kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
[benzyna/gaz] Pare pytan :-). Zamień na chwile czujnik ciśnienia bezwzględnego z jakiegoś poldka na wtrysku lub fiata punto 1.6 lub daewo lanos ,nubira,matiz lub opel gsi bo to w każdym z tych aut jest taki sam.To jest ta kostka co idzie do niej wężyk z kolektora ssącego i wpinka z przewodami( to co w Płotkach usiłowaliśmy odpiąć ten weżyk) To użądzenie w większości aut odpowiedzialne jest za utrzymanie stabilne obrotów na biegu jałowym jak i podaje sygnał do kompa o stanie podciśnienia w układzie dolotowym (pomijam tu silnik krokowy) Miałem kilka przypadków u znajomych że falowały im obroty i po wymianie tego ustrojstwa wszystko pracowało w normie.Warto by sie było podpiąć pod program wykrywający usterki lub jak masz cierpliwość to polecam lekture OBSŁUGA I NAPRAWA POLONEZA i tam jest bardzo dobrze opisane jak odczytywać usterki układu elektronicznego po sygnałach wysyłanych przez lampke kontrolną silnika.Zwiera sie tam kostke i liczy ile razy mignie i w jakich odstępach kontrolka układu sterowania elektroniką(check engine) Trzeba ogrom cierpliwości ale da sie zlokalizować usterke jeśli zapamiętał ją komputer. Moge ci tą knige dostarczyć do Gdańska a oddasdz na zlocie [matiz] Predkosciomierz nie dziala i lampka check swieci sie. Jadac sobie w swiateczne odwiedzinki do rodzinki padl mi predkosciomierz i wskazywac nie chce predkosci , dodatkowo zaswiecila sie lampka check. Czytajac ksiazke obslugi wydedukowalem ze moze byc to czujnik predkosci samochodu VSS . Ktos mial takie zdarzenie w matizie ? jak tak to prosze o podpowiedz . Dziekuje [matiz] Problem z check engine. Witam serdecznie. Otóż zaczęło się od kupienia i zaraz był problem ze świecami i kablami zawsze padał ten najdłuższy ale to jeszcze nie problem była wymieniona kopułka i palec rozdzielacza jakieś 2 tygodnie temu samochód nagrzany szarpał i nie chciał jechać. Po wymianie problem znikł ale teraz pojawił się kolejny objawy są podobne samochód gaśnie szarpie i jest problem z odpaleniem zapala sie lampka check engine.
Odczytałem kody błędów i mam:
0105-tps
1500-termistor pochlaniacza
0320-opto w aparacie
I teraz co mam z tym robić problem nie pojawia się zawsze ale co jakiś czas ostatni raz działo się tak 3 dni temu i od tego czasu przejechałem 100 km i nic się nie działo. A problem pojawiał się zawsze na ciepłym silniku. Pierwszy błąd mówi coś o małym napięciu ale to możliwe bo nie wiem czemu samochód traci prąd na postoju i przy odpalaniu akumulator jest tak słaby że chwilowo włącza się alarm akumulator jest nowy więc gdzieś musi uciekać prąd może to przez te błedy
Błędy podałem dokładnie w kolejności w jakiej były wyświetlane.
Jeżeli wiecie co to jest i co mam zrobić żeby to zlykwidować pomóżcie.
Z góry dziękuję za odpowiedź. Matiz gaśnie + kontrolka check. Witam wszystkich forumowiczów!
Mam problem z moim Matizkiem , mianowicie, gaśnie przy hamowaniu lub jak stoi w korku to przygasa. Wiatrak raz chodzi cicho> wtedy jest wszystko ok, kiedy wiatrak "buczy" (chodzi głośno) samochód przygasa. Przygasają światła praz wszystkie lampki w środku.
akumulator wymieniany był pół roku temu, wymieniony został termostat niedawno również
druga rzecz, która wystąpiła wcześniej to zapalająca się kontrolka check po przekropczeniu około 4,500 obrotów
z góry dziękuje za pomoc i sugestie [Matiz] Awaria alternatora, przewodów WN czy coś innego?. Witam.
Mam problem, otóż po dzisiejszej serii burz i ulew połączonych z ich przejściem, mam problem z odpaleniem samochodu.
Po przekręceniu kluczyka, zapalają się pięknie wszystkie lampki kontrolne, które zazwyczaj się włączają, gaśnie po chwili "check engine" ale po przekręceniu kluczyka i próbie odpalenia auta rozrusznik jedynie zaczyna mielić i nie ma inicjacji zapłonu.
Gaśnie wtedy lampka czujnika oleju natomiast ledwo świeci się kontrolka ladowania akumulatora. Po przerwaniu rozruchu, zapala sie na czerwono kontrolka akumulatora i za chwile check engine, po czym znika i pojawia się ta od oleju. No i tak wkółko.
Gdzie leży problem? Nigdy dotąd czegoś takiego nie miałem. Sprawdziłem przewody (wzrokowo i organoleptycznie ^^) i wyglądają na dobre... odkrąciłem kopółkę, żeby sprawdzić czy nie dostała się tam woda, ale wszystko było ok.
Czy możliwe jest, że woda zalała alternator? Akumulator pokazuje napięcie 12,52V, elektrolit w normie, klemy przeczyszczone. Radio, światła i alarm działa ok.
Gdzie szukać przyczyni i ewentualnie co wymienić? [Matiz] błedy ECM 0115 i 0320 pomocy!:). Witam wszystkich, dziś zczytałem kody ze swojego Matiza ponieważ wielokrotnie zapalałą mi się lampka check Engine na desce. Tak więc postanowiłem sprawdzić w czym problem.
Wyczytałem kody:
0115 Niski/Wysoki sygnał czujnika CTS
0320 Czujnik prędkośći obrotowej silnika
1500 Nie mam klimy;D
Jeśli chodzi o czujnik CTS to być może jest gdzieś usterka, bo ostatnio mam problemy z ogrzewaniem wnętrza auta po odpaleniu. Termostat został wymieniony 2tyg. temu, przewody chłodnicy także i w sumie dalej jest ten sam problem, generalnie po jakichś 5-10min przewód idący od termostatu do chłodnicy jest letni co chyba nie jest dobrym objawem termostatu i w sumie teraz nie wiem co z tym fantem zrobić. Z resztą muszę tu zaznaczyć, że nie jest to pierwsza zima podczas której Check engine się zapalił, jednak zgaszenie i ponowne odpalenie zapłonu było tylko chwilowym naprawieniem.
Wie ktoś może co powinienem zrobić? Z góry wszystkim dziękuje za zainteresowanie [matiz]check się pali a auto chodzi złoto,co jest grane??. Witam.Jak pisałem w tytule mam problem z palącą się lampką checka.Matiz jest po wymianie aparatu ,świec ,przewodów ,czujnika MAP.
Kiedy pierwszy raz zapaliła się kontrolka padł aparat i było normalnie ,samochód przerywał nie chciał zapalić itd. ok.wymieniłem aparat i wszystko było w normie ,jeżdził jak złoto ,aż zaczeła się znów zapalać kontrolka i w końcu pali się ciągle ,tylko że samochód nadal jeździ jak złoto,sprawdziłem wszystko i wymieniłem co się dało, nie pomogło.
Podaję wyświetlane błędy:
0105, 0120, 1500, 0340 po resecie:1500 i 0340 przy czym aparat sprawdzony i napewno sprawny, dziwi mnie brak błędu 0120, sprawdzałem parę razy nie ma.Kod błędu czujnika MAP też znikną ale wymieniłem go.Głupieję już pomocy co mu dolega i skąd ten błąd zparatu czy też czujnika optycznego?? Z góry dzięki za wszelką pomoc. [MATIZ] Lampka CHECK świeci się tylko na gazie. Witam. Jak w temacie widać lampka CHECK zapala się u mnie tylko na gazie. Co więcej, gdy wyłączę światła to nie świeci się w ogóle. Kiedy światła są włączone to CHECK zachowuje się bardzo różnie i świeci się w różnych momentach: czasem przy dużej prędkości, czasem przy małej, na postoju, przy hamowaniu raz dłużej raz krócej. Natomiast zauważam, że gdy włączę nawiew to zdecydowanie częściej. Również wtedy gdy jest włączony np kierunkowskaz czy wycieraczki. Wtedy to nawet cały czas. Mieszankę mam raczej dobrze wyregulowaną bo sprawdzałem nawet spaliny na diagnostyce i było wszystko w normie. Kiedyś też się świeciło ale wtedy była zbyt bogata mieszanka. Później problem zniknął i niestety ostatnio znowu wrócił. Zaznaczam jeszcze raz lampka nie świeci się w ogóle wtedy gdy auto jest na benzynie i gdy są wyłączone światła. Ładowanie akumulatora też jest raczej dobre bo pasek naciągałem niedawno i lampka akumulatora nie daje nic znać. Dodam jeszcze, że problem nie znika po zresetowaniu komputera poprzez odpięcie klemy. Bardzo proszę o poradę co mam zrobić. [Matiz] Check + brak ogrzewania w Matizie. Witam, od 2 miesięcy mam problem z moim matizem. Po wymianie kolektora (przeciekał) mam problem z nagrzewaniem auta- nawet przy maksymalnym nawiewie powietrze nagrzewa się bardzo wolno, dodatkowo wskaźnik temperatury "wariuje" - wskazówka praktycznie "leży" i się nie podnosi w czasie jazdy, podnosi się dla odmiany w momencie, gdy auto postoi jakieś 2 godziny i znów je odpalam (podnosi się ponad pierwszą kreskę) a w trakcie jazdy spada (mam auto 2 lata i do tej pory wskazówka się podnosiła wraz z nagrzewaniem się silnika, teraz jest jakoś na odwrót;). Dodatkowo od czasu do czasu zapala mi się kontrolką check engine (tylko podczas jazdy).
W ASO sprawdzili kod błędu - błąd układu chłodzenia (to by potwierdzało problemy ze wskazówką temperatury i ogrzewaniem). Wymieniłam płyn chłodzący i termostat - zero poprawy. Co to może jeszcze być ? Po wymianie termostatu mechanik sprawdzał auto i ogrzewanie działało, lampka temperatury też, ale zaraz po wyjeździe od mechanika - wszystkie problemy od początku.
Może ktoś coś poradzić? Co jeszcze to może być? Wskaźnik temperatury? Coś jeszcze ? Dodam, że po wymianie płynu trochę dolałam, ale potem poziom płynu w zbiorniczku utrzymuje się na tym samym poziomie - więc to też nie to. CZy jest możliwe, że przy wymianie kolektora coś popsuli / źle podłączyli ? POTRZEBNA SZYBKA POMOC Z MATIZEM!!!!!. panowie (i panie:)).mam wielką prośbę o pomoc i fachową radę,ponieważ dopiero wkraczam w świat silników i olejów pełną parą i sam nie mam pojęcia jak do niektórych rzeczy podejść.chodzi o to że moja dziweczyna kupiła tydzień temu Matizka.wszystko powinno byćpięknie (rocznik 2001,serwisowany u dielera itp).normalnie igła.niestety....dzisaj rano w drodze do pracy,przestał jej działac prędkościomierz i zaczęla sie palić lampka CHECK.nie mam pojęcia czy to coś poważnego,czy nie...czy może nim na spokojnie i bezpiecznie wrócić do do mu czy lepiej go scholowac do warsztatu???macie jakieś pomysły??z gory dziekuje za pomoc.
[ Dodano: 2007-05-19, 09:13 ]
jeszcze chciałęm dodać że wraz z zapaleniem tej lampki silnik zaczął tracić moc,troszkę hałasować i wogle wybitnie coś sie zrąbało,tylko CO?????? [Matiz] CHECK po dłuższym wciśnięciu sprzęgła przy >90 km. Witam
Jestem nowy na forum, ale matizem jeżdżę już od prawie 2 lat. Ostatnio odkryłem jedną (moim zdaniem dziwną) rzecz. Kiedy jadę na 4-5 biegu z prędkością ponad 90 km/h i przez dłuższy czas wciskam sprzęgło (5-7s) zapalają mi się wszystkie kontrolki łącznie z kontrolką CHECK. Po puszczeniu sprzęgła lampki gasną - ostatni gaśnie CHECK, który pali się przez jakieś 3 sekundy po tym jak zgasną inne lampki. Kiedy w podanych wyżej warunkach hamuję z wciśniętym sprzęgłem do pełnego zatrzymania silnik po zatrzymaniu gaśnie. Wiem że nie jest to prawidłowa technika hamowania, ale moim zdaniem samochód nie powinien się tak zachowywać. Sprawdziłem błędy na komputerze, wyskakuje tylko błąd 1500 który można zignorować bo dotyczy klimatyzacji, a ja mam wersję life bez klimy. Auto ma instalację gazową II generacji. Czy ktoś z Was zna ten problem i może coś poradzić?
pozdrawiam
piotrek
Prośba: Czy ktoś z forumowiczów może zrobić u siebie test (wcisnąć sprzęgło przy 90 km/h na góra 10 sekund) ? Zastanawia mnie czy w innych samochodach będzie taki sam efekt. [Matiz] Check. [Matiz] Witam ostatnio naprawiałam auto, wymiana paska rozrządu i planowanie głowicy. Odebrałam auto od mechanika i od tego czasu cały czas świeci się lampka check. Nie mam ksiązki serwisowej bo poprzedni właściciel mi nie przekazał. Poradźcie co to może być. [Matiz] zbyt "wolne" obroty i problem spalin. Witam,
Niedawno kupiłem matiza z przebiegiem 80tys km , stopniowo poznaje dopiero to autko ale niepokoją mnie 2 sprawy wiec musze zasiegnac opinii bardziej doswiadczonych
1.Po uruchomieniu zimnego silnika nie wchodzi on na wyzsze obroty tylko utrzymuje standardowe "wolne obroty". Odpala bez zadnego problemu, check sie nie zapala. Niewiem czy ten typ tak ma czy powinien dostac wyzsze obroty. Moj ojciec jezdzi wiele lat tico i u niego zimny silnik po odpaleniu wskakuje na 2tys obr.(wydawało mi sie ze w matizie powinno byc spokojnie 1.5tys /obr na zimno- a tu nic .Jedynie roznica jest taka ze jak zimny to czuc wieksze drgania na wolnych obrotach, natomiast jak sie nagrzeje to prawie wcale. Tak ma byc czy cos jest nie tak??
2. Po odpaleniu na zimno i małym przegazowaniu z wydechu pojawia sie niewielki dymek, ze srodka auta tego nie widac tylko trzeba stanac z tyłu. Nawet niekoniecznie trzeba "gazowac", wystarczy lekkie dodanie gazu podczas wyjezdzania(ruszania) i tez jest to widoczne. Spalony olej to nie jest bo dymek jest raczej ciemny a po zapachu sadzac to wyglada raczej na spaliny ale ich zapach jest typowy dla sprawnego katalizatora i ma zapach raczej jakby jakiejs farby/ rozpuszczalnika a nie typowego zapachu spalin jak w 125P albo starym poldku. Na rozgrzanym silniku i przegazowaniu do odciecia tez pojawia sie ciemny dymek ale trzeba stanac za autem i naprawde dobrze sie przyjrzec. To mi wyglada jakby na zbyt bogatą mieszankę (przypominam ze lampka check sie nie zapala), ale tak jak pisalem nie mam porownania wiec prosze napiszcie czy u Was wystepuje podobny efekt czy spaliny powinny byc zupelnie niewidoczne? (0czywiscie nie mam tu na mysli pary wodnej w chłodne dni) .
Jesli w/w problemy nie sa zjawiskiem typowym i normalnym to prosze o jakies wskazówki i podpowiedzi gdzie i czego szukac? Z góry dzieki!
pozdroofka Oszczędności w Loganie. Ja do Dacii zapraszałem wielu kierowców, miłośników Fordów, Toyot, Volkswagenów. No i jest jakaś bariera psychologiczna (MARKETINGOWA).
Wszyscy zaproszeni zgodnie chwalą zawieszenie jako rewelacyjne, "Francuzi mocno się postarali", (potwierdzam, to mocny atut Dacii), przestronne wnętrze (chyba największe w tej klasie samochodów, spróbujcie usiąść na tylnej kanapie Thalii-grozi to urazem kręgosłupa), bardzo skuteczne hamulce, i dobrą skrzynię biegów. Wygodne wsiadanie do samochodu, szczególnie na tylną kanapę, chwalił sobie użytkownik Skodii Octavii. Ja cenię sobie w Dacii zupełny brak elektroniki (poza elektroniczną blokadą zapłonu, i chyba ABS z EBD to też elektronika).
"Ale człowieku, ten silnik, 8 zaworów, stara 10 letnia konstrukcja, o mocniejszej, hałaśliwej, i paliwożernej jednostce nie wspominając, mogli zaproponować coś nowocześniejszego", lub "dobra, dobra, fajne, duże autko, ale po trzech-czterech latach, to rdzę z ulicy śmiatkiem będziesz zmiatał". Mój ojciec stwierdził, że za te pieniądze lepiej kupić porządne 3-4 letnie auto produkcji japońskiej, lub niemieckiej z pewnej ręki. No bo jak-mężczyzna w Dacii (dla kawalerów też problem, bowiem która kobieta spojrzy na takie coś)???
Spytajcie się niektórych użytkowników, którzy mają w samochodzie tzw. elektroniczny moduł sterujący silnikiem, i kontrolkę "check engine" na tablicy jakie problemy stanowi często znalezienie w nim źródła awarii. Albo właścicieli BMW, i Mercedesów, którzy muszą zagłębiać się w grube, opasłe instrukcje obsługi, by mogli zrozumieć jak ich cacko działa, jakie je uruchomić bez kluczyka, lub jak zmienić biegi, a dźwignia w stylu retro jest przy kole kierownicy!, i dlaczego ta cholerna lampka tak piszczy.
Przyznam, chciałem kupić Skodę Fabię z silnikiem 1.4, 75 KM. I co sie okazało? Znalazło się wielu użytkowników Fabii, który zamysł ten wybili mi z głowy (skutecznie). W Skodzie Fabii częste są kłopoty z cieknącą na fotele przednie wodą (wina uszczelek, czy źle spasowanych drzwi?), psującym sie wyłącznikiem (lub włącznikiem) wentylatora chłodnicy, źle zabezpieczonymi przewodami elektrycznymi, zacinającymi się podnośnikami szyb przednich, wybijającym się przednim zawieszeniem. Bezawaryjnie przejedzie się maksymalnie 30.000-40.000 tysięcy kilometrów, a potem różnie to bywa. A przecież ten model przewodzi w rankingach sprzedaży samochodów nowych w Polsce!
Przy Fordzie Focusie podobna historia. Sam mechanik w autoryzowanym warsztacie Forda powiedział, że ten samochód jest bezawaryjny przez około 50.000-60.000 tysięcy kilometrów. Poźniej trzeba pilnować paska, gdyż często wymaga wcześniejszej wymiany, często pada pompa paliwa, w pierwszych modelach rdza zjadała krawędzie klapy bagażnika.
Pseudoamerykańskie Chevrolety (w rzeczywistości koreańskich Daewoo, Smark to następca Matiza, Aveo Lanosa, Laccetti Nubiry) często swoich swoich właścicieli doprowadzają też do rozpaczy...
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|