kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
ups - wydluzyc czas pracy.
hi
potrzebuje wydluzyc czas pracy zasilania awaryjnego i w zwiazku z tym
mam 2 pomysly:
- kupic 5 upsow i polaczyc je szeregowo. minusem jest to ze pierwszy
od zrodla pradu bedzie dostawal najwiecej po tylku i bedzie marnowal
swoja energie na ladowanie kolejnych.
- do starego APC 700 z wywalonym ogniwem podlaczyc 2 zelowe
akumulatory samochodowe :)
co wy na to?
Przecież są modele z różnymi liczbami baterii bez kombinowania. A prądem z
jednego UPS-a raczej nie naładujesz drugiego jeśli nie daje sinusa.
Zgrzewarka do drutu.
On 10 Jun 2005 19:42:47 +0200, Tomek wrote:
| Prostownik od czego. Galwanizerski się nie nadaje bo za duże napięcie. Do
| ładowania akumulatorów 10000Ah nie widziałem. Żeby coś zgrzać oporowo trzeba
| dostarczyć mocy. Plicz ile trzeba mocy żeby rozgrzać w 0,3 sekundy drut
| grubości 1,5mm. Różnica temperatut w granicach 1000 stopni. Odprowadzenie ciepła
| doskonałe bo przez miedziane elektrody. Jak siatka to dochodzi bocznikowanie
| sąsiednich zgrzewów. Na oko kilowata trzeba do pojedyńczego zgrzewu albo i
| więcej.
200VA transformator w przeciazeniu kilowat moze miec ..
Akumulator samochodowy dwa metry drutu 0.5 rozgrzewa do bialosci w
ulamku sekundy :-)
| Źdódło prądu musi być sztywne. Żeby zgrzać dwie blachy aluminiowe o
| grubośći 1 mm trzeba ponad 20 000 amperów.
Ale jakiej wielkosci spoina ?
J.
Wiesz co. Zrób sobie taką zgrzewarkę na transformatorze 200VA. Potem zgrzej 2
druty 1,5 mm i podziel się informacjami. Możesz robić to akumulatorem. Albo
przeczytaj jakąś książke o zgrzewaniu. Talmudystyczne dyskusje mnie nie
interesują. Tomek
Wózek inwalidzki-czy możliwe doładowanie akumulatorów w ruchu z agregatu spalinowego.. Pan Mirek napisał:
Mam pytanko, i powiedzmy włączony jest agregat plus podłączony jest też
prostownik powiedzmy 16 ah i czy dla bezpieczeństwa lepiej byłoby obniżyć
prąd ładowania prostownika i jaki prostownik kupić do takich akumulatoprów
175 ah bo mam trzy prostowniki wszystkie z automatycznym wyłączaniem ale
wszystkie po 8ah prądu ładowania z tym że jeden podobno jak mówił
sprzedający z układem doboru prądu do pojemności akumulatora i tym ładuje
głównie ten wózek choć trwało to nieraz 2dni po pełnym rozładowaniu. Czy
taki układ uwzględnić kupujć większy prostownik.
Skoro układ przewidziany przez producenta ładuje przez dwa dni, to
widać tak ma być. Zwiększając prąd ładowania można zrobić krzywdę
tym akumulatorom za 3500 złotych.
Znajomy miał kiedyś niezelektryfikowana działkę. Poradził sobie w ten
sposób, że kupił samochodowy akumulator, taki heavy-duty z cylindrycznymi
celami. One mają dopuszczalny prąd ładowania zdaje się ponad 100A, że
o prądzie zwarciowym już nie wspomnę. Miał umowę z pania w pobliskim
gieesie, że w czasie gdy co dzień kupował tam bułki, to podłączał się
do kontaktu na pół godziny ze swoim akumulatorem i prostownikiem. Później
przez cały wieczór mógł oglądać telewizję lub dłubać w komputerze.
Jarek
Akumulator olowiowy - ladowanie, pytania. On Mon, 29 May 2006 06:31:00 +0000 (UTC),
A jak to powinno wygladac dla akumulatora olowiowego? Jest to tradycyjny
akumulator z kwasem w srodku, jedyne czym rozni sie od zwyklych samochodowych to
to ze jest przystosowany do glebokiego wyladowania (akumulator firmy Banner
model Energy Bull). Tez nalezy 13.8 V ustalic i sie niczym wiecej nie
przejmowac?
Zasadniczo tak, ale pewnie chcesz go szybko naladowac, a przy 13.8
prad maly poplynie :-)
Tu by sie przydalo zrodlo pradowe, wylaczane po przekroczeniu napiecia
konca ladowania [kolo 15V] a potem podlaczamy 13.8 .. albo i nie
podlaczamy, bo przeciez i tak jutro pojdzie do roboty.
J.
UPS do pompy CO. Hello Witold,
Tuesday, October 11, 2005, 11:54:16 AM, you wrote:
Od razu powiem ze wiem ze bylo juz, ale ....
jedno pytanko.
Czy z kazdego ups mozna wypiac oryginalny aku i wpiac taki samochodowy?
Nie.
Jaki polecacie najprostrzy ups (przetwornica raczej nie,
bo chce miec tez ladowanie). Taki bez bajerow, portow RS/USB.
Chodzi zeby byl tani, mozna bylo zamienic aku.
Stary, dobry APC BackUPS 400. I wpiąć akumulator żelowy 12V 38Ah - na
Alledrogo bywają w okolicach 90 PLN.
Czy dobrze kombinuje:
pompa jest sterowana przez regulator. Czy prosciutki uklad z
przekaznikiem na wyjsciu UPS-a wystarczy?
A ten przekaźnik na wyjściu po co?
Regulator obrotów silnika prądu stałego.. Cześć,
Polecałbym zwykły, szeregowy regulator napięcia,
co jednak spowoduje większe straty mocy na regulatorze.
Takie rozwiązanie byłoby najprostsze ale problem polega właśnie na tych
stratach. Silnik jest zasilany z akumulatora samochodowego znajdującego się
w łódce. Im większe straty tym mniej się przepłynie, a ładowanie akumulatora
w warunkach polowych jest kłopotliwe.
Pozdrawiam,
Akumulatorek prąd doładowania.
In article <cc3pd4$ku@nemesis.news.tpi.pl, Tadek12 wrote:
10-cio godzinnym prądem zalecano ładować akumulatory
samochodowe (ołowiowe). Ale fachmani od akumulatorów
potrafili naładować akumulator znacznie szybciej
(w ciągu kilku godzin). Domyślam się, że prąd ładowania
musiał być odpowiednio większy.
Czy akumulatorki Ni-Cd, Ni-MH rządą się podobnymi prawami?
Ni-Cd można naładować nawet w 15 minut, jak będzie dobrze chłodzenie, Ni-MH
na pewno w godzinę, może są takie, które można ładować szybciej. Pewnie, że
prąd musi być odpowiednio większy, inaczej miałbyś perpetum mobile.
Ciągłe ładowanie akumulatorków NiMH nie jest w ogóle zalecane, niektórzy
producenci piszą o dopuszczalnym prądzie C/30 czy coś koło tego, gdzieś
widziałem nawet C/250.
Paweł
ladowarka do akumulatora samochodowego.
Stanąłem przed koniecznością naładowania "bezobsługowego" akumulatora
samochodowego 12V/45Ah a posiadany przeze mnie prostownik AFAIK się nie
nadaje: jest to strasznie prymitywna konstrukcja z lat '80(w zasadzie
całość to trafo, 4 diody prostownicze, amperomierz, przełącznik napięcia
6/12V i dwa bezpieczniki).
Ja mam ruski prostownik z początku lat 80-tych(to ze 20 lat) i o zamianie na
nowy nie myślę. Ma dokładny amperomierz co dzisiaj jest rzadkością,
woltomierz, można przy spadkach U podciągnąć do 220V i spokojnie podłączyć
TV,przełącznik do regulacji napięcia ładowania,a więc i prądu.Te nowe
wyglądają na tandetę.
lampa PKP. Witam niezawodnych listowiczów.
Posiadam kilka nowych fabrycznie a juz dawno wycofanych z uzycia lamp
PKP o symbolu ELN7; 2,4V, 6Ah. Lampa posiada obudowe z pastiku
białego. Owe lampy maja akumulatoreki jeszcze niezalane czyli suche.
Rozpytywałem we Wrocławiu punkty regeneracji i naprawy akumulatorów
samochodowych i nikt nie ma zielonego pojęcia jaką zasadą zalać taki
akumulatorek. I jaką ładowarką go ładować. Wysyłają mnie do jakiegoś
starego emeryta kolejarza. A ja dalej nie wiem jaką zasadą zalewa się
taki akumulatorek.
Może ktoś z listowiczów coś na ten temat wie. Proszę o pomoc.
Dziekuję i Pozdrawiam z Wrocławia
Jerzy Chmiel
j_chm@list.pl
Jak z akumulatora 12V dostac 22V~ ?.
Lajkonik z Ciebie prawdziwy.
1. Akumulator na jahcie to nie powinien byc samochodowy. Nie wiem na pewno
dlaczego ale wiem ze sie stosuje inne.
Wiesz... cale zycie wakacje na Mazurach, kilka rejsow po roznych morzach i:
Na Mazurach _wszyscy_ na jachtach maja akumulatory samochodowe (bardzo czesto
wyjete z samochodu ktorym przyjechali). Wiekszosc silnikow przyczepnych jak ma uklad do
ladowania akumulatora, to na 12V.
Na morzu czesciej jest 24V, albo 60V, albo 220V (w kolejnosci wystepowania).
3. Jak wyplyniesz gdzies dalej to chyba nie bedzie odbierac komorki
Pod Hajfa (Izrael) lapalo siec 9 mil od portu.
4. Po cholere ci komputer i komorka na wakacjach zostaw je w domu.
I o to chodzi!!
jerry
Czy z UPS-a zrobię ładowarkę do akumulatora samochodowego ?. Mam stary APC Back UPS 650VA, bez akumulatora. No i sobie pomyślałem,
że najprościej byłoby podpiąć akumulator samochodowy w miejsce tego
małego otyginalnego. Tylko pytanie, czy elektronika to przeżyje i czy
czas ładowania będzie rozsądny :-) Bezpieczniki na płycie widziałem
po 40A.
Pytanie laika o UPS.
| Tak sobie myślę czy mógłbym do niego podłączyć akumulator samochodowy.
| Wiem, że nie wpakuję go tam, ale jak na moją logikę wychodzi to powinien
| znacznie dłużej trzymać.
Zależy jaki UPS
"Hobbystyczny" malutki po prostu się zepsuje z ogromnym akumulatorem -
przegrzeje się.
One nie są przystosowane do długotrwałej pracy
Ale jest nadzieja :)
A czy by poradziłoby sobie coś takiego z ładowaniem akku ?
pozdrawiam
Bartek
prostownik 0,6 Ampera. Hello Desoft,
Saturday, November 4, 2006, 2:57:37 PM, you wrote:
Ciekawa sprawa, teoretycznie, jezeli akumulator w miare sprawny, ma
upływnosc mniejszą niż te 0,6 A to powinien dać sie naładować.
Praktycznie, ten prąd 0,6 A moze byc tylko na początku ładowania, później
opornośc akumulatora moze wzrosnac i prąd ladowania moze sie zmniejszyc,
trzeba by podlączyc amperomierz i kontrolowac prąd ladowania.
Jeżeli w akumulatorze samochodowym wzrośnie (zauważalnie) oproność to on już
nie zakręci rozrusznikiem. Oporność akumulatora jest w granicach 0,1 Ohma.
Znacznie mniej.
[...]
Komputery samochodowe.
On Tue, 17 Feb 1998, Karol Szkudlarek wrote:
Witam Wszystkich!!!
Czy ktos moze wie jak sobie poradzic z odpaleniem samochodu, ktory ma
komputer pokladowy. Jezeli wyciagniemy akumulator to po zawodach, bez
hasla nie odpali sie samochodu. Ja nie mam pojecia co to za uklady
mikroprocesorowe sa ladowanie do samochodow. Przez odpaleniem zaplonu
trzeba podac 4-cyfrowe haslo. Bez tego hasla ani rusz. Czy mozna w jakisc
latwy sposob dostac sie do tego hasla, albo je zmienic??????
Nie, i bardzo dobrze.
*******************************************************************************
Jacek Kijewski, ja@qna.softomat.com.pl (zajrzyj tez www.softomat.com.pl)
Kazda dostatecznie rozwinieta technologia
niczym szczegolnym nie rozni sie od magii
*******************************************************************************
Komputery samochodowe.
Karol Szkudlarek wrote:
Witam Wszystkich!!!
Czy ktos moze wie jak sobie poradzic z odpaleniem samochodu, ktory ma
komputer pokladowy. Jezeli wyciagniemy akumulator to po zawodach, bez
hasla nie odpali sie samochodu.
Nie wiem co to za auto ale w Citroenie Xantia jest tak ze nawet
jak nie ma akumulatora dluzszy czas (sprawdzalem po 2-uch dniach) to
komp. pamieta kod wpisany uprzednio - poprostu go nie traci .
Brahu
Ja nie mam pojecia co to za uklady
mikroprocesorowe sa ladowanie do samochodow. Przez odpaleniem zaplonu
trzeba podac 4-cyfrowe haslo. Bez tego hasla ani rusz. Czy mozna w jakisc
latwy sposob dostac sie do tego hasla, albo je zmienic??????
Karol Szkudlarek.
Sprawnosc silnikow. Najmniejsze jednostkowe zuzycie paliwa wystepuje przy momencie maksymalnym
Pewnie stad te powiazanie z napedem hybrydowym. Silnik w hybrydowcu pracuje
w poblizu momentu maksymalnego.
pozdrawiam
tom
Kiedys przy okazji chyba samochodow z napedem hybrydowym obilo mi sie o
uszy ze silnik spalinowy ma wyzsza sprawnosc mechniczna w momecie gdy jest
mocniej obciazony.
Samochod mial hybrodowy naped, ale dzialajacy w taki sposob ze silnik
spalinowy tylko ladowal akumulatory a samochod napedzany byl elektrycznie.
Na pierwszy rzut oka wydaje sie ze marnuje sie tam sporo energii przy
zmienianiu jej formy z mocy dostarczanej przez silnik spalinowy na prad, a
potem z pradu na energie napedzajaca kola.
Ale wlasnie wynikalo z tego ze poniewaz zazwyczaj wykorzystuje sie
niewielka czesc mocy samochodu to:
samochod generalnie napedzany jest elektrycznie z akumulatora, a w momecie
kiedy akumulator sie zaczyna rozladowywac to wlacza sie silnik spalinowy
ktory laduje akumulator.
Jednak caly sekret polegal na tym ze ladujac go silnik spalinowy jest
maksymalnie obciazony przez co podobno straty byly znacznie mniejsze.
Mam juz kilka przemyslen na ten temat, ale mysle ze sie podziele w trakcie
dyskusji.
Zalezalo by ma na jakiejs charakterystyce sprawnosci od obciazenia, oraz
sprawnosci od obrotow.
Od 1 marca bez świateł.
| Jakosc Twojego wyksztalcenia wlasnie teraz wykazales! W jakim normalnym
| samochodzie oswietlenie pobiera 10A z a k u m u l a t o r a!!!
W każdym samochodzie, który stoi w korku lub na światłach - nawet w Twoim
Mondeo.
Nie wiem jak w Mondeo, ale jak mialem WV Jette to mialem problemy jak
sadzilem z niedoladowaniem akumulatora i elektryk samochodowy zainstalowal
mi miernik ktory wskazywal czy akululator pobiera prad czy oddaje (taki z
zerem na srodku) Na wolnych obrotach przy wlaczonych swiatlach,
klimatyzacji,
dmuchawie (na biegu I i II) i radiu akumulator byl ladowany, natomiast przy
zalczonym
wentylatorze na chlodnicy prad oddawal czyli byl rozladowywany.
A po fakcie ze w Mondeo mam bardzo maly akumulator 42 Ah i jezdzilem prawie
cala zime na krotkich odcinkach, b. rzadko w trasach najczesciej 3km przerwa
pare
godzin i znowu 3 km i ani razu nie musialem go doladowywac to sadze ze jest
podobnie.
A w maluchu z prądnicą maksymalny prąd ładowania wynosi tylko coś ok. 15A!
| Zdecydowana wiekszosc wiedzy nabytej straciles juz dawno mam nadzieje
| ze nie bezpowrotnie.
Tutaj niestety to TY nie popisałeś się wiedzą!
W kontekscie tego co sprawdzilem w WV Jetta sadze jednak ze nie masz
racji z ta wiedza - patrz wyzej. A maluch z pradnica raczej juz rzadko
spotykany
nie jest tu przykladem, zreszta napisalem w jakim normalnym samochodzie.
A trudno z taki uznac malego fiata z pradnica!
Pozdrowienia
BoBs
Ford Mondeo
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl