Lanos silnik bezkolizyjny
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Clio 2FL Sport.
Czy rozrzad w lanosie kosztuje 2000PLN?
Jest dostepny wszedzie.
Clio Sport jest zupelnie inne od reszty clio, to nie tylko silnik i skrzynia.
Sa czesci wspolne jak i od cholery innych.
Trudno powiedziec co popsujesz.
Ekspolatacyje sprawy sa bardzo tanie na szczescie.
Kup Skode.
Przyznam ze nie pamietam ile kosztowal. Az taki super tani nie byl. Tez wymienialo sie wszystko wlacznie z pompa wody. Jednak napewno nie 2tys
Tani to jest w Seicento, bo wymieniasz jak chcesz i to co chcesz (pompa sie nie psuje, a silnik bezkolizyjny)
Co to Skody, to jest taka opcja, ale silniki diesla mnie zdecydowanie nie pociagaja.
Wieksza szansa na Fiaty: Punto i Stilo ze wskazaniem na Stilo, bo auto ma miec maks 3-4 lata.
Co do rozrzadu to bede sie upieral, ze nie jest to czesc dla mnie klopotliwa. Wazne zeby byla dostepna.
Raczej mi chodzi o rzeczy ktore lubia sie psuc losowo. ROzrzad to rzecz zaplanowana. Laduje 2tys co poltora roku i jest spokoj
Losowa to np jakas cieknaca pompa, padnieta cewka, immobilizer, cokolwiek co moze byc klopotliwe w dalekiej podrozy, albo zwyczajnie padnie a Ty nie masz czasu kiedy pojechac do serwisu, bo masz na dwa tygodnie do przodu czas zajety
W kazdym aucie takie rzeczy sa, w niektorych mniej, a w innych wiecej. W jednych tansze, a w innych drozsze
Pytanie co to sa za rzeczy w Clio i czy sa drogie [All] Różnice - SOHC a DOHC, V-TEC a E-TEC. jak masz 8V i siadze Ci pasek rozrzadu to Ci niczego nie uszkodzi, w przypadku 16V cos tam poleci zapomniałęm jak to sie fachowo nazywa
Niestety nie do końca jest to prawda... w Nexiach 8V kolizyjność rozrządu jest "mniejsza" niż np. w Lanosach 8V. To, że silnik jest 8-mio zaworowy nie decyduje o tym, że jest bezkolizyjny. A w przypadku 16V to "coś tam" to przynajmniej uszkodzenie popychaczy w przypadku zerwania paska... po uszkodzenie całej głowicy. [Lanos] pare problemow:sonda,gaznik,puszka,kierunki itp.
5.Chcialem sie dowiedziec gdyz przeczytalem na forum "w Lanosie rozrzad jest bezkolizyjny" czy to prawda ?
Teoretycznie zależy od silnika.
2.Przy dluzszej jezdzie, podczas skrecania na np. 3 biegu strzela mi cos glosno pod maska (wydaje mi sie ze jest to gaznik,za szybko cofaja sie spaliny albo za szybko dochodza i strzela) tak mi strzelilo kilka razy iz peknela mi puszka filtru powietrza. Po strzeleniu przez chwile strasznie smierdzi w srodku samochodu gazem. Co moge z tym zrobic ? Dodam iz dzieje sie tak tylko na gazie.
Masz strzały w kolektor dolotowy. Jak już radzili. Wymiana świec i kabli
Cytat: 7. Czy jest jakis sposob naprawienia nieodskakujacych kierunkowskazow ?
Pewnie padł przekaźnik przy kierownicy. Wymienić
6.Czy moge jezdzic caly czas z wysunieta antena ? Czy takie anteny moga zardzewiec ? Gdy chowam antene po jakis 2 tyg strasznie skrzypi gdyz piach dochodzi do jej srodka.
Jak masz automat nie zaleca się. Jak ręczną to można.
4.W moim silniku mam slabe uszczelki i troche zalany jest silnik olejem. Patrzac od gory na sam silnik, widzac 4 kable dochodzace do gornej czesci silnika , jeden z kabli jest mocno wysuniety do gory ( tak jakby nie bym wpiety), nie moga go docisnac gdyz jest tam troche oleju. Co to moze byc ? Co z tym zrobic ?
Prawdopodobnie czeka Ciebie wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów. [lanos] czy to dobry wybór ?. Moim zdaniem Lanos powinien mieć silnik 1.5 lub wyżej i koniecznie 16V.
Ale jak nie przypilnujesz terminu wymiany paska rozrzadu i peknie to masz z silnika niewiele:) Przy 8V gdzie jest praktycznie bezkolizyjny wymiany sa tansze, a awarie mniej uciazliwe. Chociaz do Lanosa wzialbym 106KM 1.6 bo 1.5 nadaja sie do Nexii. Pewnie bedziesz chcial przerabiac na gaz bo silniczek lubi wypic
Co do fotelikow to slyszalem juz kilka razy, ze niektorych fotelikow nie da sie wlozyc (ponoc kwestia za krotkich pasow). Ale chyba praktyczniej bedzie kupic 5D samochod, kazdy ma swoje drzwi, a tak za kazdym razem trzeba pochylac oparcie fotelow przednich (ten mechanizm nei jest wieczny:) ) Nexia/Lanos. FiRe86, a jak ci sie jezdzi twoim lanosem ile pali i czy sie psuje i czy polecasz go? Który to rocznik???? A nawet bardzo dynamicznie, dosc wysoki moment obrotowy, na trójce od 80 dalej sie przyspiesza... Miałem 1.4 8v był bezkolizyjny ale palił po 10 litrów w miescie i sie zatar przez bład mechanika, teraz mam 1.5 8V 86 koni naprawde w mniescie potrafi spalic 8-9 litrów, a na autostradzie przy 110 - 130 ciagła jazda mniej niz 6,5 litra.... Co sie psuje w 1.5 8v powiem Ci, ze nic sie nie psuje tak narazie a to co mi sie ostatnio psuło to przez głupich mechaników którzy zle wykonali swapa i nie zbadali silnika... Dobrze eksplotowany lanos nie powinien ci sprawiac problemu w dziennym uzytkowaniu!
[ Dodano: 2007-07-15, 19:23 ]
A z przyspieszeniem naprawde syper sama elastycznosc, tylko zawieszenie dosc głupie i te felgi które chowaja sie do srodka... Zawieszenie dosc miekkie olejowe ale mozna kupic gazowe utwardzone, a co do felg stalówki maja ET49 wiec wiesz jak sie chowają i lepiej jest kupic felgi ET35 albo dystanse wtedy bedzie gicior... [ Lanos 1.6 16v ] Zerwał się pasek rozrządu?.. Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum i niestety z dość poważną awarią.
Jechałem ok 90-100 km/h ( lanos 1.6 16v przejechane 130 000km) po czym nagle bez jakiegoś szarpnięcia, uderzenia w zasadzie nic nie poczułem nagle zgasł mi silnik. Zasilanie wszystko chodziło bez przerwy. Na postoju przy próbie odpalenia rozrusznik nie obracał silnikiem, kręcił się jak by " w powiertrzu" byl tylko taki świst. Próbowałem go odpalić na zapych z 2 biegu auto po puszczeniu sprzęgła praktycznie nie miało oporu a silnik rówież się kręcił. Stawiam na zerwany pasek rozrządu. Auto jest już u mechanika, który od rana ma zajrzeć pod maskę.
Niestety jestem raczej laikiem jeśli chodzi o znajomość budowy silnika, proszę was o poradę, żeby nie został przypadkiem naciągnięty na jakieś niepotrzebne koszta. Podobno jeśli silnik jest bezkolizyjny przy zerwaniu paska rozrządu nie dochodzi do uszkodzenia zaworów przez tłoki czy jakoś tak. Ale czy silnik lanosa 1.6 16v jest bezkolizyjny ?.
Z góry dziękuję wam za poradę i podpowiedzi, ile może kosztować taka naprawa i co trzeba wymienić . [Astra] Rozrząd > punkty. Dlaczego gdy pasek się zerwie krzywi zawory?
Nie zawsze tak jest... czasami trafiają się silniki z tzw. "bezkolizyjnym rozrządem", ale jest ich niewiele i to głównie jednostki 8V. Niestety w Lanosach wszystkie silniki są kolizyjne.
O co uderza zawór że się krzywi?
O dno tłoka.
Co jeszcze może ulec uszkodzeniu?
Wszystko zależy od kilku czynników... m.in. od konstrukcji silnika oraz od prędkości obrotowej silnika w trakcie zerwania paska. Uszkodzeniu mogą ulec np. tylko niektóre popychacze, a w innym przypadku cała głowica. [lanos] rozrząd wymiana. Lanos v8
V8 raczej do Lanosa by się nie zmieściło A tak serio, to zrób rozrząd - jak coś Ci padnie, to potem będziesz sobie pluł w brodę, a kasy i tak nie odzyskasz. Wbrew tak zwanym "urban legends", silnik 8V nie jest w Lanosach bezkolizyjny, więc lepiej nie ryzykować. Do 8-zaworówek rozrząd jest sporo tańszy niż do 16V - koszt za pasek i rolkę (SKF lub Contitech) to ok. 150-160 zł, do tego pompa wody ok. 100 zł + robocizna, myślę że max 150 zł...
[ Dodano: 2008-07-14, 22:59 ]
silnik jewst chyba "bezkolizyjny" - tak mi sie wydaje
Niestety nie jest. [lanos] urwany pasek rozrządu branie oleju. BY-ZY-DU-RA , silniki 8v SA BEZKOLIZYJNE
Jaaaasne... powiedz to tym wszystkim właścicielom Lanosów z silnikami 8V, którzy nigdy nie planowali głowic i musieli po zerwaniu paska naprawiać silnik
WSZYSTKIE silniki stosowane w Lanosach są kolizyjne. Słyszałem, że w Nexiach faktycznie były bezkolizyjne... niestety w Lanosach jest inaczej. Jeżeli ktoś tak twierdzi to powtarza jedynie "urban legends"... [Lanos] 1.4 8v jak mu dodac kilka koni. Dokładnie, jw. Koledzy piszą - jeżeli chcesz poprawić odczuwalnie osiągi samochodu, to koszt przeróbek dolotu, wydechu i ew. innych modyfikacji może być stosunkowo wysoki (np. porównując do kosztów swap'u na C20NE), a na pewno nie uzyskasz tak znacznych przyrostów mocy. W miarę dobry silnik C20NE powinien dysponować na pewno mocą ponad 100KM. Fabrycznie miały 115KM. A koszt swap'u na ten silnik akurat powinien być najniższy. Do tego jest to niewysilony silnik 8V, z bezkolizyjnym ponoć rozrządem, więc powinien być bezproblemową jednostką. Tutaj poczytaj o Lanosie z C20NE [Lanos] SWAP SILNIK 2.0 8v C20NE. W 1.6 zatarł się wał poszły panewki na korbowodach i zaczeło brać główne i to po 168 tys. przebiegu,olej wymieniałem co 13000 km no fakt ze uszczelka dupła pod głowicą i brał płyn jak szalony a miałem do domu 40 km i po drodze musiałem lać wode do zbiornika. Więc po co ładować się w remont,skoro miałem głowice od 2.0 8v kupiłem blok i kita złożone. U znajomego w oplu siedzi taki silnik i powiem nie mam szans z 1.6 żeby go dogonić no i 2.0 jest dużo dużo cichszy nisz 1.6,i fakt bezkolizyjny rozrząd to czego w 16v nie ma a szkoda. A z przewodami to zobacze bo cewke mam od lanosa i nie da się pomylić kolejności ale to sprawdze. A co powiecie jak zamontuje komputer od Leganzy 2.0 16v bo są tam takie same kości jak ma 1.6 ciekawe czy będzie współpracował z 2.0 8v,żeby nie pruć instalacji. [Lanos] silnik x18xe. Nie wiem kto takich Wam bzdur naopowiadał że C20NE jest gorszy od X18XE...
Po pierwsze c20ne to 8v prawie bezkolizyjny jeśli chodzi o rozrząd i dużo ludzi to potwierdzi
Po drugie jest tańszy w eksploatacji, części ogólnodostepne i nie drogie, czego nie można już powiedzieć o X18XE bo to 16v a jak w 16v pasek szlag trafi to wiąże sie to z wymianą prawie połowy silnika. Następna rzecz 16v nie nadaje się ( w tym konkretnym przypadku) do lanosa bo poprostu żeby coś poczuć to trzeba go kręcić wysoko, a wiadomo ze im wyżej kręcimy tym więcej spala, takiego czegoś nie ma natomiast przy C20NE bo jest to 8v o takiej samej mocy z tym, że ciągnie od samego dołu a przydaje się to szczególnie w mieście. Jego atutem jest też to że lubi gaz.
Kolejną i chyba decydującą sprawą jest wpasowanie go do lanosa. Trudno będzie go tam wstawić jak należy, czego nie można powiedzieć o C20NE bo kupujesz łape z kadetta i siedzi jakby był przeznaczony do lanosa [Lanos] pare problemow:sonda,gaznik,puszka,kierunki itp. Witam
Jestem nowym uzytkownikiem Daewoo Lanosa z 1999r 1,5 benzyna+gaz, 16 zaworowy
Jestem slabo obeznany w motoryzacji i nie wiele wiem.
Mam pare pytan dotyczacych mojego Lanosa:
1.Swieci mi sie po zapaleniu samochodu lapka CHECK, dowiedzialem sie ze moze to byc zwiazane z sonda lambda i faktycznie sonda lambda jest odlaczona i wisi w powietrzu.
Czy moge jezdzic bez zadnych problemow z odlaczona sonda lambda ? W ktore miejsce i jak mam ja podlaczyc, wystarczy gdy tylko ja wcisne w odpowiednie miejsce ?
2.Przy dluzszej jezdzie, podczas skrecania na np. 3 biegu strzela mi cos glosno pod maska (wydaje mi sie ze jest to gaznik,za szybko cofaja sie spaliny albo za szybko dochodza i strzela) tak mi strzelilo kilka razy iz peknela mi puszka filtru powietrza. Po strzeleniu przez chwile strasznie smierdzi w srodku samochodu gazem. Co moge z tym zrobic ? Dodam iz dzieje sie tak tylko na gazie.
3.Czy moge jezdzic z peknieta puszka filtru powietrza, jesli jest w niej spora dziura ? Moze to zaszkodzic ?
4.W moim silniku mam slabe uszczelki i troche zalany jest silnik olejem. Patrzac od gory na sam silnik, widzac 4 kable dochodzace do gornej czesci silnika , jeden z kabli jest mocno wysuniety do gory ( tak jakby nie bym wpiety), nie moga go docisnac gdyz jest tam troche oleju. Co to moze byc ? Co z tym zrobic ?
5.Chcialem sie dowiedziec gdyz przeczytalem na forum "w Lanosie rozrzad jest bezkolizyjny" czy to prawda ?
6.Czy moge jezdzic caly czas z wysunieta antena ? Czy takie anteny moga zardzewiec ? Gdy chowam antene po jakis 2 tyg strasznie skrzypi gdyz piach dochodzi do jej srodka.
7. Czy jest jakis sposob naprawienia nieodskakujacych kierunkowskazow ?
Nie widzialem w jakim dziale to umiescic :/
Prosze o odpowiedzi w postaci punktow
Czekam z niecierpliwoscia na odpowiedzi
Pozdrawiam [Lanos] pare problemow:sonda,gaznik,puszka,kierunki itp. 1.Swieci mi sie po zapaleniu samochodu lapka CHECK, dowiedzialem sie ze moze to byc zwiazane z sonda lambda i faktycznie sonda lambda jest odlaczona i wisi w powietrzu.
jak ci sie świeci check to sprawdz wpierw błędy: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?
t=90
sonda lambda powinna byc włozona w kolektor wylotowy, tam powinno byc miejsce na nią,
2.Przy dluzszej jezdzie, podczas skrecania na np. 3 biegu strzela mi cos glosno pod maska (wydaje mi sie ze jest to gaznik,za szybko cofaja sie spaliny albo za szybko dochodza i strzela) tak mi strzelilo kilka razy iz peknela mi puszka filtru powietrza. Po strzeleniu przez chwile strasznie smierdzi w srodku samochodu gazem. Co moge z tym zrobic ? Dodam iz dzieje sie tak tylko na gazie.
wymiana świec i kabli WN powinna pomóc (najlepiej firm NGK, Bosch)
3.Czy moge jezdzic z peknieta puszka filtru powietrza, jesli jest w niej spora dziura ? Moze to zaszkodzic ?
jak jest b. duża to może np. zasysać zbyt dużą ilość powietrza, co moze powodować złą mieszankę
4.W moim silniku mam slabe uszczelki i troche zalany jest silnik olejem. Patrzac od gory na sam silnik, widzac 4 kable dochodzace do gornej czesci silnika , jeden z kabli jest mocno wysuniety do gory ( tak jakby nie bym wpiety), nie moga go docisnac gdyz jest tam troche oleju. Co to moze byc ? Co z tym zrobic ?
zrób zdjątko najlepiej, bo nie mam pojecie o czym mówisz...
5.Chcialem sie dowiedziec gdyz przeczytalem na forum "w Lanosie rozrzad jest bezkolizyjny" czy to prawda ?
nic nie jest wieczne, tym bardizej taka wazna kwestia jak rozrząd... zmieniać trzeba co 60 tys. km, a nawet troche przed!
6.Czy moge jezdzic caly czas z wysunieta antena ? Czy takie anteny moga zardzewiec ? Gdy chowam antene po jakis 2 tyg strasznie skrzypi gdyz piach dochodzi do jej srodka. a nie chowa ci sie czy co poszukaj jest manual na forum jak "odnowić" mechanizm anteny...
Cytat: 7. Czy jest jakis sposob naprawienia nieodskakujacych kierunkowskazow ?
szukaj, było gdzieś na forum
PS. na przyszłość nim zrobisz posta poszukaj wpierw na forum, wiekszość z tym problemów byla wielokrotnie omawiana na forum i znajdziesz na nie odpowiedz. [LANOS] 1,4 8v - zerwany pasek rozrządu. Witam
Mam pytanie odnośnie tego silnika. Wiem, że jest to ten sam silnik co w oplu astrze z tym, że zamiast jednopunktowego wtrysku posiada wielopunktowy. Wersja w astrach jest uważana za bezkolizyjną podczas zerwania paska czy to samo dotyczy silnika 1,4 w lanosie? [Lanos] pekniety rozrzad. Panowie a lanos 1.4 nie ma przypadkiem bezkolizyjnego rozrządu
Tak na prawdę nie ma silników bezkolizyjnych. Straty tylko mogą być mniejsze. [Lanos] silnik x18xe. Po pierwsze c20ne to 8v prawie bezkolizyjny jeśli chodzi o rozrząd i dużo ludzi to potwierdzi
Takze to potwierdzam ale czemu kazdy od razu od tego zaczyna? Jak ktos nie chce wymieniac paska regularnie to wogole niech nie jezdzis amochodem bo po co...? Pekajacy pasek to tylko i wylacznie wina wlasciciela i zaniedbania.
Po drugie jest tańszy w eksploatacji, części ogólnodostepne i nie drogie, czego nie można już powiedzieć o X18XE bo to 16v a jak w 16v pasek szlag trafi to wiąże sie to z wymianą prawie połowy silnika. Następna rzecz 16v nie nadaje się ( w tym konkretnym przypadku) do lanosa bo poprostu żeby coś poczuć to trzeba go kręcić wysoko, a wiadomo ze im wyżej kręcimy tym więcej spala, takiego czegoś nie ma natomiast przy C20NE bo jest to 8v o takiej samej mocy z tym, że ciągnie od samego dołu a przydaje się to szczególnie w mieście.
Czesci sa tak samo ogolno dostepne do tego jak i do tego, po to sa sklepy/szroty ani jeden ani drugi nie jest jakims niespotykanym silnikiem, wrecz powiedzialbym ze 1.8 lepiej bo nowszy i duzo vectr wyszlo z tym silnikiem. A to ze krecic trzeba to tak samo jak depnac przy niskich obrotach, a nawet gorzej bo tez nie mozna za bardzo obciazac silnika na niskich obrotach, po za tym nie mow ze jezdzisz od 1500rpm do 2500rpm.... Jak sie chce przycisnac to trzeba depnac a nie w takim zakresie jezdzic bo to ekonomicznie mozna jezdzic, a nie zeby ciagnal super. Ale kto co woli, jak ja chce jechac oszczednie to w takim przedziale a jak chce dynamicznie to przeba przycisnac.... Po za tym w miescie i tak nie ma gdzie i jak pojechac, swiatla korki...
Jego atutem jest też to że lubi gaz.
A na jakiej podstawie twierdzisz ze lubi? Ze co smakuje mu czy co? To nie lody ze ktos lubi taki czy inny smak.... Jak sie dobra instalacje zalozy i serwisuje sie ja i dba i ma sie dobrego mechanika od tego to kazdy silnik bedzie dobrze jezdzil na gazie, kazdy jak sie dobrze ustawi i dobierze elementy!
Kolejną i chyba decydującą sprawą jest wpasowanie go do lanosa. Trudno będzie go tam wstawić jak należy, czego nie można powiedzieć o C20NE bo kupujesz łape z kadetta i siedzi jakby był przeznaczony do lanosa
Rozmiar prac i tak jest duzy wiec jak dla mnie to bez roznicy co i jak robie, wazniejszy jest stan silnika a nie ile pracy trzeba wlozyc.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|