Strona główna
  ładowanie akumulatora dynama

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Wyświetlacze LCD i mała modyfikacja 'elektryki' w rowerze.. On Tue, 08 May 2007 19:29:49 +0200


Padre_peper <Pa@no.netwrote:
| I tu waćpan w sumie też ma rację.
| Cieszcie się że nie zabłysnąłem z swoim innym pomysłem z dżipiesem,
| ale to dopiero jak kupie sobie moto ;-
No nie powiesz chyba że planujesz zakładać do motocykla dynamo, żeby
ładować akumulatory w GPSie :)


Blisko ;-

Miałem koncepcje(na obecna chwile to skrajnie anty, głównie z powodu tego
'starzenia' się LCD'ków), coby zakupic jakiegoś garmina(takiego jak używają
baloniarze), uC, LCD i troche etcetery i zmontować układ, który pokazywałby
prędkość w km/h i m/s, przyśpieszenie/opóźnienie oraz date i godzine ;-)
Troche teorii mam ale wiecie jak sie ma teoria do rzeczywistości.

Programować potrafie, ale podłączyć LCD albo zaprogramować uC to dla mnie
troche taka bajka(chodź pi*oko wiem jak to się robi).

Pozdrawiam,
Sqeeb


ogranicznik napięcia na dynamo? [trochę długie].


W samochodach jest instalacja 12 V ? jest !
a prądnica daje ile? 14,8 V  i nic sie nie dzieje.


Tylko że w samochodzie jest akumulator i regulator napięcia.
I to samo proponuję zamontować w rowerze - prostownik, zestaw 5 akumulatrów
Ni-Cd, ew rezystor ograniczający prąd ładowania (nie po to, żeby chronić
akumulatory, ale by chronić dynamo).

pozdrowienia
Marek


ogranicznik napięcia na dynamo? [trochę długie]. Pięknie dziękuję wszystkim za pomoc :). Chyba zastosuję ten pomysł z
bezpiecznikiem polimerowym... Jeżeli będzie szwankować - wrócę do pomysłu z
dwoma diodami Zenera.  Liczę też cały czas na to, że strona
http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/ zostanie kiedyś wzbogacona o schemat
ładowania akumulatora z takiego dynama ;) (chociaż ten niemiecki, do którego
jest link u dołu strony, jest całkiem interesujący...)

ogranicznik napięcia na dynamo? [trochę długie]. Hello Hippoo,

Tuesday, June 29, 2004, 8:34:27 PM, you wrote:

[...]


ładowania akumulatora z takiego dynama ;) (chociaż ten niemiecki, do którego
jest link u dołu strony, jest całkiem interesujący...)


Jeśli potrzebny Ci układ ładowania akumulatora z dynama, to dlaczego
od początku tego nie pisałeś? 2 dni temu już Ci to proponowałem...


diody o malym spadku i pradzie >2A.


Spróbuj sobie popedałować z dynamem o mocy 20W :) Albo coś naprawić przy
rowerze po ciemku, albo zatrzymać się i popatrzeć na mapę. Panowie, nie
fantazjujcie, akumulator jest jedynym sensownym rozwiązaniem, długo jeżdżę
rowerem i wiem co jest dobre.


Wystarczy standardowe aby poczuć jak boli takie pedałowanie.
Ja używam 4 akumulatory paluszki (z możliwością założenia baterii)
Żarówki z przodu dwie w jednym kloszu 6V/50mA i halogen 4W z gwintem E10
więc też można założyć zwykłą żarówkę. Z tyłu diody led czerwone.
Akumulatory ładuję z baterii słonecznej 9V/100mA (płytka 15x15cm)
Nie opłaca się robić przetwornicy.

Władysław


Przetwornica do LEDów mocy.... Hello ra|)ek,

Wednesday, March 23, 2005, 10:29:48 PM, you wrote:


| Zastosowanie przetwornicy - po dodaniu mostka na 4 diodach Schottky i
| diody Transil na 15V (żeby ograniczyć napięcie zasilania do rozsądnych
| granic) - idealne jako przednia lampka dla rowerów.
| LuxeonIII z nałożonym kolimatorem (soczewka/reflektorek) ma szokujący
| zasięg.
Rewelka ale jak do roweru. to lepiej żeby działo na 4,8V łatwiej się
ładuje 4szt Aku niz 5


Nie ma cudów - 4 akumulatorki przy rozładowaniu dają zaledwie 3.6V -
za mało, żeby sensownie napędzić przetwornicę. A znów rozładowywanie
do 1.1V/ogniwo (4.4V na wszystkie) może źle słuzyć akumulatorkom.
Układ przewidziany jest dla akumulatora żelowego 6V lub więcej albo do
zasilania z dynama (po dodaniu mostka).


Zasilacz do dynama i ładowanie aku żelowego [długie].


| Problem w tym, że jak jadę wolno/rozpędzam się, to przekaźnik będzie się
| ciągle włączał i wyłączał (pewnie do kilku - kilkunastu razy na sekundę) -

A to dlaczego?


Tak to sobie wyobrażam... Jadę np. 6km/h (bo szybciej się nie da) - dajmy na
to, że częstotliwość aktualna równa się 12Hz. Faza z dynama: zasila
kondensator, prądu z tego kondensatora nie starcza do następnej fazy, aby
zasilić odbiorniki -wyłącza się przekaźnik -włącza się akumulator. Po
chwili przychodzi faza z dynama: włącza się przekaźnik -rozłącza się
akumulator. I tak 12 razy na sekundę - przekaźnik chyba oszaleje ;)... No,
chyba że nie...


Moje dynamo daje 2Hz/(km/h)   :))))


A jakie to dynamo? Butelkowe czy w piaście? Mam je w piaście i w porównaniu z
tradycyjnym daje znacznie niższą częstotliwość (pewnie dlatego, że się wolniej
obraca ;) ) - czyżbyś też miał dynamo w piaście? :)...


| Jest jeszcze jedna sprawa - ładowanie.
Ale wtedy masz minute swiecenia na 10 minut ladowania.


Myślę, że mi to wystarczy; będzie wykorzystywany tylko podczas startu,
hamowania i, jeśli będzie taka potrzeba, postoju. Nie zamierzam podłączać do
niego żarówki 6V 3W na cały czas... - będzie włączana do tego sysemu (a'la UPS)
tylko w sytuacjach ekstremalnych...


Zasilacz do dynama i ładowanie aku żelowego [długie].


http://hippopage.republika.pl/dynamo_zasilacz2.gif


Nie tak, na cholerę te wszystkie kombinacje. Wystarczy ci jeden
mostek prostowniczy.  Za mostkiem powinieneś zastosować elektroniczny
układ kontrolujący proces ładowania. W przypadku NiMH czy NiCd nie
obejdzie się bez niego. Jak go zaprojektować to inna sprawa, na razie
nie wiem :). W przypadku aku ołowiowego (żelowego) mogło by go nie
być a nawet nie być  kondensatorów filtrujących, jest odporny. Całość
odbiorników zasilasz z akumulatora przez stosowne wyłączniki.
Niestety, instalacja nie może mieć odbiorników zasilanych masą
(typowe lampki rowerowe) bo od masy dynama odgradza je mostek.
Ja bym zastosował mały 2-3 Ah aku ołowiowy. Dosyć tani a uproszczenie
znaczne.


Zasilacz do dynama i ładowanie aku żelowego [długie].


Ja na razie eksploatuje lampke Sigma Elipsoid. Zasadniczo zapewnia ciagle
oswietlenie - powyzej 10km/h ciagnie z dynama, wolniej z akumulatorkow
(5szt R6). Tyle ze nie podladowywuje tych akumulatorkow w czasie jazdy
(teoretycznie robi to powyzej 30km/h, ale mi wyszlo znacznie wiecej, tylko z
jakiejs sporej gorki).


Wpadłem na taki pomysł: co się stanie gdy wyjmiesz z Sigmy Elipsoid żarówkę i
zaczniesz jechać? - może jak się tą Sigmę włączy bez obciążenia w postaci
żarówki to elektronika zacznie ładować akumulatory? Wystarczyłoby wtedy tylko
dorobić wyłącznik samej żarówki...
Ale może już ktoś na to wpadł i przetestował...

Pozdrawiam
Hippoo


dlaczego transformator buczy?.


Mam je z 1,5 roku i na razie bez wymiany


Moze masz po prostu szczęście - ta ich mniejsza żywotność to nie mój wymysł,
tylko dane producentów.


Zamontowałem mały żelowy, tak jak piszesz, na bagażniku, żaróweczkę
rowerową: halogenowy reflektorek 35W umieściłem z przodu (zastanawiałem
się
czy nie włożyć 50W albo 75W ),


35W pobiera 3A prądu. Żelowy akumulator musisz w zasadzie ładować po każdym
dłuższym korzystaniu ze świateł, pozatym jeśli podjeżdżasz gdzies, gdzie
musisz zostawić rower, to masz dodatkowy kłopot. Chyba by mi sie nie
chciało.
Nastepny problem to zgodność z przepisami - taka żarówą prawdopodobnie już
świecisz nieźle po oczach innym kierowcom.


Ale zawsze można podłączyć do dynama :-)


Pod warunkiem, że je wymienisz na "ciutkę" większe, rowerowe ma troche nie
to napięcie i troche nie ta moc. A wtedy może juz się jechać jakos oporniej.

J.


Oświetlenie rowerowe - kombinowane. Zdarza sie dość często jeździć rowerem nocami, źródłem światła jest
lampka rowerowa a źródłem zasilania - dynamo.
I bardzo mi to odpowiada poza tym że kiedy sie zatrzymam to jest
zupełnie ciemno. Ani klucza znaleźć ani trafić kluczem do furtki, bo ciemno.
Stad pomysł by załatwić sobie lampkę na baterie. ale.. baterie kosztują
szybciej sie zużyją podczas nocnej jazdy, wymienić trzeba lampkę.
Pomyślałem, coby zrobić system ze póki jadę - to zasilanie z dynama, jak
stoję to automatycznie przełącza sie na zasilanie z baterii. Jak znów
jadę to oszczędzamy akumulatory. Mozna by pokombinować nad tym by
ładować baterie podczas jazdy ale nie przesadzajmy.
Jak zrobić taki drobiazg? Występuje pewnie problem natury prądu
przemiennego i stałego?

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : ładowanie telefonu przez USB rozładowany
     : Ładowanie rozładowanie kondensatora przez opór
     : ładowanie mz etz 150
     : Ładowarka samochodowa do kamery SONY
     : ładowarka do telefonu Sagem mxy-7
     : Ładowacz czołowy TUR do URSUSA
     : Ładowarka samochodowa do laptopa Warszawa
     : ładowarki Siemens ME 45 Wrocław
     : ładowanie kartusza Twinmaster z butli
     : ładowarka niklowo -wodorowa Schemat
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT