kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Czym jezdzicie?. Chcialbym jezdzic:
1 audi TT quattro 3.2l -coupe (to tez ulubiony samochod mojej dziewczyny ;) )
wiesz, moze ja juz nie w temacie troche jestem, ale audi tt oryginalnie ma tylko dwa silniki montowane, a sa to 1.8l 180km i 1.8l turbo 225km. jest tez wersja dwusilnikowa, ale to juz pomysl jednego z tunerow (niestety nie pamietam ktorego) i do tego taki maly potwor :D
ja jezdze:
1. renault laguna 1.8l 125km rocznik chyba 1999 (auto ojca)
2. renault megane 1.6l 115km rocznik 2001 (auto matki)
swojego nei mam :( ale moim marzeniem jest VW Garbus, rocznik pomiedzy 1960 a 1970, pojemnosc 1600 (oryginalny bokser), po tuningu napedu i zawieszenia, poza tym drobne przerobki karoserii (ale zadnych nosidelek), w srodq czarna skora (tylnego siedzenia nie bedzie), sportowa kierownica, ogolnie pieknie odnowiony :))) ale to tylko marzenia :cry: :boink:
Bodykit do Laguny II. wedlug mnie jest "tuning" oraz "Tuning" - ten pierwszy polega na zamontowaniu do seryjnych zderzakow dokladek, progow, spojlera na klape i ryczacego wydechu, natomiast ten drugi to czasem hardcorowe przeobrazenie seryjnego auta w monstrum i takim wlasnie przykladem jest ta laguna. Wedlug mnie jest to bardzo profejsonalna przerobka w stylu maxi tuning a cala reszta jest sprawa gustu a o tym jak wiadomo sie nie dyskutuje [Ogólne] Tuning 2.0 TCE. Bo rzadko się słyszy, aby ktoś coś sensownego zrobił. Czy to raczej ciężka sprawa?
Każde auto podda się tuningowi. Wszystko zależy od budżetu jakim dysponujesz. Każdy silnik ma pewien margines bezpieczeństwa poza który na seryjnym osprzęcie nie ma co wychodzić. 300KM z 2.0T w ten sposób nie osiągniesz. A wymiana osprzętu (wałki, tłoki, turbo itd...) to już kosztowna zabawa dla fanów tuningu, bo zazwyczaj za wydane pieniążki można dostać seryjnie autko z odpowiednio mocniejszym silnikiem.
Renault z zasady jest niewdzięczne jeśli chodzi o tuning w sportowym wydaniu (garażowych przeróbek nie liczę). No bo po co tuningować Lagunę czy Scenica? To nie są auta do ścigania. Pamiętaj, że silnik to nie wszystko - do tego dochodzi wymiana zawieszenia (bo fabryczne zestrojone jest pod względem komfortu a nie sportu), hamulców, itd...
Trochę inaczej wygląda sprawa z autami ze stajni "Renault Sport". Tam auta produkowane są dla osiągów a nie dla rodzinki z gromadką dzieci (*) i tutaj można już się zabawić. Tak więc jak chcesz kupić auto do ścigania i z jakiś powodów chcesz żeby było to Renault radzę przyjrzeć się gamie "Sportów": Clio RS, Clio V6, Megane RS, Megane R23 (rok temu, w kategorii FWD, wykręcono nim najlepszy czas na Nurburgringu) - czy też nowemu Megane Coupe 250.
--
(*) Do Megane/Laguny Coupe gromadka dzieci nie wejdzie ale IMO nadal nie jest to auto stworzone do ścigania.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|