Strona główna
  layland DAF

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

60-lecie produkcji samochodów ciężarowych DAF. „Pierwsze seryjnie produkowane podwozia ciężarowe z fabryki samochodów N.V. Van Doorne’a w Eindhoven odsłonięto wczoraj przy aplauzie publiczności”, donosił Holenderski Kurier Transportowy 29 lipca 1949 r. Nowo budowana fabryka miała w 1950 r. wyprodukować dwa tysiące ciężarówek. To zupełnie odmienna skala produkcji w porównaniu z ponad 65 000 samochodów ciężarowych, które zjechały z taśm produkcyjnych DAF-a w Eindhoven i Leyland (Wielka Brytania) w 2008 r.

http://etransport.pl/wiad...rowych_daf.html
750-tysięczny pojazd DAF wyprodukowany w Eindhoven. 19 kwietnia 2007 r. firma DAF Trucks N.V. dostarczyła 750-tysięczny pojazd wyprodukowany w Eindhoven. A.L. Goudriaan, prezes DAF-a, przekazał kluczyki do ciągnika XF105 L.H. panu de Rijke, prezesowi zarządu firmy de Rijke Group, jednej z wiodących firm logistycznych świadczących usługi dla przemysłu chemicznego w Europie.

Pierwsza ciężarówka DAF została sprzedana 1 września 1949 r. W tym samym roku fabrykę w Eindhoven opuściło w sumie 150 pojazdów ciężarowych, a po kolejnych 12 miesiącach produkcja przekroczyła już tysiąc sztuk.

- DAF jest najszybciej rozwijającym się producentem samochodów ciężarowych w Europie - podsumowuje A.L. Goudriaan.

W ostatnich latach produkcja rosła znacznie bardziej dynamicznie niż w latach ubiegłych. Pod koniec lat osiemdziesiątych w Eindhoven produkowano rocznie 18 000 ciężarówek; pod koniec lat dziewięćdziesiątych roczna wielkość produkcji wzrosła do około 25 000 sztuk. W pierwszych latach nowego tysiąclecia zanotowano dalszy wzrost - w roku 2004 zakłady w Eindhoven opuściło prawie 31 000 pojazdów. W 2006 r. padł rekord produkcji - 40 000 ciężarówek w ciągu roku. Ponadto w brytyjskich zakładach Leyland Trucks wyprodukowano w zeszłym roku 16 250 DAF-ów, więc całkowita produkcja ciężarówek tej marki zamknęła się rekordową liczbą 56 250 sztuk. Od rozpoczęcia produkcji w roku 1949 zakłady w Eindhoven dostarczyły na rynek 750 000 samochodów ciężarowych, a zakłady w Leyland - około 165 000 DAF-ów.

Źródło: Polski Traker
Cóż to za samochód. Mi to wygłada na Dafa tylko, że bez oznaczeń. A tak poza tym DAF występował pod nazwą Pegaso w Hiszpanii, a w GB pod marką Leyland. Natomiast ciężkie ciągniki np. do gabarytów robił chyba GINAF też na bazie DAF-a.
Przy okazji chciałem wszystkim którzy na mnie głosowali na uzykownika miesiąca bardzo serdecznie podziękować
Cabovery z USA.
Pozwole sobie zacząć " europejczyki "
Hiob do tego kenwortha specjalistycznego bardzo podobny jest nasz DAF ... deske rozdzilcza maja podobna nawed


Daf, Leyland i Foden to są marki należące do koncernu Paccar, produkującego także Kenworthy i Peterbilty, więc nic dziwnego, że jest pewna unifikacja części. Można śmiało w takim razie powiedzieć, że ten Kenworth ma kabinę DAFa. pisałem o Leylandzie, bo ma kierownicę z prawej strony, więc pewnie kabina sprowadzana z Anglii, ale zapewne także w Anglii można kupić ciężarówki marki DAF i one będą również miały kierownice z prawej.


TOUR DE USA! Zapraszam w drogę. ;-).
to nie jest żaden angielski Leyland , tylko holenderski DAF XF

W dzisiejszych czasach jest tylko parę koncernów, a pozostałe fabryki chociaż mają nazwę np. Steyer, to są już wykupione i robią zunifikowane modele ciężarówek.
W tym przypadku jest to podwozie Dafa produkowane w Wielkiej Brytanii w zakładach Leylanda, stąd kabina z kierownicą po prawej stronie.
TOUR DE USA! Zapraszam w drogę. ;-).



Podwozie to jest amerykańskie, z zakładów Kenwortha, tylko kabina jest produkowana w Anglii, w zakładach Leylanda. Tutaj:

http://www.paccar.com/products/leyland.asp

jest link do oficjalnej strony Paccara/Leylanda, gdzie można wyczytać taką informację:

"RHD versions are assembled in Leyland."

co oznacza: "Wersje z kierownicą z prawej są składane u Leylanda". Faktem jednak jest, o czym nie wiedziałem, że są sprzedawane pod marką DAF. Ale ten "mój" to przecież ani DAF, ani Leyland, tylko Kenworth, a kabina rzeczywiście pochodzi z zakładów Leylanda.


Dobrze ze holendrzy nie umieja po polsku czytac, bo po przeczytaniu tego mogli by sie niezle obrazic, bo w europie liczaca sie marka jest DAF, a Leyland znany tylko na wyspach brytyjskich,no z i z ta kabina trzeba wyjasnic sprawe, bo faktycznie DAF moze sie pogniewac, wiec wyjasniam: kabina ta jest calkowitym dzielem holenderskich konstruktorow z Eindhowen (glowna fabryka DAFa), a tak jak inni wielcy producenci maja montownie w roznych krajach, i montuje sie na rynki lokalne,ale w Eindhowen montuja tez modele z kierownica po prawej stronie,bo widuje transportery wozace DAFy w wersji angielskiej do europejskich portow, gdzie dalej ida w swiat na eksport.
[Auto w UK] DAF Leyland FA 45.130 turbo laweta. Witam! Posiadam na sprzedarz autko jak w temacie 7.5T, jest to 1994/95, auto nie posiada przegladu poniewaz jest zarejestrowane jako pomoc drogowa (pojazd specjalny) i nie podlega przegladom. Ma pelna podloge plus motylka, ktory z jakiegos powodu nie dziala. wysowa sie tylko delikatnie do tylu i wraca. Wyciagarka elektryczna w pelni dzialajaca. Stan techniczny oceniam na b.dobry, buda lekko zzarta, ale prosze wziac pod uwage ze to nie jest nowe auto i swoje juz przejechalo.

Z tego co sie rozgladalem to przekladka kosztowalaby ok 4-5tys zl.

Cena auta w Anglii, Coventry to 8500zl do jakiejs niewielkiej negocjacji, posiadam dowod v5 na swoje nazwisko oraz 3 klucze.

Niestety nie mam prawa jazdy na kategorie C wiec ciezko z transportem tego auta do Pl.

Pierwsze zdjecie nie jest tego samego auta, dodalem je tylko dlatego ze moje wyglada identycznie, kiedy robilem zdjecia telefon zaczal mi wariowac i w efekcie zdjecia sa starsznie rozmazane.
[04.07.07][Motoryzacyjnie] Yarek kolejny w rodzinie by ElC. 07.
Popularna “czterysetka” jest ostatnim z dostawczaków holenderskiego producenta. W opinii większości posiadaczy jest autem funkcjonalnym, ale awaryjnym.
W momencie rynkowego debiutu DAF-a 400 trudno było określić mianem samochodu nowoczesnego. Podobnie jak jego nieco mniej ładowny brat DAF 200 “czterysetka” została skonstruowana pod koniec lat 70. Pochodzi z Anglii (firma Leyland), następnie licencję przejęli Holendrzy z DAF-a. Zewnętrznym wyróżnikiem tego auta jest wyrazistszy niż u innych samochodów dostawczych “nosek”.
Przestarzałą konstrukcję zawieszenia (obie osie sztywne) użytkownicy określają jako wystarczająco mocną (na tylnej osi zamontowano tzw. bliźniacze ogumienie). Od 1991 r. w aucie stosowano też alternatywnie zawieszenie pneumatyczne, egzemplarze tego rodzaju rzadko jednak trafiają na nasze giełdy i do komisów.
Chwalona jest funkcjonalność pojazdu. Dotyczy to zarówno wersji o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 2,8 t, jak i większej (maksymalnie 3,5 t). Zainteresowaniem cieszą się szczególnie te ostatnie, zwłaszcza o ładowności 1.700-1.800 kg. W maksymalnej wersji kubatura ładowni furgonu przekracza 12 m sześc. (najmniejsza to 7,6 m sześc.). We wnętrzu samochodu z podwyższonym dachem, bez potrzeby schylania, może poruszać się osoba o wzroście ok. 1,8 m. Niewielki jest wybór wersji nadwoziowych. Oferowano furgony i podwozia do zabudowy (z pojedynczymi i podwójnymi kabinami). U nas sporą popularność zdobyły skrzyniowce (burty z blachy stalowej), jednak nie były oferowane fabrycznie, lecz przez wyspecjalizowanych producentów zabudów.
W DAF-ach 400 stosowano 2,5-litrowe silniki wysokoprężne. To jednostki pochodzące od Peugeota i Rovera. W pierwszym przypadku wolnossący motor dysponuje mocą 76 KM, a zaopatrzony w turbosprężarkę 105 KM. Niedoładowany ropniak Rovera ma 69 KM, a motor z turbosprężarką: 86, 95 lub 107 KM. Mankamentem silników Rovera jest spore spalanie (nawet 12-13 l na 100 km). Motory Peugeota palą o litr - dwa mniej. Posiadacze “czterysetek” często wymieniają m.in. uszczelki pod głowicą i utyskują na zakleszczające się biegi.
DAF 400 nie był oferowany przez polskich dilerów, jest jednak u nas sporo sprowadzonych egzemplarzy.

Cabovery z USA.
[...] A przedstawiony kenwort specjalistyczny z leylandem nie ma nic wspolnego, tylko wlasnie z DAFem XF. Leyland nie produkuje juz ciezkich pojazdow, tylko lekkie samochody ciezarowe chyba do 6 ton

Premier, proszę Cię, żebyś się trzymał faktów. Pisałem w temacie opisującym moją podróż i powtórzę tutaj: Zakłady Leylanda produkują DAFy LF, CF i XF. Nie mów więc, że Leyland nie produkuje już ciężkich pojazdów, bo to po prostu nie jest prawda. Nie produkuje ich pod swą historyczną nazwą, lecz jako DAFy, ale ciągle są one produkowane przez Leylanda. A na dowód podaję Ci jeszcze raz adres strony tego producenta ciężarówek, gdzie masz wyszczególnione wszystkie pojazdy, jakie tam są produkowane:

http://www.paccar.com/products/leyland.asp


i w nich montuje male kabiny DAFa LF,jest to najmniejsza kabina DAFa, bo takowe mozna spotkac na drogach Wielkiej Brytani...

Według strony, do której zamieściłem wyżej link, samochód ten jest "zaprojektowany, rozwinięty i składany u Leylanda". Ponieważ był to "Truck of the Year" już w 2002. roku, to może raczej należałoby powiedzieć, że to DAFy mają kabiny Leylandów, a nie Leylandy DAFów? Oto odpowiedni cytat z ich strony:

"DAF LF ‘International Truck of the Year 2002’. Designed, developed and assembled at Leyland, the LF is a series of distribution trucks in the 6 to 21 tonnes GVW weight segments and complements the heavier models in the DAF range, the CF and XF."




natomiast wszystkie cięższe pojazdy jezdza juz pod nazwa DAF.

Najwyraźniej nie wszystkie, bo niektóre jeżdżą pod nazwą Kenworth. Nie bądź więc taki pewny i zanim zaczniesz wszystkich naokoło pouczać, sprawdź fakty. Każdy może się pomylić, czy popełnić błąd. Jednak nie jest to powód, żeby takim tonem się tu wymądrzać. Zwłaszcza, że, jak widać i Twoje informacje są pełne nieścisłości.
TOUR DE USA! Zapraszam w drogę. ;-).
...
to nie jest żaden angielski Leyland , tylko holenderski DAF XF



TOUR DE USA! Zapraszam w drogę. ;-).
Ale tu już niezwykły widoczek. Kiedyś udało mi się przyłapać europejskiego DAF-a/Leylanda, a dzisiaj Mercedes Actros:
Scania też kiedyś Ci sie trafiła a teraz Actros . Super zdjęcia , szkoda że nie spotkałeś go na parkingu .

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • plytydrogowe.keep.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : lampy z soczewka Passat B4
     : Laura Roslin
     : Laser Warszawa depilacja laserowa
     : ŁADOWARKI FADROMA
     : Lana Turner
     : łamliwe paznokcie u stóp
     : ŁAŃCUCH POKARMOWY PRZYKŁADY
     : łąki pastwiska
     : Lanos dziwny stuk na dziurze
     : Lampi footing
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT