Strona główna
  Laguna vs C5

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Citroen C5 - pierwsze refleksje, relacja z jazdy.


"Lechu P." <Lech@yoyo.pl schrieb:
Ja  mialem okazje - niestety przejechac sie tylko -
peugeotem 607 w wersji maksymalnej (3.0, automat)
i w sumie ciekaw jestem roznic i podobienstw miedzy tymi
dwoma modelami (silniki sa chyba takie same)

Masz racje - zarówno 3.0 V6, jak 2.2 HDI to te same silniki.

P607 jest z wyzszego segmentu (troche pomiedzy klasa wyzsza a luxusowa -
swiadczy o tym i cena, i gabaryty). Z kolei C5, jako nastepca Xantii i
(chwilowo), XM-a nalezalaby do klasy wyzszej (nieco wyzej Passata i prawie
tyle, co A6), gdyby nie cena typowa dla klasy sredniej (rzedu Mondeo) - C5
w,
wersji X z silnikiem 1.8 16V (85 kW) mozna dostac juz za 19.600 Euro
(oficjalna cena w Niemczech).


Niestety, gdzies czytalem/slyszalem, ze ceny C5 w Polsce beda oscylowaly w
okolicach 100K,
a to niestety nie jest juz klasa Mondeo ;-(
Zobaczymy jak wobec tego beda sie ksztaltowaly ceny Laguny II versus C5


A tak przy okazji, zaprzestano juz produkcji Xantii limuzyny (nie wiem,
jak
jest z kombi) - dostepne sa jeszcze tylko zapasy u dealerów. W Niemczech
mozna obecnie kupic nowe Xantie u dealera (1.8 Exclusive) za ponizej 30
tys.
DM (ze zwrotem 16% MwSt przy exporcie do PL). W Hamburgu jest jeszcze
jedna
nowa Xantia II Break 2,1 TD Automat za 29.990 DM brutto.


To jest naprawde dobra cena. Teraz tylko trzeba rozbic i przywiezc ;-)))


Citroen C5 - pierwsze refleksje, relacja z jazdy. "Lechu P." <Lech@yoyo.pl schrieb:

wersji X z silnikiem 1.8 16V (85 kW) mozna dostac juz za
19.600 Euro (oficjalna cena w Niemczech).

Niestety, gdzies czytalem/slyszalem, ze ceny C5 w Polsce beda
oscylowaly w okolicach 100K, a to niestety nie jest juz klasa Mondeo ;-(
Zobaczymy jak wobec tego beda sie ksztaltowaly ceny Laguny II versus C5


Jesli C5 1.8 16V X (oficjalna cena brutto w Niemczech 19.600 Euro - z
praktyki wiadomo, ze daje sie wytargowac 5-10%) mialby w PL oscylowac na
takim poziomie, to faktyczenie samochód ten nie byłby konkurencyjny. Inna
sprawa, że plotki dotyczą może modelu topowego?.. Kiedy jest prezentacja w
PL?

To jest naprawde dobra cena. Teraz tylko trzeba rozbic i przywiezc ;-)))


To chyba już nieaktualne z tym rozbiciem? Ponoć auto ma przejechać przez
granicę "na własnych kołach" :) Poza tym: targujesz jeszcze z 10%
(argumentując że na export, że bidny student, że miłośnik Citroena - jak kto
potrafi) minus 16% MwSt = 46000 zl netto + ok. 40% opłat na granicy daje 65
tys. zł, czyli ponad 10 tys. zł oszczędności, o ile pamiętam polski cennik?
Zresztą wątpię, czy da się ten model jeszcze zamówić...


Co żesz kurna (rozmiary)??. A ja uparcie drążę temat Citroen C5 vs. Renault Laguna.
Jak do tej pory byłem zawziętym miłośnikiem reniaczek
(2 ostatnie samochody to Megane Coupe i Laguna) i myśląc
o kupnie nowego samochodu tej klasy pierwsza na myśl
przyszła nowa Laguna. Dzisiaj wykorzystałem fakt, że
dilerzy Renii i Citka ulokowani są jakieś 500 metrów
od siebie, przypasowałem się wraz żoną do obu samochodów
i stwierdziłem, że (wymiarami wewnętrznymi) Laguna II
do C5 ma się jak... Megane do Laguny. Plastiki w nowej
Renii niby bardziej miękkie niż w mojej, ale wcale nie
jest tam przytulniej, a ciasno jak cholera. Citek zyskuje
punkty. Jazda próbna w sobotę, zobaczymy jak będzie...

Czy to tylko moje wrażenie, że w nowej Lagunie jest
ciaśniej niż w starej??

Przemek


Co żesz kurna (rozmiary)??.
"szpi.q." wrote:

A ja uparcie drążę temat Citroen C5 vs. Renault Laguna.
[...]
przypasowałem się wraz żoną do obu samochodów
i stwierdziłem, że (wymiarami wewnętrznymi) Laguna II
do C5 ma się jak... Megane do Laguny.
[...]
Czy to tylko moje wrażenie, że w nowej Lagunie jest
ciaśniej niż w starej??


Nie jestes odosobniony w tym wrazeniu.


Renault Laguna 2.0 IDE.


Prosze wiec o opinie o tym silniku w Lagunie od osob, ktore mialy
mozliwosc
jazd tym samochodem.


Mam podobny dylemat z tym ze ja zastanawiam sie na Laguna 2.0 IDE Privilege
VS Citroen C5 2.0 SX...na chwile obecna gora jest C5..
ale ad rem -a propos silnika 2.0IDE pozwole sobie przytoczyc opinie
Grupowicza -Dziadzia M  cytuje:
"A o 2.0 IDE moge powiedziec tylko tyle, ze na kolana
nie rzuca. W normalnej jezdzie oferuje zdecydowanie mniej niz wynikaloby to
z papierowych obietnic. Przynajmniej w porownaniu ze
starym renaultowskim 2.0 16V IDE ma znacznie mniejsze jaja... i to
pod kazdym wzgledem - takze kultury pracy."
Pozdrawiam
Wito


Nowy vs uzywany.
"marcin" <gor@poland.comwrote in message



albo Merca
albo C5 2.0 HDI SX lub Lagunke 1.9 TDI wersja jedna nizej od full-wypasu
(nie pamietam nazwy), lub Mondeo 2.0 TDdi 2 Ghia.


Ja w zasadzie nie rozumiem, po co kupować używane auto skoro za tą samą
cenę można mieć nowe tej samej klasy? Magia 3-ramiennej gwiazdy?

Z trzech pozostałych odrzuciłbym Mondeo ze względu na przestarzały silnik
(ma być nowy TDCI, ale nie wiem od kiedy) i zawieszenie nie nadające się
na polskie drogi.

Laguna 1.9 dCI vs. C5 2.0 HDi to już kwestia Twoich preferencji.
Cytryna ma gorsze osiągi, ale jest dużo obszerniejsza w środku
i bardziej komfortowa.


-- omega c vs c5 vs laguna podstawowe pytanka --. 1. Pytanko ktory samochod jest najmniej awaryjny poprostu lepszy
        Wszystkie to silniki diesla w omedze 2.2 dti  w pozostalych 1.9                 o ile
pamietam
2. Ja sklaniam sie ku omedze c ale ma dos duzy przebieg 220 tys . i tu
pytanko jak te silniki sie sprawuja czy mozna powiedziec ze taki
silniczek wytrzyma spokojnie 500 tys ?

3. Jak sprawdzic turbo cze wydac troche pieniazkow przed zakupem i
jechac do serwisu zeby posprawdzali to i owo ( na co zwrocic uwage) ?

PS
Nadmieniam ze to auto bedzie troche ekspolatowane codziennie kolo 150 km
Wiec zaelzy mi zeby silnik wytrzymal troche ( fajnie by bylo jakby
jeszcze raz taki pzrebieg i wiecej )

Dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam


EURO NACAP & & #35; 8211; najnowsze wyniki. Spośród testowanych przez NCAP aut, nie istnieje nic bezpieczniejszego w
zderzeniu samochód vs samochód niż VW Touareg (Cayenne zapewne t.s. wynik, nie
podejrzewam różnic jak między Alteą a Octavią, a jak już - raczej na korzyść
Porschaka). Mędrców od 94% Laguny i 100% Focusa lub C5 uprasza się o porównanie
mas pojazdów i poprawne logicznie wnioskowanie.

BMW 5 - drugi po Accordzie przypadek gorszego wyniku modelu nowego niż starego
(z uwagi na zaostrzenie kryteriów po drodze, jest zapewne faktycznie równowaga).

A6 - mogłoby być lepiej...

Getz - pierwszy Hyundai z ***** to zapewne kwestia czasu, najbliższych dwu-
trzech lat.


Koniec kolejnego dziwoląga.. Jeżeli chodzi o płyty główne nie będę szedł na noże, bo bezpośrednio porównywać szczegółów nie miałem okazji. W każdym razie żródła pisane i internetowe często twierdzą, że płyta VS ma dużo wspólnego z Laguną i najnowszym Espace, bedąc zasadniczo zmodyfikowanym wariantem tychże. Może kłamią, nie wiem. Płyta 607 ma być li tylko zmodyfikowanym wariantem tej zastosowanej w 605, co też nie byłoby wielkim honorem (pierwotna konstrukcja z końca lat 80.).

Silniki. 607 nie ma nic ponad to, co stosuje się w 407 i stosowano w 406, prawda? Podobnie będzie chyba niestety z C6 w porównaniu do C5. Vel Satis (a takze Gr. Espace) ma, owszem, 3.5, wziętego jednak od Nissana, z modeli klasy średniej (np. Infiniti G35). V6 3.0 - konstrukcja Isuzu, używana również w średnioklasowej Vectrze.
duże rodzinne auto, bezawaryjne i niewiele palące?. VW Sharan, Ford Galaxy (poprzedniej generacji) i Seat Alhambra, to praktycznie
takie same samochody. Z całej trójki faktycznie Sharan wygląda najgorzej, Seat
to Sharan, ale z ładniejszą karoserią, Ford z kolei ma wyraźne zmiany i z
zewnątrz i w środku. Cała trójka jest większa od Zafiry, cyferki mówią, że dość
znacznie (rozstaw osi 2.7 vs. 2.83). Wielkich vanów w Polsce dość popularna jest
Kia Carnival.
Z miniwanów odpowiednikami Zafiry są Renault Scenic, Citroneny Xsara Picasso i
C4 Picasso, Toyota Corolla Verso, Mazda 5 lub VW Touran. Z bardziej egzotycznych
mamy Kia Carens, Hyundai Matrix, Nissan Tino, Chevrolet Rezzo/Daewoo Tacuma (jak
o czymś zapomniałem proszę dopisać...).
Passat w wersji B5 ma faktycznie dość skomplikowane zawieszenie. Bardzo dobre,
ale przede wszystkim drogie w serwisowaniu gdyż ma aż cztery wahacze na każde z
przednich kół a teoretycznie powinno wymieniać się cały komplet na raz. Nie
jestem zorientowany ile kosztuje remont, liczę, że ktoś lepiej poinformowany
wypowie się. Opel Vectra Combi to faktycznie wielka szafa, podobnie jak Mondeo
lub Citroen C5 (o Renault Lagunie nie wspominam, nie jestem sadystą).
Mazda 6. Przyzwoite auto choć niewątpliwie mniejsze od wyżej wymienionych.
Co wybrać. Coś zrobionego w oparciu o komponenty VW (Sharan lub Passat).
Bezawaryjnością nie grzeszą, ale z racji rozpowszechnienia, ceny części i
obeznania mechaników działa na ich plus. Dodatkowo motory TDI znane są z
relatywnej trwałości i bardzo przyzwoitego apetytu na paliwo.
citoen C5 vs ford mondeo. Gość portalu: pakuz napisał(a):

Czy ma ktoś dane techniczne C5 vs Mondeo?
-Wołowaty to chyba lekka przesada w przypadku najlepszego diesla Świata (HDI)
vs "dostawczego" (mondeo)
-niewyczuwalna to też przesada znając sportowe (typowe dla Forda),więc twarde
nastawy zawieszenia Mondeo.Może OSy,łosie i inne duperele Ford pokonuje pewniej
(może) ale żeby było to niewyczuwalne z punktu widzenia komfortu? Niemożliwe.

pozdrawiam
> czesc , dzieki za rady
> wykonalem wczoraj dlugie jazdy probne jednym i drugim autem i zdecydowalem sie
> na forda mondeo
> - lepsze przyspieszenia , C5 strasznie wolowaty
> - lepsza widocznosc
> - lepsze manewrowanie
> - roznica w zawieszeniu praktycznie niewyczuwalna (a testowany byl i na dobrej
> drodze i na dziurach)
>
> co do laguny , ogladalem , ale zapomnialem napisac , ze interesuje mnie duze
> kombi - a laguna z dziwnych przyczyn jest scieta i w zwiazku z tym stracila
> kupe bagaznika
> nie rozumiem idei projektantow - przeciez maja w ofercie male kombi megane
> to po cholere z duzej laguny zrobili male kombi ????
> pozdro,pakuz


"AutoŚmieć" znów się popisał - test S40. Ej, o czym my mówimy?
Rozstaw osi S40 to 2640 mm. Dla porównania np:
Xsara vs C5 - 2540 vs 2750
Focus vs Mondeo - 2615 vs 2754
Astra vs Vectra - 2614 vs 2700
307 vs 406 - 2608 vs 2700
Megane vs Laguna - 2625 vs 2740
Corolla vs Avensis - 2600 vs 2700
Golf vs Passat - 2578 vs 2703
Jak widać jeśli chodzi o S40 to jest jej bliżej do kompaktów niż do klasy
średniej. Tym bardziej, że jest to nowe auto które z założenia powinno być
większe od konkurencji (poza tym w przypadku S40 sztucznie zwiększono rozstaw
osi do tego stopnia że bagażnik wyszedł śmiesznie mały)....a to że ktoś w Volvo
upadł na głowę i stwierdził że dając wysoką cenę i mnóstwo reklam można
uzurpować sobie prawo do wyższego segmentu to już temat na inną dyskusję.

W gruncie rzeczy jednak nasz spór nie ma specjalnie sensu. Człowiek nie kupuje
samochodu z powodu jego przynależności do klasy tylko dlatego że mu się podoba
lub nie. Mi S40 się podoba, choć bardziej napalałem się na V50. Jednak gdy
zobaczyłem ją na żywo to pierwsze co się rzuca w oczy to bagażnik. A konkretnie
to jego brak - jest tak śmiesznie mały.

pozdrawiam

Art

Co żesz kurna (rozmiary)??. In article <9f3h3d$qm@news.tpi.pl, szpiq@pro1.promail.pl says...
A ja uparcie drążę temat Citroen C5 vs. Renault Laguna.

mam prosbe - czy moglbys bardziej dostosowac subject do tresci listu?

citroen C5.
----- Original Message -----
From: "Maciej Machacz" <xe@interia.pl

Newsgroups: pl.misc.samochody
Sent: Sunday, February 26, 2006 7:01 PM
Subject: Re: citroen C5

| Jechal ty kiedys C5 V6? O tiptronicu slyszal?
| Otoz jechal...i o tiprotricu slyszal.
| Pytanko, a Ty jechales V6...w C5?

Jechales, wlasnie tym egzemplarzem o ktorym mowie.

BTW, czy tam aby po FL lekko zmodyfikowanej skrzybi nie wsadzili....takiej w
ktorej palce maczalo Porsche?

| Chcesz spokojnie podrozowac - zapinasz D i jedziesz. Chcesz
powioslowac?
| Prosze bardzo.
| No i, nadal jak na 210 koni jedzie srednio...

Bo ma prawie o 100kg wieksza mase niz Laguna II?

Moze, ale to nie jest :pojedynek" LII  Vs. C5, bo i jedno i drugie IMHO
powienno byc oferowane z manualem...

Bo ma inna skrzynie?

Hmm 407 ma na 100% Aisina(moze inaczej "dopasowanego").. wydaje mi sie, ze
LII tez..

| A to ze auto duzo wazy, to z tym sie trzeba oczywiscie liczyc. Mulem
| napewno
| nie jest.
| Jest, dzieki skrzyni....

Automaty nie sa po to zeby popierdalac do odciecia.

Zgadzam sie, ale te 210 konne, nie sa tez po to aby zbierac sie w sposob
lekko nie dwustudziesiecio konny ;-)))
Vide chocby St220...

| | Nie zamierzam wszczynac wojny, ale V6 w C5 to auto dla hobbytstow
| | IMHO...juz
| | ten sam silnik w ladze2 dzieki najwyrazniej lepszej skrzyni jezdzi
sporo
| | lepiej .
| Jestes tego pewien ze w Lagunie jest _dokladnie_ ta sama jednostka
| napedowa,
| co w C5?
| Sprawdze pozniej,, ale AFAIR wlasnie Renault i PSA  V6 robilo wspolnie,
| pytanie czy to 210 konne przy to ktore bylo w 406 i starej ladze.

Sprawdzilem, faktycznie w C5, 406, 607, Espace, Lagunie, Clio mogli
pakowac
te same jednostki 3.0 V6 207KM.

Aha, no wlasnie tak mi cos dzwonilo. I chyba nie tyle mogli co faktycznie,
ewentualnie  po jakiejs kosmetyce, wsadzali.
 Gettin` to the clue, C5 IMHO jest ok, ale ja bym szukal HDI


citroen C5.


| Pytanko, a Ty jechales V6...w C5?
| Jechales, wlasnie tym egzemplarzem o ktorym mowie.
BTW, czy tam aby po FL lekko zmodyfikowanej skrzybi nie
wsadzili....takiej w ktorej palce maczalo Porsche?


A tego to nie wiem, to czym jezdzilem jest Mk1 przed FL.


| Bo ma prawie o 100kg wieksza mase niz Laguna II?
Moze, ale to nie jest :pojedynek" LII  Vs. C5, bo i jedno i drugie IMHO
powienno byc oferowane z manualem...


Do wioslowania? A po co?

Kup sobie mniejsze i masz wiekszy fun z wioslowania w winklach.


| Automaty nie sa po to zeby popierdalac do odciecia.
Zgadzam sie, ale te 210 konne, nie sa tez po to aby zbierac sie w sposob
lekko nie dwustudziesiecio konny ;-)))
Vide chocby St220...


Popatrz na nasze drogi i przygladnij sie co na nich jezdzi ... a potem
zastanow sie czy te ST220 duzo wiecej pokaze.

No chyba ze nosisz piec paskow ...ale wtedy to bejca a nie "auto na F" ;)


| Sprawdzilem, faktycznie w C5, 406, 607, Espace, Lagunie, Clio mogli
pakowac
| te same jednostki 3.0 V6 207KM.
Aha, no wlasnie tak mi cos dzwonilo. I chyba nie tyle mogli co faktycznie,
ewentualnie  po jakiejs kosmetyce, wsadzali.


Aczkolwiek Clio V6 to juz jest maly potworek :)


Gettin` to the clue, C5 IMHO jest ok, ale ja bym szukal HDI


I jedno i drugie jest fajne - tyle ze kulturze pracy 3.0 V6 to 2.0 HDi nie
ma co dorownywac.

Jesli juz to 2.2HDi, ale to jest bardziej paliwozerne.


citroen C5.


| | Pytanko, a Ty jechales V6...w C5?
| Jechales, wlasnie tym egzemplarzem o ktorym mowie.
| BTW, czy tam aby po FL lekko zmodyfikowanej skrzybi nie
| wsadzili....takiej w ktorej palce maczalo Porsche?

A tego to nie wiem, to czym jezdzilem jest Mk1 przed FL.

| Bo ma prawie o 100kg wieksza mase niz Laguna II?
| Moze, ale to nie jest :pojedynek" LII  Vs. C5, bo i jedno i drugie IMHO
| powienno byc oferowane z manualem...

Do wioslowania? A po co?


no, chocby po to zeby miec fun, a nei 210 koni i 9 iles do 100... ;-)


Kup sobie mniejsze i masz wiekszy fun z wioslowania w winklach.


Mialem saxo vts, zreszta nadal afair jestem na liscie czlonkow klubu cytryby
;-)


| Automaty nie sa po to zeby popierdalac do odciecia.
| Zgadzam sie, ale te 210 konne, nie sa tez po to aby zbierac sie w sposob
| lekko nie dwustudziesiecio konny ;-)))
| Vide chocby St220...

Popatrz na nasze drogi i przygladnij sie co na nich jezdzi ... a potem
zastanow sie czy te ST220 duzo wiecej pokaze.


No coz, wiem co na nich jezdzi, niestey jezdze dosc sporo..i jestem wiecej
niz pewny ze st220 pokaze sporo wiecej niz zamulone skrzynia V6


No chyba ze nosisz piec paskow ...ale wtedy to bejca a nie "auto na F" ;)

| Sprawdzilem, faktycznie w C5, 406, 607, Espace, Lagunie, Clio mogli
| pakowac
| te same jednostki 3.0 V6 207KM.
| Aha, no wlasnie tak mi cos dzwonilo. I chyba nie tyle mogli co
faktycznie,
| ewentualnie  po jakiejs kosmetyce, wsadzali.

Aczkolwiek Clio V6 to juz jest maly potworek :)


no, maly cialem, wielki dusza...i duszy takowej trza aby dac sobie z tym
rade ;-


| Gettin` to the clue, C5 IMHO jest ok, ale ja bym szukal HDI

I jedno i drugie jest fajne - tyle ze kulturze pracy 3.0 V6 to 2.0 HDi nie
ma co dorownywac.


to jakby oczywiste, tym bardziej ze to V6 jest naprawde dobre


Jesli juz to 2.2HDi, ale to jest bardziej paliwozerne.


Ano...jezdzilem sporo ulyssesem 2.2 hdi....ssal  ropu osrto ;-

Ogolnie, JA, uwazam, ze do tych silnikow, jesli kjuz laduja tylko automat,
to niech to bedzie :szybki" automat" i tyle.


--


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • therasmus.pev.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Laguna 1 problem z klimatyzacja manual
     : Laguna 2.2 dCi nie chce zapalic
     : Laguna nierowna praca silnika
     : laguna2 1.9 dCi co odcina turbine
     : Laguna PRZEKAZNIK pompy paliwa
     : Laguna Beach Article
     : Laguna Zielona Gora
     : Laguna Beach Info
     : Laguna Beach OC
     : Laguna Beach Cam
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT