kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
naprawa / wymiana komputera w lanosie. Po wizycie w serwisie Daewoo w teścia Lanosie 1.5 (benzyna) wyskoczył błąd
komputera 64 A. Ponoć oznacza to przerwę w jakiejś ścieżce w komputerze. Czy
naprawa tego wogóle wchodzi w rachubę?
Bo nowy komputer kilka tysięcy powiedzieli że kosztuje a używany musi chyba
dokładnie pasować oznaczenim i niełatwo taki identyczny znaleźć - szukałem w
necie trochę i nienatrafiłem na taki sam, zawsze różni się kilkoma cyframi:(
Jakieś rady? Bo już niebezpiecznie jeździć na takim szarpiącym i gasnącym
silniku...
white
naprawa / wymiana komputera w lanosie.
Po wizycie w serwisie Daewoo w teścia Lanosie 1.5 (benzyna) wyskoczył błąd
komputera 64 A. Ponoć oznacza to przerwę w jakiejś ścieżce w komputerze.
Czy naprawa tego wogóle wchodzi w rachubę?
Bo nowy komputer kilka tysięcy powiedzieli że kosztuje a używany musi
chyba dokładnie pasować oznaczenim i niełatwo taki identyczny znaleźć -
szukałem w necie trochę i nienatrafiłem na taki sam, zawsze różni się
kilkoma cyframi:(
Jakieś rady? Bo już niebezpiecznie jeździć na takim szarpiącym i gasnącym
silniku...
Jesli rzeczywiscie komputer jest uszkodzony to kup uzywany na allegro za
okolo 200-300zł byle do twojej wersji silnika.
W którym to serwisie chcieli ci wstawic ECM za kilka tysiecy ?
naprawa / wymiana komputera w lanosie. On Thu, 17 Jul 2008 12:30:23 +0200, "white"
Po wizycie w serwisie Daewoo w teścia Lanosie 1.5 (benzyna) wyskoczył błąd
komputera 64 A. Ponoć oznacza to przerwę w jakiejś ścieżce w komputerze. Czy
naprawa tego wogóle wchodzi w rachubę?
Kto wie. Jesli nie jest zalany zywica, i naprawde jest to pekniecie
sciezki, to mozna zlutowac, albo drutem obejscie zrobic..
J.
Skoda Fabia to najlepszy kompakt!. Gość portalu: NICO napisał(a):
> Mój sympatyczny przedmówca przydzielił mnie do grona przeciwników
> marki "Skoda",jakby się nad tym zastanowić to tak jest ,ale rozpoczęło się t
> od momentu odkąd użytkuję Skodę Fabię 1,2 HTP 64KM.Muszę nadmienić że moje
> doświadczenie motoryzacyjne zaczęło sie 18 lat temu ,przez ten
> czas "zajechałem " już kilkanaście pojazdów różnych marek.Skodę kupiłem
> dlatego że wokół mnie panowało pwszechne przekonanie o jej oszczędności i
> nowoczesności.Co do spalania - miasto od 9 do 10 litrów trasa od 6 do 7,5
> litra czy to dużo czy mało?.Wedłog mnie ,biorąc pod uwagę gabaryty i masę
> pojazdu -dużo .Miałem okazję służbowo jeżdzić Oplem Corsą o pdobnej pojemności
> (1,2) i tam spalanie wynosiło o ponad 1,5 litra mniej w opisywanych
> warunkach .Wysokie spalanie wynika po części z kiepskiej dynamiki ,żeby to
> rozpędzić i nie tamować ruchu ulicznego trzeba maksymalnie wykorzystywać te
> rachityczne kucyki.Używałem pojazdy bardziej paliwożerne ,ale przynajmniej
> dawały przyjemność prowadzenia z powodu dużo lepszej dynamiki(np.Nissan
> primera 2,0 benzyna -kupiony po 220000 km a sprzedany po 270000km ) .Dodam
> jeszcze że przed Skodą przez pięć lat jeżdziłem Lanosem ,który palił mniej
> więcej tyle samo ale nie bałem się w nim manewru wyprzedzania .A Fabią
> wyprzedzanie każdego energicznie jadącego TIRa jest stressujące.Także
> reasumując naprawdę nie jeżdziłem " motorynką " chyba że można do niej
> zaliczyć VW Polo 1,0 45 KM ( też taki miałem ) i ne chciało to jeżdzic (
> podobnie jak, moja Fabia )ale spalało o litr mniej .
Nie użytkowałem nigdy 1.2 htp, ale też nigdy się nie spotkałem z opinią, że
jest "paliwożerny". Jeżeli podajesz, że w trasie pali Ci 6-7,5 litra, to jest
to dużo. Z całęgo twego postu wnioskuję jednak, że lubisz sobie "porajdować"
(to wyprzedzanie TIR-ów, z lękiem w oczach). No to muszę powiedzieć, że sam
jesteś sobie winien. Samochód o masie 1100 kg, z silnikiem 64 KM, to nie
rajdówka. To jest samochód do spokojnej jazdy po mieście, bez dużych
przyspieszeń i prędkości. Taki silnik jest po prostu za słaby. Ja przeżywałem
to samo w Punto 1.1, który przy ostrzejszej jeździe palił w trasie 8 litrów, a
jak jeździłem w granicach 100 km/h to mieścił się w 6. Dlatego przy Skodzie
zadbałem o, też nie rewelacyjny, ale już dużo lepszy silnik 75 KM. Dlatego
średnie spalanie mam ok. 7 litrów (miasto 8 - 8,5, trasa 6 - 6,5). A jeżdzę
naprawdę niezbyt wolno, chociaż bez szaleństw. Wyprzedzanie TIR-ów odbywa się
bez większych problemów.
Krótko mówiąc, jak się oszczędza na zakupie, to się dokłada przy eksploatacji.
Tylko dlaczego za własny błąd obwiniać wyłącznie samochód?
Co Kupic Civica,Micre, Corolke czy Golfa II.
Prosze o konkrety.
Ja moge napisac tyle:
Civic VTEC 1.8 169KM
max.moment 166Nm przy 6300 rpm (owszem wysoko), ale
od 2000rpm ma juz 150Nm, co stanowi 90% max.momentu.
I co mozna zarzucic temu silnikowi ? Plaska charakterystyke momentu ?
Prosze sie przejechac Golfem tylko GTI czyli 115KM i Honda 160KM - do 4000
obr./min. Golf przy Hondzie to rakieta.
Czyli prosze mi podac moc Hondy przy 3000 obr.min i porownac z dowolnym
autem 160 konnym. Wnioski zastanawiajace?
Honda 160 KM ma " moc godna 160KM" tylko po wlaczeniu sie V-tec-a czyli
gdzies powyzej az 7000obr./min (wtedy jeszcze glosniej ryczy gdy oczywiscie
V-tec sie wlaczy))
| Jzeli ma byc mala pojemnosc i duza moc to tylko turbo, proponuje sie
| przejechac Passatem 1.8T (150 KM) i Honda 160KM - W Hondzie do 4500 nic
, a
| Passat zrywa sie juz od 2500 obr./min - wiec na czym ma polegac
| nowoczesnosc?
Czlowieku, nie porownuj samochodu z wiatrakiem do zwyklego.
To sa rozne kategorie i nie mozna tego mieszac.
Turbina zas jest jednym z najbardziej awaryjnych elementow
w samochodzie i kosztuje niebagatelne kwoty.
nie wiem czy wiesz cos na temat soft turbo - to jest przyszlosc silnikow z
bezposrednim wtryskiem(czyli b. niskie obroty - duzy moment)
A nie obroty rzedu 8000 czy 9000.
Ciekawe kiedy Honda przekroczy 10 000 obr./ min
| Na obrotach 7000 - 8000 (duze zuzycie silnika, duze zuzycie paliwa co ma
| zwiazek z ekologia, no i ten huk wiertarki) nikt normaly nie jezdzi, no
| chyba, ze na rajdach.
O, hoho, tu przegiales, akurat tak sie sklada, ze VTECi naleza do jednych
z oszczedniejszych silnikow, nie wspominajac o nowych silnikach
do Accorda, ktore bija konkurencje w emisji spalin i spelniaja
z duzym zapasem normy przewidziane na rok 2000.
Z tego co ja wiem to Euro 4 spelnia tylkoSab 9 ('dziewiec i pol tygodnia')
i Sonata 3.0V6.
Im wyzsze obr. tym wieksze spalanie tym 'gorsze' spaliny no o czywiscie
halas na zewnatrz. - to chyba nie jest ekologia.
| Czyz nie przyjemniej jak silnik bezszelestnie zrywa sie juz od 2500
| obr./min.?
Zalezy co to znaczy bezszelestnie i co to znaczy zrywa ?
| O rety, ja pisze ze wiekszosc firm nie potrafi zrobic tak mocnych
| silnikow
| z tak malych pojemnosci (bez turbiny), a Ty mi o dywanikach
wyjezdzasz.
| I niech nie robi bo nie ma to jak duza pojemnosc lub turbo.
Ja podkreslam tylko zaawansowanie technologiczne Hondy.
Honda tez potrafi zrobic duzy silnik, czy turbine.
BTW. Czy wiesz ze BMW robi odpowiednik VTECa zwany VANOS ?
Ciekawe czemu zainwestowali w ta technologie ?
Vanos w BMW jest b. awaryjnym wynalazkiem, poza tym to na te pytania wyzej
juz odpowiedzialem.
Czy jest Honda z turbina?
| Hint: "A 'wsrod samochodow autobusy" oznacza ze zbior autobusy jest
| podzbiorem zbioru samochody. Juz jasne ?
| A moze pojazdem samochodowym?
| Z ciekawoscia obejrze dane nowego Accorda.
| Dane Passata tez sprawdze.
| btw. Accord z jakim silnikiem i Passat z jakim silnikiem ?
| HA z 2, a Pass 1.8 lub 1.8T
| | Wiec kto ma problemy???
| | Podaj mi glosniejszy samochod tej klasy.
Podaj zrodlo z ktorego zaczerpnales halas w Accordzie przy 130km/h.
Dla porownania
Mercedes CLK 230:
130km/h - 73dB
Wiec porownujemy auta osobowe czy sportowe a to duza roznica.
Klasa E Merca przy 130 to ok.62dB.
Porownaj dane Accorda z innymi sam. tej klasy i znadz mi glosniejsze auto.
Ciekawe nieprawdaz.
| Nie mam pod reka katalogow.
| I czego jeszcze nie masz po reka? A moze.....
No to teraz Ci napisze o tym wiertarkowym huku w Civicach:
Civic 1.4 Sedan:
III IV V
50km/h 61 62 60
80km/h 66 64 63
100km/h 69 68 68
160km/h -- 77 76
A to Ci sie udalo - podaj mi halas przy 130km/h.
Honda do predkosci 115km/h jest w miare cicha.
Bardzo sie ciesze ze podales crash-testy akurat EuroNCAP, bo ja tez
chcialem je zacytowac.
Co z nich wynika ?
**** - AudiA3, Renault Megane, VW Golf(*)
*** - Citroen Xsara, Daewoo Lanos, Honda Civic(!!!), Peugeot 306, Corolla
** - Fiat Brava, Hyundai Accent, Mitsu Lancer,
Dopisze jeszcze ze 2 gwiazdki doatalo Suzuki Baleno i ze do testu nie
byly
A dlaczego nie podales, ze Civic 5d to najbezpieczniejszy z Civicow i ze
dostal 1 gwiazdke za obrazenia klatki piersiowej.
Honda dostala nie 3 lecz 2 i pol gwiazdki.
Obejrzy sobie video crashu Hondy i Golfa. co by sie stalo z Honda przy
predkosci 75km/h skoro przy ok.60 km/h nic nie zostalo z przestrzenia na
przezycie.
A spojrz na Golfa ,czy Audi A3
ps. dla zainteresowanych
Golf IV 1.4 16V
0-100km/h 14,7s
60-100km/h (IV) 14,7s
80-120 km/h (V) 20,8
sr. spalanie z tetsow 8,8
Civic 1.4 16V
0-100km/h 10,2s
60-120km/h (IV) 12,1s (do 120 a nie jak Golf do 100)
80-140km/h (V) 20,0s (do 140 a nie jak Golf do 120)
A to Ci sie udalo. Bravo na bis.
Nie nalezy bezmyslnie przepisywac gazetki. ktora zawiera blad.
Jan Wiatr
P.S.
Sorry za bledy literowe - nie dysponowalem duza iloscia wolnego czasu.
Co Kupic Civica,Micre, Corolke czy Golfa II.
Johny <janwi@friko2.comwrote in message
01bde2d9$4e60f6c0$d3a1ccc2@winuser...
| Prosze o konkrety.
| Ja moge napisac tyle:
| Civic VTEC 1.8 169KM
| max.moment 166Nm przy 6300 rpm (owszem wysoko), ale
| od 2000rpm ma juz 150Nm, co stanowi 90% max.momentu.
| I co mozna zarzucic temu silnikowi ? Plaska charakterystyke momentu ?
Prosze sie przejechac Golfem tylko GTI czyli 115KM i Honda 160KM - do 4000
obr./min. Golf przy Hondzie to rakieta.
Posluchaj, jak chcesz jechac na piknik, to mozesz jechac do 4000rpm,
a jak chcesz poczuc rakiete, to wtedy trzeba wcisnac gaz do dechy,
a nie prawic o sciganiu sie na obrotach ponizej 4000rpm.
Czyli prosze mi podac moc Hondy przy 3000 obr.min i porownac z dowolnym
autem 160 konnym. Wnioski zastanawiajace?
No prosze o te wnioski, tylko nie mieszaj gruszek ze sliwkami
i nie przedstawiaj samochodow z turbina.
Honda 160 KM ma " moc godna 160KM" tylko po wlaczeniu sie V-tec-a czyli
gdzies powyzej az 7000obr./min (wtedy jeszcze glosniej ryczy gdy oczywiscie
V-tec sie wlaczy))
Ciekawe rzeczy opowiadasz. Podaje za www.honda.ibe.pl:
O VTECu:
"Zmiana trybu pracy zalezy od obciazenia silnika: nastepuje on przy 2700rpm
przy pelnym otwarciu przepustnicy, a przy spokojnej delikatnej jezdzie
spalanie ubogiej mieszanki jest kontynuowane az do 3300rpm"
Dopiero przy 5800rpm, wlacza sie zmienna geometria kanalow dolotowych,tzn.
"Gdy silnik przekracza 5800rpm otwiera sie dodatkowy kanal powietrzny,
zaspokajajac rosnacy apetyt jednostki napedowej"
[ciach]
nie wiem czy wiesz cos na temat soft turbo - to jest przyszlosc silnikow z
bezposrednim wtryskiem(czyli b. niskie obroty - duzy moment)
A nie obroty rzedu 8000 czy 9000.
Ciekawe kiedy Honda przekroczy 10 000 obr./ min
Pozyjemy zobaczymy.
| Na obrotach 7000 - 8000 (duze zuzycie silnika, duze zuzycie paliwa co ma
| zwiazek z ekologia, no i ten huk wiertarki) nikt normaly nie jezdzi, no
| chyba, ze na rajdach.
| O, hoho, tu przegiales, akurat tak sie sklada, ze VTECi naleza do jednych
| z oszczedniejszych silnikow, nie wspominajac o nowych silnikach
| do Accorda, ktore bija konkurencje w emisji spalin i spelniaja
| z duzym zapasem normy przewidziane na rok 2000.
Z tego co ja wiem to Euro 4 spelnia tylkoSab 9 ('dziewiec i pol tygodnia')
i Sonata 3.0V6.
Im wyzsze obr. tym wieksze spalanie tym 'gorsze' spaliny no o czywiscie
halas na zewnatrz. - to chyba nie jest ekologia.
Poczytaj sobie o nowym Accordzie i technologi LEV.
A jesli juz mowa o ekologii to nowy Accord jest w 90% recyclable.
[ciach]
Ponawiam pytanie: Podaj zrodlo z ktorego zaczerpnales halas w Accordzie przy
130km/h.
| Dla porownania
| Mercedes CLK 230:
| 130km/h - 73dB
Wiec porownujemy auta osobowe czy sportowe a to duza roznica.
Mercedes klasy C, Audi A4 czy Honda Accord to jedna klasa.
Klasa E Merca przy 130 to ok.62dB.
Ale to jest klasa E a nie C.
[ciach]
| No to teraz Ci napisze o tym wiertarkowym huku w Civicach:
| Civic 1.4 Sedan:
| III IV V
| 50km/h 61 62 60
| 80km/h 66 64 63
| 100km/h 69 68 68
| 160km/h -- 77 76
A to Ci sie udalo - podaj mi halas przy 130km/h.
Honda do predkosci 115km/h jest w miare cicha.
Nie posiadam danych, a nie bede wysysal z palca.
Mozna sie domyslic ze bedzie to 71-72dB.
| Bardzo sie ciesze ze podales crash-testy akurat EuroNCAP, bo ja tez
| chcialem je zacytowac.
| Co z nich wynika ?
| **** - AudiA3, Renault Megane, VW Golf(*)
| *** - Citroen Xsara, Daewoo Lanos, Honda Civic(!!!), Peugeot 306, Corolla
| ** - Fiat Brava, Hyundai Accent, Mitsu Lancer,
| Dopisze jeszcze ze 2 gwiazdki doatalo Suzuki Baleno i ze do testu nie
byly
A dlaczego nie podales, ze Civic 5d to najbezpieczniejszy z Civicow i ze
dostal 1 gwiazdke za obrazenia klatki piersiowej.
Liczy sie ocena ogolna, w ktorej Civic dostal 3 gwiazdki.
Honda dostala nie 3 lecz 2 i pol gwiazdki.
Wybacz, ale zrodlo, ktore sam z reszta podales (EuroNCAP)
podaje dla Civica 3 gwiazdki.
Obejrzy sobie video crashu Hondy i Golfa. co by sie stalo z Honda przy
predkosci 75km/h skoro przy ok.60 km/h nic nie zostalo z przestrzenia na
przezycie.
Jak bede mial szybszy dostep do internetu to obejrze.
A spojrz na Golfa ,czy Audi A3
| ps. dla zainteresowanych
| Golf IV 1.4 16V
| 0-100km/h 14,7s
| 60-100km/h (IV) 14,7s
| 80-120 km/h (V) 20,8
| sr. spalanie z tetsow 8,8
| Civic 1.4 16V
| 0-100km/h 10,2s
| 60-120km/h (IV) 12,1s (do 120 a nie jak Golf do 100)
| 80-140km/h (V) 20,0s (do 140 a nie jak Golf do 120)
A to Ci sie udalo. Bravo na bis.
Nie nalezy bezmyslnie przepisywac gazetki. ktora zawiera blad.
Prosze w takim razie o podanie danych bez bledu oraz zrodla,
w innym wypadku uznam ze dane te sa wiarygodne.
mat
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl