Strona główna
  Lanos zimny szarpie

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Szarpie i gaśnie na gazie. Posiadam Lanosa z fabryczną instalacją gazową Bedini. Jadąc na gazie w zupełnie
przypadkowym momencie samochód podczas przyspieszania zaczyna szarpać. Nie
ważne czy silnik zimny czy gorący. Gdy w takiej sytuacji wrzucę na luz to
zgaśnie. Po takim zgaśnięciu trudno zapala. Dojeżdżając do świateł muszę
przełączać na benzynę, żeby nie zgasł. Zjawisko tak jak losowo się zaczyna tak
i kończy i dalej jest dobrze. 2 miesiące temu byłem z tym w ASO (Centrum
Jagiellońska). Coś poprawili (podobno był niekontakt elektryczny), jakiś czas
było dobrze, teraz od kilku dni znowu wróciło. Nie bardzo wierzę w te
niekontakty. Może ktoś miał takie zjawisko?

Mirek


Gwarancja DU Lanos. Witam,

Proszę o poradę w następującej sprawie.
Otóż firma, w której pracuję zakupiła m.in. tego
nieszczęśliwego Lanosa, któym jeżdżę. Po prawie
roku czasu, czyli 2-3 miesiące temu, silnik w tym
aucie (1.6 DOHC) zaczął się dziwnie zachowywać.
Objawy to:
- nieróna praca silnika podczas pierwszego
  uruchomienia gdy silnik jest zimny: obroty skaczą
  od 500 do 2500 na min.
- szarpanie przy hamowaniu silnikiem - najmocniej
  odczuwalne w granicach 1500 - 2500 (nawet 3000)
  obrotów na min.
- również szarpanie prz próbie jazdy ze stałą
  prędkością na którym kolwiek biegu (obroty
  w granicach 1500 - 3000 na min.)

Czyli generalnie rzecz biorąc jak się jeździ delikatnie
mamy "dyskotekę" w samochodzie (nota bene super to
wygląda z zewnątrz :-))).

Ale nie o tym. Oddawałem wcześniej samochód do naprawy
bez żadnych pokwitowań i innych dupereli (taka
"zaprzyjaźniona" A.S.O.). I chyba to był mój błąd.
W tej chwili samochód jest już po 2 naprawach
udokumentowanych i dalej jest to samo. Moje pytanie:
co będzie jeżeli trzecia naprawa nie przyniesie żadnych
efektów? Jeżeli dobrze pamiętam to gwarancja chyba
mówi o wymianie samochodu jeżeli 3 naprawy tej samej
rzeczy nie usuną usterki. Czy ktoś już korzystał
z tej możliwości? Jak postępować w takim przypadku?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam,
matt


Gaz z benzyna - zimny na benzynie.. Witam.
Mam problem z lanosem 1.4 z instalacją gazową bedini.
Otóż jak jest uruchomiony po dłuższym postoju i silnik jest zimny,
to na benzynie zaczyna szarpać(przerzuci na gaz i jest wporządku).
Jak się nagrzeje to i tu i tu jest wporządku.
Kable WN wymienione, świece też.

Ma ktoś rade/pomysł/propozycje niskobudżetową?

Coś nieszczelne jest czy jak?

Z góry dziękuje.

Pozdrawiam,
met


Gaz z benzyna - zimny na benzynie.. met <m@me.tnapisał(a):


Witam.
Mam problem z lanosem 1.4 z instalacją gazową bedini.
Otóż jak jest uruchomiony po dłuższym postoju i silnik jest zimny,
to na benzynie zaczyna szarpać(przerzuci na gaz i jest wporządku).
Jak się nagrzeje to i tu i tu jest wporządku.
Kable WN wymienione, świece też.

Ma ktoś rade/pomysł/propozycje niskobudżetową?

Coś nieszczelne jest czy jak?

Z góry dziękuje.

Pozdrawiam,
met
Moze zaciagac jakies falszywe powietrze, chociaz wtedy raczej swirowalby tez


na gazie.
Inne przyczyny to zabrudzony silnik krokowy, moze przeplywomierz(nie wiem czy
wystepuje w lanosie).
Mialem cos takiego w Golfie. Trzeba bylo raz na jakis czas odlaczyc
akumulator, nastepnie podlaczyc i uruchomic na wolnych obrotach, do zalaczenia
wentylatora. Tak czy inaczej problem omijalem jezdzac i uruchamiajac auto
tylko na gazie.
PZDR


Q: Nierowna praca silnika DU lanos 1.4. Witam,

Lanos 1.4 - 76 kkm przebiegu, tylko benzyna.
Zauwazylem, ze na zimnym silniku pracuje nierowno. Owszem, przyspiesza OK,
ale przy jezdzie na jedynce lub dwojce z predkoscia constans szarpie - ktos
kiedys pisal, ze taka juz uroda silnika 1.4.
Ale.. na cieplym silniku tez pracuje nierowno przy jezdzie z V=const. Jadac
(np. 60 km/h na czworce, 80 na piatce, ba 30 na dwojce) równo, bez
przyspieszania - szarpie. Zarowno na etylinie 95, jak i 98 oktan.
Auto serwisowane. Swiece wymieniane zgodnie z ksiazka, bodajze przy 60 kkm.
Nie wiem, kwestia regulacji silnika, kabli wysokiego napiecia, gownianych
swiec (nie wiem jakie, bo nie wykrecalem)? Ktos kiedys walczyl z czyms
takim?

Pawel


Q: Nierowna praca silnika DU lanos 1.4.


| Lanos 1.4 - 76 kkm przebiegu, tylko benzyna.
| Zauwazylem, ze na zimnym silniku pracuje nierowno. Owszem, przyspiesza
OK,
| ale przy jezdzie na jedynce lub dwojce z predkoscia constans szarpie -
ktos
| kiedys pisal, ze taka juz uroda silnika 1.4.

Jeśli z niską prędkością (obroty poniżej 2000 rpm) to TTTM.


bez przesady!moze jednak to sprawa egr albo cisnienia z pompy lub regulatora
cisnienia paliwa.


Q: Nierowna praca silnika DU lanos 1.4. Hello Relifex,

Wednesday, June 23, 2004, 11:53:59 AM, you wrote:


| Lanos 1.4 - 76 kkm przebiegu, tylko benzyna. Zauwazylem, ze na
| zimnym silniku pracuje nierowno. Owszem, przyspiesza OK, ale przy
| jezdzie na jedynce lub dwojce z predkoscia constans szarpie - ktos
| kiedys pisal, ze taka juz uroda silnika 1.4.
| Jeśli z niską prędkością (obroty poniżej 2000 rpm) to TTTM.
bez przesady!moze jednak to sprawa egr albo cisnienia z pompy lub regulatora
cisnienia paliwa.


Nie ma przesady - silnik Lanosa bardzo nerwowo reaguje w okolicach
punktu przełączania hamowania silnikiem (ok. 1800 rpm). Na dokładkę
jedzie się wtedy przy minimalnym uchyleniu przepustnicy i TPS też
niezbyt precyzyjnie w tym punkcie działa. Taka uroda we _wszystkich_
Lanosach, które na tę okoliczność sprawdzałem. Bo mnie _też_ to
denerwuje.


Zawor albo inne cus..... Witam,
Pisze na grupe po  raz pierwszy wiec zaczne od przedstawienia sie - mam na
imie Tomasz.
Oczywiscie zwracam sie z pytaniem :)

Mam Lanosa 1,6 DOHC 16V niestety mam niemal pewnosc iz zaczal mi stukac
zawor. Niby na gazie jezdze zachowawczo to znaczy do odpalki i temperaturki
na beznzynie pozniej gaz.
Ale jakos uczylem kobitke jezdzic i po raz pierwszy strzelil mi (jej) gaz w
uklad dolotowy -od tego czasu na benzynie jakos szarpie i brak osiagow a na
gazie niby ok, alejakos wiecej pali, na domiar zlego ewidentnie stuka zawor
lub cos w ukladzie dolotowym (tylko co w nim moze stukac? )
Moja watpliwosc polega na tym iz spotykam sie z przeczacymi sobie
informacjami dot. zaworow - jedni twierdza iz sa "samoregulujace" inni ze
normalnie sie je reguluje - wlasciwie to niezmienia faktu iz informacja ta
jest mi potrzebna jedynie do tego aby nie wyjsc na "frajera" w serwisie i
nie zaplacic okraglej sumki.
A moze macie inne sugestie co do awarii?
Przypomne:
- przebieg (nie krecony) 112 tys gaz zalozony przy 85 po przegladzie Lovato
- klekota jak zawor ale czasami zanika zupelnie bezwyraznej przyczyny
- wiecej okolo 1,5 litra gazu pali
- na benzynie zwlaszcza jak jest zimny pracuje nierowno i szarpie a jak jest
cieply to tez mam wrazenie iz pracuje nierowno a z pewnoscia stracil
dynamike.

Pomozecie ?

Pozdrawiam
Tomasz


zimny silnik się dusi po puszczeniu sprzęgła... pomocy!.
Moja Nexia dziwnie reaguje zaraz po uruchomieniu zimnego silnika.
Kiedy trzymam wciśnięte sprzęgło obroty zwykle trzymają 1000x (wcześniej
trochę skaczą do góry, ale to chyba komputer rozgrzewa silnik?).


Nie. Sonda Lambda nie ma podgrzewania.(wersja mechanika z ASO Daewoo)


Puszczam sprzęgło, nie mając wybranego biegu, a obroty zaczynają spadać
(aż do zdławienia silnika). Po wybraniu jedynki, trzeba trochę mocniej
przydusić
gaz, żeby silnik się nie zaczął dławić i nie szarpało autem. Po ok minucie
jazdy
wszystko jest już ok.
Ktoś wie, co to może być? :)


Przyczyn może być kilka (łącznie z walniętą sondą lub silniczkiem krokowym),
ale potrzebuję więcej danych.
Jaki przebieg, ile km ma olej, czy silnik trzyma dynamikę pow 2000 obr/min,
czy to samo było zeszłej zimy.

W podobny sposób padał silnik w moim Lanosie 1.5 DOHC - skończyło się na
wymianie uszczelki, ale w Twoim przypadku nie powinno tak się skończyć.

W każdym razie mój Lanos jak mocno zmarznie (tak -10 st C) to ma tendencje
do szarpania w sposób o którym piszesz.

BTW: czy i Tobie zamarzają amortyzatory? robiłeś kiedyś silentbloki w tylnym
zawieszeniu?

Michał


Obroty biegu jalowego - Lanos.


| Objawia sie to w nastepujacy sposob - obroty na luzie powinny byc ok.
850.
| Na postoju samochodu takie mniej wiecej sa (moze 900). Przy jezdzie z
| obojetnie jaka predkoscia na luzie podskakuja do ok. 1300-1400. Na
postoju
| po wyhamowaniu wracaja do ok. 900 czyli poprawnie.

Mój Lanos zachowuje się identycznie, i co wiecej, sądzę, iz jest
to zachowanie właściwe. Dzieki temu, można łatwiej zmieniać biegi i
dynamicznie jechać, a w krytycznej sytuacji nie czeka się
sekundę aż silnik "ruszy"
Po prostu silnik o wiele lepiej wchodzi na obroty z 1200 niz z 900.


Przy jeżdzie na luzie obroty powinny być rzędu 1000-1100 - stabilne i nie
pływające. Po zatrzymaniu auta powinny po kilku sekundach spaść ponizej
tysiąca.

Gdy podczas jazdy na luzie pływają, a samochód na dodatek potrafi szarpać na
zimno, na 90% jest to problem z TPS (czujnik poł. przepustnicy)  lub wiązką
kabli - nie zaślepiony otwór technologiczny przy połaczeniu wiązek przez
który leci błoto na kostki lub innym niekontaktem lub niemasą. U mnie ten
objaw generowała słaba masa przy kompie! Silnik krokowy też warto wyczyścić,
tym bardziej iż wystarczy mieć szmatkę, benzynę ekst. i srubokręt krzyżak.
Robert


instalacja gazowa LOVATO. Witam

Mam 2 pytanka dotyczace tej instalacji. Moze ktos sie juz z tym spotkal i
bedzie mogl mi pomoc.

1 "Udalo" mi sie przelaczyc instalacje w jakis dziwny tryb w ktorym nie moge
poprzez dodanie gazu przelaczyc sie na gaz. Ciagle jest na beznynie. Juz
kiedys to zrobilem ale udlao mi sie powrocic do normalnego trybu. Niestety
nie mam pojecia jak tego dokonalem. Nie mam do tej instalacji instrukcji  a
probowalem juz roznych kombinacji niestety bezskutecznie.
2 Po jakim czasie/przebiegu nalezy wymienic parownik. W zimne dni bardzo mi
szarpie i gasnie na wolnych obrotach

Moj samochod: LANOS 1.5DOHC , przebieg 100 000 na gazie 80 000.

pozdrawiam:

Tomasz Kszczot


instalacja gazowa LOVATO. Witam


1 "Udalo" mi sie przelaczyc instalacje w jakis dziwny tryb w ktorym nie
moge
poprzez dodanie gazu przelaczyc sie na gaz. Ciagle jest na beznynie. Juz
kiedys to zrobilem ale udlao mi sie powrocic do normalnego trybu. Niestety
nie mam pojecia jak tego dokonalem. Nie mam do tej instalacji instrukcji
a
probowalem juz roznych kombinacji niestety bezskutecznie.


Tu nie mam pomysłu jak Ci pomóc, ale <smilespróbuj przełącznika w
centralce</smile


2 Po jakim czasie/przebiegu nalezy wymienic parownik.


A po co wymieniać? Komplet do regeneracji + filtr kosztuje około 80 zł
(Allegro).
Wymiana jest prosta. Do wymycia pogazowych pozostałości musisz dopasować
jakiś rozpuszczalnik,
bo benzyna ekstrakcyjna słabo dawała sobie radę.


W zimne dni bardzo mi
szarpie i gasnie na wolnych obrotach


Tylko na gazie?


Moj samochod: LANOS 1.5DOHC , przebieg 100 000 na gazie 80 000.


Nawet przy przebiegu powyżej 80000 zużyty parownik nie musi być powodem
Twoich kłopotów.
W moim przypadku przyczyną braku jazdy :) na gazie były zanieczyszczenia w
parowniku.
Gumowe grzybki zaworków były sklejone smołopodobną substancją.
Tak w sumie to wymiana membran nie była konieczna. Za to po wymianie autko
odzyskało trochę koników.
Marcin
Croma 2.0ie LPG


zagazowalem astre - pytania.
Ciekawe w moim przypadku jadac na PB na zimnym silniku dusi sie i przerywa
( dopoki sie nie rozgrzeje ) natomiast na LPG jest zawsze ok. Dodam


jeszcze

U mnie w lanosie powiedzmy ze jest cos podobnego tzn nie chodzi tak dobrze
jak na LPG gdy jest zimny... (90% problemow usunalem czyszczac dokladnie
silniczek krokowy).
A szarpanie wynika (przynajmniej w lanosie) m.in. z elektronicznego wtrysku
i adaptacyjnego komputera... mozna powiedziec ze komp uczy sie ustawiec
lpg... ale przy odwpowiednio wyregulowanemu sygnalowi sondy lambda wszzystko
powinno byc ok... ale nie wiem jak jest w Pony... ale jezeli masz podobny
zaplon i komp to to moze byc powod takeio zachowania


ze kable mam jeszcze oryginalne a auto ma przebieg 112 tys. km.


A swoja droga kable kablom nierowne... :)

Chodzilo mi o to ze przy tak samo "uszkodzonych" kablach WN i zuzytych
swiecach na beznynie nie odczujesz specjalnej roznicy... a na lpg po prostu
bedziesz mial wybuch... wtedy sie juz dowiesz ze cos jest nie tak :)

Pozdrawiam. Olo.
Lanos 1.5 SOHC (LPG Landi+AL700)


Lanos- usterka, co to może być ??. Lanos- usterka, co to może być ??
Pytanie do znawców. W lanosie mam problemy z odpalaniem auta na benzynie, tzn. gdy silnik jest zimny nie ma szans, jeżeli uruchomię silnik na "gazie", a następnie przełączę na benzynę to zachowuje się tak jakby w "średnim" zakresie obrotów nie dostawał paliwa, są tylko dolne i wyższe (obroty), gdy łagodnie przechodzę z niskich na wyższe to wszystko jest w porządku, jednak jak dodam więcej gazu to koniec- jakby nie dostawał paliwa. Po przejechaniu kilku kilometrów objawy znikają i wszystko jest w porządku, gdy silnik jest ciepły odpala bez problemu na benzynie. Na gazie można go uruchomić, jednak trochę rozrusznik musi się nakręcić, objawy podobne do benzyny tylko że mniej drastyczne, tzn czuć czasami szarpanie w pewnym zakresie obrotów, ale rzadko. Byłem u mechanika, facet zna się na robocie, ale w tym przypadku zgłupiał. Co może być przyczyną?
lanos przerywa. Witam!
Mam to samo z moim Lanosem
(1,5 16V z gazem). Przy zimnym silniku mam problemy z jazdą na
paliwie. Szarpie i przygasa. Przez to muszę od razu dodawać gazu, a to z kolei
zbyt obciąża zimny silnik. Gdy tylko przełączę na gaz wszystkie
objawy ustają. Gdy silnik sie juz nagrzeje wszystko chodzi super.
Nie czyściłem filtrów, ani innych elementów. Nie jest to też
chyba problem z elektroniką, gdyż zaczęło się to dziać całkiem
niedawno, a instalację mam już dosyć długo.

Prosze o jakieś porady gdyż chcę to zrobić jak najszybciej przed nadejściem
zimowych mrozów, bo wtedy nie wiadomo co się może dziać.

Odpisujcie również na maila: janikpl@tlen.pl

Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam
Michał
Lanos z gazem muli na benzynie. Lanos z gazem muli na benzynie
Mam Lanosa 1,5 16v, 1999r z gazem fabrycznym. Otóż mój problem polega na tym
ze nage od miesiąca zauważyłam ,że samochód słabo jeżdzi na benzynie,
szczególnie na zimnym silniku, ale na ciepłym tez. Zdaża się nawet ze gaśnie
przy zimnym. Nie wchodzi w obroty gdy naciskam na gaz, szarpie, tak jakby się
dławił. Mój maż jeżdził prawie wyłącznie na gazie, palił na gazie no i
prawdopodobnie są tego wyniki. Spierał się ze mną że to nie zaszkodzi.Na
gazie jeżdzi płynnie. Proszę o pomoc.
Lanos z gazem muli na benzynie. wonalim napisała:

> Mam Lanosa 1,5 16v, 1999r z gazem fabrycznym. Otóż mój problem polega na tym
> ze nage od miesiąca zauważyłam ,że samochód słabo jeżdzi na benzynie,
> szczególnie na zimnym silniku, ale na ciepłym tez. Zdaża się nawet ze gaśnie
> przy zimnym. Nie wchodzi w obroty gdy naciskam na gaz, szarpie, tak jakby się
> dławił. Mój maż jeżdził prawie wyłącznie na gazie, palił na gazie no i
> prawdopodobnie są tego wyniki. Spierał się ze mną że to nie zaszkodzi.Na
> gazie jeżdzi płynnie. Proszę o pomoc.
masz racje najpewniej wine ponosi fakt ze samochod byl uzytkowany wylacznie na
gazie i elementy wtrysku paliwa nieuzywane mogly sie zabrudzic /uszkodzic ale
nie wiem co dokladnie jest winne w tym przypadku


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aguilera.opx.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lanos obroty silnika przy prędkościach
     : Lanos opony 185 jakie ciśnienie
     : Lanos strzela przy dodawaniu gazu
     : Lanos pasek rozrządu co ile wmiana
     : Lanos kontrolka air BAG
     : Lanos rura powietrza gaz
     : Lanos spadek obrotów na gazie
     : Lanos remont silnika cena
     : Lanos samemu wymienić rozrząd
     : Lanos 1.5 dławi się na zimnym silniku
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT