Strona główna
  łańcuchy rolkowe

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

zlozenie roweru elektrycznego. Silnik 250W jest zbyt małej mocy dla tego przełożenia.
Przetestowałem w praktyce. Rower 26'' bardzo powoli przyspieszał. Silnik 250W mocno się grzał. Taka jazda była mało efektywna.

Trudno Ci będzie zrealizować inne przełożenia przy pomocy jednostopniowej przekładni z powodu braku zębatek o ilości zębów powyżej 82z na łańcuch 1/4''.

Dla tej mocy silnika proponuję zastosować napęd rolkowy bezpośrednio na oponę.
Takie rozwiązanie będzie znacznie mniej kłopotliwe i tanie (silnik już masz, wystarczy założyć rolkę na oś silnika, docisnąć to do opony i gotowe).

Jeśli jednak masz zamiar uzyskać przyzwoite osiągi musisz zastosować silnik szczotkowy o mocy przynajmniej 450W (np. taki) i odpowiednią 2-stopniową przekładnię łańcuchową,
LUB silnik bezszczotkowy (np. "ekonapędy") wpleciony w koło.

Wybór należy do Ciebie i Twojego portfela
Wklej fotke -na rozruch..
Ja poprosze o fotke najstarszego modelu ciagnika ursus

nie wiem rollins, ale ja znalazlem cos takiego :

Ursus 1921/1922

Pierwszy polski traktor (ciągnik rolniczy) produkowany w latach (1922-1925) w zakładach mechanicznych Ursus pod Warszawą (obecnie na terenie warszawskiej dzielnicy Ursus). Prototypy z lat (1915-1918).

* Konstruktor: Karol Taylor
* Wyprodukowano ok. 200 szt.

Dane techniczne:

* Długość - 3650 mm, szerokość - 1500 mm, wysokość - 1700 mm.
* Masa własna - 2600 kg.
* Silnik:
o wielopaliwowy (benzyna, nafta), czterosuwowy, dwucylindrowy napędza koła tylne za pomocą łańcuchów rolkowych.
o Moc - 25 KM przy 575 obr./min.
* Skrzynia biegów - o dwóch przełożeniach, z biegiem wstecznym.
* Zawieszenie:
o przednie - oś sztywna zawieszona wahliwie na sworzniu centralnym
o tylne - sztywne
* Hamulce mechaniczne na koła tylne.
* Prędkość maksymalna - na I biegu 3,4 km/h. na II biegu 4,7 km/h.
* Siła pociągowa na I biegu - 8800 N.


a ja poprosze fotki z naszego basenu ś.p. przy zakladach (tego z wiezyczka)
pilarki spalinowe. pilniki kupuje się do podziałki łancucha a nie firmy produkującej pilarke bo łancuchy są takie same u wszystkich producentów. Są podziałki np 3/8'' lub 1/2''
Ostrzenie mozna zrobic samemu i tu pilnikiem okragłym ostrzy się ząb (tu najlepiej zaopatrzyć się w prowadnik rolkowy tez niezalezny od producenta) a pilnikiem płaskim spiłowuje się ogranicznik (co 3 ostrzenie chyba) i tu także lepiej zaopatrzyc się w szablon który zadba o to by nie spiłować za dużo lub za mało (wiaze się to pozniej z grubością wiórów).
Nie ma sensu oddawać łańcucha do serwisu. Co wiecej na samym łacuchu są kreski które pokazują dokąd można ostrzyć - po ich osiągnięciu należy wymienić łancuch.
Osobna sprawa ze to troche nie ten dział na takie pytanie - lepiej było to umieścić w wymianie doświadczeń....
Silnik 2.3D - obiektywne opinie dot. silnika. 2,3 d, dobrze eksploatowany i obslugiwany klekocze pol miliona bez problemu. Sam czasem jezdze 2,3d po ponad 400kkm, i nie widac po nim, zeby byl jakos zajezdzony.

Rozrzad obliczono fabrycznie na 400k km,po takim przebiegu najczesciej traci szczelnosc (ale to nie regula)Co prawda nie wiem jak teraz,ale jak remontowalem takiego diesla to za komplteny rozrzad czyli lancuch,kolka (pompa wtryskowa,walek rozrzadu,napinacz rolkowy),napinacz slizgowy (hydrauliczny) zaplacilem ~600 zł
Nie spotkalem jeszcze 2.3D w ktorym pekl by lancuch rozrzadu. :fcp7 :fcp7
zawory regulowalem pierwszy raz po 1000km od remontu i potem po ...80 tys km od remontu...tylko na 3 garze wylotowy mial wiecej niz nominal i za to kocham 2.3 - lać olej,paliwo i jechac.

Co do regulacji zaworów to normalnie podchodzisz ze szczelinomieżem i lecisz jak będziesz
potrzebował dokładniejszej instrukcji to daj znać
SHL Gazela vs WSK 175 ?. SHL Gazela:
(...) Tak więc silnik typu W2 konstrukcji Wiesława Wiatraka ze zoptymalizowanymi na Politechnice Krakowskiej (dr Stanisław Jarnuszkiewicz) komorą spalania i kanałami przelotowymi zewnetrznie charakteryzował się tym że został dopasowany do bryły całego motocykla. Osiągi silnika były znacząco wyższe - moc o 50 %, moment 0 33% od silnika S32.
Napęd z silnika był przekazywany przez sprzęgło mokre czterotarczowe do czterobiegowej skrzynki biegów o kołach stale zazębionych.

Silnik:

Typu W2, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, średnica cylindra 61 mm, skok tłoka 59,5 mm,pojemność skokowa 174 ccm, stopień sprężania 7,6. Moc maksymalna 10,0 kW (13,5 KM) przy 5800 obr/min, maksymalny moment obrotowy 17,6 Nm przy 4800 obr/min. Kadłub silnika ze stopu lekkiego stanowił obudowę silnika, sprzęgła i skrzyni biegów Wał korbowy kuty, składany Tłok ze stopu lekkiego z wypukłaym denkiem, dwa pierścienie uszczelniające. Rozrząd tłokowy, smarowanie mieszankowe 20:1 Chłodzenie swobodnym opływem powietrza.

Gaźnik:

GM 26U1 o średnicy gardzieli 26 mm

Napęd:

jednorzędowym łańcuchem rolkowym 1/2"x5,2 mm. Przełożenie 2,93 (...)



WSK 175:
(...) Silnik:

typu W2B dwusuwowy jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym. Skok tłoka 59,5,mm średnica cylindra 61 mm. Moc maks 10.3 KW (14 Km) przy 6000 obr/min. moment max 17,3 Nm przy 5800 obr/min.

Gaźnik:

poziomy GM26U3

Naped:

Łańcuch 1/2' przełożenie 2,73 (...)



To chyba te najistotniejsze różnice

ps. Cytaty skopiowane ze strony http://www.polskiemotocykle.mik.pl/ . Polecam tę strone jest na niej duźo ciekawych informacji.
Quiz Bike - Moto. no dobra to ja wiem: WSK M06 B1
Dane Techniczne
Silnik:
· Typ: dwusuwowy S01-Z3A, chłodzony powietrzem
· Ilość cylindrów: 1
· Średnica x skok tłoka / pojemność skokowa: 52 x 58 mm / 123 ccm
· Stopień sprężania: 1 : 6,9
· Moc maksymalna 8 KM
· Maksymalny moment przy obr / min.: 10,8 Nm / 4600
· Zasilanie: gaźnik G 20M
· Smarowanie: mieszanką oleju i paliwa w stosunku 1 : 20
· Rozruch: dźwignia nożna
· Prądnica prądu zmiennego: 6V, 18W, prostownik selenowy
· Akumulator: 6V, 10Ah
· Zapłon: iskrownikowy, świeca zapłonowa 225 wg.Boscha (Iskra F70)

Przeniesienie napędu:
· Silnik - sprzęgło: łańcuch rolkowy 3/8" x 7,5 mm, 2,30
· Sprzęgło: 3- tarczowe, korkowe w kąpieli olejowej
· Skrzynia biegów: 3- biegowa
· Przełożenia:
-I bieg - 2.93 : 1
-II bieg - 1.49 : 1
-III bieg - 1 : 1
-skrzynia - koło : 12 : 41
· Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy 1/2” x 7.75, 118 ogniw, przełożenie 3,31
· Rama: podwójna, zamknięta spawana z belek o przekroju ceowym
· Zawieszenie przednie: teleskopowe, skok 150mm
· Zawieszenie tylne: wachacz, skok 80mm
· Hamulce: bębnowe, pełnopiastowe(140mm)
· Opony: 3.00 x 18, koła wzajemnie wymienne

Wymiary i masy:
· Długość / szerokość / wysokość: 2020 / 645 / 1000 mm
· Wysokość siedzenia: 766 mm
· Rozstaw osi: 1281 mm
· Minimalny prześwit: 160 mm
· Masa bez płynów: 98 kg
· Masa pojazdu gotowego do jazdy: 114 kg
· Dopuszczalna masa całkowita: 270 kg
· Zbiornik paliwa - pojemność: 12,5 l, paliwo - etylina 78
· Pojemność skrzyni biegów: 0,5 l, olej LUX 10

Dane eksploatacyjne:
· Prędkość maksymalna: 80 km / h
· Zużycie paliwa: 2,2 l / 100 km przy 45km/h
· Hamowanie: z 50 km/h obydwoma hamulcami 13 m

[url]http://motocykle.svasti.org/index.html?strona=http://motocykle.svasti.org/wskb1.htm[/url]

:P hehe
http://www.pivexin.com.pl. http://www.pivexin.com.pl
  Szanowni Państwo!



Nasze Przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku polskim już od 1992 roku i od początku naszej działalności staramy się wychodzić na przeciw wymaganiom naszych klientów dążąc tym samym do satysfakcji oraz zadowolenia u klienta świadczonymi przez nas usługami. Od 1999 roku postanowiliśmy poszerzyć działalność o kompleksowe zaopatrywanie różnych gałęzi przemysłu w elementy przenoszenia napędu takie jak koła zębate, koła łańcuchowe, łańcuchy rolkowe, łańcuchy tulejowe, koła pasowe, pasy napędowe taśmy transportujące i inne.
Zdobyte przez nas doświadczenie oraz zainteresowanie klientów naszymi produktami spowodowało, że od 2001 roku poszerzyliśmy gamę oferowanych przez nas produktów o produkcję przenośników taśmowych. Zajmujemy się również modernizacją maszyn i urządzeń pracujących w ciągach technologicznych oraz zapewniamy wykonanie projektów, dokumentacji technicznej i urządzeń zgodnie z Polskimi Normami.
W 2003 roku zostaliśmy przedstawicielem hiszpańskiej firmy ESBELT produkującej taśmy transportujące oraz pasy płaskie napędowe i termozgrzewalne.
Od stycznia 2008r. współpracujemy z francuską firma REVEYRON istniejącą na rynku od 1926 roku, która specjalizuje się głównie w produkcji specjalistycznych taśm PU jak i w przenośnikach łukowych.
Jesteśmy firmą stale rozwijającą się, współpracujemy z dostawcami w kraju i za granicą. Nasi pracownicy służą pomocą oraz doradztwem technicznym w zakresie oferowanych przez nas produktów i chętnie odpowiedzą na wszystkie nurtujące Państwa pytania.
Zapraszamy i zachęcamy do współpracy!!!


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ewunia87.pev.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : łańcuchy choinkowe-ręcznie robione
     : łańcuch pokarmowy ekosystemu jeziora
     : łańcuchy pokarmowe do wybranych ekosystemów
     : łańcuch pokarmowy zwierząt morskich
     : Łańcuch pokarmowy i piramida ekologiczna
     : łańcuch troficzny pokarmowy - przykłady
     : łańcuch pokarmowy ekosystemu morskiego
     : łańcuchy pokarmowe ekosystemu morza
     : łańcuch rozrządu K12 MICRA
     : łańcuchy pokarmowe biocenozy łąki
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT