Strona główna
  Lanos głośniki tył drzwi

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Jakie glosniki kupić do Lanosa? Tylko nowe głośniki.. Zamiast pchać się w głośńiki z tyłu zamontuj przednie głośniki na dystnsach z mdf'u, wytłum drzwi przynajmniej taśmą dekarską i zasil przód ze wzmacniacza.

W przypadku wzmacniacza lepiej poszukać używki, niż pchać się w nowe.
Jest teraz na allegro Sony XM-3040F, 4x30W lub 2x90W w mostku. Podłączając taki w mostkach spokojnie zasilisz tanie zestawy.

Najtańszy zestaw warty uwagi to GMS 960(150zł + wysył).
Był też ostatnio na allegro zestaw MPC1700 firmy VDO, myślę, że warty uwagi, tym bardziej, że normalna cena to ok. 500zł, a ten był za 180zł.

Na stronie powe.pl w dziale "montaże" znajdziesz opis montażu 16cm w przednich drzwiach w lanosie
Prośba o diagnozę dobranego sprzętu.. Witam

Auto to LANOS sedan - mam możliwość jeszcze wymienić któryś z komponentów:

Przód: Odseparowany PowerBass S-6C (moc RMS/Max 70/210 W)
Drzwi przednie wygłuszone matami bitumicznymi.

Tył: Magnat Xpress 10 w skrzynce 20l z bass reflexem (RMS/Max: 150/ 300 Watt)

Wzmak: Magnat Classic 360 (4x90 lub 2x180 )W

teraz dodatkowe pytania:
1. Minus wzmaka może być do masy ?
2. czy ten magnat to podajem moc RMS czy max ? Jeśli to max to ile ma RMS?
3. Czy dobrze dobrałem moce przodu i tyłu do wzmaka? Wzmak pod suba na razie podlaczony i zmostkowany

4. PROBLEM: 2 kanały z radia podłączyłem do wzmaka (np. kanał 1 i 2). Suba dałem plus z kanału 1 a minus z kanału 2) teraz pytanie: jak podłącze prawy czy lewy kanał z radia pod kanał 1 do wzmaka to gra, jak podlacze pod 2 kanał którykolwiek z radia to nie gra - czy to tak ma być?

Brakuje mi basu z przodu, na raze na szybko podłączyłem przód z radia JVC KD-G502 4x50 (przypuszczam że 50 to MAX) czy będzie lepiej jak puszcze przez wzmaka? dojdzie mi więcej basu? Czy musze coś innego wykombinować (mocniejszy sub)?

5. w instrukcji obsługi od PB głośników na przodzie napisane jest żeby wznak ustawić górnoprzepustowy na 60Hz, czy przez to brakuje mi z przodu basu ? Co daje ustawienie na 60Hz ?


Jak coś nie zrozumiale napisałem to chętnie napiszę jeszcze raz.
Co wymienić co poprawić

dzięki z góry za info

pozdrawiam
Jak zrobic instalacje do Lanosa?. " />Poradzcie prosze jak zrobic instalacje audio do lanosa. Obecnie mam fabryczne radio i glosniki z przodu. Dowiadywalem sie, ze pod tapicerke wejda tylko glosniki 13. Czy zastosowanie 13 zamiast 16 da dobry efekt? Czy konieczne jest rowniez drogie wytlumianie drzwi pod 13? Poradzcie jakie dobrac radio CD, jakie glosniki, czy robic tyl, itp. Chcialbym wydac ok 1500 PLN (wiem ze to niewiele) ale czy za ta kwote da sie uzyskac sensowny dzwiek?
Jak zrobic instalacje do Lanosa?. " />Troche poczytalem forum i z tego co piszecie nie warto w ogole zakladac glosnikow na tyl. A wiec pozostaje mi dobrze zrobic przod. Jestem z Poznania i w firmie Audio Complex powiedziano mi, ze do lanosa praktycznie mozna wstawic tylko glosniki 13. Dodatkowo wygluszanie drzwi w tej firmie kosztuje 700PLN!!!!!!. Poradzcie mi co zrobic? Czy warto zakladac same 13 w przednie drzwi i zlecic wykonanie wytlumienia? Jakie radio do tego dobrac aby nie trzeba bylo zakladac wzmacniacza?
Lanos - bass. " />Chce pomódz kumplowi w nagłośnieniu autka (Lanos 5d).
Proszę was o pomoc w dobraniu odpowiedniego sprzętu.

Najpierw napiszę co ma: Przód odseparowany zestaw dwudrożny kicx (13cm bo ma recznie opuszczane szyby i nie chciał kombinować), tył elipsy phonocar, radio JVC (nie pamiętam modelu), wgłuszone wszystkie 4 drzwi, klapa, i częściowo bagażnik.

Czterokanałówka będzie dosyć tania ok. 600zł (GMS lub RTO) Będą pod nią podłączone przednie głośniki i sub.

Jeśli chodzi o głośnik do subwoofera to fundusze są spoko - ok. 500zł.
skrzynkę zbudujemy sami. Bas ma być możliwie potężny i dokładny mamy do dyspozycji około 150W RMS więc przydało by się wysokie SPL. JAKI GŁOŚNIK WYBRAĆ??
Nagłośnienie samochodu..
sory ale glosniki komponentowe nie zagraja chyba lepiej niz to co bmw dalo w serii.

bmw w serii - powiem tak: moj kolega w lanosie zamontował taki zestawik: w tylnia półkę dwa razy 6,9" boschmannów (ktoych teraz pełno na allegro i kupił je za 118zł za komplet) do tego z przodu w miejsca oryginalne na glosniki włożył też boschmanny 16tki i do tego jeszcze w kazdych drzwiach po jednej 13 (tez boschmann) .Do tego jakies kupił tanie razdyjko panasonica i jakis uzywany wzmcniacz (nie wiem jakiej firmy i jaki). Cały ten zestaw wyniósł go około 800zł i gra to o niebo lepiej niż ta moja seria bmw.. Wprawdzie nie gra to jak u mojego drugiego kolegi w omedze gdzie zasunął w polke jbl gto 20sti a do przodu jakies też przyzwoite gwizdki..

Co prawda to prawda ale wydaje mi sie ze seryjne naglosnienie w samochodach takiej klasy jak bmw 3 nie bylo imponujące. Być moze w wyższych modelach system audio był wyższej kalsy ale na pewno to co siedzi u mnie (z tyłu na pewno oryginalne nokii) w 1992 roku nie nalezy do najlepszych
AuDio W WaSZYcH IBIZACH :):). " />a ja wytłumiłem drzwi przód + błotniki tył matami STP vibroplast, i juz jest miło a co najważniejsze ciszej w aucie które na początku było jak Lanos
Radio jest seryjne ALAN mp3.
Głosniki przód PHD FB 6.1 165mm + pelna zwrotnica + tweeter
Głośniki tył Rainbow sax 165mm

i nawet pod seryjną słabą końcówką w radiu gra bardzo miło, czysto, nie mam na myśli głośno bo nie jestem zwolennikiem takiego grania
Mój HEMI monster ;-). " />Kilka słów o moim wranglerze. Mam to auto od około 2 i pół roku. Rok produkcji ’98 wersja europejska „sport”, oryginalnie z dychawiczym silnikiem 2,5l. zakupione zostało w Niemczech. Od razu wiedziałem że tak nie zostanie planując od początku swapa. Wybór padł na najnowsze „dziecko” chryslera z rodziny silników HEMI. Mój nowy silnik został wyjęty z rozbitego dodgea rama 2003 z przebiegiem 4 tys mil. Fabrycznie jego moc to 345 KM i 508 Nm, pojemność 5,7l posiada system MDS - odłączania połowy cylindrów przy spokojnej jeździe. Jak już niektórzy wiedzą praktycznie wszystkie zmiany w tym aucie zrobione zostały w warsztacie Mariusza Głodnego „Vette” w Warszawie, prace nad tym trwały rok. Żeby nie pisać książki i nie przynudzać postaram się streścić w miarę skrótowo dokonane zmiany. Tak więc: SILNIK – wyjściowo jak wyżej, ponadto został wymieniony wałek rozrządu na ostrzejszy 276stopni i twardsze sprężyny zaworowe – wg producenta plus 47KM i 14 Nm. Do silnika oczywiście nowe mocowania, podobnie jak do skrzyni biegów. Powietrze do silnika doprowadzane jest przez spory filtr stożkowy K&N. Wymieniona chłodnica na specjalną do V8, wiatrak elektryczny.
Układ paliwowy – nowe wydajniejsze pompy, wydaje mi się że są dwie, ale nie mam pewności.
Elektryka i elektronika – praktycznie ręczna robota – „pożenione” wiązki z jeepa i dodgea, komputer nowy, w oryginalnym nie udało się złamać immobilisera. Sterowanie przepustnicą przerobione na elektryczne. Całość strowania podkręcona hypertech programmerem (możliwość regulacji limitera, zdjęcie blokady prędkości itd.)
WYDECH – 3 calowy - początkowo zupełnie przelotowy, ale ziemia się trzęsła więc musiałem coś z tym zrobić. Puszczony jest podwójny po obu bokach auta, więc w zasadzie brak miejsca na jakieś konkretne tłumiki. Było kilka prób z tzw silencerami, ale się nie sprawdziły i obecnie wstawione są w każdą rurę tłumiki środkowe od lanosa pod progami.
SKRZYNIA BIEGÓW – w oryginale była ręczna więc przeróbka na automat 5-biegowy FRE 5-45 z możliwością współpracy z napędem 4x4 i to było priorytetem przy jej wyborze. Wymieniony i wzmocniony reduktor na NP 242 z jeepa cherokee z opcją full time – umożliwia stały napęd na 4 koła podczas jazdy po asfalcie. Zmodyfikowane wały napędowe.
MOSTY – tylni wymieniony na mocniejszy – dana 44, półośki wzmocnione, przedni wymieniony na analogiczny z jeepa grand cherokee posiadający przeguby zamiast krzyżaków, to wytrzymalsze rozwiązanie.
ZAWIESZENIE – kompletne wyczynowe OME heavy duty podniesione o 2 cale. W związku z tym że auto było niestabilne podczas jazdy, zamontowane zostały tzw air springs. To są specjalne poduszki poliuretanowe włożone w sprężyny i pompowane kompresorem – wraz ze wzrostem ciśnienia usztywnia się sprężyna. Ciśnienia mogę płynnie regulować, system posiada zegary kontrolne wewnatrz auta i czujniki spadku ciśnienia uruchamiające system automatycznie przy spadku zadanej wartości ciśnienia. Całość poprawiła prowadzenie auta, ale i tak zmuszony byłem je trochę obniżyć. Z braku lepszego pomysłu sprężyny mają po 2 zwoje ściągnięte klamrami. Boję się że to kiedyś strzeli. Wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu zostały wymienione na poliuretanowe.
HAMULCE – z przodu tarczowe w całości robione specjalnie do tego auta oparte na elementach z corvetty z tarczami 14 cali 2-częściowymi firmy Baer perforowane, nacinane, klocki i zaciski corvetta, przewody metalowe. Z tyłu chwilowo oryginalne bębny, ale będzie kit pozwalający na zmianę na tarcze.
KOŁA – rozstawione na 3 cm dystansach, felgi alu 18 cali firmy Antera, opony Cooper 255/55/18 V
WNĘTRZE – w całości przerobione na czarno, wymieniona wykładzina, przemalowane plastiki, wywalona tylna kanapa, przednie fotele z modelu grand cherokee skórzane z elektryczną regulacją i grzaniem tyłka, podświetlenia czerwone, licznik wymieniony na amerykański w milch, podświetlenie indiglo, audio mocno przeciętne, ale wymienione głośniki na lepsze plus tuba i wzmachol, nie ma sensu iść w audiofilskie brzmienia, auto i tak jest za głośne. Za jakieś 2 tygodnie wnetrze idzie do obszycia w całości w nową skórę, fotele będą miały wyprofilowane trzymanie boczne.
ŚWIATŁA – reflektory przednie biksenon z ringami, odbłyśniki i maskownice czarne, dodatkowe światła przednie 2 funkcyjne firmy IPF
OGÓLNY STYL – zdjęte koło zapasowe z tylnej klapy wraz z jego mocowaniem, zdjęty tylny zderzak, tylna część ramy pod nim pomalowana na czerwono, zaczepy na maskę chromowane, lusterka boczne z migaczami, przyciemnione szyby. Na lato jest drugi miękki składany dach i krótkie drzwi „połówki” bez szyb.
To by tak było „na szybko” co mi przyszło do głowy, jestem pewien że jeszcze o jakichś rzeczach zapomniałem, ale przy tej ich ilości o to nietrudno. Fotek dziś nie wrzucam bo mam same nieaktualne, ale jutro postaram się zrobić nowe.
[Co kupić?] Zestaw do 1k-1,2k - 3 kanały - Lanos Sedan. Witam, jako że ja już zaopatrzyłem się w sprzęt audio parę lat temu, tym razem chciałbym trochę lepiej wyposażyć drugie autko. Maszyna to Lanos Sedan, aktualnie gra w nim 10 letni Pioneer kasetowy który niestety ale czeka na wymianę chociaż radyjko naprawdę znakomicie się spisuje i gra, ale mniejsza o nie. Do radyjka oczywiście fabryczne głośniki z przodu.

Zanim zapomnę, proszę doczytać temat do końca, nim zaczniecie odpowiadać.

Nie chcę przesadzać z kosztami, dlatego bardziej interesuje mnie sprzęt adekwatny do kwoty jaką posiadam i jestem w stanie bez problemu na ten cel przeznaczyć. W pierwszej kolejności planuję wymienić radio oraz głośniki, w drugiej kolejności dopiero głośnik niskotonowy i ewentualny wzmacniacz.

Jeśli chodzi o audio nie mam jakiś wygórowanych wymagań, zwykle słuchając muzyki trzymam się ustawień Full Bass and Trable co w pełni mnie zadowala, chociaż audiofilskim sprzętem nie dysponuję, miałem przez pewien czas Cambridge Audio z Aegisami ale musiałem sprzedać. To jednak inna bajka.


Wracając do tematu:
Jeśli chodzi o radio w oko wpadły mi 2 modele dosyć chętnie kupowane na allegro:

Pioneer 2200
Kenwood W4044

poza tym że posiadają wejście USB na przednim panelu, posiadają także 6 przycisków programowalnych, co ja chętnie wykorzystuję gdy przełączam się pomiędzy stacjami. Pioneer wybrany raczej ze względu na to, że nie zawiodłem się na tej firmie jeśli chodzi o sprzęt odtwarzający.

Oczywiście myślałem także o wejściu USB z tyłu i przeciągnięciu kabla. W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, jednak skoro jest dostępna opcja FRONT to po co kombinować. Ogólnie chciałbym aby ten wydatek nie przekroczył 350 zł.

1) Chętnie poznam Wasze typy radyjek w tym przedziale cenowym, także w opcji bez USB.
2) Jeśli istnieje dobry powód aby dopłacić do jakiegoś droższego radia, czekam na takowe info. Czy + 50 zł coś zmieni? Nie planuję raczej wystawiać auta w konkursach.

Druga sprawa to głośniki na przód. W zasadzie na tył niespecjalnie mi zależy bo nie będzie komu słuchać a nawet jeśli to ... poradzi sobie bez. Wolałbym skupić się na dobrym zestawie 3 kanałowym, a może kiedyś uzupełnię go o głośniki z tyłu.

No więc zestaw odseparowany. Od razu wpadły mi w oko głośniki HERTZ ESK 165. Czytałem o nich różne opinie, począwszy od tego że słabo grają bez wzmacniacza, po takie które mówiły o tym że dają radę bez niego i grają całkiem przyjemnie. To w sumie jedyny powód który może mnie zniechęcić do ich zakupu, poza oczywiście opłacalnością. Bardzo dużym poparciem cieszą się głośniki PowerBass oraz Helix. W pierwszej fazie plan zakłada kupno radja i głośników na przód, w drugiej dopiero wzmacniacza i woofera. Dlatego biorąc pod uwagę, że ESK 165 kosztują koło 370 zł myślę, że 400 zł to będzie górna granica jeśli chodzi o cenę zestawu odseparowanego na przód. Myślałem też o HERTZ DSK 165. To podobno o wiele niższa półka od ESK, tego bym nie chciał.

3) Jakie głośniki odseparowane na przód w wariancie:
a) gdy będą pracowały najpierw z radiem a po jakimś czasie ze wzmacniaczem
b) gdy nie będą w ogóle pracowały ze wzmacniaczem
c) gdy dacie mi powód aby zainwestować nawet w najtańszy wzmacniacz pod FRONT

Cena max 400 zł.

Wspominam ciągle o wzmacniaczu, gdyż trzecia sprawa to zakup woofera. Początkowo planowałem zakup głośnika niskotonowego na tylną półkę ale zrezygnowałem z tego pomysłu na rzecz skrzynki. Co do woofera nie mam za bardzo pomysłu co to mogło by być, ale za to pomyślałem, że ciekawym zakupem, w przypadku posiadania ESK było by kupno BLAUPUNKT GTA 470 i wykorzystanie go na FRONT oraz na Woofer. Nie musi całe miasto słyszeć, że jadę, to raczej dla mnie ma być przyjemny basik.

Spotkałem się też z wieloma pomysłami na kupno 2 głośników 2/3 drożnych na tył zamiast woofera aby uzyskać basik, ewentualnie to uzupełnić o jakiś woofer tani. Nie wiem, nie mam kompletnie pojęcia. Wiem, że zestaw 3 kanałowy gra dobrze bo posiadam takowy w pierwszym aucie.

Oczywiście w takim wypadku, zakup GTA 470 i woofera to będzie zakładam wydatek rzędu 500-600 zł łącznie więc może się okazać, że pomiędzy FRONT a WOOFEREM minię kilka miesięcy, więc (o ile będą to ESK) FRONT pograć będzie musiał na radyjku. Może znajdę coś używanego.

Dlatego prosiłem o przeczytanie wątku do końca. Wiele zakupów uzależnionych jest od innych zakupów i jest to dosyć trudne. Chciałbym postawić na opłacalność w takim mniej więcej przedziale cenowym. Nie chciałbym zainwestować na FRONT 300 zł po to żeby wydać 600 na tył i żeby okazało się, że FRONT już jest do wymiany.

Radia/muzyki nie słucham super głośno, to ma być muzyka dla mnie i dla moich uszu, owszem, nie zawsze musi być słychać rozmowę, ale ma to grać przyjemnie i poczuciem dla mnie, że dobrze wydałem te 1000-1200 zł.

Oczywiście liczę się z kosztami wygłuszenia drzwi.
Jakie kable do tego? Czy okablowanie HERTZ (w przypadku tych głośników) wystarczy czy i tak wymieniać na inne?

Czy ESK zagrają głośno i przyjemnie na samym radyjku czy nie obędzie się bez wzmacniacza, jeśli tak, to jakiego w miarę taniego. Może być używany. może tymczasowo coś do 100 zł używanego a później np. GTA na 3 kanały?

Czy może od razu kupić np. BLAUPUNKT GTA 470 a kiedyś tam Wooferem lub 2 głośniki na tył? Jeśli warto... znajdą się fundusze.

Jakie wzmacniacze, jakie radia, jakie głośniki. Chyba wszystko napisałem, co powinniście wiedzieć. Oczywiście, jeśli faktycznie pojawi się problem opłacalności i sami stwierdzicie że skoro ma być te 1200 zł to lepiej wydać 800, to proszę o zestaw. Jeśli ma być 1400, także czekam.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alpsbierun.opx.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lanos obroty silnika przy prędkościach
     : Lanos opony 185 jakie ciśnienie
     : Lanos strzela przy dodawaniu gazu
     : Lanos szarpie przy puszczaniu gazu
     : Lanos pasek rozrządu co ile wmiana
     : Lanos kontrolka air BAG
     : Lanos rura powietrza gaz
     : Lanos spadek obrotów na gazie
     : Lanos remont silnika cena
     : Lanos samemu wymienić rozrząd
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT