Strona główna
  Laredo skrzynia biegów

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Kupuję Grand Cherokee WJ. Mam kilka pytań.. Witam wszystkich, po powitalni, teraz w tym miejscu.
Zauroczony jazdą ostatniej zimy z moim kumplem w śnieżnych warunkach i nie tylko przymierzam się do zakupu Grand Cherokee.

Dziś byłem na oględzinach i wstępnej jeździe takiego oto modelu:
- rocznik 2003
- silnik 4.0
- wersja "Laredo"
- sprowadzony rok temu z USA, zarejestrowany w Polsce
- auto miało blacharskie naprawy, właścicel komisu nie wie jakie
- cena: 36 tys.

Moje spostrzeżenia (wcześniej nie jeździłem GCh za kierownicą) z kilometrowej jazdy:
- silnik pracuje bardzo równomiernie, na pierwszy rzut oka nie wzbudza podejrzeń
- skrzynia zmienia przełożenia niemal niewyczywalnie
- nie działa podnośnik prawej przedniej szyby
- lewarek skrzyni biegów chodzi lekko i bardzo pewnie
- lewarek reduktora (ten mniejszy po lewej stronie) chodzi baaaardzo opornie (np. w porównaniu z lewarkiem skrzyni). Trzeba się z nim wręcz siłować.

I teraz mam do doświadczonych forumowiczów pytania:

1.
Gdzie w Katowicach lub okolicy mogę to auto kompleksowo i solidnie sprawdzić?
- czy jest proste (dobrze naprawione)
- czy z silnikiem, skrzynią itp wszystko jest ok
Szef komisu nie ma nic przeciwko oględzinom.

2.
Czy taki opór lewarka reduktora to norma, czy może jednak coś niepokojącego?

3.
Co sądzicie o cenie?


Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi, ewentualnie inne uwagi!
Kupno Grand Cherokee 3,7 Loredo z USA.
Witam,

Stoję przed historyczną (histeryczną? ) decyzją zakupu pierwszego JEEPa. Rozważałem kupno Grand Vitary, ale zauważyłem, że Grand Cherokee z USA 2005r są w podobnej cenie, a zawsze chciałem mieć JEEPa.

Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tym modelem? Na co zwrócić uwagę oprócz sprawdzenia VIN? Czy ten silnik się nie sypie częściej niż inne? Słyszałem, że samochody z USA mają nie wentylowaną skrzynię biegów - czy to jest duży problem? Jaką macie w nim instalację gazową? Jakie wrażenia z eksploatacji?

Samochód będzie mi służył w 90% do jazdy po mieście i wiem, że jest to głupota kupowania takiego smoka do miasta, ale jestem JEEPnięty


A dlaczego akurat 3,7 Laredo? Przeciez w USA jest pelno Jeepow w lepszych wersjach i... jak masz robic dziadoskie oszczednosci na 3,7 to kup raczej 4,7 Overland - pali niewiele wiecej a bedziesz mial full wypas
kilka pytań nowicjusza. w związku z zakupem WJ laredo 99r. muszę usunąć jego usterki i przystosować co nieco do moich(a raczej ojca) potrzeb. W związku z tym mam do Was już teraz kilka pytań.
1. Nie wiem po co, ale poprzedni właściciel zrezygnował z seryjnych opon i założył 265/70R16. Do jakiego ciśnienia powinno się je pompować?
2. Zepsuta jest stacyjka-nie da się jej wrócić do 0 położenia skutkiem czego rozładowuje się akumulator. Czy istnieje możliwość jej naprawy, czy trzeba wymienić? Jaki to koszt?
3. Samochód na wolnych obrotach pracuje nierówno, ale tylko na położeniu D skrzyni biegów, Na N lub P- równo. Co może być tego przyczyną?
4. Samochód nie ma zapasu i trzeba by taki dokupić, ale nie wiem czy lepszym rozwiązaniem nie było by koło dojazdowe- docelowo ma być LPG z butlą w kole.
5. Jakiej pojemności butla LPG zmieści się we wnęce koła zapasowego?
6. Nie mam żadnej książki serwisowej i tylko jeden komplet kluczyków. Czy można je dorobić po za ASO? Jaki to koszt?
7. Jakie polecacie warsztaty w Lublinie i okolicach zarówno do podstawowej obsługi jak i do usuwania przytoczonych powyżej usterek?
Na razie, tyle sobie przypominam, jeśli coś sobie przypomnę to dopiszę.
Utopiona skrzynia 42RE. Witam.Od niedawna jestem posiadaczem Jeepa ZJ 98' Laredo.Ostatnio wybrałem się na działkę i wpadłem na genialny pomysł aby skrócić sobie drogę przez rzeczkę,niestety utopiłem samochód podczas tej przeprawy.Po wyciągnięciu samochodu z rzeki (traktorem) okazało się że jest zalana skrzynia biegów (42 RE).Olej zrobił się biały jak mleko,spuściłem go ze skrzyni,dwukrotnie przelewałem świeżym olejem i dalej jest jeszcze nie taki jak go wlewam,poza tym po włączeniu silnika skrzynia zaczyna hałasować szczególnie na wstecznym.Da się z tym coś zrobić czy raczej trza by kupić nową ???
pytanie o skrzynię biegów SELEC-TRAC. Witam wszystkich!
Mam pytanie,które dla Was może okazać się banalne ale.....
Mam Granda Laredo '04 L ze skrzynią SELEC-TRAC.
Jeżdżę praktycznie teraz na przełożeniu na tylną oś.
Powiedzcie Drodzy Jeepnięci jakie mają znaczenie poszczególne przełożenia na skrzyni redukcyjnej ? Wiem,że najwyższe położenie to napęd na tylną oś a pozostałe są dla mnie mało znane a nie chcę czegoś zrypać.
Chodzi mi o poszczególne położenia i ich zastosowanie.
I jeszcze jedno...REDUKTOR? Kiedy i w jakich warunkach używamy?
Dziękuję i pozdrawiam
Lepiej zapytać niż naprawiać:)
[zj 4.0 95'] problem ze skrzynia , pomozeta?. witam , jak niektorym wiadomo wlasnie stalem sie swiadomym posiadaczem pieknego laredo z uszkodzona skrzynia biegow 42RE [reduktor np231 ]

problem jest w tym ze;

1 . nie wrzuca 4biegu . sa tylko 3 pierwsze . [swiatelko przy o/d off swieci caly czas mimo naciskania przycisku ]
2 nie ma mick down'a jaki ma byc
3 nie redukuje biegow w dol [musze np z D wajche przesunac na 2 i dopiero zejdzie. a zeby wlaczyc 1 to musze stanac i poprzez zawachlowanie na R lub czasami N i od razu 1 to wtedu jedynka jest . jak chce ruszyc np z D to rusza z 3.
i tyle

zdjalem miske i olej widze ze z filtrem do wymiany ale nie jest fest zuzyty .
znalazlem odrobinke opilkow , a na magnesie szara maz ale tez w ilosciach wg. mnie normalnych .
co koledzy mysliciee?

zaznaczam ze jak wlaczam recznie np 1 to asfalt zwija ma kolach
na 2 i 3 tez ladnie ciagnie .

macie jakies pomysly ?

czy mam szukac nowej uzywki

ale i tak jest poprostu zajebisty

[WK] Strzelanie na skręconych kołach prawy przód.
Lub quadra-trac II i w tym problem. Wydaje mi sie ze qt II byla montowana w laredo ( WK ) , a one nie mialy tej dzwigni. Nie jestem pewien. Tak czy inaczej powinien byc tam emblemat z napisem co to jest. Tak jak na zdjeciu.

PA86, Pamietam ze gwarancje na powertrain byla do 100 tys km , wszystko inne sie juz skonczylo , ale szczegoly musial bym sprawdzic u dealera. Nie sadze aby trzeba bylo cokolwiek transwerowac ,bo w Aso tylko wklepywali VIN i mi mowili na co mmi jeszcze zostala gwarancja. Nowe Wk mialy kiedys lifetime na skrzynie biegow ale nic o tym nie slyszalem od jakiegos czasu.
Pomoc dla nowicjusza.. Witam wszystkich, jestem tu pierwszy raz i powiem, że jestem zupełnie zielony w sprawach obsługi Jeepa. Mam nadzieje, że sie tu dowiem kilku wartościowych rzeczy.

A wiec zacznę od tego od problemu dotyczącego oleju w skrzyni biegów. Jaki mam tam nalać olej przy wymianie? w tej chwili poziom oleju jest na minimum i czy mogę dolać do wyrównania stanu Texaco Texamatic 7045 E automatic transmission fluid? Oczywiście tylko na krótki okres zanim wymienię na nowy olej? Olej sprawdza sie chyba na włączonym silniku na P, chyba, że nie mam racji to proszę o sprostowanie. Co ile wymieniać olej w mostach? I jaki olej? I ostatnie pytanie jak prawidłowo użytkować skrzynie żeby służyła długo i bezawaryjnie?

Domyślam sie, że to już wszystko było omawiane na forum ale jak szukałem tych informacji to nie rozumiem o jakich modelach jest mowa jakieś WJ XJ itp. Naprawdę nie znam sie na tych oznaczeniach. Proszę o wyrozumiałość i pomoc.

Samochód to Jeep Grand Cherokee rok 2005, silnik 3.7, wersja 4wd, Laredo, Kupiony w USA.
wj roznce wyposazeniowe limited a loredo. WJ z ręczną skrzynią biegów nie był produkowany nigdy.

Laredo bywają dosyć dziwnie skompletowane, często mają wypas prawie jak limited, zależy jakie klient sobie opcje dodatkowo zażyczył kupując w salonie, a zamówić mógł praktycznie wszystko.

Najbogatsza wersja to Overland (produkowane od 2002 r.)
WK : proszę o opinie. Zalezy z jakim silnikiem szukasz tego WK , jedyne porownanie jakie mam to pomiedzy moim bylym 1999 Wj laredo Select track vs 2005 Wk Hemi 5.7 l Quadra drive II


Nie wiem jeszcze jak sie WK sprawuje w zimie , bo dopiero bede to sprawdzal ale WJ sobie radzil nawet niezle.

OK zacznijmy od + Wk :

+Moim zdaniem lepiej trzyma sie drogi
+Ma dobre przyspieszenie i skrzynia tez sobie niezle radzi
+Mozliwosc zmiany biegow manualnie (4 biegi )
+Duzo elektroniki = wygoda



- Nie wiem czy to tylko moj ale chyba Wk maja strasznie kiepski lakier.
Byle kamyk na autostradzie i przebija sie przez lakier i farbe .
Tak mam juz przez to Jeepa poobdzieranego ze go chyba nie bede myl bo wyglada wtedy lepiej .
-Nafaszerowany elektronika = wiekszosc napraw bedzie musiala byc robiona w Aso lub innym miejscu gdzie maja dostep do scanstara.
-Nie wiem czy to minus bo wszystkie Jeepy tak maja ale... plastiki skrzypia !


Wiecej negatywow w tej chwili nie pamietam , dopisze je pozniej jak sobie przypomne
grand cherokee 4.0 - 97 rok. Koledze Pemo chodzi o podstawowe sprawy przy pierwszym oblukaniu pipa,prawdopodobnie samochód był walniety,jeżeli dobrze zrobiony bez kilogramów szpachlu to ok,poza tym czy pod samochodem nie ma plam z wycieków,zobacz skrzynie mosty,reduktor,lubi sobie to i owo wyciekac,sprawdz VIN,znajduje sie po tylna kanapa na zagieciu blachy zobACZYSZ PO PODNIESIENIU SIEDZISKA I ODSUNIECIU WYKŁADZINY OD strony pasażera.Silnik zazwyczaj bangla ,ale w czasi ejazdy zwróć uwage na płynność zmiany biegów,działanie O/D,działanie reduktora ,poza tym często nie działa tylna wycieraczka,klima bywa pusta ,rdza zazwyczaj nie grozna.Powodzonka,jak coś to pisz i pytaj.A może kupisz mojego Pipa,(pakiet startowy przerósł moje oczekiwania i po zapłaceniu za wszystkie remonty auto bangla na ok,a ja juz nie)Zj,4 l.zagazowany,piekne nietypowe fele ,wersja laredo,
Kupiłem Jeepa Grand Cherokee 4.0 r.2000 i mam kilka pytań. Łukaszu podjedź do Rafików i niech Ci zrobią pakiet startowy skoro auto tyle czasu stało unieruchomione. Daleko nie masz z Krk

Ad1. Fotel kierowcy jest sterowany elektrycznie nawet w wersji Laredo więc wydaje mi się, że 2 kostki powinny w podłodze być. Jedna do pasów - napinacz(kontrolka na zegarach, że masz nie zapięte), druga do elektryki siedzenia.

Ad2. Buja, bo to Jeep A tak na serio jeśli stał rok czasu ... - to podjedź do Rafików i przejrzą zawieszkę.

Ad3. nie wiem może trzeba zaprogramować

Ad4. Zamienników nie szukaj. Antena z oryginału ma amerykański gwint i żadnego bata ze sklepu motoryzacyjnego nie wkręcisz. Musisz dzwonić po gościach co sprowadzają auta z USA. Na bank będą coś mieć.

Masz kilka numerów:
602 352 222
504 037 444
509 018 543
609 730 494
502 708 388

Ad5. Zatrzymujesz auto, skrzynię biegów ustawiasz w pozycji N - neutral hamulec raczej trzymasz i wtedy robisz ze skrzynią od reduktora co chcesz. Tzn. przerzucasz a gdyby coś nie chciało wskoczyć lub też zgrzytało to możesz przełączać reduktor jadąc powolutku ok.5km/h do przodu.
I masz w Select Tracku takie przełożenia:
2Wd - napęd tylko na tylnąĂ‚ oś,
4PartTime - do jazdy z napędem na 4koła ale tylko po śliskich, mało przyczepnych powierzchniach np.piachy, błoto itd.
4FullTime - do jazdy z napędem na 4koła po asfalcie,
N coś tam ... - to musisz wcisnąć gajge w dół i rozpina oba mosty np. do holowania,
4Lo - to masz stały napęd na wszystkie koła taki sam, do stosowania w "głębokim dołku" np. błoto z tym, że przy tym przełożeniu nie zalecane jest skręcanie przednich kół. Dla bezpieczeństwa koła na wprost

Poza tym użyj opcji szukaj na górze strony i o czym tam nie pomyślisz związanym z Jeep'em to powinieneś znaleźć Warto korzystać
co ile km.wymieniacie olej w skrzyni i mostach. W Jeep GCH Laredo 3.7 USA 2006 wymieniam Olej silnika co 12 tyś , w skrzyni biegów co 100 tyś , oczywiście plus filtry - tak mówią i zalecają w ASO B-stok
wj roznce wyposazeniowe limited a loredo. czyli limited jest bogatszy a wszystkie laredo maja w wyposazeniu seryjnym welurowa tapicerke a i wlasnie czy byla mozliwosc kupiena wj z reczną skrzynia biegow

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ewunia87.pev.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : łamanie haseł skrzynki pocztowej
     : latawiec skrzynkowy budowa
     : latawce skrzyniowe
     : latawiec skrzynkowy
     : Lanos gałka biegów
     : Lantra skrzynia biegów
     : Łatwe piosenki na gitarę nuty
     : Lampa nahełmna
     : Lacoste Touch of Sun
     : Largo e pianissimo sempre
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT