kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Daewoo Lanos - zbiór problemów. Witam wszystkich forumowiczów.
Mam małe problemy z moim "przyjacielem" Lanosikiem z LPG 1.5l. Niestety on ma już swoje latka (11 to już jest coś) i w miarę duży przebieg (120 tyś km). Ale działa sprawnie i jak należy oprócz:
- radia = rodzina wpisywała złe kody i chyba zablokowała radio (ukazuje się tylko na wyświetlaczu "Error 6" i nic nie działa). Akumulator nie był odłączany, bo słyszałem że mogę rozregulować silnik i instalację gazową
- świece - przy dodawaniu gazu na niskich biegach wygląda jakby się dławił i jak przyspieszam na niskich biegach to ma tendencję do "skoków", jakby źle spalał gaz oraz benzynę
- Filtr powietrza - problem może prozaiczny ale wkurzający. Raz na jakiś czas filtr dosłownie eksploduje mi pod maską i gaśnie. Do tego wydaje donośny strzał.
- start - jak wcześniej wspomniałem jest na gaz i czasami silnik ma problem z startem i zaczyna drgać. Przeważnie pomaga rozgrzanie silnika ale czasami wcale.
- chyba pasek rozrządu - silnik piszczy jakby miał myszy we wnętrzu
Byłbym wdzięczny za szybką odpowiedź. Problem z silnikiem lanosa.. Mam problem z moim lanosem. Po odpaleniu ze stanu zimnego (pali bardzo dobrze) i obciążeniu gaśnie, słabnie, szarpie. Aby się przed tym bronić muszę dodać dużo gazu. Auto posiada instalację gazową, palone jest zawsze na benzynie. Mój problem nie występuje gdy auto pracuje z instalacji gazowej i gdy jest ciepłe. Dodam jeszcze że kiedy jadę małą prędkością na benzynie przy zimnym silniku to szarpie trudno jest ustalić prędkość na jednym poziomie. Wcześniej nigdy nie miałem takich problemów, a przejechałem tym autem 160000km. Za pomoc z góry dziękuję. Dławienia sie silnika, problemy z instalacja gazową.... w e11 dolot jest skierowany na bok więc przesłaniać nie trzeba. Jeśli gaśnie znaczy to że instalacja nie działa poprawnie. Swięte słowa!Niektórzy pisza nie wiedząc co w trawie piszczy!To ze np:Lanos ma dolot skierowany na wprost i ma problem z gasnieciem to nie znaczy ze kazda bryka ma tak samo:) dziwne zachowania silnika. Spalania na benzynie nie liczylem ale wczoraj wieczorem przegonilem go troche i problemy z benzyną ustały (przynajmniej na razie), rura wydechowa jest OK. A z gazem to się faktycznie wybiore do gazownika:) No i jeszcze z gazem mam taki problem, jak jest zimny to zaraz po odpaleniu jest ok ale po przejechaniu 200 metrów jak go spuszczę z obrotów to gaśnie ze dwa razy a jak sie bardziej rozgrzeje to jest w porządku.
Z tym podpisem to ja kudłaty durnowaty:) Pomyliło mi się z lanosem żony w którym jest sekwencja. Uzupełniłem, wszystko jest tak jak należy. dzięki za zwrócenie uwagi na błąd... Daewoo Lanos 1.5 SOHC, benzyna. - Gaśnie po nagrzaniu.. Witam.
Auto gdy jest zimne odpala bez problemu. Gdy się nagrzeje do normalnej temperatury pracy, nawet w czasie jazdy gaśnie i nie mogę go odpalić do momentu gdy ostygnie. Po ostygnięciu silnika odpala poprawnie i znowu po nagrzaniu gaśnie. Tak w kółko. Proszę o pomoc i z góry dziękuję. daewoo lanos gaśnie. witam
blagam pomozcie deawoo lanos 1,5 16 V rok 99 na benzynie gasnie w momencie wcisnięcia sprzegla i przychamowania np jak chcemy przytrzymac samochod czy tez na skrzyzowaniu, auto bylo stawiane 7 razy na duzym i dobrym zakladzie naprawczym i mechanicy w koncu oddali kase i powiedzieli ze nie podejmuja sie dalszej naprawy, najpierw komputer wykazał błędy ktore usunieto ale nie pomoglo, pozniej wymieniono sande i filtr paliwa i nadal nic, nie wiemy co robic, moze ktos poratuje?????? [lanos] nie pali rano. Witam!
Proszę o poradę i sugestie rozwiązania problemu. Lanos 1.5 - gaz. Po nocy - nawet bez przymrozków - występuje problem z uruchomieniem silnika. Zapala na sekundę i natychmiast gaśnie. Po 6 razie chwyta na tyle ze mogę przełączyć na gaz i wszytko jest w porządku. Również po dłuższym postoju w dzień sytuacja występuje. Ponadto jeśli zapalę na benzynie i nie przełączę na gaz to silnik nie ma mocy, nie można się rozpędzić, i zachowuje się jakby pracowały 3 a nie 4 świece - charakterystyczny dźwięk choćby diesla...
Czytałem sugestie żeby do klemy "-" doprowadzić dodatkowy kabelek masy - nie działa. Że wyjeździć benzynę i zatankować na nowo - też nie działa. swieci lampka check w daewoo lanos 1.6 16V. witam mam lanosa 1,6 16V benzyna z 98r. od 3 dni po przejechaniu ok 7 km zapala mi się lampka check. po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu lampka gaśnie i zapala się ponownie po 7km. ponadto obroty silnika jak gdyby falują tzn z początku jazdy są w normie natomiast gdy silnik się rozgrzeje zaczynają "skakać" od 1000-1700. ponadto samochód mi więcej pali benzyny od dłuższego czasu ( gdy go kupowałem 3 lata temu palił 8l/100 a od 1,5 roku pali 11l/100 ). czy ktoś z was może pomóc w ustaleniu co może być przyczyną? Lanos Daewoo 1.6. Mam problem z lanosem 1.6 16V. Otóż jak jest zimny to bardzo nierówno pracuje, co prawda pali od pierwszego ale "chodzi" nierówno i gaśnie po czym nie chce zapalać. Trzeba długo kręcić rozrusznikiem zanim znowu załapie. Jak jest ciepły wszystko niby jest normalnie. Lanos jest z gazem ale zachowuje się tak samo na gazie i na benzynie.
Znajomy sprawdzał mi go podpinając do urządzenia uni-check no i pojawił się problem z nastawieniem wyprzedzenia atdc i btdc które nie zgadza się sugerowanym. System zgłasza oczekiwane nastawienie atdc gdzieś koło -80 a podaje że jest około +5 i cały czas się zmienia, z btdc jest podobnie choć różnica jest znacznie mniejsza waha się w granicach zalecanego, nie pamiętam już dokładnie ile coś koło +10. Nie wiem, ale podejrzewam, że to może być przyczyną problemów z pracą zimnego silnika i z jego odpalaniem. Jak jeszcze umiejętnie operuję gazem i trzymam na wyższych obrotach to udaje się przytrzymać kryzysowy czas i jak się rozgrzeje to chodzi.
Ktoś mi powiedział, że to może być źle ustawiony rozrząd, ale nie wiem. Fakt, że ostatnio wymieniłem świece, przewody napięciowe i komplet rozrządu i o ile wymiana świec czy przewodów nic nie dała to po wymianie rozrządu problem jakby na kilka dni znikną myślałem więc że to pomogło ale op kilku dniach jest znowu to samo więc sam już nie wiem. Jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc bo samochód niedawno kupiłem a mam już z nim problemy.
Z góry dziękuję. [Daewoo Lanos] 1.6 16V nierowna praca silnika. Witam
Moj Lanos jest z 98r. i jest wyposazony w instalacje gazowa. Przy jezdzie na gazie wszystko jest ok, natomiast na benzynie silnik pracuje bardzo nierowno dusi sie i czasem gasnie. Co moze byc tego przyczyna, moze ktos mial takie objawy?. Pomozcie!! Za odpowiedzi z gory dzieki.
Pozdrawiam
Agnieszka Lanos gaśnie. witam , proszę o pomoc informacyjną:
silnik po włączeniu, po ok. 15 minutach, kiedy już sie nagrzeje, po włączeniu wiatraka chłodnicy się wyłącza- gaśnie.
Wymieniłem: świece, pompe paliwową, czujnik temperatury wody, termostat i filtr paliwa.
I ciągle dzieje sie to samo, proszę więc o pomoc.
Zazwyczaj odpala jakoś na drugi dzień, i 15 minut jak zwykle działa, i od nowa. Problem z zapłonem Lanos 1.5 SOHC. Witam i proszę o pomoc...
Mam problem z zapłonem(chyba) w aucie:
Gdy przekręcam kluczyk rozrusznik długo kręci a silnik strasznie sie muli tak jakby miał małe obroty bądź nie było paliwa, odpala dopiero za którymś razem ale jeździć sie nie da bo nie ma mocy i gaśnie...pół roku temu były te same objawy i wtedy powodem była przepalona uszczelka na głowicy...wymieniłem teraz uszczelke jednak problem został...a jak to wszystko sie stało? Nagle, jechałem pod górkę i silnik stracił moc i zgasł i tyle.
Acha gdy wykręciłem świece 2 od strony rozrządu miały lekki nagar i były suche a 2 od strony zapłonu mokre i zalane.
Auto ma lpg i tak samo silnik działa na nim jak na benzynie
to co sprawdziłem:
-pompka paliwa działa prawidłowo( ma 3 miesiące)
-założyłem inne wtryskiwacze na zalanych świecach bez żadnej poprawy
-zmieniłem świece i kable na inne bez rezultatu (iskra oczywiście jest)
podejrzewam, że to problem z tymi dwoma cylindrami które sa zalane ( gdy wykręciłem te dwie świece i przekręcilem zapłon to auto odpaliło szybciej i bez problemu ?? ?)
czy może to być problem z cewką? że tylko te dwie świece źle działają a może coś z elektryką na wtryskach?? Zimna chodzi , ciepła strzela i gasnie POMOCY :(. Kolego! Identyczny problem miałem!
Uszczelka/membrana miedzy silnikiem, a przednim zderzakiem. Odkręć korek wlewu oleju, zobaczysz jak ci pójdą opary z silnika. I auto odpali. Dziura w tej uszczelce/membranie powodowala, ze opary z benzyny/gazu dostawaly sie do oleju, silnik dusił się i przy dojezdzaniu itp gasł, po prostu kiedy auto jechalo mniej niz 25km/h to gaslo. jestem pewien ze to ten problem. ja za to dalem u mechanika 258zl (w tym nowy olej silnikowy)
Sorki że nie za bardzo w temacie lae moj teściu w swoim lanosie walczy z takimi samymi objawami. Tyle że na benie jezdzi jest wsio OK, jak jedziena gazie to strzela gaśnie i nie może odpalić auta - musi odczekać troche (chyba żeby troszke przestygło). Czy mogłbyś opisać gdzie może być ta membrana/uszczelka ? Czemu między zderzakiem a silnikiem ? Co ona ma dawać ? Postaram sie jakoś teściowi podpowiedzieć może to akurat to chlop jest zdesperowany (juz troszke popłynął za naprawy). Kontrolka oleju. Ja leje olej pułsyntetyk . A czego dopiero po dwuch latach a tak mnie naszlo bo u ojca w lanosie gasnie odrazu . Niby nic sie niedzieje samochód smiga ( odpukac ) narazie ok . Ale musialem spytac dla pewnosci choc mam znajomego który twierdzi ze jest ok.. Ale moja viki to moje oczko w głowie i musi byc wszystko na zicher....... LANOS - poratujcie kobiete kierowce !. LANOS - poratujcie kobiete kierowce !
Mam problem. Lanos 1600 sd cos tam, banzyna, od jakiegos czasu zachowuje sie dziwnie. Gdy silnik jest zimny jest wszystko OK, ale od czasu do czasu, gdy nagrzeje sie ( a ostatnio coraz czesciej) zaczyna sie dlawic przy dodaniu gazu, trzeba to robic bardzo delikatnie, a na wolnych obrotach pracuje nierowno, chociaz nie gasnie. Gdy jest zimny to bez zrazutu. Im cieplej na dworzu + korki, tym opisane objawy sie poglebiaja.
Fachowcy snuja najrozmaitsze teorie najczesciej sprzeczne.
Moze ktos z Was mi doradzi. Chodzil bez problemu, ostatnia naprawa 2 lata temu to wymieniono modul ten co daje iskre.
pozdr Instalacja LPG - przełączanie błysk. na gaz.
> Ujeżdżam właśnie Lanosa z LPG. Fajną ma instalację LPG -- na gaz (w obecnych
> temperaturach, silnik zimny) przełącza się po raptem 5 sekundach (nie zdążę
> ruszyć).
>
> We własnym muszę przejechać ok. 1-2km (na temp. cieczy mam wówczas 50st.) i
> dopiero przełącza się na LPG.
>
> To jakaś cecha instalacji czy jakiś "trick"? Nie ukrywam, że natychmiastowe
> przełączanie na LPG jest bardzo przyjemne :).
Skoro w zimie zaraz po przełączeniu na gaz nie gaśnie, to albo nowa ta
instalka albo miała remoncik ostatnio. A jeżdżąc w ten sposób na
przyszłą zimę, będzie trzeba robić kolejny.
--
Mateusz Bogusz
[Lanos] Wyciek oleju. Mam Lanosa na gaz, 1.5, 2000r. Od kilku dni zaczal sie dziwnie zachowywac. Sa trudnosci z zapaleniem, gasnie przy przelaczaniu na gaz. Gdy stoi z zapalonym silnikiem wydaje odglos jak z traktora. Wydaje mi sie ze troche trzesie podczas jazdy. Dzisiaj zauwazylem ze cos kapie z niego. Co to moze byc? [lanos] 1.5 lpg gaśnie silnik!. mam lanosa 1.5 98r z lpg, czasami na 1 i 2 biegu zaczyna sie dławic i lekko dławic, silnik zaczyna dziwnie pracowac i zaraz gaśnie. potem jak odpalam to czasami zapala normalnie albo znow tak dziwnie i gasnie. co to moze byc? Daewoo Lanos 1.5 16v strzela z filtra powietrza, dusi się. Posiadam Daewoo Lanos 1.5 16v z 1999 roku. Ostatnio zaczoł się psuć. Strzela mi z filtra powietrza. Gaśnie i na paliwie i na gazie to samo. Nie da się jeździć. Co radzicie bo ja nie mam pojecia co to może być. Czujnik rezerwy.. Witajcie! Tak sobie czytam i czytam... I chyba mógłbym Wam pomóc.
Miałem problem z lampką rezerwy w mojej Afryce. Niedawno doszedłem do tego jak ustrojstwo naprawić. Podzielę się wrażeniami z Wami, wszak kiedyś chciałem kupić VFR ;-). Pozwolę sobie wkleić mojego posta z forum AT:
"Witajcie!
Otóż jak wiemy czujnik to termistorek chłodzony cieczą. Zmienia mu się oporność w zależności od temperatury, a zmiana oporności zapala nam kontrolkę blablabla.
Właśnie przeprowadziłem test, wypadł pomyślnie, więc mogę się pochwalić (bo nie znalazłem tu tematu jak naprawić czujnik rezerwy, wszyscy tylko narzekają, ze któryś padł ).
Pasuje termistor od Matiz/Lanosa. Koszt 10pln w Warszawie na Towarowej (podobno produkt dość rzadko sprowadzany; nie było go miesiącami). Rozmiar ten sam. Ino wlutować zamiast oryginału. Nie sprawdziłem miernikiem jego rezystancji, ale gdy nie ma paliwa to świeci, jak się zaleje to gaśnie . Pogadałem z tamtejszym mechanikiem-elektrykiem, i on powiedział, że w zasadzie to powinno działać. Ale dla pewności niech się jakiś elektryk tu wypowie. Nie mam pewności, że termistor ma opór 9.3 Ohma podczas zanurzenia w benzynie, oraz 92.3 Ohma podczas pracy na powietrzu. Czy ewentualne inne wartości mogą coś napsuć mimo tego, że wszystko działa jak należy?
Wyszło po taniości. Jak tylko naprawiłem zadzwoniłem do Plazy zapytać ile taki czujnik w Hondzie kosztuje. 320pln... Więc jeśli tylko śruba będąca mocowaniem termistora (ta wkręcana w bak 27mm) jest cała to chyba nie ma co się rzucać na oryginał. O ile oczywiście taka przeróbka jest zdrowa (tutaj ponawiam prośbę do elektryków).
Aha, i mając pusty bak, oraz ręce ginekologa amatora można to wszystko zrobić bez zdejmowania baku
Piszę tu na forum, bo wstyd brać pieniądze za tak tanią naprawę ;)
Mam nadzieję, że ta informacja będzie pomocna.
Pozdrawiam! "
"By żyło się lepiej" 8) .
Dodam, ze napisałem małą głupotę - czujnik nie zwiera się do masy poprzez tę nakrętkę. Jest to element obwodu jakiegoś... Jakby miał masę, to by do niego dochodził tylko jeden przewód, mianowicie "plus". No ale to taka mała dygresja.
Obecnie jestem na etapie testu "wewnątrzmotocyklowego". Idzie mi jak krew z nosa, bo nie mam czasu wyjeździć baku do rezerwy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . Ale jestem dobrej myśli.
Aha, jeszcze jedno. Nie mierzyłem rezystancji termistora. W testach z butelką (opisanych w cytowanym poście) zauważyłem, ze Bailanosowy termistor żwawiej reaguje na zmianę temperatury, skutkiem czego przejście z jarzenia się do świecenia pełną mocą jest szybsze, aniżeli w hondowskim wynalazku. To pewnie świadczy o innym zakresie rezystancji, choć jak wspomniałem wsadzony do butelki z benzyną zgasła kontrolka.
Podejrzewam, ze w swoich VFR macie takie samo rozwiązanie, więc niech ktoś spróbuje i opisze swoje doświadczenia jednocześnie ciągnąc temat dla potomności. Ja tu tylko wpadłem gościnnie. Pomóc współtowarzyszom niedoli 8) .
Pozdrawiam, Michał "rezerwa" wieczny, Africa Twin z dwiema kontrolkami rezerwy (działającymi :D)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|