kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Co to jest ???
Może ktoś wie co to jest ???. Lanz Bulldog/ Ursus C-45 nie miały wbudowanej pompy olejowej, smarowało się je przed rozpoczęciem pracy specjalną ręczną pompką, bodajrze 200 obrotów korbą, i to wystarczało na dzień pracy. Dla mnie to co jest na zdjęciu nie bardzo pasuje na pompę oleju ponieważ ma wałek w jednej osi, mnie to wygląda raczej na jakąś przystawkę od samochodu ciężarowego np wyprowadzającą napęd do wywrotu.
Jak odpalać starszego Diesla ???
rady,porady i wskazówki. Moja wypowiedź dotyczyła starego diesla toyoty którego korzenie sięgają lat '70 - wtrysk pośredni, rotacyjna pompa wtryskowa sterowana mechanicznie (jedynie gaszenie elektrozaworem), wolnossący... Chyba że mam opisać jak odpalać ciągnik marki Lanz Bulldog ;) Dodatkowo skomentowałem wypowiedź brzozaka ale uważam że jednak mój post był na temat :)
Ciągnik za 34tys zł na 20 ha. A jak ja mam też niecałe 20 ha to mam do końca życia katować się C-360? <_< W ten sposób w Posce od lat 50 nie byłoby żadnego postępu w dziedzinie ciągników, i tylko gdzieniegdzie trafiłby się Ursus C-45 albo Lanz Bulldog. Nie można podchodzić do tego tylko przeliczając na wielkość gospodarstwa, jest jeszcze coś takiego jak chęć rozwijania się, ilość posiadanej ziemi nie zawsze stanowi o wielkości ciągnika.
Skąd się bierze charakterystyczny dźwięk diesla?. Witam!
Zloty miłośnikow zabytkowych traktorów typu Lanz Bulldog oraz Ursus C-45 odbywają się co roku w miejscowości Wilkowice koło Leszna wielkopolskiego. Termin zlotu to sierpień, zwykle ostatni lub przedostatni weekend miesiąca.
Na ostatnim zlocie (2009r) można było podziwiać pracę Lanz Bulldog-ów oraz między innymi ciągników na Holzgas czyli gaz ze zgazowania (spalenia) drewna oraz wielu innych ciekawych konstrukcji.
Co do kultury pracy silników diesla - jak ktoś to juz wcześniej napisał silniki z wtryskiem pośrednim maja "miękką prace" - prawie jak silniki benzynowe przykładem może być silnik w białoruskich ciągnikach JUMZ. Stalowa felga - od czego?. " />Przyczepę z lat 70 wykluczam z prostej przyczyny - jak wynika ze zdjęcia, felga ma takie same ranty z dwóch stron. W przyczepach z zewnętrznej strony występował pierścień zabezpieczający. Takie felgi jak na zdjęciu występowały w ciągnikach ursus c-45 zwanych powszechnie "baniakami" lub "saganami" a pierwowzorem tego ciągnika był niemiecki lanz-bulldog. LANZ BULLDOG (historyczne). " />Dobra... Trzeba zacząć odkop... A więc nadszedł czas zabierania się za pracę inżynierską i przypadło mi na spółkę z kumplem odrestaurowanie Lanz Bulldoga. Póki co wszystko idzie w dobrym kierunku, ale brak mi jakieś literatury typu instrukcje, schematy, itp, które będą musiały być zawarte w wykazie literatury... Pomoże ktoś?? Póki co kilka fotek:)
Jeszcze trochę zostało. Byłbym wdzięczny za każdą informacje o jakimś źródle, a najlepiej skany itp... Mogę wrzucić jeszcze kilka fot, jak będzie zainteresowanie;) zagadka(?) zioma-prosba o pomoc. " />URSUS C45 czyli kopia niemieckiego ciągnika Lanz Bulldog. Ciągnik ten wyposażony był w 2-suwowy, 1-cylindrowy, silnik średnioprężny o mocy około 45 KM. Uruchamianie silnika odbywało się przez podgrzewanie gruszki żarowej w głowicy ( z przodu wypukłość między kołami ) lutlampą. Po podgrzaniu należało wyjąć koło kierownicy wraz ze sztycą i wsunąć w otwór w kole zamachowym. Następnie, kręcąc kierownicą jak korbą uruchamiało się silnik. Wymagało to sporej siły fizycznej i wprawy - z relacji pana Władka, który takim sprzętem zrywkę w lesie prowadził: "można było cały dzień kręcić i nie zapalił". Silnik jednocylindrowy wolnoobrotowy o pojemności 10 litrów zapewniał niezapomniane doznania ruchowe i niepłodność traktorzystkom - coś im się tam od tych drgań obrywało. Ursus C-45 => historia legendy Polskich pól. " />widzisz młodygniewny bo rypłem sie z jedną kwestią techniczną .........typowy 2 suwowy silnik diesla nie zasysa przecież ropy przez okno wlotowe zasysa tylko powietrze natomiast ropa jest wtryskiwana wtryskiwaczem nie omywa więc wału korbowego jak w 2suwie benzynowym tylko dostaje sie bezpośrednio do cylindra więc smarowanie może odbyć sie jak w normalnym 4 suwie.........ale dzięki za schemat
">pojemność 10 266 cm3, obroty to 350-650 obr/min - prawda, że wolno Wink
no wolniej już chyba kręca sie tylko diesle na statkach napędzane mazutem mają po 150-180 obr/min
odnośnie 4 pancernych nie myliłem sie z tym że ja drobiazgowo sie nie przyglądałem i byłem pewny że to jest lanz bulldog z tego co wiem tego typu silnik był dosyć powszechny w tamtych czasach Cieszmy sie nimi póki są. To nie byl Dzik! Chociaz to tez pocieszna konstrukcja...
Ten ciagnik to byl Ursus C45, skopiowana konstrukcja niemieckiego Lanz - Bulldog. Baardzo fajna maszyna. Odpalalo sie go kierownica, ktora wkladalo sie w kolo zamachowe silnika, ktore bylo z boku.
Chyba mozna cos znalezc na temat tej maszyny w necie. Cieszmy sie nimi póki są. To nie byl Dzik! Chociaz to tez pocieszna konstrukcja...
Ten ciagnik to byl Ursus C45, skopiowana konstrukcja niemieckiego Lanz - Bulldog. Baardzo fajna maszyna. Odpalalo sie go kierownica, ktora wkladalo sie w kolo zamachowe silnika, ktore bylo z boku.
Chyba mozna cos znalezc na temat tej maszyny w necie.
kiedyś czytałem artykuł o tym ciagniku, jeden cytat zapamiętałem ".. w przypadku uszkodzenia regulatora obrotów zapobiegającego rozbieganiu silnika tłok wielkości wiadra wybijał głowicę i leciał daleko w pole"
a co do artykułu o silnikach - ktoś żle usłyszał lub niedosłyszał i już mamy jakieś plotki. podobnie jak z Kubicą. Gzieś piszą że przechodzi do ferrari, gzieś że zostaje w bmw, każdy pismak chce wywęszyć sensacje Wasze modele. Ja mam z SIKU:
-MF 284S
-DF M.36
-Prasę kostkującą
I może kupie Lanz Bulldoga...
Gdy URSUS C 360 przeminie. c 360 nie padnie- bzdura z 25 lat to będzie można zobaczyć je tylko w muzeach tak jak teraz LANZ-BULLDOG a zamiast tego ja to bym nic nie kupował tylko opryskiwacz samojezdny bo 60 tylko to ciągamy
Jaki był Wasz pierwszy ciagnik w gospodarstwie?. U mnie pierwszy to był C-355, pózniej gdzieś w roku 1985 go sprzedaliśmy i kupiliśmy C-360 który pracuje do dziś,w 1997 roku dokupiłem LTZ-55AN, ale w tym roku go sprzedałem i kupiłem U-914, a za młodości mojego taty to mieliśmy jeszcze LANZ BULLDOGA. :)
Wesołe wioskowe opowieści ..... " />Był to gdzieś 1978 lub '79 rok . U naszego parę domów dalej oddalonego sąsiada , znajdował się za stodołą traktor marki " Lanz Bulldog " , który od czasów wojny z tego miejsca był nie ruszony. Moim wujom nie dawał on spokoju , mimo własnego " Ursus 40 " , chcieli na gwałt uruchomić go. Najgorsze było w tym , że właściciel tego traktora ( zniemczony Polak , bezdzietny ) , od lat niemógł dać się namówić żeby coś z tym fantem zrobić. Mówiło się jemu - panie R........... uruchomimy panu ten traktor , to będzie mógł pan sobie własnym traktorem obrabiać swoje pole , nie będzie musiał pan się prosić po sąsiadach ( posiadał tylko konia ). Któregoś dnia przychodzi do moich wujasów ten gościu i mówi , jak macie chęć , to zabierajcie go. A więc udałem się razem , aby popatrzeć jak go z pod tej stodoły wyciągają. Traktor był przywalony z trzech stron na 2/3 wysokości gnojem , a styłu stał mur. Gnój się odwaliło i zaczeli tego Bulldoka Ursusem wyciągać , ale niestety stawał demba , zmuszony był podjechać jeszcze jeden ciągnik do pomocy , no i wtedy wylazł w całej okazałości. Przyciągneli go do nas na warsztat. Był calutki z metalu , nawet koła jego były metalowe , tylko jedynie kierownica była drewniana. Po przeglądzie zaczęto próby z odpaleniem , ale niestety tzw.gruszka , która znajdowała się z przodu pod traktorem była w jednym miejscu pęknięta ( żeliwo ).
Tę " gruszkę " przed uruchomieniem należało lutlampą podgrzeać , ale przez ten defekt nie dawało to efektu , a drugiej takiej nie można było nigdzie dostać. Pospawano ją , ale nic też to nie dało , chyba to były tylko jednorazówki jak żarówki. Próbowano także na zaciąg , to tylko od czasu do czasu zakaszlał puszczając z rury biały dymek. Dlatego pan R............ postanowił sprzedać tego Bulldoka na złom za groszowe w ten czas pieniądze. Długo na tym złomie on nie postał , po kilku dniach znalazł się kolekcjoner z poznańskiego , który nabył go na pewno za większą kwotę niż kwota złomu. Ale na pewno znalazł sobie lepsze miejsce wśród kolegów , a tak gniłby do tej pory w tym gnoju. John Deere. " />Deere & Company - amerykańskie przedsiębiorstwo założone w roku 1837 przez Johna Deere, kowala z Grand Detour, Illinois. Wszystkie produkty są sygnowane nazwą John Deere, która również stanowi synonim nazwy przedsiębiorstwa. Firma ta jest światowym liderem w technologii rolnej. Wśród innych produktów tej firmy są maszyny dla leśnictwa, maszyny budowlane i sprzęt do trawy i ziemi a od 2006 roku również systemy nawadniania w rolnictwie oraz dla krajobrazu i ogrodnictwa.
Inne marki grupy to Deere Power Systems (maszyny i silniki), Kemper (przystawki), SABO (spulchniarki i kosiarki do trawy) oraz Frontier (sprzęt do uprawy i pastwiska), PartsCountry i Vapor Matic (części zamiennych dla innych producentów).
Produkty John Deere posiadają charakterystyczne zielone i żółte kolory oraz logo skaczącego jelenia. Historia [edytuj] Kuźnia Johna Deere
W 1868 roku firma przybrała nazwę Deere & Company i ewoluowała z jednoosobowo prowadzonej kowalskiej kuźni do korporacji o światowym zasięgu. W latach 1956-1964 zyskała nowoczesną siedzibę, zaprojektowaną przez fińskiego architekta, Eero Saarinena. Dziś firma prowadzi działalność w ponad 130 krajach i zatrudnia blisko 47 000 pracowników. Jest to jedna z najstarszych firm przemysłowych w Stanach Zjednoczonych
Pierwszym produktem firmy był samooczyszczający się pług, wynaleziony przez Johna Deere'a w 1837. Innowacyjne rozwiązanie pozwoliło osadnikom na uprawę lepkiej, ciężkiej gleby amerykańskiej prerii i przekształcić ją w urodzajne pola uprawne. Ciągnik John Deere 6030
Po przejęciu Waterloo Gasoline Engine Company firma John Deere wkroczyła na rynek ciągników rolniczych i w 1923 przedstawiła pierwszy ciągnik sygnowany nazwą John Deere Model D. W 1956 Deere & Company przejęło niemiecką firmę Heinrich Lanz AG, której główny zakład w Mannheim, produkował legendarny ciągnik rolniczy Lanz Bulldog.
Deere & Company dzisiaj W 2006 roku Deere & Company zatrudnia około 47.000 osób w 27 krajach na całym świecie, w tym Stany Zjednoczone, Australia, Turcja, Kanada, Wielka Brytania, Chiny, Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy, Indie, Polska, Meksyk oraz wiele innych. Produkty oferowane w Polsce [edytuj] Kombajn zbożowy John Deere 9880STS
* Ciągniki rolnicze serii: 5M (70-100KM), 5R (80-100 KM), 6030(83-155 KM), 6030 Premium (110-155 KM), 7030 Premium (165-180 KM), 7030 Waterloo (190-220 KM), 8R i 8RT(225-345 KM) * Kombajny zbożowe: T, W, CWS * Sieczkarnie samojezdne 7050 * Prasy zwijające stałokomorowe i zmiennokomorowe * Kosiarki rolnicze * Ładowacze czołowe * Opryskiwacze * Kosiarki Ogrodowe, maszyny komunalne, silniki (DPS)
Ursus C-45. " /> "> Jest on kopią ciągnika Lanz Bulldog.
Zetor 25. " />Masz racje u mnie na obrazku jest Ursus C-45 - więc jeśli jest to coś takiego to 1947 rok w górę
Czyli nawet nie wojenny.
Możliwe, że jeśli przedwojenny to był Lanz Bulldog - wygląd podobny. "Smaczki stylistyczne". " />Kierownica a'la Lanz Bulldog Instrukcje obsługi, tabele wysiewu i katalogi czesci do maszyn rolniczych !
Jesli ktos szuka literatury do swojej maszyny to tu !. Witam ! mam katalogi i instrukcje obsługi oraz INSTRUKCJE NAPRAW w języku polskim do URSUS-ów:
C-330,C-330M ,C-355,C-360, katalog do C-385
912,914,1012,1014,1222,1224,1614
902,904,1002,1004,1212,1214 i 1604
932,934,1032,1034,1132,1134,1232,1234,1434,1634
3512,3514,
4512,4514, 5312,5314
5712,5714,
Katalogi części do:
-większości modeli ciągników Massey Ferguson (np. całej serii 30 __ ,np. 3060,3080 itd.)- jak potrzebujesz-zapytaj a ja zobacze czy mam. (Są niestety po angielsku)]
-instrukcja obslugi ciagnikow MF seria 30xx (niestety po francusku)
-instrukcja obsługi do ciagnika Ursus MF255 (po polsku)
-Przepisy obsługi do Zetorów : 5211,5245,6211,6245,7211,7245
-Instrukcja obsługi i katalog części do ciągników John Deere : 6520 i 6620 SE (instrukcja do tych modeli), a katalog zawiera modele 6320,6420,6520,6620
-Instrukcja obsługi do MTZ-80,82,82H,82P ,Belarus-550E, 552E, 570,572, 510E,512E,520,522
-Katalog MTZ-80,82
-katalog cześci ciągnika T25A1 (1978r)
-Ciagnik DT-75M- obsługa techniczna (1977)
-instrukcja dla kierowcy ciagników Ursus 45 i Lanz –Bulldog
Jestem w posiadaniu również : (tu już wszystko po polsku)
-instrukcji obsługi i katalogu części do Kombajnu zbożowego Bizon Super ZO56
-instrukcja montarzu, obsługi i katalog części rozdrabaniacza słomy zmodernizowanego do kombajnu zbożowego Bizon Super Z056
- katalog czesci silnika wysokopreznego SW 400 /K1,SW 400/K1/1
- instrukcja obsługi silnika wysokopreznego SW 400
- katalog czesci silnika wysokopreznego SW 400 /R3/4, SW 400/R3/5
-instrukcji obsługi i katalogu częsci do pługów zawieszanych : UO 21 1 PzM 230 – „Orzeł” ,
UO 22 1 PzM 230p – „Dzięcioł” , UO 23 1 PzM 330 – „Sęp”, UO 24 1 PzM 335 – „Sokół”
Instrukcje obsługi i katalogi części do :
-pługów zawieszanych(obracanych) Kverneland EM/LM :EM-100/3, EM-85/3, EM-100/4, EM-85/4, EM-100/5, EM-85/5, LM-100/3,LM-85/3, LM-100/4LM-85/4, LM-100/5, LM85/5
-Wału doprawiającego Kverneland (Packomat C 1,5m/2,0m/2,5m, Packomat S 1,5m/2,0m/2,5m)
-prasy zbierającej wysokiego stopnia zgniotu Sipma Z-224/1, Z-225
-prasy zbierającej wysokiego stopnia zgniotu Z-224
-prasy rolującej Fortschritt K442/1
-sadzarki do ziemniaków 2rzędowa S-206, S 211 i S211/1
-siewnika zbożowego "Poznaniak" zawieszany S043/2 oraz 043/3 (67stron)
-rozrzutnika obornika jednoosiowego 3,5t z adapterem poziomym 1 bębnowymA1H N-219/5 i z adapterem poziomym N-219/6
-roztrząsacza obornika RT-21h
-rozrzutnika obornika dwuosiowego 4t z adepterem poziomym jednobębnowym A1H N-235 oraz z adapterem poziomym dwubębnowym A2H N-235/1
-przetrząsaczo-zgrabiarki pasowo-palcowej Z239 i Z-239/1
-przetrząsaczo-zgrabiarki Z 211/2
-TUR1 i TUR 2
-rozsiewacza nawozów ("lejek") zawieszany RNZ (NO12)
-rozsiewacza nawozów zawieszanego dwutarczowego MS400, MS500, MX850 m premium, MX850 h premium , MX1200 h premium, MX1600 h premium
-brony talerzowej Unii Grudziądz CUT
-kosiarki rotacyjnej Z-178
-kosiarki rotacyjnej ZTR-165
-instrukcji obsługi kosiarki uniwersalnej Z034 „Osa2”
-kombajnu do ziemniaków jednorzędowego Anna Z644
-kopaczki półzawieszanej przenośnikowej do ziemniaków Z 609/2
-jednorzędowego kombajnu do zbioru buraków cukrowych Z413”Neptun”
-rozdrabniacza słomy R935/3 do Fortschmitt’a E514
-obsypnika ciągnikowego zawieszanego P-431/0
-instrukcji obsługi do przenośnika pneumatycznego do ziarna typ: T-209
-instrukcji obsługi do silosa zbożowego z aktywną wentylacją BIN 20/W
-urządzenia do zaprawiania nasion siewnika zbożowego zawieszanego „Poznaniak6”S043/3
-rozdrabniacza bijakowego H119 KTM 0826-126-811-900 oraz H119/2 KTM 0826-126-811-925
-mieszalnika pasz sypkich :
H033 KTM 0826-122-803-307
H033/1 KTM 0826-122-803-310
H033/2 KTM 0826-122-803-322
H033/3 KTM 0826-122-803-335
H033/4 KTM 0826-122-803-348
-uniwersalnej ładowarki hydraulicznej UNHZ – 500 (katalog- 138stron, instrukcja 20 stron)
-opryskiwacza ciągnikowego zawieszanego polowego Termit 400,403,301,303
- Instrukcja obsługi Glebogryzakra zawieszana U500 /1-1,6 (GGz1,6)”Solger” U500/3(GGz 1,8)”Solger A”
-Instrukcje obsługi do rozrzutnika ciagnikowego wapna N009/0-2 Piast
-Instrukcje obsługi do siewnika nawozowego zawieszanego N004/0-26 Gustlik
-instrukcja obslugi i katalog czesci Zestawu Zbierajacego Wieloczynnościowego
Jeśli ktoś chce , mój mail : Comp4ct@wp.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|