Strona główna
  Lancia Prisma

kaniagostyn *UKS Kania Gostyń

Kitcar z silnikiem 2.0. Rozrusznik : ten sam w
Argenta
132
Ritmo 1(138a)
Ritmo 2(138a)
124 spider
131
Lancia delta 1
lancia prisma
seat 131
... kupiłem rozrusznik orginała po regeneracji , a miałem jakis francuski
co do chodzenia silnika nadal lipa ....
fiat regata evoluzione :). Bart - robota prima sort !
ale dziwi mnie jedno :
jeździłem lancią prismą (to w zasadzie regata)
i miałem poczucie że jest to 2 klasy niżej niż argenta
- jakieś takie ,,gumowe''
prawie jak zastawa 1100...
Tyle masz aut potencjalnie - a tu wybrałeś ,,przedniaka''?
przerzutka przeniesienia napędu z tempry 2.0 4x4 do Tipo ....
za duzo ciecia budy i spawania, kolejna sprawa to to ze na dzien dobry trzeba albo cala tylna belke z wachaczami przerzuciC albo same wachacze jesli sie da, do tego szukac z delty czteronapedowej zbiornik.
Niestety - trzebaby przekładać całą belkę z wahaczami , bo ta którą masz - "nie przepuści" przez środek wału napędowego . Zbiornika musiałbyś szukać od różnych aut , ale na pewno nie od Delty , bowiem stara legendarna już Delta - "spokrewniona" była nie z Tipo , tylko z Ritmo , Lancią Prismą i Alfą 33 , natomiast nowej Delty ( podobnie jak Tipo ) - nie było w wersji 4x4 !
Co do spawania - to masz zupełną rację - bowiem jednym z powodów , dla których w Tipo nie był montowany napęd 4x4 jest też między innymi za mała sztywność skrętna nadwozia ( w nadwoziach typu sedan , a nawet kombi - konstrukcja jest sztywniejsza ) . Musiałbyś wstawić w środek klatkę , która powiązałaby ze sobą najistotniejsze części nadwozia i to nie tylko ze względów bezpieczeństwa przy dachowaniu . Na pewno nie wystarczyłyby tu same rozpórki tylnych kielichów .
woda, para wodna. Witam

Czytalem wasze posty na elektrodzie i widze ze teraz przesliscie tutaj.

Mam jedno pytanie odnosnie pary wodnej. Czy powietrze z turbo nie bedzie skraplac pary wodnej w silniku? Z tego co widzielam na stronie francuskiej to tam raczej nie bylo pojazdow z turbo (trudno o turbo w kosiarce). Samochody prof Gulaka tez byly bez turbo (Lancia Prisma D i Mercedes 250 D).

Co o tym sadzicie?
woda, para wodna.
Witam

Czytalem wasze posty na elektrodzie i widze ze teraz przesliscie tutaj.

Mam jedno pytanie odnosnie pary wodnej. Czy powietrze z turbo nie bedzie skraplac pary wodnej w silniku? Z tego co widzielam na stronie francuskiej to tam raczej nie bylo pojazdow z turbo (trudno o turbo w kosiarce). Samochody prof Gulaka tez byly bez turbo (Lancia Prisma D i Mercedes 250 D).

Co o tym sadzicie?


Nie mam pewności co do turbo, ale chyba nie powinno być z nim problemu, bo gdy rozmawiałem z profesorem Gulakiem to pokazywał mi turbintę powietrzną zrobioną z wentylatora i mówił że gdy miał to zamontowane to silnik łykał parę wodną i dostawał dodatkową moc przez dodanie dodatkowego powietrza turbinką.
Lancia Prisma - Siostra słynnej Delty. http://www.auto-swiat.pl/g/ArtykulyF...5730373426.jpg

Lancia Prisma to mniej znana wersja sedan modelu Delta. Auto klasy średniej było produkowane w latach 80. i tak samo jak słynny brat dzieliło silniki i płytę podłogową z Fiatem Ritmo i Regata.

Pod maską pojazdu mogły się znaleźć następujące jednostki benzynowe: 1.3 SOHC 8V, 1.5 SOHC 8V, 1.6 DOHC 8V, 1.6 DOHC 8V i.e. i 2.0 DOHV 8V. Moc wahała się od 77 do 115 KM. Sedana mogły też napędzać silniki wysokoprężne: 1.9 diesel SOHC 8V o mocy 64 koni mechanicznych oraz taki sam, ale turbodoładowany motor, generujący 15 koni więcej.



Poza najmocniejszą odmianą z dwulitrowym silnikiem, która posiadała napęd na cztery koła z Lancii Integrale, wszystkie wersje Prismy były napedzane na przednią oś..

Lancia Prisma była produkowana we włoskim Civasso. Jej następcą był model Dedra.
Co to za fura?. Lancia Prisma
Znawcy TT z forum Zastawy. To 1.5 to sie z Ritmo/regata pomylilo komuś.1.6 wystepowaly w Tipo (Tempra ,nie jestem pewien czy byly one DOHC) byly to silniki z Lanci Delty/Prismy .
Ankieta, które auto?. cc 700
Lancia Prisma
Mazda 626 2.5 v6
CORSA

i nie liczymy autek na handelek...:)
Uno Clip i Zastavy.
mozesz dac fotke tego ? ( od fiorino )

w uno jak i w wielu samochodach - nawet wyzszych klas o doskonalych osiagach jak sie czlowiek przyzwyczaji do jazdy na lekko - powiedzmy w 2 osoby to jak dopakuje w opor to bedzie mial odczucie spowolnienia .. praw fizyki sie nie zmieni

co do przyspieszen i predkosci max to duzo zalezy od przelozen w skrzyni

takie 20 letnie uno turbo tez moze setke w 8 sekund zrobic


pytam o spalanie bo jakos o clipie slyszalem ze na tle 1,0 fire pali wiecej a czasem mimo wszystko trafic mozna na clipa w dobrym stanie i powstaje pytanie .. kupic czy jednak szukac uno w sprawdzonej wersji fire


Tak wygląda ta kratownica wewnetrzna


Co do przełożeń skrzyni to wiadomo mogą być a nawet musi być inaczej zestrojona (w Zastavie są krótkie przełożenia I do 45, II do 60, III do 115, IV do 140). Chociaż wystarczy że w skrzyni przełożenia są takie same a jest inne przełożenie przekładni głownej. W grupie 128/Zastava były przełożenia przekładni 13/53 i 17/64 (szybsze). Te szybsze były w 128 sport i w losowych Zastavach w latach 80-tych. Co ciekawe skrzynia Uno Turbo ma identyczne przełożenia co Yugo Florida/Koral i Zastavy 128 od lat 90-tych zaopatrzone w skrzynie V. na takiej skrzyni Zastava 1.1 ciągnie do 170. Już kilka osób mi mówiło i tez czytełamem na zagranicznych strobnach że Zastava ze skrzynia IV z silnikiem 1.5 od Ritmo/Uno setkę osiąga w granich 10 s. (normalnie z silnikiem 1.3 osiąga ok. 12 s.)
Tutaj zestawienie przełożeń we wszystkich Fiatach o wspolnej konstrukcyjnie skrzyni, grupa 127/128/Ritmo/Regata/Panda/UNO/Lancia /Y10/Delta/Prisma.
http://fiat127.webzdarma....gif/disketa.gif

Co do spalania tez czytałem że podobno pali to ok. 0,5 l. więcej niż FIRE. Osobiście uważam że taki wynik jest marginalny. Gdyby Clip palił 2-3 l więcej to by świadczyło o paliwożerności. Ale Clip ma 3 KM więcej niż 999 FIRE i takie większe zużycie można przyjąć jako do przyjęcia.

Jeszcze takie coś zaóważyłem w Clipie jak chce się dynamicznie ruszyć i wciśnie się pedał do podłogi np. na 2 to silnik zamiast złapać obroty tak jakby się przyksztusił i po ok. 1-2 s. wchodzi na obroty. Czy taki efekt występuje przy silnikach na wtrysku? Dodam ze auto normalnie chodzi i nie jest rozregulowane. Na gażniku w Zastavie jak się do podłogi wciśnie gaz to jest bogatsza mieszanka a silnik wkręca sie na obroty i ciągnie do przodu.
Nowa Delta. Na zbliżającym się salonie samochodowym w Genewie zadebiutuje nowa lancia delta. To auto o pięknej, nawiązującej do legendarnych już aut Lancii sylwetce.

Silniki - jak przystało na sportowe tradycje mocne - od 120 do 200 KM. Pojazd został zbudowany na tej samej płycie podłogowej co nowy fiat bravo. Ma 4,50 m długości, 1,80 m szerokości i 1,50 m wysokości. Rozstaw osi to 2,70 m, a pojemność bagażnika wynosi 400 litrów.

Delta, zgodnie z najlepszą tradycją Lancii, będzie luksusowym samochodem. Dlatego we wnętrzu odnajdziemy skórę, chrom oraz alcantarę. Za stylizację nowej delty odpowiedzialne jest własne centrum projektowe włoskiej marki. Przód wyposażono w grill, który od razu pozwala poznać, z jakim samochodem mamy do czynienia. Bardzo odważnie zaprojektowano natomiast tylną część nadwozia.

Uwagę przyciąga opadająca linia dachu, mała, trójkątna tylna szyba oraz umiejscowione na błotnikach tylne światła zespolone o unikalnym kształcie. W stylizacji możemy dopatrzyć się odwołań do pochodzącej z lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku lancii bety HPE.

Nowa delta, zaprojektowana w Centro Stile Lancia, przywołuje tradycję innych "wielkich" modeli - od aprilii po Aappię, od fulvii po betę, od prismy poprzez dedrę, aż do lybry, ale oferuje wyposażenie o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego.

Przykłady? Choćby system audio Hi-Fi firmowany przez Bose, z odtwarzaczem CD/MP3 i sterowaniem w kierownicy; system "Blue&Me", który powstał we współpracy z Microsoft.

Źródło informacji: INTERIA.PL




AutoCAD 2008. AUTODATA 2007 ver. 3.18




Info:

Najnowsze wydanie DATA 2007. Program stanowi nieocenioną pomoc przy diagnostyce, naprawach, regulacjach. Zawiera schematy elektryczne, naprawy, lokalizacje sterowników, geometrię kół, momenty dokręcania śrub, kody serwisowe, fabryczne procedury likwidacji komunikatów /nie wymagające żadnych dodatkowych akcesoriów/ przypominających o zmianie oleju jak i okresowym przeglądzie - przydatne podczas, gdy sami zmieniamy olej i sami serwisujemy swój samochód



-PASKI ROZRZĄDU
-ŁAŃCUCHY ROZRZĄDU
-DANE TECHNICZNE
-SCHEMATY INSTALACJI ELEKTRYCZNE
-DIAGRAMY
-WYKRESY
-PROGRAMOWANIE KLUCZYKÓW
-OPISY PINÓW STEROWNIKÓW (NAPIĘCIA ,REZYSTANCJA, CZĘSTOTLIWOŚĆ)
-PROCEDURY KASOWANIA WSKAŹNIKÓW SERWISOWYCH
-LISTY KODÓW BŁĘDÓW ,PROCEDURY WYWOŁANIA
I WIELE INNYCH PRZYDATNYCH INFORMACJI


LISTA POJAZDÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W PROGRAMIE


Alfa Romeo:

1750, 2000, Alfetta, 75, 155, 156, 6, 90, 164, 166, Montreal, Nuova, GT, Spider, SZ, GTV.
Audi:

50, 60/75/90, A2, A3, 80, 90, A4, Coupe, Cabriolet, 100, 200, A6, Allroad, V8, A8, TT, S3, Avant RS2, S4, S6, S8, Quattro
BMW:

1502, 1602, 1800/1802, 2000/2002, 2500, 2800, 3.0, 3.3, Z1, Z3, X5, Seria 3, 5, 6, 7, 8
Chrysler/Jeep:

Neon, Stratus, New Yorker, PT Cruiser, Caravan, Voyager, Wrangler, Cherokee
Citoren:

2CV, 3CV, Axel, Visa, AX, Saxo, C3, ZX, Xsara, Xsara Picasso, BX, Xantia, CX, C5, XM, Evasion/Synergie, C15, Berlingo, Jumpy/Dispatch, C25, Jumper/Relay
Daewoo:

Matiz, Tico, Nexia, Kalos, Lanos, Espero, Nubira, Leganza, Tacuma/Rezzo, Korando, Musso
Fiat:

500, 126, Cinquecento, Seicento, 850, 127, 128, Panda, 124, Uno, Punto, Ritmo, Palio, Siena, Regata, Tipo, Bravo, Brava, Stilo, Tempra, Marea, 125, 131, 132, Argenta, Croma, Barchetta, Coupe, 130, Doblo, Multipla, Ulysse, Strada Pick-up, Citivan, Fiorino, 900, Scudo, Ducato, Talento
Ford:

Ka, Sportka, Fiesta, Courier, Fusion, Escort, Orion, Focus, Taurus/Cortina, Sierra, Mondeo, Consul, Granada, Scorpio, Streetka, Puma, Capri, Probe, Cougar, Galaxy, Maverick, Explorer, Ranger, Transit
FSO:

Polski Fiat, 125P, Polonez, Pick-up, Caro
Honda:

Logo, Jazz, Civic, CRX, Quintet, Ballade, Integra, Concerto, Accord, Prelude, Legend, S2000, NSX, Stream, Shuttle/Odyssey, HR-V, CR-V
Hyundai:

Atos, Amica, Pony, Accent, Stellar, Lantra, Elantra, Sonata, XG, S Coupe, Santa Fe
Isuzu:

Piazza, Trooper, Campo, Midi, N
Kia:

Pride, Rio, Sephia, Clarus, Magentis, Carens, Sedona, Sportage, Besta
Lada:

Samara, Forma, 1200, 1300, 1500, Classic, Nova, Toscana, Niva
Lancia:

A112, Y10, Ypsilon, Fulvia, Flavia, Delta, Prisma, Dedra, Lybra, Beta, Trevi, Gamma, Thema, Kappa, Zeta
Land Rover:

Freelander, Series III, 90/110/130/Defender, Discovery, Range Rover
Lexus:

IS200, IS300, GS300, GS430, LS400, LS430, SC430, RX300
Mazda:

121, 323, 616, 818, 626, 6, Xedos 6, Xedos 9, 929, MX-3, MX-5, MX-6, RX2, RX3, RX4, RX5, RX-7, Demio, Premacy, MPV, Tribute
MCC:



Oraz: INNE MARKI SAMOCHODÓW WYMIENIONE W PROGRAMIE

. Lista pozostałych marek: Asia, Bedford, Bedford HGV, Carbodies, Dacia, DAF-Leyland, Daihatsu, Deutz-Fahr, Dodge, ERF, Fendt, Foden, Hino, Innocenti, Jaguar (Daimler), John Deere, LDV, Lotus, MAN, Maruti, Massey Ferguson, Mercedes-Benz HGV, Maskvich, New Holland, Pegaso, Piaggio, Proton, Renault HGV, Renault Tractors, Sao, Scania, Ssangyong, Steyr, Talbot, Tata, Trabant, Universal, Valmet, Volvo HGV, Wartburg, Zastava (Yugo), Zetor.



2 CD ( Obraz płyty ) + Witamina


Aby móc zobaczyć zawartość umieszczoną w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować


Hasło to: AmA.auto$.AmA

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shirli.pev.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • minecraftpe.pev.pl
  •  Menu
     : kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
     : Lancia Delta GT ie
     : Lancia Fulvia 1600 HF
     : lancia delta integrale sprzedam
     : Lancia Delta amortyzatory gazowe
     : Lancia libra 110 KM opinie
     : Lancia Delta Klub Polska
     : Lancia Lybra 2.0 kontrolka silnika
     : Lancia Thema V8 Sprzedam
     : Lancia Lybra auto Salon
     : Lancia Thema Turbo Sprzedam
     . : : .
    Copyright (c) 2008 kaniagostyn *UKS Kania Gostyń | Designed by Elegant WPT