kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
[S] Lanos HB 1,5 16V LPG 1999r. Lanos 1999r. Czerwony HB
silnik 1,5 16v + LPG
przebieg około 110 000 km
po remoncie silnika ( wymienione pierścienie, tłok, zawory, prowadnice zaworów, kompletny rozrząd, planowana głowica oraz wymienione wszystkie płyny[wszystkie części nowe]) ponieważ przez kolektor ssący wpadła śrubka od przepustnicy gazu. Remont wyniósł mnie 2 tys. zł. W samochodzie znajduje się radio Blaupunkt ( tylko CD) głośniki z tyłu Lanzar + zwykłe seryjne z przodu. Posiada poduszkę kierowcy, wspomagania i instalacje LPG w kole zapasowym.
Zdjęcia dodam jutro. [All] Modyfikacje głowic w Daewoo. Witam prezentuje krótką ofertę modyfikacji głowicy .
Polerowanie kanałów dolotowych wydechowych i zaworowych + minimalne powiekszenie kanałów wydechowych .
Obróbka zaworów - polerowanie oraz redukcja masy zaworu.
Planowanie.
Wymiana uszczelniaczy zaworowych.
Docieranie gniazd zaworowych .
Usuwanie ewentualych wżerów na przylgniach zaworowych.
Można zmienić jeszcze popychacze jeżeli klepią .
Ewentualna wymiana prowadnic.
Wyważanie zaworów.
Jest to modyfikacja zwana popularnie modyfikacją GT głowicy .
Jest to typ modyfikacji ktora zwiększa elastyczność jednostki poprawia kulturę pracy silnika jak i również zmniejsza zużycie paliwa podczas ekonomicznej eksploatacji .
Wzrost mocy od 6 do 12km
Można jeszcze minimalnie rozszerzyć modyfikacje docierając zawory na 3 kąty i planując ją o około 1mm i skracając prowadnice lecz to jeżeli masz zamiar używac Lanosa w sporcie .....
Wzrost mocy od 10 do 16km
Dodatkowo porting kolektora dolotowego i usuwanie fabrycznych niedokładności w komorze kolektora w przypadku daewoo z systemem VGIS
Dla zainteresowanych kontakt PW [Lanos] 16v, 1.5, regeneracja głowicy - proszę i opinie. Witam,
obecnie mam auto u mechanika, głowica czeka na regenerację - zepsuty pasek rozrządu doprowadził do uszkodzenia wszystkich zaworów i prowadnic, wał korbowy pozostał nieuszkodzony.
Moje pytanie, jakie szanowni forumowicze mają doświadczenia z używania aut ze zregenerowanymi głowicami? Czy to doraźne rozwiązanie? Auto nie ma dużego przebiegu - 100000, pasek się zerwał po 40000 od wymiany. [Lanos] Problemy z moim Lankiem- prośba o rady- Kopci!. Witam,
Posiadam Lanka z 99r, 1.6 16v. Od pewnego czasu zabierał mi olej i lekko kopcił z rury, co bardzo mnie zaniepokoiło. Pojechałem do mechera i okazało się, ze zawory do wymiany, wymienilem tez uszczelke pod glowica, uszczelniacze zaworów, prowadnice, glowica splanowana+ całkowita regeneracja, zmienilem olej. Problem jest taki teraz, że:
1. Obroty utrzymują sie na poziomie 2500 obr/min i czasem spadna na 800- ale to czasami.Niechca prawie w ogole spadac na biegu jałowym.
2. Kopci białym dymem z rury. Na luzie nawet niewiele, ale gdy go przegazuje ponad 3tyś obr/min to bardzo bardzo kopci- wiecej na benzynie niz na gazie.
Sprawdzałem kompresje i mam idealna. Nie wiem co to moze byc. Mechanik się nad tym głowi już któryś dzien i nie ma pomysłu.
Mial ktos z forumowiczow kiedys cos podobnego z Lankiem?
Jest mozliwość, że to przez lambde? Moze dostawac zla mieszanke i dlatego kopci?
Juz nie mam sily do tego, naprawdę...
Bardzo bym prosił o jakieś rady.
pozdrawiam wszystkich [Lanos] Silnik dramat !!!. Witam właśnie przerabiam ten temat.Pękł pasek Lanos 1.5 16v.po zdjęciu głowicy widać pokrzywione prawie wszystkie zawory.Trzeba wymienić również prowadnice,zabezpieczenia ,uszczelniacze zaworów,uszczelki oraz rozrząd kpl.Niestety same części to koszt do 800 zł.Dokładnie będę wiedział po południu.Głowicę warto naprawiać bo kupić starą w ciemno to wywalenie kasy.Odezwę się póżniej jak się temat przejaśni. [Lanos]Pęknięty tłok.... Witam,
w czasie jazdy autem, w żadnym szczególnym momencie dało się słyszeć "szelest" łańcucha i auto zgasło. Lawetą zostało zawiezione do mechanika, który po zdjęciu pokrywy głowicy stwierdził pęknięcie tłoka... Pasek był w całości i to było widać od razu... Natomiast konsekwencje pęknięcia tłoka okazały się - z relacji mechanika - bardzo duże: zniszczone prowadnice i zawory - wszystkie 16!? (wał nie został uszkodzony) głowica do regeneracji (koszt 1200zł:((( ) plus wymiana/robocizna 500 plus rozrząd 200 = 1900... a to 1/3 wartości mojego auta...
Moje pytanie: czy możliwe, ze pęknięcie tłoka mogło aż takie zniszczenia zrobić? (16 zaworów i prowadnic...?) I drugie: czy ktoś mógłby doradzić jakiś warsztat w okolicach Wrocławia (najlepiej Żmigrodu) jako miejsce naprawy?
Pozdrawiam i pilnie proszę o odpowiedź!
M
[ Dodano: 2008-07-28, 23:51 ]
Uzupełniam poprzednie zapytanie:
chodzi o LANOSA, 16v 1,5, przebieg 100tys. (była wymiana rozrządu na 60tys/2005r, ale nie należał wtedy do mnie więc nie potrafię więcej powiedzieć)
Witaj, uzupelnij prosze profil i przeczytaj regulamin, ktorego nie przeczytalas
Pozdrawiam
Ziemniak
PS Najtaniej bedzie wymienic silnik [Matiz] zalanie silnika naftą ?. Równiedobrze mogły się też zjarać prowadnice zaworów, tzn uszczelnienia, wtedy też będzie dymił a szczególnie jest to widoczne w postaci przedmuchów spod klawiatury (tzn pod korkiem wlewu oleju).
Kiedyś z ojcem oglądaliśmy lanosa z 2001r w komisie, i gdy odkręciłem korek to aż sam się uniósł od przedmuchów.
W takiej sytuacji wersja econo,
1. przepłukać trochę olejem napędowym
2. zalać minerała diesel + jakiś STP stop smoke czy coś w tym stylu
3. jeśli pomoże to spróbować sprzedać?
albo dowiedzieć się ile by kosztowała wymiana silnika, bo może tyle samo co remont obecnego? a chyba nie powinno być żadnego problemu z kupnem drugiego silnika z jakiegoś rozbitka.
ps. przypomniało mi się że ojciec kiedyś wymieniał silnik w tico, bo stary się zatarł z powodu wycieku oleju. używany dobry silnik kupił za 500zł, a wymieniał sam w garażu, ale nie wiem jak bo się nie przyglądałem. [Lanos] Problem z głowicą zaworami rozrządem 16v. Witam.
Opis aktualnej sytuacji 1,5/1,6 16v
Pasek rozrządu się pościnał i uszkodzeniu uległy 2 zawory wydechowe i 2 prowadnice tych samych zaworów.
Pozatym wszystko ok (nowy pasek i rolki zakupione)
Pytanko
Gzdzie wymieniają (najlepiej okolice Konina) takie prowadnice i jaki jest koszt naprawy (planowanie głowicy, wymiana prowadnic, zakup zaworów i prowadnic)?
Czy są ogulno dostępne uszczelki do głowicy po planowaniu i w jakiej cenie?
(zastanawiam się czy nieprościej i taniej było by zakupić używaną głowice).
Jak założyć nowy pasek prawidłowo (są znaki ale wolę dopytać)?
Z góry dziękuję [Lanos] Problem z głowicą zaworami rozrządem 16v. Niestety nie spotkałem się z tym, aby do Lanosów oferowano uszczelki pod głowicę różnej grubości. Fakt, że nigdy nie "wchodziłem" w ten temat za bardzo, ale nie słyszałem, aby ktoś szukał grubszych uszczelek niż normalnie oferowane do Lanosów.
2 zawory - czy ssące czy wydechowe, to koszt ok. 15-19 zł/szt.
2 prowadnice - ok. 9 zł/szt. wg strony www.apcar.com.pl
Koszta wymiany - - zapewne do ilu warsztatów zadzwonisz, to podadzą Tobie tyle różnych cen za robotę.
Jeżeli reszta jest ok, to naprawdę miałeś szczęście. U mojego ojca w 1.6 po pęknięciu paska dostały wszystkie zawory i popychacze... koszt naprawy z nowym rozrządem, olejem, uszczelkami (i nie pamiętam z czym tam jeszcze) wyniósł 2500 pln... [Lanos] Co można poprawić po fabryce...?. Na samym profi wydechu i seryjnym silniku 1.6 uzyskałem +13km . Co do dolotu w Lanosie jest tak zrobiony ze sam stożek i cai bardzo mało poprawia . Wiec +20 jest to nadwyżka .
Co do głowicy nie polecam robić samemu !!!
Można łatwo coś popsuć ..
Niestety nie da się ukryć ze takie mody sporo kosztują jeżeli chcemy wykonać wszystko profi ale myśle że warto bo przekłada się to na piękne osiągi ...
Jezeli jest ktoś zainteresowany mogę się podjąć obróbki głowicy typu GT
-polerowanie kanałów dolotowycch wydechowych zaworowych oraz obróbka zaworów
-planowanie
-wymiana uszczelniaczy w razie koniecznosci wymiana prowadnic
-nastepnie złożenie i przygotowanie do montażu .
-regeneracja popychaczy
P.S Tomash seryjny tłumik srodkowy w Lanosie jest przelotowy Jezeli nie masz zamiaru zmieniac srednicy wydechu to pozostaje tylko końcowy przelot ... [lanos] zmiana oleju z 15W40 na 10W40. Witam.
Zbliżam się do zmiany oleju w moim samochodzie i mam takie pytanie.
Obecnie nalany jest z tego co pisze na wywieszce olej Esso 15W-40, ja mam zamiar zastosować Mobil 1, lecz czy mogę tam wlać 10W 40 czy musi już być zachowany 15W40?
Będzie to powodować jakieś zmiany pracy silnika lecz szczelności?
Możesz lać 10W/40. To nie ma zbytniego wpływu na wycieki czy branie oleju. Oleje mineralne mają aktualnie tak dobre własności myjące, że nic w silniku Ci się nie pozapycha czy coś. Jak ktoś zalewałby silnik Selectorem to można mieć obiekcje ale Esso to dość dobry olej mineralny...
Witam, mam Matiza ~98 rok przebieg 130 tyś. ostatnio miałem urwany pasek rozrządu i remont silnika, po tym remoncie autko bierze mi sporo oleju, aczkolwiek silnik jest czysciutki. Jeżdżę aktualnie na Lotosie 10w/40 zastanawiam się czy wymiana olej na mineralny 15W/40 czyli gęstszy ten problem może zmniejszyć skalę. Napiszcie proszę co można zrobić z tym problemem przy ograniczeniu kosztów.
Pozdrawiam Wojtek
Zmiana na olej mineralny nic nie zmieni. Te oleje są trochę gęstsze jak są zimne, po rozgrzaniu gęstość 10W/40 i 15W/40 jest podobna. Wymiana na olej 20W/50 prawdopodobnie zmniejszyłaby branie oleju ale taki olej nie może być stosowany w matizie. Branie oleju po zerwaniu paska rozrządu może być spowodowane pokrzywionymi lub popękanymi prowadnicami zaworowymi (zakładam, że nie były wymieniane i jeśli pogięło zawory to wszystkie były wymienione) lub uszkodzeniem uszczelniaczy na zaworach przy wyjmowaniu starych zaworów lub montowaniu nowych.
Wracając do tematu.
Kupiłem lanosa 1.5 8 v sohc z przebiegiem 240 tys. Gość nie potrafił mi powiedzieć na jakim oleju jeździł. Nie klekotały zawory i popychacze. Zalałem więc mineralny CASTROL GTX HIGH MILEAGE 15W40. Przejechałem 5 tys i zaczęło się klekotanie. Najpierw przy odpaleniu klekoczą zawory – pochodzi i się regulują. Teraz mam tak że jak ruszam to przy dodawaniu gazu klekocze dopóki się nie rozgrzeje. Zapewne popychacze. Przejechałem już 8 tys na tym oleju. Oleju nie bierze. Jakieś są delikatne wycieki ale plam nie zostawia – tak jak by się usączyło i jest ok.
Czy jak przejdę teraz ma półsyntetyk pogorszę sprawę czy bez problemów przejść?
Nie pogorszysz sprawy ani nie polepszysz. Mineral 15W/40 ma podobną gęstość na gorąco jak 10W/40. Być może klekotanie po odpaleniu się zmniejszy ale klekotania podczas jazdy na letnim silniku raczej to nie wyeliminuje. Poprzedni właściciel wlał pewnie jakiegoś specyfiku usprawniającego silnik i dlatego przed wymianą było ok. Nim skażesz popychacze najpierw przyjrzyj się wałkowi rozrządu i klawiszom. Klekotanie częściej pojawia się od zatartego wałka rozrządu lub klawiszy niż uszkodzonych popychaczy. Nie wykluczam utraty przez nie szczelności ale wałek jest bardziej prawdopodobny...
Tylko jak gość wcześniej przejechał na mineralnym ze 100 tys? A jakie grożą konsekwencje dla silnika jak nie powiedzie się przejście na półsyntetyczny?
Nie ma żadnych konsekwencji. I nie ma znaczenia ile silnik jeździł na mineralu. A historie o wykańczaniu się silników po przejściu na syntetyk a wcześniej długo jeżdżących na mineralu można sobie między bajki wsadzić...
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|