kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Frezarka CNC - budowa.
no i ile chesz wydac na maszyne:)? to podstawowe pytanie:)
Nie więcej jak 1500 zł. (max 2000) plus koszty programu .
Rozważam też zakup jakiegoś grata (komputera) z allegro , ale to jak już maszynka będzie działać .
Ewentualne wcześniejsze próby mogę zrobić na pożyczonym komputerze choć wygodniej byłoby na własnym laptopie
Odnośnie wrzeciona to Dremel byłby na początek bo to mam w domu .
Docelowo kupiłbym jakiegoś Boscha . Spadek mocy/zamulanie silnika na 5-tym biegu. Witam.
Temat już pojawił się kilka razy na forum, jednak jak do tej pory nikt nie był w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi, więc zamiast wykopywać tematy sprzed roku postanowiłem założyć nowy.
Problem dotyczy spadku mocy (ok ¼). Zazwyczaj ma to miejsce na trasie, po wrzuceniu 5-tego biegu, po czym problem się utrzymuje do momentu wyłączenia silnika i ponownego rozruchu - musi to być przerwa ok. 1 -2 minut. Czuć wyraźnie że auto nie zbiera się tak jak powinno, przy 2,5 tys. przyspieszenie jest ledwie odczuwalne, łapie powyżej 4 tys. obr. jednak też nie tak jak powinno. Oczywiście również da się to zauważyć/odczuć po dźwięku silnika, a w szczególności końcowego wydechu (Ulter), normalnie dźwięk jest bardzo basowy i dynamiczny, charakterystyczny dla pumy od 3,5 tys. (posiadacze tego wydechu na pewno wiedzą o co chodzi), po tym „zmuleniu” jest on lekko basowy, bardziej buczący, strasznie przytłumiony (bardziej jak seryjny). Odnoszę wrażenie że auto pali tylko na 3 gary, zamiast na 4. Wymieniłem świece (NGK Platynowe), kable zapłonowe (BOSCH), została wyczyszczona przepustnica, przepływomierz, wymieniony termostat, wszystkie filtry (paliwa/powietrza/oleju), olej silnikowy również, rozwiązało to jedynie problem z szarpaniem poniżej 2 tys. obr. i zbyt niską temperaturą silnika (termostat). Dodam że jeżeli usterka nie wystąpi dynamika silnika jest idealna (dźwięk, przyspieszenie), wciska w fotel od 2,5 tys., ale wystarczy że wyjadę w trasę i się zaczynają problemy. Czasami jak zgaszę i zapalę jeszcze raz nawet na tym 5-tym biegu dobrze ciągnie, ale po jakimś czasie znowu jest to samo. Na mieście mogłem tego nie zauważyć, ponieważ zazwyczaj jeżdżę na bardzo krótkie odcinki (często gaszę i zapalam silnik). Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś porady, wskazówki, gdzie szukać przyczyny… Może komputer świruje?
Pozdrawiam
Grisz
EDIT:
Wczoraj w ramach testu przejechałem odcinek 100KM nie używając 5-tego biegu w ogóle i wszystko było w porządku... Ciekawy przypadek, naprawdę
EDIT2:
Czy ktoś miał może styczność z interfejsami diagnostycznymi, które sprzedają na allegro po 140zł (np. ELM 327)? Zastanawiam się czy to jest cokolwiek warte i przede wszystkim czy można się podpiąć do komputera w Pumie z '98 roku - czy jest tam złącze OBD2?. Ponieważ usterka ta występuje nieregularnie, diagnostyka w serwisie może nic nie wykazać, a z włączonym laptopem mogę jeździć cały dzień...
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|