Strona główna
  Łada niwa naprawa

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Lada Niva. " />Lada Niva to świetne auto, tanie i łatwe w naprawie, znajomy ma i jeździ nim na ryby i na polowania, pare razy się z nim zabrałem i musze powiedzieć, że daje rade jak na takiego woła pociągowego, tani w zakupie i utrzymaniu i ma jakiś taki leśny klimat Tylko trochę wyższy mógłby być seryjnie, ten z którym miałem do czynienia był już po małej modyfikacji i dawał radę.
WiZjE sUbArU pRzYsZlOsCi. " />Zawieszenie do Daewoo Nubiry też projektowało Porsche a nadwozie Pinifarina ( pewnie po pijanemu ). I co z tego wyszło ??????? Niestety nie ma ikony ze śmiejącym się koniem . Mam dwóch znajomych którzy kupili sobie VW ( jak sądzili ) najwyższej klasy. Oddali po pół roku z uwagi na ilość awarii i gwarancyjnych napraw. Jeżeli oglądałeś film "BLIŹNIAKI" z Schwarzenegerem i De Vito to najlepszy przykład na braterstwo Porsche i VW. Nie twierdzę że nie masz racji. Były projektowane razem. Ale produkować będą dwie firmy - różne jak Flip i Flap.

Pozdrawiam Siwy Łeb.
Ps. Różnica będzie taka jak między Subaru Foresterem a Ładą Niva.
Mongolia 2008. " />rozmawiałem kiedyś z kolegą, który jest mechanikiem (ma swój warsztat) i dodatkowo się interesuje motoryzacją, że tak naprawdę w terenie nie ma lepszego samochodu niż ... Rosyjska Lada Niva (czy jakiś tam model) z 2,5 litrowym silnikiem.
Moc tego 2,5-litrowca to raptem 80 koni, ale pociągnie i na oszukanej benzynie ( bo mały stopień sprężania - czy jakoś tak), a jak się zaleje wodą, to też nie dramat i pojedzie dalej.
Jedyny minus, że w terenie pali nie na 100 km, a na godzinę trzeba liczyć. Konstrukcja prosta i w sumie niezawodna, a w naprawie tania i zakupie (chyba) również.
Mongolia 2008. " />
">rozmawiałem kiedyś z kolegą, który jest mechanikiem (ma swój warsztat) i dodatkowo się interesuje motoryzacją, że tak naprawdę w terenie nie ma lepszego samochodu niż ... Rosyjska Lada Niva (czy jakiś tam model) z 2,5 litrowym silnikiem.
Moc tego 2,5-litrowca to raptem 80 koni, ale pociągnie i na oszukanej benzynie ( bo mały stopień sprężania - czy jakoś tak), a jak się zaleje wodą, to też nie dramat i pojedzie dalej.
Jedyny minus, że w terenie pali nie na 100 km, a na godzinę trzeba liczyć. Konstrukcja prosta i w sumie niezawodna, a w naprawie tania i zakupie (chyba) również.


Niva nie ma silnika 2500 ccm tylko 1600 i nowsze modele 1700 ccm. Były jeszcze diesle 1900 ccm. 2500 ccm mają UAZy (teraz nowe mają chyba 2,8 czy 3 l). Wadą Nivy (i zaletą jednocześnie) jest samonośne nadwozie. Samochód jest lżejszy niż typowe terenówki na ramie ale w terenie nadwozie "pracuje" i może nastąpić sytuacja, ze drzwi się nie otworzą albo nie zamkną. Bardzo fajne autko, dużo bardziej komfortowe od UAZa

i 1990
Przeciętniak.... " />Witam

Dla mnie suvem jest kazdy nie zmotany i fabryczny samochod. Dopiero po zmotaniu zaczyna sie zabawa. Kazdy jeden samochod da rade wiecej i mniej. Kiedys jezdzilem lada niva kazdy gadal ze ruskie ze nie da rady a dawal a dlaczego bo kostrukcja prosta i zal nie bylo jak sie cos stalo wiec dawalem wiecej niz fabryka dala. Dla mnie maxymalny suv to hondy, kaszkaje nowe peguoty i tym podobne, ravki. Swojego nie katuje bo troche szkoda forteca A sie sprzedac nie chce wiec chyba zostanie i bedzie zmotana. G-klasa disco itd niezmotane wcale nie az tak bardzo nie odbiegaja od fabrycznych frot i smialo mozna je nazwac przecietniakami. Frota dzieki swojej cenie i przyzwoitych kosztach w eksloatacji tez moze zostac dobrze dostosowana do terenu. Niektorzy sie czepiaja dywanikow w przedziale pasazerskim i w bagazniku a ja sie pytam jaki problem to wyciagnac? Kiedys widzialem jak G-klasa wymiekla na zwyklej lesniej drodze a dlaczego bo kierowcy bylo szkoda lakieru samochod odpicowany czysty i swiecacy. Czesto bywa tak ze samochod jest robiony przecietniakiem przez samych kierowcow (czesto i ja tak robie) po wielu z Was z forum widac ze czesc potrafi wicisnac wiecej niz przecietnosc z naszych samochodow i chwala im za to. Ja osobiscie sie szczypie teraz z samochodem bo ciagle kasy malo na motanie i ewentualne naprawy. Mialem lade i zaluje ze sprzedalem bo byla naprawde tania i niezle sobie radzila w terenie. Miala niepowtarzalna zalete mianowicie jak juz wspomnialem nie bylo jej szkoda i szla w najgorsze. Klotnie ktore samochody sa lepsze a ktore nie uwazam za bezsensowne. Posiadamy samochody jakie posiadamy i z tego powinnismy byc dumni i zadowoleni a jak ktos nie jest no coz nikt nikogo nie zmusza do jego posiadania. Ja jestem bardzo ze swojego zadowolony mimo paru wad. A i jesli chodzi o suvy i nie suvy powinna byc stworzona 3 kategoria czyli nie suv (suv - auto odpicowane tylko na bulwar) i nie terenowiec (terenowiec - auto mocno zmotane wrecz przeprawowe) i tam wlasnie postawilbym frote czyli taki kompromis.

Pozdr.
Vitara 1,6 1990 + LPG powiedzcie co sadzicie. " />matchbox napisał:

">KUPOWANIE STAREJ TERENÓWKI:

1.Zastanowić się
2.Pojechać na przegląd na umówioną, zaufaną stacje diagnostyczną osobiście i problem z głowy a jak nie to wersja poniżej:
3.Sprawdzić papiery, przegląd, OC - jak auto nie ma przeglądu, nie jeździ to trzeba być super znawca, żeby w cos takiego wchodzić.
4.Jak ogólnie wygląda, silnik czy nie zalany, zarzygany olejem, mosty itp.
5.W przypadku Lada Niva jak wyglądają podłużnice pomiędzy przednim wzmocnieniem (przegrodą) a mocowaniem przedniego zawieszenia, często są podziurawione np. za przednim kołem, jednemu gostkowi wcisnąłem śrubokręt, ?troche? się wnerwił. Ale upierał się ze jest OK.
6.Obejrzeć ślady po naprawach, klepaniu na przednich podłużnicach, poprzeczce łączącej budę przed silnikiem, koniecznie podłogę w bagażniku (podnieść dywanik, z butlą na gaz jest gorzej).
7.Podnieść na podnośniku i sprawdzić kołem luzy na łożyskach, jak się obracają koła, co tam stuka w mostach? -przynajmniej tyle. Oczywiście najlepiej na wszystkich kołach.
8.Wyciągnąć bagnet, obejrzeć stan oleju, czy czasem nie emulsja, czy się nie błyszczy jak lakier ?metalik??
9.Teraz motorek uruchomić i posłuchać, przy rozruchu stanąć sobie za samochodem i popatrzeć co wyleci z rury, trochę dymku to nic, jeżeli samochód był zimny, ale później nie ma prawa nic zadymiać.
10.Koniecznie na benzynie, więcej słychać, musi równo pracować, lekko przygazować, ładnie rozrząd gra ?
11.Jak ma za wysokie wolne obroty ? uwaga, to może być celowy zabieg,
12.Auto ciepłe? No to niech właściciel sam spróbuje odjechać, raczej żwawo mocno zadymiło? a czarno czy jasnoniebiesko?
13.Teraz objazd, najpierw właściciel, a ty patrz co robi i słuchaj, oczywiście wszystkie biegi, przełożenia reduktora, sprawność blokady to raczej z podniesionymi kołami do góry. Przy załączonej blokadzie koła na osi muszą się obracać w tym samym kierunku jazdy, przy wyłączonej mechanizm różnicowy będzie powodował obracanie w przeciwnym kierunku. Analogicznie przy centralnym mechanizmie różnicowym.
14.No to teraz sam za kółko, najpierw szarpnąć kierownica lewo prawo - stuka? jakiś luz?
15.Ruszać ostrożnie, obserwować kierownice, drążki od zmiany biegów, jak drgają, może latają? Oczywiście próba drogowa, jakąś droga co najmniej szutrowa i przygazować co by zawieszenie popracowało.
16.Hamulce to w ogóle działają, nie znosi prawo ? lewo?
17.Przy szybkości ok 80-90 km/h sprawdzić czy reduktor nie ma tendencji do wyskoczenia z samochodu wraz z podłogą (drgania).
18.Czy nie dochodzą jakieś dziwne odgłosy z tylnego mostu.
19.Czy przy jeździe po asfalcie nie występują naprężenia miedzy mostami (można to wyczuć - nie powinna być słyszalna praca skrzynki rozdzielczej w czasie jazdy na wprost). To oczywiście przy stałym napędzie 4x4 np. Lada Niva
20.Sprawdzić (na parkingu) czy przy maksymalnym skręcie nie słychać odgłosów z przednich przegubów (świadczy o zużyciu wieloklinów i przegubów).

... i jeszcze na postoju:
21.sprawdzić czy wszystkie opony są identyczne (jeżeli nie są, to praktycznie nie da się sprawdzić skrzynki rozdzielczej, bo dochodzą naprężenia od różnych opon) i czy nie ma na nich śladów pocięcia przez karoserie.
22.Sprawdzić, czy przednie zawieszenie w ogóle się rusza i nie jest zapieczone (podnieść samochód za przód i za tył i zobaczyć jak na
to reaguje zawieszenie).
23.Sprawdzić blachę w dolnych narożnikach przedniej szyby - przeważnie tam są dziury i woda leje się do środka ? znowu Lada Niva, ale dotyczy również wielu innych samochodów.
24.Obejrzeć instalacje elektryczna, czy nie przypomina węzła gordyjskiego i dowiedzieć się o wszystkich "patentach" w elektryce.


A teraz z drugiej strony czym nie należy się przejmować.
-rdza na karoserii ? znacznie lepiej wiedziec co się kryje pod lakierem, niż kupić w stanie ?świeżo szpachlowanym?.
-skrzypieniem zawieszenia ? skrzypienie to nie jest oznaka zużycia elementów gumowych, polibuszy, raczej należy wysłuchiwać stuków, odgłosów skrzypienia popękanych blach :-/ ,
-ogólnym hałasem w środku - nawet jak jest to mercedes J
Na koniec należy jeszcze raz się zastanowić nad zakupem oglądanego egzemplarza.

tutaj masz post z przyklejonego tematu na rajdach
niepamietam juz co jest na stronie vitarowej
[01-09-2010] Auto data 3.17 pl. Auto data 3.17 pl

Najnowsze wydanie AUTO DATA 2007. Program stanowi nieocenioną pomoc przy diagnostyce, naprawach, regulacjach. Zawiera schematy elektryczne, naprawy, lokalizacje sterowników, geometrię kół, momenty dokręcania śrub, kody serwisowe, fabryczne procedury likwidacji komunikatów /nie wymagające żadnych dodatkowych akcesoriów/ przypominających o zmianie oleju jak i okresowym przeglądzie - przydatne podczas, gdy sami zmieniamy olej i sami serwisujemy swój samochód.

Geometria kół samochodowych wraz z ilustracjami punktów regulacyjnych,
Dane diagnostyczne dla pojazdów z silnikami benzynowymi,
Dane diagnostyczne dla pojazdów z silnikami diesla, uzupełnione o:
kasowanie inspekcji olejowych i serwisowych,
kodowanie kluczyków elektronicznych,
lokalizacja filtrów przeciwpyłkowych,
momenty dokręcania,
paski wieloklinowe,
pojemności napełniania w ukła-dzie klimatyzacji.
Paski rozrządu,
Łańcuchy rozrządu,
Serwisowe przeglądy techniczne,
Czasy napraw z możliwością sporządzania kosztorysów,
Kody usterek.

Alfa Romeo:

1750, 2000, Alfetta, 75, 155, 156, 6, 90, 164, 166, Montreal, Nuova, GT, Spider, SZ, GTV.
Audi:

50, 60/75/90, A2, A3, 80, 90, A4, Coupe, Cabriolet, 100, 200, A6, Allroad, V8, A8, TT, S3, Avant RS2, S4, S6, S8, Quattro
BMW:

1502, 1602, 1800/1802, 2000/2002, 2500, 2800, 3.0, 3.3, Z1, Z3, X5, Seria 3, 5, 6, 7, 8
Chrysler/Jeep:

Neon, Stratus, New Yorker, PT Cruiser, Caravan, Voyager, Wrangler, Cherokee
Citoren:

2CV, 3CV, Axel, Visa, AX, Saxo, C3, ZX, Xsara, Xsara Picasso, BX, Xantia, CX, C5, XM, Evasion/Synergie, C15, Berlingo, Jumpy/Dispatch, C25, Jumper/Relay
Daewoo:

Matiz, Tico, Nexia, Kalos, Lanos, Espero, Nubira, Leganza, Tacuma/Rezzo, Korando, Musso
Fiat:

500, 126, Cinquecento, Seicento, 850, 127, 128, Panda, 124, Uno, Punto, Ritmo, Palio, Siena, Regata, Tipo, Bravo, Brava, Stilo, Tempra, Marea, 125, 131, 132, Argenta, Croma, Barchetta, Coupe, 130, Doblo, Multipla, Ulysse, Strada Pick-up, Citivan, Fiorino, 900, Scudo, Ducato, Talento
Ford:

Ka, Sportka, Fiesta, Courier, Fusion, Escort, Orion, Focus, Taurus/Cortina, Sierra, Mondeo, Consul, Granada, Scorpio, Streetka, Puma, Capri, Probe, Cougar, Galaxy, Maverick, Explorer, Ranger, Transit
FSO:

Polski Fiat, 125P, Polonez, Pick-up, Caro
Honda:

Logo, Jazz, Civic, CRX, Quintet, Ballade, Integra, Concerto, Accord, Prelude, Legend, S2000, NSX, Stream, Shuttle/Odyssey, HR-V, CR-V
Hyundai:

Atos, Amica, Pony, Accent, Stellar, Lantra, Elantra, Sonata, XG, S Coupe, Santa Fe
Isuzu:

Piazza, Trooper, Campo, Midi, N
Kia:

Pride, Rio, Sephia, Clarus, Magentis, Carens, Sedona, Sportage, Besta
Lada:

Samara, Forma, 1200, 1300, 1500, Classic, Nova, Toscana, Niva
Lancia:

A112, Y10, Ypsilon, Fulvia, Flavia, Delta, Prisma, Dedra, Lybra, Beta, Trevi, Gamma, Thema, Kappa, Zeta
Land Rover:

Freelander, Series III, 90/110/130/Defender, Discovery, Range Rover
Lexus:

IS200, IS300, GS300, GS430, LS400, LS430, SC430, RX300
Mazda:

121, 323, 616, 818, 626, 6, Xedos 6, Xedos 9, 929, MX-3, MX-5, MX-6, RX2, RX3, RX4, RX5, RX-7, Demio, Premacy, MPV, Tribute
MCC:

Smart
Mercedes-Benz:

A-Class, 190, C-Class, 200-230, 230-280/C/E, 200-300/E/D/C/T, 200-500/E/D/C/T, E-Class, 250/280S/SE/SEL/SL, 300SEL, 280/300SE/SEL, S-Class, CL, SLK, CLK, 280-500SL/C, 300-600SL, SL-Class, G-Wagen, M-Class, V-Class, Vito, Sprinter, L200-400, L608, MB100D
MINI:

Mini
Mitsubishi:

Colt, Lancer, Carisma, Sapporo, Galant, Sigma, Celeste, Eclipse, Starion, 3000GT, Space Star, Space Runner, Space Wagon, Pajero, Challenger, L200, L300
Nissan:

Micra, Cherry, Sunny, Almera, Violet, Stanza, Bluebird, Primera, Laurel, Maxima, 240, 260, 280, 300, Silvia, 200SX, 300SX, Serena, X-Trail, Terrano, Patrol, Pick-up, Vanette, Urvan
Opel/Vauxhall:

Agila, Corsa, Combo, Kadett, Astra, Ascona, Vectra, Magnum, Victor, Rekord, Omega, Admiral, Commodore, Diplomat, Kapitan, Senator, GT 1900, Tigra, Speedster/VX220, Manta, Calibra, Monza, Zafira, Sintra, Frontera, Monterey
Peugeot:

104, 106, 204, 205, 206, 206 cc, 304, 305, 306, 307, 309, 404, 405, 406, 406 Coupe, 504, 604, 605, 607, 806, Expert, Partner, J5, J7, J9, Boxer
Porsche:

914, 911, 924, 944, 968, 928, Boxer
Renault:

Twingo, Rapid, Clio, Fuego, Megane, Scenic, Laguna, Safrane, Vel Satis, Alpine, Espace, Avantime, Kangoo, Trafic, Master, R5, R19, R21
Rover:

Mini, Metro, Montego, 200, 25, MG ZR, 400, 45, MG ZS, Maxi, 600, 75, MG ZT/ZT-T, Triumph
Saab:

95/96, 99, 90, 900, 9-3, 9000, 9-5
Seat:

Panda, Marbella, Arosa, Ibiza, Malaga, Cordoba, Ronda, Leon, Toledo, Alhambra, Terra, Inca
Skoda:

S100, Fabia, Favorit, Felicia/Van/Pick-up, Octavia, Superb, Forman Pick-up
Subaru:

Vivio, Justy, Impreza, Legacy, SVX, Forester
Suzuki:

Alto, Ignis, Swift, Liana, Baleno, Wagon R, X-90, Jimmy, Samurai, Vitara
Toyota:

Starlet, Yaris, Verso, Tercel, Corolla, Carina, Avensis, Camry, MR2, Celica, Supra, Picnic, Previa, RAV4, Landcruiser, 4-Runner
Volkswagen:

Beetle, Lupo, Polo, Derby, Golf, Jetta, Vento, Bora, Passat, Santana, Sciricco, Corrado, Sharan, Caddy, Transporter, LT
Volvo:

340, 343, 345, 360, 440, 460, 480, S40, V40, S60, 740, 760, 850, S70, V70, C70, 940, 960, S90, V90, S80, XC70

INNE MARKI SAMOCHODÓW WYMIENIONE W PROGRAMIE

Lista pozostałych marek: Asia, Bedford, Bedford HGV, Carbodies, Dacia, DAF-Leyland, Daihatsu, Deutz-Fahr, Dodge, ERF, Fendt, Foden, Hino, Innocenti, Jaguar (Daimler), John Deere, LDV, Lotus, MAN, Maruti, Massey Ferguson, Mercedes-Benz HGV, Maskvich, New Holland, Pegaso, Piaggio, Proton, Renault HGV, Renault Tractors, Sao, Scania, Ssangyong, Steyr, Talbot, Tata, Trabant, Universal, Valmet, Volvo HGV, Wartburg, Zastava (Yugo), Zetor.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • revelstein.htw.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : lada 2105 VTS nami
     : Łada Kalina w Polsce Salon
     : lada sklepowa z półkami na słodycze
     : Łada Samara 1500 części
     : Łada Samara a Skoda favorite
     : Lada Racing Club
     : lada samara tuning
     : Lada Niva SALON
     : Lada chłodnicza do mięsa
     : lada niva czesci
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT