Lanos Zwarcie na masę ECM
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
[Lanos] Błędy 34, 64, 44 - co robić??. Witajcie!
Po wnikliwym sprawdzeniu błędów na kompie, wyszły następujące:
34 - czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP, za niskie napięcie
64 - styk A modułu ECM zwarcie do masy
44 - czujnik tlenu uboga mieszanka napięcie poniżej 274 mV
Powyższe błędy są następstwem słąbej mocy silnika zarówno na gazie jak i na paliwie. Wygląda to tak, że jak dodaje się gazu podczas jazdy, auto zbiera się wolno, jakby nigdzie mu się nie spieszyło.
Do tej pory zrobiłem:
Wymiany - filtr paliwa, powietrza gazu,przewody zapłonowe ( świece jeszcze nie), czujnik powietrza: wyczyszczone wtryskiwacze silnik krokowy
Czy ktoś jest gotów postawić diagnozę i poradzić co dalej robić?
Bardzo proszę o pomoc. Borykam się z tym problemem już ponad miesiąc [Lanos] problem z obrotami i przyspieszaniem. Witam,
mam problem a mianowicie dotyczy to Lanosa 1.5 16V z instalacją LPG 2 generacji. Bólem jest jazda na benzynie, tzn. po odpaleniu silnik tak jak by kulał ma nierówne obroty przy dodawaniu gazu dławi się, natomiast po przełączeniu na gaz problem mija od razu czy to ciepły silnik czy zimny. Nawet po rozgrzaniu silnika i przełączeniu na benzynę słabo przyspiesza i nie ma takiej mocy jak na gazie. Sprawdzałem metą ,,na spinacz" błędy silnika (choć dużo sprawniej robi się to małym bezpiecznikiem) mam błąd 64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy oraz 44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274 mV.
Wiem że najlepszym rozwiązaniem jest jechać do mechanika...ALE... nie sprawia mi dużej satysfakcji darowanie obcemu samochodu i poproszenie żeby zrobił coś co mogę sam zrobić jeśli się oczywiście da (aczkolwiek on i ja jesteśmy ludźmi więc czemu sam nie dał bym rady )
Myślałem że może wtryski są zapieczone, może filtr paliwa zasyfiony bo pewnie dawno nie był wymieniany, może kable, może... no właśnie wszystko może być. Czytałem że to cewka ,,może" być problemem tego ale mam wrażenie że na gazie było by tak samo a tak nie jest. Proszę podrzućcie jakiś pomysł.
Po wypłacie planuje go przegonić na Shellu Racing ale jeśli to nie ma sensu to po co przepłacać
Prosi z nadzieją o pomoc [lanos] naprawa błędów. witam. mam prozbe mozecie mi pomódz zrozumiec i podpowiedziec jak naprawic błedy na moim ECM(co wymienic a co naprawic) a oto moje błędy prawie jak w toto lotku
12 (to jest norma, zawsze się wyświetla, więc nie masz czym się przejmować)
- 93 (usterka ECM - bardzo częsty błąd, gdy w samochodzie jest lpg... nie dlaczego...)
- 17 (Wtryskiwacz Zwarcie do masy wtryskiwacza)
- 53 (Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera)
- 23 (Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt wysokiej temperatury - powyżej 140 stopni Celsjusza)
- 35 (Regulator biegu jałowego (IACV) Obroty silnika przy zamkniętej przepustnicy różnią się od założonych obrotów biegu jałowego o 170 obr/min)
- 13 (Sonda lambda Napięcie z sondy lambda w granicach 340-550 mV)
- 22 (Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za niskie napięcie)
z góry dziekuje [Lanos] lanos kod usterki 5,3,45. Witam. proszę was koledzy o pomocy gdyż nie mogę znaleźć nic na forum na temat mojego problemu. a mianowicie po odczytaniu kodów usterek wystąpiły w moim lanosiku następujące błędy:
kod 5- Wentylator 1 -Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej prędkości wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekaźnikiem wentylatora)
kod 3- Wentylator 2 - Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej prędkości wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekaźnikiem wentylatora)
kod 45- Czujnik tlenu -Bogata mieszanka, napięcie powyżej 865 mV
dodam że jak jadę i włączę sobie nawiew to po chwili zapala mi się kontrolka "check".
Proszę o jakieś wskazówki jak pozbyć się problemu [lanos] Błąd 64, jak to naprawić?. Witam. Mam problem z lanosem 1.6 16v. Po zczytaniu błędów wyszedł mi błąd 64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy. Czy ECM to jest cewka zapłonowa? Czy może ona powodawać spadek obrotów? Bo mój problem wygląda tak, że jak silnik troche sie rozgrzeje - zapala sie check i obroty na luzie spadaja do ok 600 obr/min. Samochodem trzesie i nie da sie poprostu jechac. Jak poruszam kablem przy cewce, obroty zaczynają falować, w zależności jak rusze kablem takie mam obroty Prosze o pomoc bo nie wiem co robić. Aha samochod jest z gazem.
Po raz kolejny zwracam uwagę na brak tagów! [lanos] błędy 3,5,87. dzięki za szybką reakcje. Otóż są błędy 3 i 5 -
3 Wentylator 2 Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem wentylatora)
5 Wentylator 1 Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem wentylatora)
a żadnego filmu nie mogę wrzucić bo siedze w robocie a Lanos w domku [LANOS] "Styk B modułu ECM Zwarcie do masy" Co z t. Witam,
dzisiaj zaczela mi sie swiecic zolta kontrolka "CHECK". Znalazlem w internecie informacje jak "domowym sposobem" sprawdzic numer bledu. Wyszedl mi wspomniany w temacie blad nr 63: Styk B modułu ECM Zwarcie do masy.
Co to oznacza dla zwyklego uzytkownika Lanosa? Jest to lanos z 99 roku z silnikiem 1.6 DOHC z instalacja gazowa. Czy moge jezdzic z tym bledem? Jake moga byc tego konsekwencje? Ile moze kosztowac naprawa tej usterki i czy jest ona na tyle pilna ze nie mozna jezdzic samochodem?
Z gory dziekuje za wszystkie pomocne odpowiedzi.
Pozdrawiam [lanos] Kontrolka check - błąd nr 63 i 64. Na początku dane:
Lanos 1,6 z instalacją gazową LOVATO II generacji (tak wnioskuję z informacji przeczytanych na forum). Od pewnego czasu zapala się w aucie kontrolka check, silnik pracuje w zasadzie normalnie, ale po przejechaniu pewnego odcinka drogi w momencie nagrzania się silnika do temperatury znamionowej zapala się kontrolka i świeci ciągle. Sprawdziłem nr błędu i otrzymałem wynik: błąd nr 63 i 64 czyli "Styk B i A modułu ECM zwarcie do masy". Czy ktoś się z takim przypadkiem już zetknął, co należy zrobić? Proszę o radę w miarę możliwości w sposób prosty, jestem laikiem w tych sprawach.
Stosuj tagi! Regulamin! [Lanos]błędy 63 i 64 przy nowej cewce. Witam, jestem tu nowy, szukałem lecz nie mogę znaleźć sensownego rozwiązania. Otóż tak, moje auto Lanos 1,5 DOHC pb+lpg. Ostatnio stracił na mocy i zaczął chodzić jak traktor, to pojechałem na wymianę świec. Kupiłem NGK i oryginalne kable koreańskie, bo jak mechanik zdjął kable, to się okazało, że jest przepalony(świece były trochę upaprane olejem, podejrzewał uszczelkę pod głowicą, lecz ona była robiona niedawno. Dla pewności sprawdził tam jakieś ciśnienie oleju, ale okazało się, ze jest ok. to powiedział, że z uszczelką jest dobrze). Wymienił świece i kable, zapaliliśmy, było lepiej, lecz dalej nie palił na wszystkie cylindry, to wymienił cewkę, było gites. Lecz wczoraj "mając gdzie jechać" na III biegu przy obrotach ok 4000-4500 zapaliła się kontrolka silnika, niezależnie czy jadę na lpg, czy pb. Poszperałem w necie, odczytałem kody i są to 63 i 64
"63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy
64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy". Co robić? [Lanos] Nie chce zapalić. Witam,
mam lanosa 1,4 SOHC bez gazu. Od pewnego czasu były problemy z odpaleniem samochodu, ale po jakimś czasie odpalał. Teraz od kilku dni nie odpala, tzn kręci jak by chciał dpalić. Wymieniłem kable WN, świece, wstawiłem nawet nową cewkę zapłonową (miał odcięcie zapłonu przy cewce ale zostało usunięte a kabel zlutowany), nowy filtr paliwa, pompa paliwa działa (przynajmniej słychać przy włączeniu zapłonu), dioda od immo gaśnie po przekręceniu kluczyka, alarmu nie ma, kontrolka od usterki silnika nie paliła się nigdy po uruchomieniu. Pokazuje dwa błędy nr 53 (moduł ECM usterka w układzie immobilizera) i 63 (styk B modułu ECM zwarcie do masy). Kablami od immo ruszałem, dociskałem, odłączałem akumuluator i NIC. Nic nie skutkuje.
Może macie jakieś inne sugestie? [Lanos] Czy błędy które pokazuje check są gdzieś zapisywane. Chodzi o to, że w moim Lanosie zaczął świecić check i nie wiem czy informacje o błędzie są gdzieś zapisane
Tak w ECM. http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=90
[ Dodano: 2010-03-22, 16:08 ]
1. Czy check może pokazywać, że pompa paliwowa jest już na wykończeniu ?
Nie ma takiego błędu ECM.
Ewentualnie i tylko:
29 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do masy
32 Przekaźnik pompy paliwa Przerwa w obwodzie zasilania [Lanos] błąd 5 wentylator 1, błąd 3 wentylator 2. Dziś podczas odjazdu spod sklepu zapalił się na chwilkę check. Podczas sprawdzenia wyświetlił się najpierw błąd 5 a potem 3.
5 Wentylator 1 Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej prędkości wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekaźnikiem wentylatora)
3 Wentylator 2 Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej prędkości wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekaźnikiem wentylatora)
Czy ktoś wie, o co chodzi?
Co to jest wentylator 1 i wentylator 2?
Czy może mieć to coś wspólnego z rezystorem dmuchawy?
Dwa lata temu zauważyłem to, co kolega w tym wątku
Miałem resztki jakiejś ceramiki i drut oporowy. Nie wiedziałem, co to jest, ale stwierdziłem, że to fajny opornik. Drut oporowy zapakowałem między dwie gumy i przykręciłem na starym miejscu.
Czy ewentualne zwarcie tego drutu do karoserii może mieć coś wspólnego z tymi błędami? [Lanos] Kod usterki 63,64. Witam !
Mam problem z moim bolidem.
Dziś jak codzień odpaliłem go normalnie. Po przejechaniu około 300 metrów szarpnął "kangura" i zgasł. Nie mogłem go odpalić za nic w swiecie. Kręciłem i nic. Po jakiś 15-20 minutach "z głupoty " myśląc że i tak nic z tego nie będzie przekręciłem kluczyk i odpalił do strzału. Zdziwiony zawróciłem do domu, gdzie pod bramą zgasł mi ponownie, aczkolwiek odpalił do strału. Pochodził jakieś 2-3 minuty na wolnych obrotach i nagle sam od siebie zgasł. nie chciał sie już uruchomić. Zdenerwonany tym dziwnym zachowaniem metodą " na spinacz " odczytałem błędy :
12 - wiec normalne
63 - styk B modułu ECM zwarcie do masy
64 - styk A modułu ECM zwarcie do masy
Oprócz tych nic innego sie nie pokazywał.
Moje pytanie czy błąd 63,64 nie jest "normalny" przy odczytywaniu błędów spinaczem
Jeśli chodzi o silnik to mam 1,6 16V.
Od tygodnia założona jest Sekwencja LPG.
Gazu pełen zbiornik, 1/3 baku paliwa.
Do tej pory nie miałem z nic żadnych, ale to żadnych problemów ( no może poza tym że kiedyś jakiś futrzak pogryzł mi kable i wymieniałem na nowe ).
Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego dziwnego zachowania autka,
DZIĘKUJĘ Z GÓRY ZA POMOC !!!
[ Dodano: 2008-05-23, 15:14 ]
Zastanawiające jest to, iż dzieje się tak zarówno na LPG jak i benzynie.
Zapaliłem silnik , pochodził chwilkę przełączył się na gaz i pracował tak może 3-4 minut na wolnych obrotach, raz po raz gazowałem go tak na około 2,5 - 3,5 tysiąc i znów dałem mu wolne obroty. Nagle zgasł sam od siebie.
Operacje powtórzyłem na benzynie i nie włączałem już gazu i sytuacja identyczna.
Co jest grane nie mam zielonego pojęcia.
Wymieniać kable, świece filtry kontrolka "check". zapala mi się kontrolka "check
Proponuje zacząć od zczytania błędów , metodą na spinacz .
Jak odczytać kod usterki?
Gdy podczas użytkowania Lanoska zapali nam się kontrolka CHECK na tablicy rozdzielczej możemy sami odczytać kod usterki i sprawdzić go w tabeli zamieszczonej poniżej. Do tej operacji potrzebny będzie tylko kawałeczek drutu, a najlepiej zwykły biurowy spinacz, który "rozciągamy". Bierzemy spinacz i latarkę i idziemy do samochodu. Siadamy sobie na siedzeniu pasażera. Patrząc od frontu na schowek, z lewej strony od spodu, znajduje się złącze diagnostyczne. Oglądamy je sobie oświetlając latarką i widzimy, że ma ono opisane piny, a nas interesują dwa: A i B. I właśnie je mostkujemy spinaczem (innym drucikiem). Teraz wkładamy kluczyk do stacyjki i przekręcamy w pozycję zapalenia się kontrolek. W tym momencie zacznie pracować wentylator chłodnicy- jest to normalne, więc się tym nie przejmujemy. Teraz najważniejsze- odczytanie kodu usterki. Pierwszym kodem jaki się nam pokaże, będzie kod 12. Po nim pokaże się kod informujący nas o tym co się działo z naszym samochodem.
Jednak odczytanie nie jest takie proste. Każdy kod jest pokazywany trzykrotnie w odstępie 3,2 sekundy. Natomiast przerwa między "składnikami" kodu wynosi 1,2 sekundy. Np. kod 12 wygląda tak: mrugnięcie <1,2s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie. I taka liczba mrugnięć powtarzana jest trzy razy. Po niej następuje wyświetlenie właściwego kodu informującego o danej usterce.
Dla przykładu usterka nr 32: mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie <1,2s> mrugnięcie <0,4s> mrugnięcie- tak wygląda kod 32, który też oczywiście jest powtarzany trzykrotnie.
http://www.fox2plus.one.pl/kodyd.html
1 Moduł sterowania skrzynią automatyczną (TCM) Niski sygnał
2 Moduł sterowania skrzynią automatyczną (TCM) Wysoki sygnał
3 Wentylator 2 Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem wentylatora)
4 Wentylator 2 Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) w obwodzie niskiej prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem wentylatora)
5 Wentylator 1 Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem wentylatora)
6 Wentylator 1 Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) w obwodzie niskiej prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem wentylatora)
7 Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Zwarcie do masy (-) w obwodzie pomiędzy złączem cewki zaworu EGR, a złączem modułu ECM
8 Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Zwarcie do zasilania (+) w obwodzie pomiędzy złączem cewki zaworu EGR, a złączem modułu ECM
12 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Brak sygnału obotu wału korbowego
13 Sonda lambda Napięcie z sondy lambda w granicach 340-550 mV
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) Sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego dla temperatury powyżej 146 stopni Celsjusza
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) Sygnał z czujnika temperatury płynu chłodzącego dla temperatury poniżej -35 stopni Celsjusza
16 Czujnik spalania detonacyjnego Niewłaściwy sygnał z czujnika
17 Wtryskiwacz Zwarcie do masy wtryskiwacza
18 Moduł ECM Błędny sygnał z czujnika spalania detonacyjnego
19 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Niewłaściwy sygnał z czujnika
21 Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za niskie napięcie
23 Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt wysokiej temperatury - powyzej 140 stopni Celsjusza
24 Czujnik prędkości samochodu (VSS) Sygnał z czujnika VSS <6 km/h i czujnika MAP <25kPa
25 Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt niskiej temperatury - ponizej -38,5 stopni Celsjusza
27 Czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji (ACP) Zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji >3115 kPa
29 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do masy
32 Przekaźnik pompy paliwa Przerwa w obwodzie zasilania
33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za wysokie napięcie
34 Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie napięcie
35 Regulator biegu jałowego (IACV) Oboty silnika przy zamkniętej przepustnicy różnią się od założonych obrotów biegu jałowego o 170 obr/min
41 Styk B modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
42 Styk A modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274 mV
45 Czujnik tlenu Bogata mieszanka, napięcie powyżej 865 mV
49 Akumulator Za wysokie napięcie
51 Moduł ECM Niewłaściwie zainstalowana pamięc EPROM
53 Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera
55 Moduł ECM Usterka pamięci ECM (EPROM)
61 Zawór pochłaniacza oparów paliwa (CCP) Zwarcie cewki zaworu do masy
62 Zawór pochłaniacza oparów paliwa (CCP) Zwarcie do zasilania
63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy
64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy
87 Przekażnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do masy
88 Przekażnik sprężarki klimatyzacji Za wysokie napięcie
93 Moduł ECM Usterka
Źródło informacji:
IKL Internetowy Klub Lanosa
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|