Strona główna
  Lanos na wysokich obrotach szarpie

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

[Lanos] Kod błedu 93, moduł ECM usterka. Witam, w moim lanosie 1.4 zaczeły się dziać ostatnio dziwne rzeczy, mianowicie mam ogromny problem z prawidłowymi obrotami, zawieszają się one na dość wysokim poziomie i tylko ewentualne gaszenie odpalenie na nowo pomagało do tej pory. choć teraz i ta metoda już raczej nei skutkuje, postanowiłem więć zczytać błedy komputera no i okazuje się że lanosik ma bła numer 93, czyli usterke ECM. Imoje pytanie jest takie, z czym mogą wiązać się takie objawy i dodatkowo ten błąd?Zapomniałem dodać że samochód jest na gazie i że na benzynie ma problemy z mocą, mianowicie przerywa, szarpie, mulisię itp Proszę o pomoc
[Lanos] 2 gen, załatany dolot i gaz nie działa.. Witam, wczoraj odpaliłem sobie lanoska (rozgrzany silnik, wcześniej żadnych dziwnych objawów, spalanie przy ciężkiej nodze w cyklu mieszanym ok 10 - 11l), po odpaleniu na benzynie, przełączyłem od razu na gaz, spadły obroty i zgasł (pisałem sms-a i nawet nie zauważyłem), ale został włączony zapłon cały czas, a co za tym idzie wentylacja i do kabiny dostał się gęsty czarny dym. Zaskoczony tym faktem, wyciągnąłem kluczyk, wziąłem gaśnice, otworzyłem maske, otwieram a tam? NIC, ani smrodu, ani dymu, normalny poprawny brudny silnik. Odpaliłem na nowo, pozostawiając na benzynie. Usłyszałem na wolnych obrotach szum powietrza z przepustnicy, popatrzyłem na dolot, faktycznie 4cm szpara (gazowcy uszkodzili dolot, skleili izolacją i te izolacje wessało i wisiała przed przepustnicą w środku dolotu :o). Zamknąłem maskę, przełączyłem na gaz i delikatnie jadąc dojechałem do domu. W domu odpiąłem filtr powietrza, odme silnika, przewód od gazu (ten dochodzący do dolotu) wyciągnąłem dolot, wyczyściłem te rure z pozostałości izolacji i kleju, uszczelniłem całe pęknięcie izolacją samowulkanizującą, na to dałem zwykłą izolacje, pozaciskałem zaciskami metalowymi, złożyłem w odwrotnej kolejności i? Po odpaleniu na benzynie, silnik chodzi równiutko, pięknie wkręca się na obroty, odzyskał moc. Po przełączeniu na gaz i próbie otrzymania na wysokich obrotach szarpie silnikiem, przerywa, jak puszcze pedał gazu to obroty spadają i gaśnie silnik... Co może być przyczyną?
Pozdrawiam
[Lanos] Szarpie, faluje, traci moc>4 tyś. Witam, ostatnio pojawiły się problemy z jazdą na LPG. Mianowicie:
-przy odejmowaniu nogi z gazu/dodawaniu potrafi szarpać,
-na wolnych obrotach/biegu jałowym czasami wariuje i obroty albo są niskie albo utrzymują się wysokie. wchodzą na
-dosłownie 2 dni temu zauważyłem, że na 3,4 jak chce trochę przygazować i zaczyna wchodzić na obroty powyżej 4 tyś. samochód zaczyna zamulać, szarpać tak jak gdyby kończył się właśnie gaz.

Nie wiem czy to związane z opadami śniegu i mrozem, bo wcześniej tej zimy przy największych mrozach nie było problemu. Najgorszy jest ten 3 objaw , który jest denerwujący i niepokojący. Mam instalację Bedini, może pora wymieniać reduktor. Ostatnia regulacja i wymiana filtra gazu, świec i przewodów była 12 tyś km temu. Co to może być???
[Lanos] Problem z Silnikiem PROSZĘ O POMOC. Witam,
Jestem posiadaczem Lanosa 1.6 16v wersja SX, samochód jest w naszej rodzinie od nowości czyli od 2002r. Nie znam się zbytnio na samochodach, a mam pewien problem. Otóż samochód skacze na obrotach, podczas jazdy szarpie. Wymieniłem już uszczelkę pod pokrywą zaworów i kable wysokiego napięcia, lecz problem nie zniknął. Byłem u elektryka żeby sprawdzić cewkę ale nie mógł podłączyć Laniego pod komputer. Kończą mi się już pomysły dlatego postanowiłem poszukać pomocy u innych użytkowników. Z góry dziękuję za wszelkie rady.
Ponowny problem z zapalaniem. Witam jestem nowy, raptem jeden miesiąc ma lanosa 1,6 16V 98r, a zaczyna mnie już drażnić.
Zacznę od początku:
- ranne odpalenie auta trwa kijka chwil, bo wchodzi na obroty i..... gaśnie. Trwa to nawet po siedem razy:(
- jak już zaskoczy to ma kłopoty, aby wejść na wyższe obroty, odczucie pracy tylko na trzech cylindrach.
- wciskając pedał gazu to szarpie i staram się go podciągnąć do 2,5 tys obrotów, aby przeskoczył na gaz i JUŻ JEST DOBRZE.
Zaznaczam, że ta przypadłości nie jest codzienna. Bywa tak, że i przez trzy dni jest OK!!!
A jest to też na ciepłym silniku.

Oddałem go do mechanika i :
-błędów w komputerze nie ma żadnych,
-przeczyścił ponoć wszystkie styki

Co zrobiłem w nim, to:
-wymiana cewki imobilaizera
-wymiana świec
-wymiana przewodów wysokiego napięcia
-wszystkich filtrów
-silnik krokowy przełożyłem z innego lanosa,
-wymiana rozrządu

Auto ma najechane 210000 a od trzech lat jest gaz i ma nakręcone 55 tys na gazie.
Jeździłem już kilka dni na samej benzynie, co wyeliminowałem zapieczenie wtrysków, ale nic nie dolewałem do baku, żadnych preparatów czyszczących wtryski.

Czy to może być pompa paliwa? Bo i z taką sugestią się spotkałem.

Za wszystkie sugestie będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Krzysiek
[Lanos] bardzo duże zużycie oleju w silniku. Witam wszystkich
jestem tu nowy ale mam duży problem
Od 15 sierpnia jestem posiadaczem lanosa 1.5 dohc (przebieg 136 tys , 2000 rok prod + lpg) , zaraz po zakupie auta wymieniłem olej w silniku ,rozrząd (kompletny z pompą wody) ,oraz świece i przewody wysokiego napięcia.
Auto przez tydzień od zakupu sprawowało się dobrze , następnie pojawiły się problemy z odpalaniem (auto odpalało zawsze ale raz za 1 razem następnym razem za 10 nie było żadnej reguły) zauważyłem tylko że przy ciepłym silniku były większe problemy.
Największym problemem jest jednak bardzo duże zużycie oleju w silniku .Po miesiącu od wymiany oleju i przejechaniu około 600km musiałem dolać aż 1litr oleju. Po przejechaniu kolejnych ok 500km kolejne 0,8l.
Auto zaczęło delikatnie kopcić białym dymem i pojawiły się problemy z ruszaniem z miejsca. to znaczy po wybraniu biegu i delikatnym puszczaniu sprzęgła auto jakby zaczęło się "dusić" dopiero po wrzuceniu 2 i przekroczeniu około 2000 obrotów wszystko wraca do normy.Podczas tego "duszenia się " do wnętrza auta przenika bardzo dziwny zapach trudny do określenia nie jest to jednak zapach gazu.
Przy wyższych prędkościach nie ma żadnego szarpania ale auta jakoś słabo przyspiesza .

Bardzo proszę o odpowiedź na pytanie co może być przyczyną takiego zużycia oleju w silniku i czy może to mieć bezpośredni wpływ na kłopoty z odpalaniem i przyspieszaniem
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi .

Dodam tylko jeszcze że nie stwierdziłem żadnych wycieków oleju pod autem (są tylko niewielkie ślady na bloku silnika)
[Lanos] Szarpanie, wysokie obroty.. Wiem, że to już było, ale w większości przypadków które omówione są na forum zapalała się kontrolka CHECK. W moim wypadku to nie występuje, a teraz jak wygląda problem:
-Temperatura silnika bez znaczenia, problem występuje na zimnym jak i na ciepłym, jednak częściej na ciepłym.
-Objawy: przykładowa sytuacja: korek w miescie, wrzucam jedyneczkę, i puszczam sprzęgło nie dodając gazu, obroty silnika w porządku, silnik szarpie jakby nie wiedzial czy ma jechac do przodu czy do tyłu, pomaga jazda na półsprzęgle lub dodanie gazu i jazda na półsprzęgle.
Inna sytuacja: parking w hipermarkecie, wjeżdżam na dwójce, zwalniam, zaczynam parkować, zwalniam gaz, sprzęgło, redukcja do jedynki, puszczam sprzęgło - znowu szarpie, wciskam sprzęgło i wrzucam na luz, silnik dostaje obrotów, na ucho (nie mam obrotomierza) jakieś 1700-2200 obr/min. Nie pomaga dodanie i puszczenie gazu, po prostu jak się wyryczy (trwa to od 5 do 40 sekund) wraca na normalne obroty.
Byłem z tym u mechanika, powiedział, że taki urok samochodu. Urok urokiem, ale zaczyna mnie to denerwować, stoję przed przejsciem dla pieszych, silnik 'na obrotach', ludzie mysla, ze chce ich rozjechac :P

Samochód: Lanos, 1.4, 2001, benzyna (bez LPG), przebieg 20.624km (przebieg jest pewny, bo samochód od nowości w rodzinie, przy czym jak wyjeżdżał z salonu to nie miał objawów występujących obecnie), nie był wczesniej reperowany, elementy eksploatacyjne wymieniane zgodnie z książką serwisową.
[Lanos] Czujnik ciśnienia bezwzglednego MAP + czujnik przepu. Witam.
Od 2 miesięcy użytkuje lanosa 1.6 16v + LPG, niestety od zakupu wyskoczyło (jak to ma w zwyczaju) kilka rzeczy. Z większością sobie poradzę, niestety ostatnio po szybkiej autostradowej jeżdzie odstawiłem auto na parking , a po odpaleniu CHECK ENGINE swieci na całego (tzn. zapala się chwile po odpaleniu auta), silnik zaczął nierówno chodzić, niepłynnie przyspiesza, i swiruja wolne obroty tzn czasami w okolicy 700obr. czasami do 2000obt. na postoju to na LPG, na benyznie po prostu szarpie.

Sprawdziłem kody błędów:
21 Czujnik położenia przepustnicy TPS za wysokie napięcie.
33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP za wysokie napięcie.
Proszę o pomoc w zlokalizowaniu w/w elementów i info co sprawdzic ewentualnie co wymienic lub naprawic.
Pozdrawiam
[Lanos] duży problem. Mam problem z Lanosem przy zejściu silnika obrotów po dodaniu gazu samochód strzela i szarpie podczas jazdy wymieniłem świece i przewody wysokiego napięcia to nic nie pomogło proszę o pomoc.
[Lanos] 1.6 założyłem LPG wpadka (było: jaka instalacja). No i założyłem instalację

Instalator: P.H.U. Górnik Tychy http://www.autogaz-gornik.pl/.
Komputer: STAG 4
Reduktor: Zavoli Zeta
Wtryskiwacze: Magicjet
Zbiornik: Stako 42l
Koszt: 2580zł

Auto oddałem 29.06.2010 rano, odebrałem na następny dzień. Od tego czasu zrobiłem prawie 500km. Mam pewne zastrzeżenia, tzn.:

- nie działa wskaźnik poziomu gazu (cały czas pali się tylko pierwsza dioda)
- jeśli silnik nie jest rozgrzany to auto szarpie po przełączeniu na gaz, trzeba trzymać wysokie obroty żeby jechać lub przełączyć na gaz ręcznie kiedy wskazówka dojdzie do 1/4 skali (jak się tyle rozgrzeje to już nie szarpie)
- utrata mocy jest dość wyraźna, szczególnie w zakresie 4000 - 6000 rpm, z butem w podłodze wskazówka zatrzymała się tuż przed 160km/h
- auto nie zostało umyte mimo, że na stronie jest napisane o gratisowym myciu przy zakładaniu instalacji (to jestem gotów odpuścić )

W środę 07.07.2010 mam zostawić auto do regulacji, zobaczymy co Panowie wymyślą.

Na razie tankowałem gaz 2 razy, zawsze na BP, na tym samym dystrybutorze. Według tych tankowań spalanie wyszło 8,6l na 100km czyli bardzo, bardzo optymistyczne. Po rozgrzaniu i pomiędzy 2000 a 4000 rpm auto jeździ sprawnie.

Tutaj http://pokazywarka.pl/lanos/, pod spodem są zdjęcia spod maski, może kogoś to zainteresuje.

Gdyby ktoś z was miał jakieś cenne wskazówki na co można zwrócić uwagę specom, przy okazji tej regulacji, to bardzo proszę o ich podanie
[lanos] szarpanie na LPG i benzynie + duże spalanie benzyny. witam....
raz na 0k 2 tygodnie, nieraz rzadziej zdarza się iż podczas ruszania po uruchomieniu silnika szarpie samochodem. nie ma znaczenia czy jest rozgrzany czy nie, przynajmniej takiej korelacji nie zauważyłem(mała częstotliwość wystepowania). natomiast zawsze do szarpania dochodzi w momencie wciśniecia pedału gazu(nie ważne czy benzyna czy gaz). samochód wtedy jest "blokowany", zwalnia i zaczyna szarpać. po puszczeniu gazu jest 0k, samochód jedzie normalnie na biegu. po 2, 3 próbach samochód wraca do normalnej dyspozycji, przez jakiś czas do minuty opornie przyspiesza, jakby coś stawiało opór po czym wszystko wraca do normy. kontrolka check gaśnie przy uruchomieniu silnika. towarzyszące niezgodności które zauwazyłem to:

1) wysokie spalanie benzyny. 12 litrów nie starcza na 2 tygodnie na rozruch i 0k 2 km do momentu przełączenia na gaz.

2) po dłuższej trasie samochód nie uruchamia się za pierwszym razem. przy wciśnietym gazie dusi się przez tak do 5 sekund, wchodzi na wyzsze obroty. po tym jest normalnie.

3) podczas uruchamiania silnika często słychać zgrzyt(nie zawsze, może co drugi dzień)

3) reduktor skierowany czołowo. wg znajomego powinien być przymocowany bokiem, aby na membranę nie działały siły ani podczas hamownia ani podczas przyspieszania, aczkolwiek imo nie ma to związku z problemem.

samochód ma 8 lat i 67 500 przebiegu. instalacja gazowa lovato z 2003 roku. jeżdże 15km w jedną stronę do pracy(naturalnie z powrotem też ) + miasto(male przebiegi). przy 62 tysiach za kadencji poprzedniego wlasciciela wymieniony min. rozrząd i olej.

jednocześnie prośba do forumowiczów z torunia i okolic o namiar na sprawdzone warsztaty. oczywiście, problem może być bardziej złożony, nie mniej jeśli jest coś do sprawdzenia, co nie sprawi trudności laikowi chętnie się zastosuje do wskazówek. z gory thx i pozdrawiam....
[Lanos] Utrzymujące się wysokie obroty. Siema, mój kolega ma problem w Lanosie. Obroty cały czas się utrzymują na poziomie 2000obr/min. Autem nie szarpie, chodzi jedynie o obroty, czasami zdarza się tak, że spadają, ale ogólnie się utrzymują na poziomie 2000+.
Co to może być?
[Lanos] Problemy z: szarpaniem, zawieszeniem, obrotami. Witam,
Posiadam Lanosa 1.6 16V hatchback z 98 roku, przejechane 132 tys km, bez instalacji gazowej.
Mam kilka problemów z moim autkiem:
1. Przy mocniejszym dodaniu gazu auto najpierw szarpie, a gdy obroty dojdą do ok. 4000, wtedy przyśpiesza już równomiernie. Czasami zapali się przy tym kontrolka "check engine". Sprawdzałem na komputerze, czy są jakieś usterki. Komputer albo nie pokazywał żadnych, albo wskazywał, że należy sprawdzić czujnik spalania stukowego. Dodam, że auto, gdy silnik jest zimny, jest bardziej mułowate, po mocniejszym dodaniu gazu mam wrażenie, że się dusi (choć nie zawsze tak jest).
2. Lewa przednia część auta (ta od strony kierowcy) jest niżej niż prawa. Sprawdzałem dziś specjalnie, jak duża jest szczelina pomiędzy kołem a nadkolem i wyszło, że ten prześwit z prawej strony jest o ok 2 - 3 cm większy, niż po tej obniżonej lewej stronie. Jak to zniwelować?
3. Auto samo skręca na lewą stronę. Możliwe, że jest to związane z punktem 2, lecz jeśli nie jest, to gdzie szukać przyczyn? Dodam, że po wymianie opon (około 1.5 roku temu) auto jeździło prosto, lecz nie jestem w stanie powiedzieć, czy wtedy już było przechylone, czy nie.
4. Od paru dni, gdy odpalam auto, czuję coś jakby takie szarpnięcie...
5. Na biegu jałowym obroty mam na poziomie 800. Jednak co kilka sekund, czasem kilkanaście, autem trochę szarpnie, a obroty nieznacznie podskoczą (naprawdę nieznacznie, np do 950). Dzieje się to dość szybko, więc może być tak, że obroty podskoczą, ale sam obrotomierz nie zdąży zareagować. Co może być nie tak? Krokowy?
Dzięki za wszelkie porady.

PS. Czy ostrzejsze potraktowanie auta i np przejechanie się nim przez kilkadziesiąt kilometrów na wyższych obrotach może pomóc na taką mułowatość, czy raczej mógłbym zaszkodzić Lanosowi? Jeśli może pomóc, to na jak wysokich obrotach go potrzymać?

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nasza-bajka.htw.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lanos obroty silnika przy prędkościach
     : Lanos opony 185 jakie ciśnienie
     : Lanos strzela przy dodawaniu gazu
     : Lanos pasek rozrządu co ile wmiana
     : Lanos kontrolka air BAG
     : Lanos rura powietrza gaz
     : Lanos spadek obrotów na gazie
     : Lanos remont silnika cena
     : Lanos samemu wymienić rozrząd
     : Lanos 1.5 dławi się na zimnym silniku
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT