Strona główna
  ładowanie akumulatorów rozruchowych

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

. No wreeeeeeeeeeeeeeeeeeszcie.

Prąd rozruchowy - podaje się głównie do wiadomości dla użytkowników aut z dużymi rozrusznikami (rozrusznik pobiera bardzo duży prąd) - ale tylko przez chwile.

Ciebie interesuje tylko i wyłącznie pojemność akumulatora podana w Ah. Wylicz sobie jakie będziesz miał ładowanie z cewki i wylicz sobie ( z prawa Ohma) jaki prąd pobierają odbiorniki (kierunkowskazy, klakson, stop itd) i będziesz wiedział jaki duży akumulator jest Ci potrzebny. Dla przykładu w CZ 175 dla zasilania wszystkich świateł, kilku kontrolek - stosowano akumulator o pojemności 6Ah - co w zupełności starczy z nadwyżką.
Ładownie dwóch akumlatorów jednym alternatorem jednocześnie. do przyczepy kup akumulator nie rozruchowy ale stacyjny do głębokiego rozładowania. dodatkowo proponuję zakup baterii słonecznej którą zamontuj na dachu przyczepy. w zestawie z baterią dostaniesz regulator napięcia który będzie sam pilnował ładowania i rozładowania akumulatora. jeśli kupisz baterię słoneczną odpowiedniej mocy nie musisz się martwić ładowaniem z alternatora samochodowego. bateria słoneczna bez problemów naładuje ci ten akumulator. tylko nie kupuj baterii słonecznej o mocy 5 wat bo to do komórki wystarczy.

myślę że 10-20 wat spokojnie naładuje 60Ah akumulator oraz zasili urządzenia typu laptop czy TV na postoju
Zdychający akumulator. Odkopuję ten post bo właśnie przeszukiwałem forum w takiej sprawie Sytacja u mnie jest o tyle skomplikowana, że akumulator pada PO NOCY przynajmniej na razie TYLKO wtedy, kiedy poprzedniego dnia jeździła nim moja żonka Iwonka Generalnie aku chodzi super, nie ma efektu jego "słabnięcia", ale już 3 razy odmówił posłuszeństwa Szczęście w nieszczęściu mam zawsze w aucie kable rozruchowe i kobieta sobie raz poradziła, a dwa razy poszła na piechotę Sprawdzałem pobór prądu i wynosił 0.18A choć nie trzymałem dłużej miernika włączonego. Chętnie posłucham pomysłów bo już raczej sprawdziłem wszystko Wyeliminowaliśmy zostawianie na światłach, włączone podgrzewanie foteli, włączone radio, itp., itd. Może to być jednak przyczyna prozaiczna - auto jeździ praktycznie prawie wyłącznie krótkie dystanse, zawsze na światłach i ogrzewaniu - może akku po prostu pada z niedoładowania (wskaźnik pokazuje ~ 14V ładowanie podczas jazdy). Po kablach odpala zaraz i bez problemu i potem już chodzi.

Pada jak zwykle pytanie ANY IDEAS
Akumulator do wymiany?. Postanowilem profilaktycznie sprawdzic przed zima stan akumulatora.
No i w/g nowoczesnych przyrzadow, jest on do wymiany...
Przyrzady pokazuja, ze ma 12.8V i 557A z 680A pradu rozruchowego, oraz napis "akumulator niesprawny".
Czy te dane RZECZYWISCIE go kwalifikuja do wymiany?
Jest to ROCZNY Bosch, wiec co mu sie stalo? Prad ladowania jest w normie.
Kable rozruchowe i prostowniki- pytanko.
Witam speców.

Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie na które nie umiem znaleźć jasnej i klarownej odpowiedzi- w instrukcjach wszelkich prostowników, kabli rozruchowych itd. pisze, żeby w razie ładowania akumulatora w samochodzie czy też rozruchu kablami, jeden kabel (+) przyłączyć do dodatniej klemy akumulatora, a drugi (-) do nadwozia. O co chodzi? Dlaczego nie po prostu do (-) w akumulatorze? Przecież i tak masa jest z nadwozia kablem "przenoszona" na biegun ujemny, więc co za różnica?


Chodzi dokładnie o te ułamki omów oporu elektrycznego. Jeżeli podepniesz się kablami rozruchowymi bezpośrednio do klemów, pomiędzy akumulatorami z których jeden jest mocno rozładowany mogą przepłynąć bardzo duże prądy mogące je uszkodzić. Podpięcie (-) do masy ( np bloku silnika ) ogranicza ten szkodliwy prąd wyrównawczy.
Jedyne poprawne podłączenie to takie jak opisałeś.
akumulator. Jak dobry silnik i lekko odpala i masz dobre ladowanie to bez problemu odpalisz ciagnik na takim akumulatorze byle byl wzglednej firmy np centra. chociaz bym polecal 120ah wtedy bez problemowo ale to juz wiekszy koszt bo chyba cos ok 400-500 zl z centry.kupujac akumulator zwroc uwage na prad rozruchowy tz 80ah i 700a-to jest prad rozruchowy im wiekszy tym lepiej. czasami maly akumulator a posiadajacy duzy prad rozruchowy potrafi wiecej niz duze baterie.
Mniejszy niz nominalnie aku.
koja86, A nie będzie czasem tak, ze aq pożyje trochę krócej, bo prąd ładowania jest w regulatorze ustawiony na 45? IMO mniejsza pojemność, to ciągłe przeładowanie akumulatora. Może tak mała różnica skróci mu żywot nieznacznie, ale jednak. Jeśli mylę się, to mnie popraw?


Wiesz to jest różnica znikoma nie powinno mieć to większego znaczenia przy ładowaniu przez alternator bo to tylko 5 amper jeśli prąd rozruchowy jest podobny to różnica w czasie żywotności będzie nie zauważalna .
[MK3]Czy nie za mocny akumulator?.
Im większy prąd rozruchowy,tym mniej kręcimy rozrusznikiem i mniej pobieramy prądu z akumulatora a czas ładowania podczas jazdy jest krótszy, i mniej się męczy rozrusznik przez co ma dłuższy żywot.
Proponuje jako nagrodę za udowadnianie swojej wiedzy flaszkę i za to, że musiałem sięgać do książek z Polibudy.

Nie wiem jak u ciebie ale u mnie praca rozrusznika trwa jakąś sekunde, może niecałe dwie więc trzeba mieć sporo refleksu żeby ją skrócić, ciekawe jak chcesz to zrobić. Poza tym nawet jak uda ci się ten czas skrócić to energia potrzebna do rozruchu będzie conajwyżej taka sama a nie mniejsza bo niby krótszy czas ale większy prąd.
Jak narazie to mi nie udowodniłeś że nie mam racji.
Napisałeś kilka rzeczy mądrych a kilka trochę mniej.

[ Dodano: Czw Lut 05, 2009 19:38 ]
Alternator, akumulator - problemy z odpalaniem - Getz. ania9pm jak i w Poznaniu i Wrocławiu nie wiem skąd jesteś jest sieć sklepów i stacji szybkiej obsługi Norauto. Podjedz tam i sprawdzą ci akumulator i ładowanie i rozrusznik. Po wiedza w czym problem. Takie sprawdzenie 9zł kosztuje bądź trawisz na promocje i za free.

Może jednak źle naprawił alternator i nadal nie doładowuje.
Może robisz krótkie trasy i akumulator też nie jest doładowany.
A może przez to że alternator był zepsuty akku zabiłaś brakiem ładowania, chodź był ponownie naładowany teraz stracił swoją skuteczność i spada jego prąd rozruchowy.
Jakie kable rozruchowe(akumulator) i30 1,6 CVVT. Witam

Ponieważ:
* nie mogłem odnaleźć w instrukcji obsługi i30 informacji na temat parametrów akumulatora tzn. PRĄDU ROZRUCHU [A] - wyjątek, to podane informacje o: czasie ładowania (2h), natężeniu prądu (20-30A) i napięciu rozruchu (12V).
* opis akumulatora zamontowanego w samochodzie nie jest widoczny, gdyż jest zasłonięty osłoną akumulatora, którą aby zdjąć - należy odłączyć akumulator, co spowoduje konieczność programowania ustawień radia, sprzętu audio itp..
* postanowiłem udać się do salonu, osoba zajmująca się obsługą Klientów w serwisie, również nie potrafiła udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: jakie kable rozruchowe należy zakupić do mojego samochodu.

Dlatego w końcu na własną "rękę kupiłem" kable rozruchowe 600A - wg sklepu "Zalecane do rozruchu samochodów osobowych, vanów, busów, 4x4, oprócz ciężarowych".
Na stronie sklepu można również odnaleźć informację: "Kable rozruchowe 100A lub 200A nie zapewniają odpowiedniej wydajności w trakcie przesyłu prądu między pojazdami podczas rozruchu. Z tego powodu kabli rozruchowych 100A i 200A nie posiadamy w ofercie."

Moje pytania to:
1) CZY W PRZYPADKU TAKIEJ KONIECZNOŚCI, MOŻNA BEZPIECZNIE UŻYWAĆ KABLI ROZRUCHOWYCH 600A
2) JAKI AKUMULATOR(pojemność Ah) I PRĄD ROZRUCHU POSIADA - i30 1,6 CVVT (benzyna 122KM/wer. Comfort)

Z góry dzięki za pomoc/odpowiedzi
Instalacja akumulatorowa do kempingowania na dziko. Proponuję zapoznać się z ta stroną, odnośnie wyliczeń zapotrzebowań energetycznych.
http://www.solarid.pl/ind...terie-s-oneczne

Też jeżdżę raczej tam, gdzie nie ma instalacji 230V.
Ja na swój użytek mam akumulator 40Ah żelowy, regulator solarny i dwa solary po 10 W. A odbiorniki to laptop asus eee901 (10W, max 25 na początku ładowania), radio 4W, dekoder telewizji n na kartę 6W, żarówki wymieniłem na LED - poniżej 1W, sterownik bojlera na gaz 0,4W stendby, 4W praca, pompka wody 10W.
W sezonie dzień jest długi i też nie po to jadę aby oglądać cały dzień telewizję itp. Niech kolega pierw pomierzy jakie odbiorniki będzie używał, ich moc, średnie czasowe dobowe użycie i z artykułu można wstępnie oszacować jaki akumulator, regulator i baterie solarne. Co do instalacji 230VAC na kempingach to faktycznie można zaopatrzyć się w wyłącznik przepięciowy lub coś podobnego. Stabilizator, nie za bardzo go widzę na kempingu. Należy zwrócić też uwagę na to aby był to akumulator głębokiego rozładowania, trakcyjny, najlepiej żelowy, lepiej nie AGM. Akumulatory rozruchowe, samochodowe o nie najlepszy pomysł do tego celu. Jeżeli w przyszłości zabraknie mi mocy w bateriach solarnych, to dokupię następne.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • saga.htw.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : ładowanie telefonu przez USB rozładowany
     : Ładowanie rozładowanie kondensatora przez opór
     : ładowanie mz etz 150
     : Ładowarka samochodowa do kamery SONY
     : ładowarka do telefonu Sagem mxy-7
     : Ładowacz czołowy TUR do URSUSA
     : Ładowarka samochodowa do laptopa Warszawa
     : ładowarki Siemens ME 45 Wrocław
     : ładowanie kartusza Twinmaster z butli
     : ładowarka niklowo -wodorowa Schemat
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT