Laguna PRZEKAZNIK pompy paliwa
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Laguna I 2L nie pali na benzynie. Witam mam problem z laguną 2L B brak zasilania wtryskiwaczy oraz brak sterowania masą przez sterownik pompa paliwa pracuje prawidłowo natomiast brak wysterowania przekaźnika głównego wtrysku przez sterownik, przekaźnik ok po wysterowaniu przekaźnika dodatkową masą zasilanie wtryskiwaczy jest natomiast brak nadal sterowania wtryskiwaczy. Iskra jest na gazie odpala ale chodzi tylko nawysokich obrotach. Prosze o pomoc Renault Laguna '96 - nie kreci, nie odpala.. Witam,
od kilku miesiecy urzadzam pielgrzymki do wszelakiej masci elektrykow i juz w tym momencie odechciewa mi sie wszystkiego. Poczatkowo laguna nie sprawiala problemow, do czasu kiedy immobiliser powiedzial dosc i zaczal stroic fochy. Udalo sie go wymontowac a takze ...... 6 alarmow po poprzednim wlascicielu samochodu Objawy byly takie : po przejechaniu niewielkiej trasy po miescie, dojezdzalam na miejsce, wracalam po powiedzmy 30min i samochod mial zasilanie, slychac bylo specyficzny dzwiek pompy paliwa, ale nie krecil. Odrzucam opcje rozrusznika, bo nigdy nie przygasal. Od ostatniej wizyty u elektryka nie minal miesiac, wsiadam do auta i a'piac po przekreceniu kluczyka znowu nie kreci. Akumulator jest nowy, masy dobre. Ktos rzucil haslo o przekazniku, tylko nie wiem gdzie szukac. Moze ma ktos jakies schematy ? Predzej to chyba ja to naprawie niz mechanik :-//
Pozdrawiam,
Wytrwale wsciekla na "fr" samochody
PS I nie moge sprzedac, bo nie moj ... to odpowiedz jakby ktos proponowal takie rozwiazanie Laguna 94r 2.0 ECU fenix3b nie można uruchomić. Samochód znajomego po wymianie uszczelki pod głowicą. Do awarii wszystko było prawie OK. Central oryginalny na IR działa. Z informacji jakie uzyskałem wynika że nigdy nie mrugała kontrolka immobilizera (nie ma takiej, pewnie MIL jest również wskaźnikiem immo) i można było uruchomić samochód nie posługując się pilotem do wyłączenia immobilizera. W chwili obecnej po załączeniu zapłonu główny przekaźnik ECU łapie na 3 sek i odpuszcza. W tym czasie świeci się MIL, jest zasilanie pompy paliwa i pojawia się napięcie na wtryskach. Po tym czasie gaśnie kontrolka MIL . Jest iskra podczas kręcenia rozrusznikiem. Objawy wyglądają na uszkodzony lub "rozsynchronizowany" obwód immobilizera. Mam pin do awaryjnego odpalenia lub "synchronizacji" plipów lecz nie mogę wywołać procedury wpisywania. Nie działa wersja z naciskaniem gazu (nie ma przycisku ADAC na manetce), ani też z programowaniem klawiszem centralnego zamka. Do ECU podłączony jest (sądząc po wtykach) dual decoder typ V1 lub V2.
Z uwagą wysłucham sensownych pomysłów na likwidację usterki
Pozdrawiam Laguna II 1,9DCI - schemat zasilenia pompy paliwa. Ostatnio naprawiałem Renault Scenic 1,9DCI mające podobne objawy i był to uszkodzony przekaźnik, jednak nie było problemu z odpalaniem auta kiedy stało. Ja na Twoim miejscu sprawdził bym jeszcze wtryskiwacze. Podłącz w miejsce przelewów przezroczyste rurki i zobacz czy równomiernie się napełniają jak próbujesz odpalić.
Tylko gdyby były to wtryskiwacze, to pukanie w przekaźniki nic by nie dało. Poza tym gdy wreszcie układ zaskoczy to wyraźnie słychać jak zaczyna płynąć ropa w przewodach dochodzących do pompy, więc ewidentnie jest to problem z brakiem pompowania. W każdym razie od tego chcę zacząć, bo jak dla mnie to na 90% jest to przekaźnik, a 9% połączenia. 1% zostawiam dla innych problemów.
Wiesz może, który z przekaźników w Lagunie jest od pompy paliwa?
A właśnie, dwa razy spalił mi się bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika, po wymianie samochód odpalił normalnie. VELSATIS 3.5 OBDII co odciąć aby zamontować blokadę rozruchu. Bardzo lubię mojego Vela więc myślę aby odciąć zasilanie pompy paliwa. Znalazłem rozpiskę kostki przy pompie i wynika z niej, że "+" to pin C1 a "-" to pin C2. Czy montaż ukrytego przekaźnika na dodatnim przewodzie pompy (aktywowanego ukrytym włącznikiem lub zdalnie kartą jak np w blokadzie KD2006) spowoduje wyświetlanie przez auto komunikatu błedu i konieczność skasowania błędu clipem? Czy przekażnik 16A wystarczy czy też dać większy? A może ktoś z Was ma pomysł na założenie blokady w innym miejscu? Proszę o sugestie i pozdrawiam. ps instalacja w Velsatisie jest bardzo zbliżona do tej w Lagunie II więc jeśli ktoś montował blokadę w Lagunie II to proszę o info. Renault Laguna 2.0i z 96r - usterka. Auto również na gazie ale zwykłym nie sekwencyjnym i problem w tym że nie można uruchomić silnika. Wcześniej nie było żadnych jakich kolwiek objawów, auto sprawowało się dobrze no i do czasu. Po nocnym postoju na podwórzu w takie wilgotne dni jakie ostatnio są, rankiem auto już nie daje się odpalić. Rozrusznik kręci dobrze, akumulator w pełni sprawny tyle że nie słychać pracy pompy paliwa (chyba że w tym modelu dopiero razem z rozrusznikiem również ona się załącza). Ale po wstępnej diagnozie okazuje się że coś jest nie tak ze sterownikem- Siemens Fenix 3B bo wyskakują różne błędy, np. sonda, czujnik podciśnienia w kolektorze, połączenie sterownika silnika-moduł MPA,czujnik położenia wału korbowego. A w odczycie parametrów jest tak że połowa z nich się zmienia co sekundę, np zasilanie sterownika silnika - od 10V aż do 15V i tak bez przerwy oczywiście nie uruchamiam rozrusznika w tym momencie. Ciśnienie w kolektorze dolotowym tak samo "wariuje" jak i inne parametry też. A jeszcze czasem błąd jaki się pojawia to - 1G moduł sterujący silnika ale pewnie chodzi i tak o jakąś przerwę w przewodach albo przekaźnik zaśniedział, zasilanie sterownika itp. Sprawdzę to w najbliższym czasie bo w tej chwili nie mam tego auta ale proszę o jakieś inne sugestie. Tu sterownik jest w komorze silnika po prawej stronie obudowany dodatkowo w plaskikowej skrzynce i tam też dwa przekaźniki są, sam sterownik rozbieralny a nie tak jak w innych modelach, że zalany żywicą czy silikonem. laguna sterownik na stole. panowie mam taki problem.laguna benzyna 94r 2.0l na wielopunktowym wtrysku brak iskry a wtryskiwacze podczas krecenia otwieraja sie tylko jeden raz.
sterownik siemens na hc11e9 4e28b immo off robil juz ktos wczesniej. zasilania sprawdzone i sa ok.kiedy krece silnikiem pompka paliwa sie zalacza i chodzi do momentu kiedy przestane krecic.podczas diagnostyki sterownik nie widzi obrotow silnika tzn diagnoskop widzi obrotow ciagle 0rpm.
sterownik prawdopodobnie nie od tego auta wiec kupilem kilka innych zrobilem immo off i wszystkie zachowuje sie identycznie.
czujnik na wale zmieniony i probuje uruchomic sterownik na stole.podalem zasilania a pod wtsryski i cewke podlaczylem zaroweczki.
czujnik walu podlaczony i impulsy robie srubokretem. podczas robienia impulsow jest ciagle to samo brak impulsow na cewke tzn zarowka nie mruga wtryskiwacze otwieraja sie tylko jeden raz a przekaznik pompki paliwa trzyma dotad dopuki robie impulsy.
moje pytanie jest takie, jakie warunki musza byc spelnione aby ten sterownik wysterowal cewke?cewka jest sterowana plusowo a wtryski masowo. dodam jeszcze ze gdy przestane robic impulsy pompka przestaje chodzic i znowu robie impulsy pompka sie zalacza i wtryskiwacze znowu otwieraja sie tylko jeden raz.czego mu jeszcze trzeba? RENAULT LAGUNA 2.0 16V 95R. WITAM!
problem jaki mam z tym autkiem to taki ze auto nie chce zapalic,jest coz takiego ze gdy przekrece szybko kluczyk na rozrusznik to auto na chwile zalapie zalapie i zaraz gasnie,nie ma zadnych błedów! na swiecach brak iskry,brak też załaczania pompy paliwa i brak napiecia na przekaznik wtryskiwaczy,napiecia te pojawiają sie tylko przes sekunde gdy przekrece kluczyk.czyjniki posprawdzalem i ok. imobilajzera nie ma. nie bardzo wiem już gdzie szukac wiec prosze o sugestie.
Pozdrawiam! Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala. Problem jest taki auto po wypadku włożony silnik wszystko podłączone i nie odpala, ecu nie daje sygnału na przekaźnik pompy paliwa ma ktoś jakiś pomysł? Z góry Dzięki Swap - Silnik Renault Laguna (F3R 722) i Renault 5. Na tym schemacie są błędy, przekaźniki są źle połączone.
W lagunie są one umieszczone w plastikowej puszce koło akumulatora na lewym nadkolu i musisz ten fragment obwodów dorobić. Ponadto jest jeszcze kwestia montażu i zasilania pompy paliwa Renault Laguna 2.0i, 97r - nie odpala. Witam. Po rzekręceniu stacyjki w pozycję zapłonu w komorze silnika cały czas terkocze przekaźnik od załączania pompy paliwowej, kontrolka od układu sterowania czasem tylko zaświeci się i nie można połączyć się ze sterownikiem. Ale połączyłem się bo po wyjęciu tego przekaźnika kontrolka działa prawidłowo i jest diagnoza. Odczytana usterka to - Brak napięcia zasilania-skasowana pamięć usterek. Bez numerów oczywiście i dodatkowo niby jest usterką sporadyczną i w parametrach bierzących napięcie akumulatora wskazuje na 8V. Odczyt pozostałych parametrów jest dobry, usterkę daje się wykasować ale powraca po próbie rozruchu. Akumulator dobry i naładowany, pozatym nie spada na nim do tej wartości tylko najwyżej do 11V. Pozatym przy próbie rozruchu załącza się wentylator chłodnicy a rozrusznik nawet nie drgnie. Sprawdziłem napięcie jakie steruje tym przekaźnikiem od pompy paliwa i faktycznie jest za niskie bo jedynie 9V czyli że sterownik ma za niskie napięcie. Klient twierdzi że nigdy nic mu to auto nie zawiodło a nagle taka lipa. Oczywiście to się stało po tym jak niedawno umył auto wodą, wstawił do garażu a po ok 3 godz już lipa bo nie mógł odpalić. Sprawdziłem wszystkie złącza w komorze silnika, przy sterowniku, bezpieczniki i nic. A może jest gdzieś taki newralgiczny punkt gdzie gubi się prąd biegnący do tego sterownika, może przekaźnik jakiś jest dodatkowy. Na bezpieczniku zabezpieczającym sterownik jest 12V i nie mam pojęcia gdzie szukać dalej. Jak się rusza całą tą wiązką przewodów to też żadnej zmiany nie ma w tym napięciu widzianym na komputerze - 8V jak również napięciu 9V widzianym przez miernik na wysterowaniu tego przekaźnika. Dokładnie nie mogę sprawdzić zasilania przy sterowniku bo nie wiem które to piny. Dodam że to silnik 8 zaworowy, Siemens Fenix 5, bez instalacji gazowej, bez dokładanych alarmów itp, sterownik znajduje się po prawej stronie koło reflektora a złącze diagnostyczne to 12 pinowe co znajduje się w komorze silnika centralnie pod szybą. Jeszcze dodam że ten sterownik nie jest rozbieralny bo zalany elastyczną masą i może to tylko szczegół ale w jednym miejscu jest pęknięcie tego silikonu (1cm) tak jakby od temperatury ale koloru ciemnego nie ma. I jeszcze gdy ten przekaźnik jest włożony i włączy się zapłon to czasami w liczniku drgają wskazówki obrotomierza i prędkości a z innymi emelentami i kontrolkami jest ok. Także nie wiem, jakie macie porady?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|