kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
z serii co kupić - czy Mondeo 2.8V6 to dobry wybór?. Fundusze - 120 tys. max
Potrzeby - około 45 000 km rocznie, głównie długie trasy, z czego
mniej więcej 50% to niemieckie autostrady.
Jazda w większości w pojedynkę, jakkolwiek od czasu do czasu dołącza
rodzinka - żonka i dwójka małych dzieci z wielkim psem... krótkie
wyjazdy z nimi na trawkę, do znajomych, może jeden dłuższy na wczasy
raz do roku...
Preferencje - brand new, min 160 hp, w miarę twarde zawieszenie,
raczej 5d niż kombi, dobre światła, klima...
Reszta mniej istotna.
Diesel niechętnie widziany.
Styl jazdy w miarę spokojny, na autostradach z racji konieczności
przejechania prawie 1000 km w jeden dzień raczej bliżej 200km/h jeżeli
tylko warunki pozwalają.
Brane były pod uwagę:
Laguna II - odpadła ze względu na zbyt miękkie zawieszenie,
usterkowość, brak manuala w wersji 3.0
VW Passat - w wersji V6 za drogi, wersje czterocyl. za słabe, zbyt
chodliwy u zlodziei
Audi A4 - w wersji z odpowiednim silnikiem za drogi
Volvo - to samo co Audi, dodatkowo po przeczytaniu wątków o problemach
z serwisem odeszła mi ochota na tą markę
Peugeuot 406 SV6 - nie mam doświadczenia, problemy znajomych z 605 i
307 nie nastrajają zbyt optymistycznie do tej marki. Niby jeździ, ale
deczko za często się psuje..
Alfa - jeździłem przeszło 10 lat produktami Fiata, mimo potocznych
negatywnych opinii nt włoszczyzny byłem bardzo zadowolony, teraz
jednak chcialbym zmienić firmę
Pytania:
Jaka opinia o silniku 2.8V6? Planuję wesję TrendX100, 5d, łacznie z
dodatkami powinno wyjść nieco poniżej 100 tys zł.
Jeżeli nie Mondeo 2.8V6 to co innego? Zastanawiam się nad ST220, 5d
ale to chyba troszkę zbyt agresywne...
Chociaż piękny silnik 226 hp nęci...
Czy ktoś orientuje się jaki jest cykl zamawiania i dostawy u dealerów
Forda, ile trzeba czekać na auto?
Którego dealera w Krakowie możecie polecić?
Pozdrawiam,
Kazio
z serii co kupić - czy Mondeo 2.8V6 to dobry wybór?. Ja rowniez bym proponowal nowego Accorda (a może Toyotke Avensis tylko nie
wiem czy te silniki ...)
Potrzeby - około 45 000 km rocznie, głównie długie trasy, z czego
mniej więcej 50% to niemieckie autostrady.
Jazda w większości w pojedynkę, jakkolwiek od czasu do czasu dołącza
rodzinka - żonka i dwójka małych dzieci z wielkim psem... krótkie
wyjazdy z nimi na trawkę, do znajomych, może jeden dłuższy na wczasy
raz do roku...
Preferencje - brand new, min 160 hp, w miarę twarde zawieszenie,
raczej 5d niż kombi, dobre światła, klima...
Reszta mniej istotna.
Diesel niechętnie widziany.
Styl jazdy w miarę spokojny, na autostradach z racji konieczności
przejechania prawie 1000 km w jeden dzień raczej bliżej 200km/h jeżeli
tylko warunki pozwalają.
Brane były pod uwagę:
Laguna II - odpadła ze względu na zbyt miękkie zawieszenie,
usterkowość, brak manuala w wersji 3.0
VW Passat - w wersji V6 za drogi, wersje czterocyl. za słabe, zbyt
chodliwy u zlodziei
Audi A4 - w wersji z odpowiednim silnikiem za drogi
Volvo - to samo co Audi, dodatkowo po przeczytaniu wątków o problemach
z serwisem odeszła mi ochota na tą markę
Peugeuot 406 SV6 - nie mam doświadczenia, problemy znajomych z 605 i
307 nie nastrajają zbyt optymistycznie do tej marki. Niby jeździ, ale
deczko za często się psuje..
Alfa - jeździłem przeszło 10 lat produktami Fiata, mimo potocznych
negatywnych opinii nt włoszczyzny byłem bardzo zadowolony, teraz
jednak chcialbym zmienić firmę
Pytania:
Jaka opinia o silniku 2.8V6? Planuję wesję TrendX100, 5d, łacznie z
dodatkami powinno wyjść nieco poniżej 100 tys zł.
Jeżeli nie Mondeo 2.8V6 to co innego? Zastanawiam się nad ST220, 5d
ale to chyba troszkę zbyt agresywne...
Chociaż piękny silnik 226 hp nęci...
Czy ktoś orientuje się jaki jest cykl zamawiania i dostawy u dealerów
Forda, ile trzeba czekać na auto?
Którego dealera w Krakowie możecie polecić?
Pozdrawiam,
Kazio
Laguna II Grandtour - jeszcze ciepla ;-) (dlugie). 15 minut po zjechaniu z transportu i 3 dni przed oficjalna premiera, wczoraj
wieczorem - wykorzystujac
osobisty urok ;-) - mialem okazje pokrecic sie Laguna II w wersji kombi
czyli Grandtour.
Pokrecenia wprawdzie duzo nie bylo - auto nie zarejestrowane - totez tylko
podworko i kilka okolicznych
uliczek, ale wrazen i przemyslen sporo.
Zacznijmy od wygladu. Kon jaki jest kazdy widzi, a jak nie widzi , to
wkrotce zobaczy.
Przede wszystkim nie jest juz to *silowa* proba uzyskania kombi z hatchbacka
jak to mialo miejsce w
Lagunie I. Sylwetka auta jest zwarta i jednolita, ale mnie akurat nie
przekonuja nowe trendy New Edge - i
uwazam - do takiej Alfy Sportwagon, 406 Break, czy Mercedesa C kombi to
Lagunie daleko.
Ale de gustibus...
Przednia szyba jest mniej pochylona i jezeli kiedys wsiadajac do auta mozna
bylo latwo przydzwonic glowa
we framuge, to teraz nawet duze chlopy nie maja z zajeciem miejsc zadnego
problemu.
Wnetrze podobno uroslo o 7 cm, ale wizualnie patrzac na tylne siedzenia nie
odnosi sie wrazenia
sali balowej, jak w Passacie czy Audi A6.
Oczywiscie caly bajer z otwieraniem samochodu. Obecnosc karty wyczuwana jest
przez auto z odleglosci
ok 5m i w momencie gdy ktokolwiek chwyci wtedy za klamke, sensor reaguje
otwarciem drzwi.
Tu jednak uwaga, ze *beznaciskowe* otwieranie dostepne jest w wyzszych
wersjach wyposazenia,
standardowo karta spelnia po prostu role pilota z klasycznymi przyciskami.
Zeby jednak nie bylo calkowicie bezkluczykowo, to gdy np padnie nam bateria,
mozemy *wyrwac* brzeg
karty, ktory okazuje sie normalnym awaryjnym kluczykiem.
Z przodu oczywiscie miejsca ile wlezie. Fotele przyjemnie twarde, kolko mile
w dotyku.
Oczywiscie nie odpalamy auta klasycznie, tylko wkladamy karte w podreczna
szparke i naciskamy
przycisk startera.
Uwaga dla milosnikow Safrane Funi - autko odzywa sie do nas ludzkim glosem
mowiac bonzur i cos tam
jeszcze bardzo przyjemnym damskim sopranem (dostepne sa wersje angielska,
niemiecka i portugalska).
Wprawdzie jak trzasnelem drzwiami, odnioslem wrazenie ze w owym sympatycznym
glosie wyczulem
nutke irytacji, ale moglo to byc zludzenie ;-)
Przede mna rozswietlil sie ekran komputera, masa wskaznikow i roznych
przelacznikow. Pierwsze wrazenie
szokujace, drugie tez ;-)
Nawet obecnosc pokaznej klapki, tradycyjnie zamykajacej w Lagunie radio nie
sprawialo wrazenia *ubogosci*
konsoli srodkowej.
Jednakze z przyczyn nieznanych kilka przelacznikow np ESP umieszczono
niezbyt fortunnie z lewej strony.
Odpalilem smoka, a byl to 3-litrowy 24 zaworowy benzynowiec o mocy 210
konikow. Do tego automatyczna
skrzynka a'la tiptronic - sekwencyjna, z przelaczeniem manual/auto.
Czyli mozesz mieszac lewarkiem jak chcesz - chociaz reczna zmiana biegow bez
sprzegla - jest czynnoscia
wbrew wszelkim nawykom kierowcy, albo wybrac opcje full auto i uzywac prawej
reki do innych celow.
Nie mialem niestety okazji do pelnego wykorzystania i mocy i skrzyni - i
tak zaambarasowany wszystkim
co sie dzialo w srodku - o maly wlos nie przydzwonilem w murowany smietnik,
ale przy okazji powiem ze
z predkosci ok. 30 km auto praktycznie stanelo w miejscu.
Co do silnikow - od zaraz w sprzedazy beda 1.6 16V 110KM, 1.8 16V 123KM
(calkowicie zmieniony
w stosunku do starego 120KM - m.in zmienne fazy rozrzadu, inne regulowanie
zaworow - diler opowiadal
o nim pol godziny - co zapamietalem, to ze specjalnie ograniczono moc -
mogli ponoc *letkim dydkiem*
dostac 140KM - na rzecz rewelacyjnej podobno elastycznosci - nie wiem,
zobaczymy jak przyjdzie 1.8)
no i topowy 3.0 24V 210KM.
Z wysokopreznych mamy 1.9 dCi 120KM.
Zupelnie nowy dwulitrowy benzynowiec 140KM bedzie dostepny kolo wrzesnia.
Wyposazenie:
Odchodzac od starego podzialu RN/RT Renault wprowadzilo 5 wersji wyposazenia
(co ciekawe te same
wersje roznia sie dla wersji 5-drzwiowej i kombi)
Mamy zatem Authentique, Expression, Dynamique, Privilege, i Initiale.
Pierwsza wesja jest praktycznie golym autem, ale juz Expression dostarcza
(dla kombi) 8 poduszek (niektorzy
mowia nawet 10 - kurtyny przednio-tylne sa dwudzielne), ABS+EBV, system
kontroli cisnienia w oponach -
nowy patent by Michelin, klimatyzacje z filtrem, alufelgi 16", elektr,
skladane - bardzo fajny bajer - lusterka -
podgrzewane ofkorse, sw. przeciwmgielne, przyciemniane szyby, komputer
pokladowy, elektr. szyby przod i tyl,
centr. podlokietnik z tylu ze schowkiem, otwierana szyba w tylnej klapie -
to tez bardzo fajny patent -
nie musisz podnosic calych drzwi, aby wrzucic reklamowke z mlekiem.
To wszystko (ale nie wszystko) z silnikiem 1.8 za 75 500.
W wyzszych wersjach dochodza m.in automatyczna klimatyzacja, reflektory
ksenonowe, zaluzje p.sloneczne
na tylnych szybach (wyciagane), czujnik parkowania...
Najwyzsza wersja (Initiale) praktycznie nie ma juz co zaoferowac :-)
No a teraz to, czego tygrysy nie lubia najbardziej, czyli ceny:
(kolumna pierwsza hatchback, druga kombi - wersje osobowe)
Authentique 1.6 16V 110KM 63 900 68 300
Authentique 1.9 dCi 120KM 80 500 nie wystepuje
Expression 1.6 16V 110KM 68 900 nie wystepuje
Expression 1.8 16V 123KM 71 500 75 500
Expression 1.9 dCi 120KM 82 500 86 500
Dynamique 1.8 16V 123KM 75 500 79 500
Dynamique 1.9 dCi 120KM 86 500 90 500
Privilege 1.8 16V 123KM 80 500 84 500
Privilege 1.9 dCi 120KM 91 500 95 500
Privilege 3.0 V6 210KM aut 106 500 110 500
Initiale 3.0 V6 210KM aut 121 500 125 500
Wniosek koncowy by moj syn (4 lata) - tato, idz szybko wez pieniazki z
bankomatu ;-)
Oczekiwanie na wybrany model - w tej chwili - 4 tygodnie.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl