kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Renault Laguna. Za to bicie po pysku Vectry pozwolilem sobie skopiowac jeden z ostatnich postow. Mnie w nowej Lagunie denerowaly nastepujace rzeczy: - 1. plastik, plastik, plastik, po horyzontu kres - 2. silnik nie trzymal rownych obrotow na luzie - 3. klima co jakies okolo 30 sekund wydawala takie "psssss", prawie jak drzwi w autobusie. + 1. co do skrzyni to akurat mnie sie takie przelozenia podobaja + 2. tapicerka Wszystko to odnosi sie do samochodu z przebiegiem okolo 14 kkm. Laguna II, 1.8 16V. Andrzej. Ponizej post Jarka. Mam nową Lagunę z silnikiem 1.8 16V. W przedziale 3900-4000 obrotów silnik jest bardzo głośny, odnoszę wrazenie ,że wpada w rezonans silnik i układ wydechowy. Sczególnie dokuczliwe jest to na dobrej drodze, na piatym biegu gdyż odpowiada to prędkości ok. 130 km/h, po kilku minutach jazdy z tą prędkością zaczyna boleć głowa. Czy ktoś ma taki samochód i występuje w nim to zjawisko czy też nie. W serwisie twierdzą, że to normalne w tym modelu. Pozdrowienia --------------------------- Jacek Chrostek dom@netpol.pl --------------------------- Ech, łezka się w oku kręci. Kiedyś na liście zachwalałem i zawsze przekonywałem, że Laguna bije na pysk Vectry i Avensise. Miałem 1.8 Alize i 2.0 RXE (...) Pozdrawiam Przemek Vonau
Renault Laguna 1.8 16V. Mam nową Lagunę z silnikiem 1.8 16V. W przedziale 3900-4000 obrotów silnik jest bardzo głośny, odnoszę wrazenie ,że wpada w rezonans silnik i układ wydechowy. Sczególnie dokuczliwe jest to na dobrej drodze, na piatym biegu gdyż odpowiada to prędkości ok. 130 km/h, po kilku minutach jazdy z tą prędkością zaczyna boleć głowa. Czy ktoś ma taki samochód i występuje w nim to zjawisko czy też nie. W serwisie twierdzą, że to normalne w tym modelu. Pozdrowienia --------------------------- Jacek Chrostek dom@netpol.pl ---------------------------
Renault Laguna 1.8 16V. To ciekawe, bo ja ostatnio bylem w salonie, odbylem jazde probna silnikiem 1,6 16V (nic takiego nie wystepowalo), a ze chce kupic 1,8 to zapytalem sie jak jest z glosnoscia w tym silniku. Gosc z salonu zaczal mnie zapewniac, ze jest jeszcze cichszy w calym zakresie obrotow az do 6500 i ma niezwykle wysoka kulture pracy. Z tego wniosek, ze albo gosc sie nie znal, albo co innego mowia przed sprzedaza, a co innego po (glosuje za drugim). pzdr Tomek Jacek Chrostek wrote: Mam nową Lagunę z silnikiem 1.8 16V. W przedziale 3900-4000 obrotów silnik jest bardzo głośny, odnoszę wrazenie ,że wpada w rezonans silnik i układ wydechowy. Sczególnie dokuczliwe jest to na dobrej drodze, na piatym biegu gdyż odpowiada to prędkości ok. 130 km/h, po kilku minutach jazdy z tą prędkością zaczyna boleć głowa. Czy ktoś ma taki samochód i występuje w nim to zjawisko czy też nie. W serwisie twierdzą, że to normalne w tym modelu. Pozdrowienia --------------------------- Jacek Chrostek dom@netpol.pl ---------------------------
co zamiast katalizatora, bo głośno ;(. witam Otóż wywaliłem bebechy z katalizatora bo był już na wykończeniu. Teraz pozostała sama obudowa, jednakże wydech teraz głośniej pracuje a przy 3 tys obrotów niemal dudni. I co dalej za tym idzie , mam pytanie do doświadczonych czy wstawienie kawałka rury w miejsce katalizatora ( a raczej obudowy z kata) może pomóc? Czy będzie ciszej? p.s. wiem że sprawę rozwiązanie nowy katalizator ale nie oto chodzi ;) Pozdrawiam Marcin Będkowski Reno Laguna 2.0 no lpg no label
Safrane - kto ma to auto???. Safrane - kto ma to auto??? Czy jest ktoś na tym forum, kto posiada Renault Safrane 2.0 16V z silnikiem
N7Q (volvo)??? Jeśli tak to mam do użytkownika tego samochodu pytanie: czy
wydech w tym aucie jest głośny czy cichy? Ja mam Lagunę z tym silnikiem ale
trochę inaczej rozwiązany wydech i zastanawiam się czy nie zmienić na taki
jaki jest w Safranie tylko nie wiem czy warto, bo jeśli też nie jest cichy
tak jak u mnie to nie ma sensu inwestować. Bardzo bym prosił o pomoc!!!
Bardzo mi na tym zależy!!!
Pozdrawiam
Wydech w Lagunie I. Wydech w Lagunie I Mam istotne dla mnie pytanie. Okazało się, że przyczyną głośnej pracy mojego
auta (Laguna 2.0 16V 140KM 1998 r. silnik N7Q - volvo) jest głośno pracujący
wydech. Ten model (jak również Laguna 3.0) posiada dość nietypowy wydech, a
mianowicie: środkowy tłumik, miedzy katalizatorem a tłumikiem końcowym jest
podwójny! Tzn. rura ze spalinami rozdziela się symetrycznie na dwa tłumiki,
lewy i prawy. Jeden z nich jest zaślepiony a z drugiego rura idzie dalej do
tłumkia końcowego. Tak jest tylko w tym modelu i w 3.0. Pozostałe modele,
nawet silnik 2.0 16V 140 KM - tylko że produkcji Renault, ma środkowy tłumik
pojedynczy. Mój wydech jest dość głośny (choć nowe tłumiki Walkera)w zakresie
2500 - 3500 - słychać wyraźne buczenie wydechu (taki jakby rezonans).
Zastanawiam się czy przyczyna nie leży w tej dziwnej konstrukcji, że to
ten "ślepy" tłumik rezonuje, fala się gdzieś w nim odbija i wraca nakładając
się na nową. Myslałem, żeby spróbować zmienić ten tłumik na pojedyczy taki
jaki jest w modelu 2.0 16V z silnikiem Renault. Czy ktos może ma Lagunę i
robił coś takiego? A może Pan, Panie Marcinie, mógłby mi pomóc, może spotkał
się z taką przeróbką, albo w ogóle z wyciszaniem wydechu? Trochę mnie to
męczy bo robię długie trasy (po 400km) i buczenie jest męczące, a chciałbym
jeszcze tym samochodem pojeździć kilka lat, tym bardziej, że poza tym
wydechem wszystko jest naprawdę super!!!
Pozdrawiam serdecznie! Wydech w Lagunie I. Mam Lagunę I, 1,8 8V i niestety też jest głośna. Może te typy tak mają???
Dodam, że wydech wymieniałem 2 m-ce temu, więc może chodzi o wyciszenie silnika?
MAREA WEEKEND JTD. Gość portalu: driver napisał(a):
> Chodzi Ci o przyspieszanie czy o elastyczność? Podczas mojej jazdy "maryśką"
> wydawało mi się, że owszem przyspieszenie jest takie sobie ale wyskok z 80 do 1
> 20 na piątce całkiem ok? Jeśli szukam dużego, komfortowego i ekonomicznego auta
> do przejeżdzania ok. 35-40 tys. km rocznie chyba JTD jest lepszym wyborem niż
> 1.8 benz. bo przy zbliżonych osiągach mniej pali? Czy JTD naprawdę mieści się w
> 6 litrach przy założeniu 50% miasto spokojnie + 50% dwupasmówki 120 km/h?
Przyspieszenie w JTD też jest niczego sobie, tylko trzeba kręcić do 4000 i szybko
zmieniać biegi :) Tak na marginesie, można zrobić chiptuning i spokojnie
wyciągnąć 130 KM i 280 Nm . Ten silnik na mieć w tym roku wersję 150 KM (chyba z
intercoolerem) do Alfy 156.
Silnik 1,8 to najstarszy silnik w ofercie Fiata, główna wada to spalanie (ok 12l
przeciętnie), tak więc o nim możesz spokojnie zapomnieć. Jedyną alternatywą dla
Ciebie jest 1,6 - naprawdę dobre osiągi (taka fura w 11 sek do setki), gorzej z
elastycznością (choć skrzynia w Marei 1,6 jest zestopniowana rewelacyjnie!),
spalanie - na trasie 7-8, w mieście 10 (11 w zimie). Przeciętnie wychodziło mi 9-
9,5. O dwulitrówce z Lancii pisać nie będę, bo Cię chyba nie interesuje (chociaż
może jak usłyszysz odgłos tego pięciocylindrowca, to zmienisz zdanie - opera,
Verdi, takie skojarzenia :)))).
Co do sześciu litrów na 100, wypowiadać się nie będę, bo nie użytkowałem żadnego
JTD. Mam swoją teorię, trzeba dołożyć litr to średniej podawanej przez
producenta, a w zimie przy krótkich przebiegach dwa litry.
> A po jakim przebiegu zaczęło się coś dziać? Aktualnie czwarty rok jeżdżę Felą
> Combi 1.3 i przy przebiegu 150 tys. km. wymieniałem tylko amortyzatory po 90
> tys. Reszta fabryczna - uważam że to dobry wynik, chociaż fakt faktem, że
> zaczyna pojawiać się drobny luz na przekładni kierowniczej przy jeździe na
> wprost - no cóż - drogi + przebieg. CZy "marysia" uzyskuje podobne rezultaty?
Gratuluję egzemplarza ! Jak dla każdego auta, można podać ewidentne przykłady na
nie i na tak. Bravo/brava w zestawieniach niemieckiego ADACu wypadał różnie . W
1999 roku wśród egzemplarzy trzyletnich był bodaj TRZECI (w piątce były cztery
japończyki. W 2001 roku wśród pięciolatków jest gdzieś 20-30 . Dziwne? Jednak
nie. Auta te, ewidentnie dobrze zaprojektowane i zrobione mają kilka słabości.
Użytkuje/użytkowałem dłużej Bravę 1,6 i Maryśkę 1,6. Oboje z żoną mamy ciężką
nogę, to fakt i oba samochody są na alufelgach 15", więc może to kwestia dość
intensywnej eksploatacji, ale :
1. Wydech (zestaw tłumików końcowych) padł po 70-80 tys
2. tarcze hamulcowe 50-60 (teraz wymienię drugi raz przy 120)
3. sprzęgło 95 tys ( w Marei)
4. Amortyzatory 75 tys (Brava), 80 tys (Marea)
5. Akumulator 3 lata
6. Wahacze przednie - 100 tys
Oprócz tego dwa drobiazgi. Jeden, typowy dla Fiatów/Alf - zabrudzenie silniczka
krokowego (wahania obrotów). Drugi, typowy dla Marei/Bravy - awaria tylnej
wycieraczki (też przez zabrudzenie siniczka).
Oczywiście , elementy zawieszenia zużywałyby się na pewno trochę wolniej, gdyby
nie nasze 15" felgi i opony 205/50. Ale i tak warto alusie założyć.
> Rozumiem, że "maryśki" z roku 2000 lub 2001 będą mieć już soczewki? Czyli że
> światło mijania nie będzie mieć na wewnętrznej szybie żadnych prążków tylko
> okrągłą lupkę - soczewkę czy tak?
Będzie czyste szkło zewnętrzne przykrywające okrągłe reflektorki pod nim
> Własnie fotele i pozycja za kierownicą spowodowały, że blizej się przyjrzałem
> temu autu. Jestem wysoki 185 i fotel zdaje się mieć długie siedzisko i być
> wygodny.
No, fotele znam lepsze, np zamszowe w Lagunie I, ale w tej cenie lepszego
siedzenia po prostu nie ma.
> przy 130-140 jest już głośno? Jak to wyglada na tle innych aut jeśli masz
> jakieś odniesienie? Porównywalnie?
Nie zapominaj, że jednak jest to kombi kompaktowe. Można je porównywać do
Focusa , Astry II, Megane . Choć pewnie najbliżej jej w idei do Nubiry ( też
kompaktowe podwozie, a jakby wyższe aspiracje). No możnaby ją zakwalifikować do
segmentu C+ :) W innych kombi nie mam wielkich doświadczeń, ale troszeczkę mogę
powiedzieć. Jest subiektywnie lepiej (wygodniej i przyjemniej), niż w Meganie i
306-tce , ale do Laguny i Vectry to trochę brakuje, głównie komfortem i jakością
wnętrza, bo własności jezdne na trasie są porównywalne (pod warunkiem 205 tek na
kołach :) Niestety do wnętrza Lybry, to się nie umywa, ale co się umywa do Lybry
poniżej 120 tys ?
Wszystkie relingi szumią ! Nawet w Sportwagonie je słychać. Tutaj usłyszysz
niestety też silnik i inne takie..., pod względem hałasu jest to typowy kompakt
lat 90 tych (jak w/w Megane, 306). Ale Alfa 156 też jest dość głośna, a ilu za
ten dźwięk ją kocha...
> Czy do podstawowego można podłączyć zmieniarkę czy musi to być model lepszy?
> Czy do tego lepszego może być zmieniarka Philipsa czy musi być Grundig?
> Czy istnieje jakaś przejściówka aby po wymontowaniu fabrycznego radia wsadzić
> tam normalne formatu DIN-1? Sorry za naiwne pytania ale nie jestem za bardzo
> fachowcem, nie chciałbym totalnie wtopić bo 50 tysiaków to jest trochę kaski
> ale patrząc na cenę palio II week. 1.6 benz bez klm i abs to chyba sensowny
> wybór?
Niestety, do bazowego radia nie podejdzie ZADNA zmieniarka. Do radia HIGH
właściwie tylko Grundig. Ostatnia cena, jaką widziałem , to 960 zł za
sześciopłytową.
Są przejściówki do formatu 1 DIN, ale ja widziałem tylko polskie i szpetne były
niesłychanie. Może są też lepiej wykonane włoskie ? Nie wiem.
50 tys za auto kosztujące w sklepie 73, to fajna cena :) Ale porównuj raczej do
1,6, które roczne , demo od dealera powinieneś ustrzelić za 35 tys. Przy Twoich
przebiegach można jednak wejść w diesla (a może 2,0 z gazem ? :)
pozdrawiam Zacek
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|