kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
daewoo lanos 1.6 16 v just junior. Witam. Zakupiłem miesiąc temu mojego lanosa i dostałem do niego oprogramowanie do gazu plus kabel od pc do silnika. jak wogóle zaczac prace z kablem do silnika ?? jakie powinny byc parametry?? przy przelaczeniu z gazu na beznyne auto sie dławi nie ma żadnej mocy i gdy jade nie trzyma mi równo obrotów. Czy moge to ustawic przez program just junior?? Lanos - zimny silnik dławi się. Witam!
Mam problem z Lanosem 1.5 16V LPG Bedini. Problem polega na tym, że silnik nie pracuje prawidłowo na benzynie gdy jest zimny (dławi się na niskich obrotach poniżej 2000/min., szarpie, nie przyspiesza). Problem nie występuje na gazie, na wyższych obrotach i gdy silnik choć trochę się zagrzeje. Nie ma problemów z odpalaniem czy to na zimnym czy ciepłym silniku. Wymienione zostały do tej pory: filtr powietrza, świece (Iskra) i przewody zapłonowe, filtr paliwa, pompa paliwa ma nieco ponad rok, instalacja gazowa po przeglądzie i regulacji. Podejrzewając wtryski przejeździłem ok. 50l benzyny kolejno z dwoma dodatkami firm STP i Xeramic - bez zmian. Wyczyściłem też przepustnicę i tzw. "krokowca". Na tyle na ile udało mi się stwierdzić silnik nie dostaje "lewego powietrza". Tryb diagnostyczny nie wyświetla żadnych kodów błędów. Szukałem podpowiedzi odnośnie rozwiązania mojego problemu na różnych forach - jak dotąd bezskutecznie. Jeśli ktoś potrafi mi pomóc będę bardzo wdzięczny. Lanos - zimny silnik dławi się. MicSer jest jeszcze jedna sugestia podrzucona przez osobę zajmującą się naprawą Daewoo. Silnik nie pracuje prawidłowo na benzynie gdy jest zimny (dławi się na niskich obrotach poniżej 2000/min., szarpie, nie przyspiesza) jak rozjedzie się ECM. Podczas jazdy na gazie komputer zapisuje trochę inne parametry niż wymagane dla benzyny i to jest powód szarpania na zimnym silniku. Pomaga reset komputera, ale niektórzy instalują też urządzenie które powoduje reset przed każdym uruchomieniem.
Mój Lanos też szarpał, po resecie przejechałem na samej benzynie 100 km (do pracy, z pracy itp. czyli silnik był kilka razy odpalany zimny) i szarpanie zniknęło. Lanos 1.5 16v 2000r Wysokie obroty brak mocy i strzelanie:). Witam jestem nowy na tym forum i mam takie małe pytanko a mianowicie problem polega na tym iż samochodzik dławił sie i brakowało mu mocy w serwisie powiedzieli mi żeby sprawdzić katalizator a wiec wyrzuciłem katalizator i było dobrze przez jakiś czas a po jakimś czasie przy odpalaniu na zimnym silniku strzelał z filtra powietrza i znów brak mocy po rozgrzaniu wszystko było oki a dziś czyściłem wtryski i silniczek krokowy po zakończeniu tej operacji chciałem go ustawić na prawidłowe obroty lecz ta kur...a weszła na wysokie obroty i nie chce z nich zejść i tak jakoś dziwnie trzęsie a po dłuższej pracy silnika na biegu jałowym zapala mu sie CHECK ENGINE. Bardzo prosze o jakąś rade od was koledzy po już nie wiem co mam z tym zrobić . Dzieki z góry czekam na wasze porady coś z ABS, dławienie się silnika przy naciśnięciu gazu, osmolony wydech. witam! od 2 tygodni jestem właścicielem mazdy 323 f BJ 1,5 z 2000r, sprowadzona z Niemiec, wizualnie auto strasznie mi się podobało stąd zakup.
no właśnie podobało, bo po wymianie paska rozrządu, filtrów powietrza i oleju, świec coś nadal jest nie tak(mechanik nie wymienił filtra paliwa bo rzekomo nie wiedział gdzie jest -niezły mechanik)
zastrzegam jestem laikiem i będą to wrażenia a nie profesjonalne obiekcje:
!)samochod przy wcisnieciu pedalu gazu w podłoge dławi się, jakby go coś zapychało, z tego co zauważyłem gorzej jest przy nagrzanym silniku(czyt. a aparacie zapłonowym, ale koleś z warsztatu powiedział ze to są inne objawy)
dzisiaj był podpięty pod kompa i nic raz wyskoczył komunikat o wale korbowym, ale gość powiedział że to pomyłka
2)robi za słabą mieszankę i przez jest osmolony wydech(to ma chyba związek z tym dławieniem
3)2 dni temu pojawiły się kontrolki ABS, TCS, i wykrzyknik, ale teraz już nie świecą tylko jest mały problem: przy małej prędkości (jak np parkowanie)przy delikatnym hamowaniu czuję jakąś blokadę jakby coś było nie tak z ABS, nie mogłem docisnąć pedału hamulca, przy większej prędkości i wciśnięciu hamulca nic takiego nie występuję
PORADźCIE czy przede wszystkim mogę nią wogóle jeździc, co to może być.
chciałbym byc szczęśliwym posiadaqczem mazdy 323 , a nie zmieniać jej na np lanosa Strumiennica oraz filtr stożkowy w GD RF7 czy to cos da?????. Cytat: w przypadku diesla coś to da. nic ... szkoda kasy dokładnie ...
Ja odpowiem Ci tak: zakładanie strumienicy do Diesla ma sens tylko w takim przypadku, kiedy zastosujesz ostatni wydech "sportowy" a strumienice przed nim w miejsce środkowego(wzrośnie troche głośność całego wydechu)-ale strumienice tylko stożkową(naddzwiękową)-nie stosuj struminicy łuskowej(tzw.łuska Jones'a)!! - nic nie daje, na dodatek źle opróżnia spaliny!! e? gdzieś to wyczytał ? podstawowa zasada.... odciążając wydech (strumienica + wydech końcowy, ale [tiiit] kata w przypadku benzyny) należy odciążyć dolot - dlaczego? bo inaczej się silnik dławi, po prostu nie wydala - przetestowane na moim 2.0 16v i tam ktoś wyżej napisał że
przy 2.0 wydaje sie mi ze duzo nie odczujesz
tak w dieslu nie ale na benie owszem
na samej strumienicy mozna zyskać do 13% wzrostu momentu obrotowego - głupi lanos tyle osiągnął po jej założeniu
odnoście całości tego topica ... jak Jaksa pisał w dieslu to porażka tylko z TDi tak naprawdę można poszaleć wstaiając chipa i zmieniając oprogramowanie - najmniejsze koszty i zero ingerencji w silnik Daewoo-parametry z kosmosu. Czy ktoś z kolegów podłączał sterownik silnika pod diagnostykę w daewoo?Pytam dlatego iż rzadko robię te samochody a ostatnio trafił mi się lanos z silnikiem 1.5 16V z 2000roku i niestety począwszy od błędów po parametry wszystko było z kosmosu,a to co pokazywał to silnik nie miał by prawa pracować a przyjechał na dławienie się podczas przyśpieszania.Wchodziłem przez inne silniki i było to samo.Jedyny błąd jaki zrobiłem to taki że nie zrobiłem raportu pracy aby wysłać do axes.Czy ktoś się już spotkał z taką sytuacją? Problem ze STAG 300. Mam pewien problem z moja instalacja stag 300 w samochodzie Daewoo Lanos 1.6 16V na zimnym silniku jadac na benzynie brakuje mu mocy dlawi sie wciskajac peal gazu do konca silnik prawie w ogole sie nie zbiera a wrecz go muli i dzieje sie do w przedziale 1tys obr do 3 lub 3.5 tys obr powyzej ciagnie dobrze . 2 sprawa jak juz przechodzi z benzyny na lpg to szarpie go niemilosiernie i tak samo musze wbic luz i go przegazowac bo inaczej szarpie go strasznie i to przez mniej wiecej 1 kilometr nie wiem powiedzcie mi cos co moge gazownikowi powiedziec bo ostatnio powiedzial mi ze to wina pompy paliwa(sprawdzana wszystko gra-salon daewoo) co do szarpania powiedzial ze to 2 mieszanki sa i tak musi byc no kurde jezdzilem wieloma samochodami z instalacja lpg i nigdzie czegos takiego nie bylo pytanie czy po przejechaniu okolo 10tysiecy km na gazie a lacznym przebiegu 66 000 jest mozliwe zeby wtryskiwacze poszly?Wyjezdzilem caly zbiornik paliwa z dodatkiem do czyszczenia wtryskiwaczy no i dalej sie tak dzieje. Jaka moze byc tego przyczyna chce pojechac do gazownikow i zrobic mala awanture zeby wreszcie zrobili mi ta instalacje porzadnie a do tego potrzebne mi sa jakies wasze rady. Wielkie dzieki za all i wrazie czego moge odpowiedziec na pytania. Instalacja ta sklada sie z: -reduktor-ALASKA -zawor gazowy-VALTEK -zbiornik-ATRAMA 600/200-42 -wilozawor-TOMASETTO -obudowa wielozaworu-ATRAMA -zawor tankowania-TOMASETTO -uklad elektroniczny-stag 300 -listwa wtryskowa VALTEK LANOS STAG-4. witam jestem nowy na forum, niestety nie znalazłem w postach poprzedników odpowiedzi na mój problem dlatego postanowiłem zamieścić nowy, wracając do sedna sprawy mam problem polegający na tym że czy silnik zagrzany czy zimny, jak wcisnę gaz gwałtownie to najpierw jakby dławi silnik a dopiero po chwili wskakuje na obroty, silnik zachowuje się tak na postoju, jak ruszam nie czuć tak tego, może ktoś miał już taki przypadek ?? dzięki za ew sugestie .. Dobrze warsztat dobrał wtryski?. Witam, instalację mam zamontowaną prawie 2 lata, na początku tego roku padła listwa wtryskiwaczy, zaczęła głośno chodzić, na wolnych obrotach samochód się dławił(jak pracował na gazie), przy okazji badań sprawdzono skład spalin, na gazie było sporo powyżej norm(wg. diagnosty). Jako że wg. karty gwarancyjnej wtryskiwacze już były po gwarancji, nie jechałem do zakładu który montował instalacje(musiałbym brać urlop specjalnie żeby tam podskoczyć) a do najbliższego warsztatu który montuje staga, tam panowie(ci sami którzy stwierdzili padnięte wtryski) stwierdzili że można naprawić obecne wtryski lub wymienić na nowe, różnica cenowa była...jakaś(o tym na wyraźne życzenie) zaproponowano także wymianę na inne niż były zamontowane, otóż miałem tzw "żółte" valteki, panowie zaproponowali czerwone "bo oni takie montują", ja nie jestem szpecem od instalacji, jedynie użytkuję samochód, więc zgodziłem się na wymianę na nowe. Oczywiście przy okazji zmieniono wszystkie filtry. Teraz mam takie cyrki, że samochód po przełączeniu na gaz potrafi wogóle zgasnąć, szczególnie jak akurat się przełączy na postoju to na bank przy ruszaniu zgaśnie, efekty ustają jak silnik złapie "pełną temperaturę". Samochód to lanos z silnikiem 1,5DOHC, na innym forum(użytkowników lanosów) dowiedziałem się tylko tyle, że czerwone valteki nie powinny być pakowane do lanosów. Nie chcę być pieniaczem i wykłócać się z zakładem, wolę po ludzku to załatwić, podobno to dobry zakład, kwestia tylko czy da się teraz coś z tym "fantem" zdziałać. dławienie sie na LPG na zimnym silniku. Od niedawna mam gaz sekwencyjny w lanosie. Przy nagrzanym silniku chodzi bardzo dobrze lecz z rana gdy sillnik osiagnie 30*C i przełaczy sie na LPG to dusi sie i szarpie. Gdy chodzi na wolnych obrotach i doda sie gazu wówczas na chwile przydławia sie i potem dopiero wkręca sie na obtoty. Podczas jazdy objawia sie szarpaniem, w momencie gdy zmienie bieg, puszcze sprzeglo i dodam gazu. Po rozgrzaniu zanika dławienie sie. Na benzynie nie ma tego problemu. Swiece, przewody nowe. co moze byc tego przyczyna? [Golf3] Brak mocy 1.8 '93 przebieg 195 000. 1.czy ta instalacja lpg ma elektroniczne sterowanie?
2.prosze sprawdzic czujnik iat ten od rezystora:-)
1.jesli jest to stara instalacja bez sterownika to tak moze byc jazda na gazie po kilkudziesieciu tysiacach powoduje takie zamulanie silnika przenoszenie momentu w wyzszy zakres obrotów
2.po odlaczeniu iat na gazie jako tako, na benzynie dlawi sie i szarpie(sprawdzalem na lanosie lpg lovato) Verona (DT GAZ) - instrukcja regulacji - Lanos. Od dłuższego czasu mam problem z wyregulowaniem instalacji gazowej Verona (to chyba jakieś dziecko DT GAZ).
Auto: Lanos 1.6 16V
ECU: Verona
Wtryski: Matrix hd344 (wcześniej Valteki były)
Dysza: 1,7 mm
Auto kalibracja wychodzi (przy 2500 RPM na postoju) ok 1,03-1,06, ale na wolnych za bardzo skraca czas wtrysku PB. Skutek jest taki że gdy popracuje dłużej ja LPG i przełączę na PB to falują obroty. Po jakimś czasie się uspokoi.
Jak zmniejszę mapę to na wolnych czas się zgadza (PB się nie zmienia), ale przy dodaniu gazu z wolnych się przydławia.
Gdzie znajdę jakąś instrukcję - zasady regulacji tej instalacji?
Ta mapa to ma być generalnie na 100 czy ( i ile) można zmieniać?
Co oznaczają zaznaczone na zdjęciach wartości kB, tbmax, czy press. Czy to ruszać?
http://picasaweb.google.p...feat=directlink
Dla ułatwienia ponumerowałem niezrozumiałe dla mnie parametry.
Bardzo proszę o jakieś wskazówki czy porady jak się za to zabrać.
Znalazłem gdzieś instrukcję dość dokładną dla GASTECH 600S. Tam wspomniano m.in że dopuszczalne zmiany na mapie to +/- 10%. Nie wiem na ile ma to zastosowanie w Veronie, ale może być podobnie...
U mnie na wolnych niestety wychodzi (by zrównać czasy wtrysków PB) - jakieś 80%. Potem niestety są problemy z wchodzeniem na obroty, tzn jak popracuje na wolnych i dodam gazu to się przydławia.
Jak o ustrojstwo wyregulować?
I jeszcze pytanie - czy mnożnik może być poniżej 1,00 ?
Jest jeszcze jedna dziwna przypadłość w tym lanosie.
Jadąc na gazie - 4 bieg, prędkość ok 60 km/h, obroty ok 2000...
Czas wtrysków waha się między 4-3 ms. W czasie tych wahnięć czuć takie przyhamowanie auta. I tak się dzieje cyklicznie Sad co kilka(naście) sekund. Jak zupełnie puszczę pedał gazu lub przyśpieszę to tego nie ma.
Ponawiam pytanie.
Aktualnie na ciepłym silniku mam już sporo lepiej. Niestety na zimnym problem się potęguje (dławienie przy dodaniu gazu lub jeździe na niższych obrotach.
U mnie przełącza się na gaz przy 30*C. Czy tyle wystarczy?
Aktualnie mam ustawioną mapę tak:
Scaliłem trzy posty, proszę nie pisać postu pod postem. [MS] Czy ja w ogóle dobrze zrobiłem????. " />Strumienica pogarsza osiągi. To było sprawdzane już wiele razy. Ale np do jazdy w trybie "eco" nadaje sie dosyc niezle , podwyzsza moment w nizszym zakresie obrotow , ale auto zamula na wysokich. Cos jakby anty-tuning silnika (jezeli przyjmiemy, ze tuning silnika to przerobki polegajace na zwiekszenie mocy i osiagow, czasami kosztem "dolu" obrotow). Więc jeżeli chcesz jeździć szybko, ścigać się itp to strumienicy nie zakładaj. A pozatym na świecie "utarło się" , że ludzie zaczynają tuning od wydechu. W samochodach turbodoładowanych , albo takich gdzie seryjny układ naprawdę "dławi" samochód (np porsche 928 - dobrze zrobiony wydech , caly od nowa , moze przyniesc nawet w granicach 15% wzrostu mocy co jest ogromnym przyrostem jak na auto wolnossące, jednak w niewielu autach tak się da) jest to uzasadnione , ale w takich jak lanos to bzdura. Seryjny układ jest bardzo dobry do seryjnego silnika. Wiadomo , że każdy myśli, że głośniej=szybciej no i efekt placebo , bo przecież wydaliśmy pieniądze to musi być poprawa . Napisałeś, że chodzi Ci o porawę osiągów , więc radze - daj sobie spokój zabawy z wydechem, przynajmniej narazie. Zamiast tego może uzbieraj troche pieniędzy i zrób obróbkę głowicy , zwiększ stopień sprężania i załóż "mocny" wałek rozrządu.Do tego zrób dobry dolot zimnego powietrza. Wzrost mocy osiągany jest przez to, że do cylindra wpada więcej mieszanki paliwa z powietrzem, wydechem ciężko to zrobić . Twoje auto to 8V , więc musisz wymienić tylko jeden wałek i jeżeli chodzi o koszty wychodzi to dużo lepiej niż w silnikach 16V. Nie wspomne o autach takich jak moje 928 , gdzie zestaw ostrych wałków ze sprężynkami wyniósłby mnie 9000 zł . Kiedy już będziesz miał wałek+zrobioną głowicę+dolot , to może silnik będzie wytwarzał na tyle więcej spalin, że przeróbki wydechu zaczną mieć sens. Dla przykładu do rozważań o wydechach podam przykład, że w autach których dmuchawa jest napędzana paskiem klinowym lub osadzona na piaście pompy płynu chłodniczego i właczana sprzęgłem elektromagnetycznym i powoduje straty mocy. Zastąpienie takiego fabrycznego "śmigła" elektroniczną dmuchawą dawało większy przyrost mocy niż tzw. "sportowy wydech" . Pozdrawiam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|