisze:
Masz trz metody: ogniowa,galwaniczną i natryskową każda ma swoje wady i
zalety.
H!
O! A czy da się w kilku słowach wyjaśnić za i przeciw w przypadku części
do Garba...?
1) ocynk ogniowy
zalety :gruba warstwa dobrze zwiazana z podłozem
wady :wysoka temperatura prosesu grozi odkształceniem elementów,nie cynkuja
elementów z przestrzeniami zamkniętymi,trzeba zwrócic szczególną uwage na
malowanie
metoda stosowana głównie do elementów litych,choć kilka garbów już
zabezpieczyło sie ta metodą .
2) ocynk elektrolityczny
stosowany głównie w przemyśle do zabezpieczania blach karoseryjnych przed
tłoczeniem i montażem
Warstwa dobrze przylegająca o dostatecznej grubości dobrze spisujaca sie w
połączeniu z odpowiednio nałozonymi warstwami lakieru.
Raczej niemożliwe jest pocynkowanie tą metodą całego nadwozia choć
poszczególne elementy ,jak błotniki ,możliwe.
3) ocynk natryskowy
gruba warstwa cynku ,porowata,strukturą przypominająca papier ścierny.
Przyleganie zależy od przygotowania podłoża, najlepsze jest piaskowanie , złe
przygotowanie podłoza może powodować odpadanie powłoki.
Przez swa naturalną chropowatość warstwa ta idealnie nadaje sie do malowania.
Metoda stosowana w niektórych zakładach zajmujących sie restauracją pojazdów
zabytkowych .
http://www.feine-cabrios.com/cms/front_content.php?idcatart=27&lang=1...
Można obejżeć 10 filmików z renowacji garba
Firma ta podłoge garba piaskuje ,pokrywa cynkiem natryskowo i maluje proszkowo
dając gwarancje na 20 lat
(______________________________________________________________________________
__
www.mfalco.empestudio.com ĂÂ t:505287636; (22)7173698
e:mfalco(@)empestudio.com ĂÂ gg:2599456
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Ostatnie spotkanie z SBM_Merkury. Byly raporty finansowe: sprawozdanie Zarzadu i Rady Nadzorczej.
Ale oczywiscie najwazniejsze byly sprawy naszej inwestycji:
1. Rury - przeczytano wyjasnienie dlaczego piony cieplej i zimnej wody beda
wykonane w stali ocynkowanej. Glowny powod - beda szly w szachtach/pionach wraz
z rurami stalowymi ogrzewania. Wymiana np. rur ogrzewania wymaga spawania, a
spawanie w sasiedztwie plastiku mogloby uszkodzic te ostatnie. Do tego doszla
wieksza odpornosc na wandalizm - poziome odcinki rur trafia do garazy, tam beda
narazone na przypalanie i inne tortury. Co do trwalosci, prezesi tlumaczyli, ze
mowa jest o stali ocynkowanej, a nie tzw. czarnej stali, starej technologii
nieodpornej na dzialanie czasu.
Moje watpliwosci budza: dlaczego od razu nie projektowano stali? No i
najpowazniejsze przeoczenie - dlaczego ogrzewanie jest z tzw. czarnej stali? Na
swiecie od wielu lat, u nas od kilku wykonuje sie to w miedzi. Miedz jest
droga, ale znacznie trwalsza. Budynki z calkiem niedrogimi mieszkaniami pod Wwa
maja tak wlasnie wykonane instalacje CO.
2. Drzwi. Temat rzeka. Spoldzielnia przywiozla na spotkanie drzwi produkcji La
porte, czyli te opisane w aneksie. Przez wielu uznane zostaly za tandetne. Na
ich niekorzysc swiadcza jasne (bo taki kolor wybrala spoldzielnia - zlamana
biel, kosc sloniowa, czy inne ecru) lakierowane proszkowo oscieznice, do tego
panel drzwi utrzymywany jest w skrzydle przez malo estetyczne metalowe profile.
Za wyborem swiadczy ich wysoka izolacyjnosc akustyczna (42dB) i mozliwosc
montazu dowolnego panelu juz na miejscu. Konkurencja (np. Dierre) pozwala na
wybor koloru z kazdej strony, ale jest on montowany od razu w fabryce.
Spoldzielnia "funduje" kolor bialy jesion (biala powierzchnia z faktura drewna,
jak najtansze obecnie drzwi wewnetrzne do mieszkan typu Porte) i jeden z 3
kolorow brazu do wyboru do srodka. Mam nadzieje, ze inne panele beda takze
dostepne (forniry drewna), ale juz za doplata.
Najwazniejsze - ok. 50 drzwi zostalo juz zamontowanych. Czyli aneks nie jest
pytaniem nas, a akceptacja faktow dokonanych. Podobnie jak z rurami. Dlatego
tez (jak widac po sasiednim poscie) co niektorym puszczaja nerwy.
3. Droga - BH nie bedzie w 2005, Spoldzielnia rezerwuje srodki ktore
zadeklarowala dzielnicy, budowa BH jest w planie inwestycyjnym na 2006.
Dodatkowo pokazano rozwiazanie drogowe skrzyzowania Opaczewskiej z BH. BH
patrzac od Drawskiej pojdzie lukiem w lewo, nastepnie w prawo, dochodzac do
obecnego luku ulic Opaczewskiej i BH (?), tego swiezo wyasfaltowanego. Ma byc 1
policjant, Spoldzielnia walczyla o 2 i o ulice jednokierunkowa, dzielnica
odrzucila te wnioski.
4. Ogrodzenie - spoldzielnia odrzuca pomysl ogrodzenia budynku wzdluz BH, bylo
glosowanie wniosku w tej sprawie, chyba przeszlo 1 glosem.
5. Ogrzewanie - jak zwykle byl spor o to co lepsze, ale tym razem krotkotrwaly.
Jedna z naszych sasiadek kupila mieszkanie w tym roku i dostala zalacznik o
standardzie w starej formie. IMHO spoldzielnia postapila co najmniej nieladnie.
6. Wybor przedstawicieli - mamy kolejnych 5 osob (wybranych z 6 zgloszonych),
co wynika ze sprzedazy kolejnych lokali. Lacznie mamy o ile pamietam 11
przedstawicieli.
7. Sasiednie dzialki - Min Hoong zwany przez prezesow wielokrotnie i pogadliwie
Chińczykiem nie ma ochoty zabudowac swojej dzialki (na poludnie od naszej) z
Merkurym. Prezesi mieli koncepcje Min Hoong - planowany budynek ma ksztalt
litery U, otwartej na ul. Drawska. Wysokosc od 5 do 7 kondygnacji. W czesci od
naszego budynku ma byc uskok z 7 do 5. O ile pamietam, 7 kondygnacji ma byc od
osiedla Przy parku (ale moge sie mylic), a 5 w czesci od BH. Budynek ten moze
byc pobudowany wg informacji przekazanej przez p. Wojciechowskiego w odleglosci
min. 4m, mowil tez o koniecznym dopuszczeniu swiatla do najnizszych kondygnacji
naszego budynku. W praktyce nowy budynek stanie w odleglosci nie mniejszej niz
20m od nas (bo nasz budynek stoi ok. 16m od granicy) co prawdopodobnie bedzie
zgodne z normami i nic nam do tego (protesty moga byc nieskuteczne). Zarzad
przeglosowanymi wnioskami zostal zobowiazany do walki o jak najnizszy i jak
najlepiej z naszego punktu widzenia ulokowany budynek sasiadow.
8. Spoldzielnia kupila dzialke przy ul. Kokosowej, za kredyt zabezpieczony
hipoteka "naszej" dzialki. Hipoteka ma zostac zwolniona w ciagu ok. 30 dni,
Zarzad zostal zobowiazany do poinformowania nas o uwolnieniu hipoteki (na www i
w pozniejszej korespondencji).
Wiecej nie zapamietalem. Kolejnosc powyzszego przypadkowa. Podejrzewam ze nasi
przedstawiciele cos ciekawego dodadza.
Pozdrawiam,
Piotr
[BZP] REMONT POMIESZCZEŃ HIGIENICZNO-SANITARNYCH ZAPLECZA TECHNICZNEGO W TRAMWAJOWEJ ZAJEZDNI POGODNO. http://www.uzp.gov.pl/
Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 223 z dnia 2005.10.06
POZYCJA 52431
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Szczecin: REMONT POMIESZCZEŃ HIGIENICZNO-SANITARNYCH ZAPLECZA TECHNICZNEGO W
TRAMWAJOWEJ ZAJEZDNI POGODNO
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) Oficjalna nazwa i adres zamawiającego: Miejski Zakład Komunikacyjny, do
kontaktów: KRYSTYNA GAWROŃSKA, ul. Klonowica 5, 71-241 Szczecin, woj.
zachodniopomorskie, tel. (091) 4394974, fax (091) 4392638, 4394287, e-mail:
mz@polbox.com, mzk.szczecin.pl.
2) Adres, pod którym można uzyskać dalsze informacje: taki jak w pkt. I.1).
3) Adres, pod którym można uzyskać dokumentację: taki jak w pkt. I.1).
4) Adres, na który należy przesłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu: taki jak w pkt. I.1).
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Opis
1.2) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: REMONT POMIESZCZEŃ
HIGIENICZNO-SANITARNYCH ZAPLECZA TECHNICZNEGO W TRAMWAJOWEJ ZAJEZDNI POGODNO.
1.3) Opis przedmiotu zamówienia: Remont pomieszczeń higieniczno-sanitarnych
zaplecza technicznego - zgodnie
z załączoną dokumentacją techniczną i przedmiarami robót oraz specyfikacją
wykonania i odbioru robót - obejmuje między innymi:
a) wykonanie instalacji centralnego ogrzewania wraz z wentylacją w tym:
demontaż grzejników, rur instalacji centralnego ogrzewania i wentylacji,
montaż nowych grzejników, rurociągów centralnego ogrzewania oraz armatury,
wykonanie nowej wentylacji mechanicznej,
montaż kanałów, armatury, centrali wentylacyjnej i wentylatorów ,
b) wykonanie instalacji sanitarnych wodno-kanalizacyjnej w tym:
demontaż starej instalacji wodno-kanalizacyjnej wraz z armaturą,
montaż nowej instalacji wodno-kanalizacyjnej wraz z armaturą,
wewnętrzne instalacje wody zimnej, ciepłej i cyrkulacji wykonać z rur
ocynkowanych i łączników ocynkowanych z żeliwa ciągnionego,
wewnętrzne przewody kanalizacyjne należy wykonać z rur i kształtek z
polichlorku winylu (PVC),
instalację wodną przeciwpożarową należy doprowadzić do stanu używalności i
wymagań obecnie stosowanych przez jej wymianę,
c) roboty instalacji elektrycznej niskiego napięcia (400V/230V)w tym:
demontaż istniejącej wewnętrznej instalacji elektrycznej wraz z osprzętem,
montaż nowej instalacji elektrycznej z osprzętem oświetleniowym, gniazdami,
puszkami, wyłącznikami i itp.
d) roboty ogólnobudowlane w tym:
demontaż starej stolarki drzwiowej i okiennej,
montaż nowej stolarki okiennej i drzwiowej z profili aluminiowych,
trzykomorowe z poliamidową przekładką termiczną wzmocnioną włóknem szklanym,
lakierowane proszkowo w kolorze metaliczno - popielatym, szklenia szybami
zespolonymi float 4/16/4, U=1,1W/m2K,
wyburzenie istniejących ścianek działowych i natrysków i wykonanie nowych
ścianek działowych do kabin natryskowych,
skucie istniejącej posadzki w pomieszczeniach objętych projektem i wykonanie
nowej z izolacją cieplną i przeciwwilgociową,
ułożenie płytek gresowych na posadzce.
ułożenie glazury na ścianach
tynkowanie i malowanie nowo postawionych ścian działowych ,
malowanie pozostałych ścian i sufitów po uprzednim przygotowaniu powierzchni
do malowania (skucie tynków, naprawa spękań, gruntowanie ścian),
wykonanie innych prac budowlanych wynikających z tytułu wykonywanych prac
remontowych..
1.4) Miejsce wykonywania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw: Miejski
Zakład Komunikacyjny w Szczecinie - Zajezdnia Tramwajowa Pogodno, al. Wojska
Polskiego 200.
1.5) Nomenklatura
1.5.1) Wspólny słownik zamówień (CPV): 45.45.30.00, 45.21.00.00.
1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
2) Wielkość lub zakres zamówienia
2.1) Wartość lub zakres zamówienia: Wartość zamówienia powyżej 60 000 Euro..
3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: data zakończenia: 31.03.2006;
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I
TECHNICZNYM
III.1) Wymagane wadium: 10 000,00 zł.
2) Warunki uczestnictwa
2.1) Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy, dostawcy, lub usługodawcy oraz
informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi
ekonomiczne, finansowe i techniczne:
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy nie podlegający wykluczeniu z
postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - prawo
zamówień publicznych (Dz.U. nr 19 poz. 177 z późniejszymi zmianami),
spełniający wymogi art. 22 ust.1 ustawy, a także warunki dodatkowe określone w
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia..
SEKCJA IV: TRYBY
IV.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
1.2) Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące tego zamówienia:
1.3) Przewid. liczba dostawców, którzy zostaną zapr. do skład. ofert:
2) Kryteria oceny ofert:
Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie pod względem:
CENA - 90%
OKRES GWARANCJI - 10%
3) Informacje administracyjne
3.1) Warunki uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz
dodatkowych wyjaśnień: dostępne do 23.11.2005, cena - 30.
3.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu: 23.11.2005 godzina 09:30.
3.3) Termin związania ofertą: liczba dni: 60 od ostat. term. skład. ofert.
3.4) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 23.11.2005, godzina 10:00,
Miejski Zakład Komunikacyjny 71-241 Szczecin, ul. Klonowica 5 pokój 103 (I
piętro).
SEKCJA V: INNE INFORMACJE
VI.1) Czy zam. dot. projektu/programu finans. ze środków UE: Nie.
2) Data wysłania ogłoszenia: 29.09.2005.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl