Lanos cieknie spod sinika
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
[Lanos] kupno lanosa - porady. http://otomoto.pl/daewoo-lanos-C11723262.html
W ogłoszeniu nie ma nic o wyposażeniu. Czy to możliwe, że auto z tego rocznika (o ile to ten rocznik co podano) nie ma nawet wspomagania?
Mozliwe.Po 2003 na allegro malo jest lanosow z sensownym wyposazeniem.
Na twoim miejscu szukalbym jakiegos z full wersja(klima itp) pierwszy wlasciciel rocznikowo 99-02.Na bank cos grubo ponizej 10tys zl powinno sie znalesc.
Co do bolaczek:
-spr czy sie silnik nie poci(czy UPG byla wymieniana,niestety jakos ta uszczelka nie jest mocna strona lanosa)
Czy na zimno obroty nie faluja/nie szarpie-tez dosc czeste.
Czy nie ma rdzy(progi,dach,maska)Niby wszyscy pisza,ze nie rdzewieje a rzeczywistosc pokazuje swoje.
Czy nie cieknie spod pokrywy zaworow(czy swiece nie plywaja w oleju) [Lanos] Pakować gaz czy nie?. Witam, rozmyślam nad wsadzeniem swojego lanosa w gaz. Silniczek to 1,5 16v 100km. Autko ma ok 150tys przebiegu, jeździ ok, nigdy nic nie nawaliło, pompa paliwa jest jeszcze oryginalna. Problem leży w cieknącym oleju, cieknie spod głowicy. Najprawdopodobniej nie pali oleju bo żadnego dymku nie ma, płyn chłodniczy czysty, korek wlewu paliwa też czysty. Silnik pali ok 10-12 w cyklu mieszanym (najprawdopodobniej sonda lambda wysiadła, na dniach to sprawdzę). Powiedzcie mi, czy warto w tak stare auto pakować gaz, jakiej generacji, na co zwrócić uwagę przy wyborze instalacji. Jak znosi ten silnik zagazowanie. Czy warto robić remont silnika (wymianę uszczelki) czy jeździć i kontrolować stan oleju i wszystkich płynów. Jeżeli jest ktoś z Krakowa to liczę na podpowiedzi co do odpowiedniego serwisu zakładającego gaz oraz przykładowe ceny założenia.
Pozdrawiam Vati. [Lanos] Głowica , Pokrywa Zaworów , Rozrząd -> Wymiana U. Tradycyjnie po kupnie samochodu powinno się wymienić olej i rozrząd , olej już wymieniłem , rozrząd zostwiłęm jak będzie cieplej , do tego dość mocno cieknie mi spod głowicy jak i spod pokrywy zaworów(plastik) , więc jeśli są chętni mogę ładnie robić zdjęcia co pokolei robiłem podczas wymiany uszczelek , a jak już bede sciągał całą głowicę(którą zawsze po zdjęciu trzeba planować) to i tak pasek musze zdjąć wiec to będzie przy okazji jeśli znajdzie się troszkę osob chętnych to porobię zdjęcia jeśli nie to trudno ;P za robote zabieram się po sesji czyli max za 2tygodnie, myślę że dobrą Opcją będzie ankieta oraz mile widziane komentarze
-----------------------------
dobre pytanie jaki silnik
1.5 DOHC
[Lanos] Zapach paliwa plus gratisy;). WItam. Najpierw temat glowny - zapach paliwa. Od wczoraj mi sie porobilo cos, dojechalem na zakupy do sklepu a kiedy po ok godzine spod niego odjezdzalem zaczelo smierdziec paliwem. W kabinie jeszcze jak cie moge, do wytrzymania a wrecz stwierdzilem na poczatku ze to z innych aut na ulicy. Ale podjechalem pod dom, otwieram bagaznik celem wyjecia zakupow a tam walilo benzyna jak cholera:/ Mam tam butle z gazem i wystraszylem sie ze moze to gaz;) Dzis rano bylem u gazownika bo instalacja nowa na gwaracji i mowi ze wszystko jest idealnie, zero wyciekow. A smierdzi nadal. Wiec zostaje benzyna. Sprawdzalem filtr paliwa - ok, nie cieknie nic, nie smierdzi. Zreszta wogole przod nie smierdzi, glownie bagaznik. Pompa paliwa wydaje sie ok, zero wyciekow i przy niej tez nic nie smierdzi. Pod samochodem brak sladow benzyny, wskaznik nie pokazuje zuzycia wiekszego niz powinien. Zreszta na gazie wogole nie pokazuje zuzycia, wiec jest ok.. I mam rozkminke. Jakies podpowiedzi nim udam sie do mechanika ktory wmowi mi co chce?;)
A teraz gratisy;) - jakie moga byc powody dlawienia sie samochodu? Na gazie dlawi sie mniej niz na benzynie, ale jednak. Na jutro jestem umowiony na wymiane filtra gazu i ewentualna regulacje. A na benzynie? Czy moze byc powodem np katalizator? Bo troche grzechocze od kilku dni a od kilku miesiecy daje jajami czasami;) Czy ewentualnie swiece moga byc przyczyna? Sa tez takie akcje ze na zimnym silniku jak ruszam z postoju i wciskam gaz, to najpierw obroty leca nawet ponizej 500 co jest przyczyna przymulenia/zadlawienia a potem nagle jakby wystrzelil z procy;) Wyglada to tak jakby mial chwilowy niedobor paliwa i nagle dostaje i jedzie jak trzeba. Dlatego pytam czy np katalizator moze byc przyczyna? Tlumik po calosci mam nowy. Katalizator nie. Narazie brak funduszy ale jak bedzie trzeba to bedzie trzeba;)
Pozdrawiam:) [R214i 97r] chore zużycie benzyny,GAZ jest w normie.. gipsy2 napisał(a):
Witam
Cześć.
To auto niemiłośiernie żre benzyny,jeszcze jak się jeździ po mieście
to spalanie chyba bedzie w okolicach 15-16l /100km, bo wskaźnik dość
szybko opada ... Zastanawiam sie co może być przyczyną.
Sonda lambda, filtr powietrza, świece, słabe paliwo?
Auto ogólnie
technicznie jest już całkowicie sprawne poza 2ma rzeczami ,a jedną z nich
jest lekko ubywający płyn chłodniczy (silnik jest po HGF),ale to
zdecydowanie cieknie z jakiegoś węża,bo mam niebiesko pod autem (przy
bloku silnika).
Jeżeli na łączeniu głowica <-> blok, to może cieknąć spod głowicy...
Zlokalizuj precyzyjniej ten wyciek.
Przewody wys. napięcia mam w zasadzie nowe,świece mają
przejechane 17tys (ale mam juz nowe w pudełku - nic tylko założyć)
,swojego czasu (pół roku temu) wymieniałem pompe paliwa bo była zatarta .
Co do tej pompy to jest to podobno jakaś "szybkowzbierająca się " i w
zasadzie jest to prawda. Po super gwałtownym naciśnięciu gazu do dechy
obroty się cholernie szybko wznoszą
Wg mnie to niemożliwe. Pompa paliwa i jej wydajność ma niewiele
wspólnego z szybki wznoszeniem się obrotów, które jest uzależnione od
mocy silnika i przełożeń skrzyni biegów.
i po puszczeniu gwałtownie gazu -
szybko spadają .
ZTCW to jeżeli jesteś na biegu i hamujesz silnikiem, to po puszczeniu
gazu szybkość spadania obrotów zależy jedynie od przełożenia skrzyni i
aktualnego uchylenia silnika krokowego. Na pewno nie wpływa na to pompa
paliwa, bo wtedy po prostu paliwo nie jest podawane.
Być moze po prostu źle zrozumiałem to co napisałeś. Popraw mnie jeśli
się mylę.
Po przełączeniu na gaz jest już "normalnie" , w lanosie
ojciec też ma normalnie (a nawet wolniej mu wskakuje na obroty po
naciśnięciu gazu) . Tyle Wam mogę powiedzieć. Swoją drogą to ten mój
wskaźnik paliwa jest lekko chory,ale to jak widze nie tylko ja mam ten
problem ... w zasadzie po zatankowaniu załóżmy do połowy to czasem mam o
2mm na obwodzie mniej,czasem na połowie,czasiem 2mm na obwodzie wiecej -
czyli nigdy niewiem ile w końcu mam paliwa .... Jak do tego dojdą
lekkie górki to juz wogule mam 10 litrów mniej .
Jak Ty mierzysz to spalanie? Mam nadzieję, że tankujesz do pełna,
jeździsz, znowu do pełna i obliczasz. Patrzenie na wskazówke potrafi
wprowadzić w błąd...
--
Stosując zasady ortografii i interpunkcji
wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty
R214Si '96 + LPG,
piter34@os.pl Kraków
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|