kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
[nowa Laguna oraz Scenic] Wylaczanie swiatel. Nie mogę znaleźć tematu o światłach.
Gdzieś była mowa o wyłączeniu świateł w nowej Lagunie oraz Scenicu. Nikomu nie udało się wyłączyć serwisowo świateł, bo serwis albo mówił, że się nie da albo nie wie jak to zrobić.
Mój mechanior mówił, że nie ma problemu. Czekałem, czekałem i się doczekałem.
Otóż od dziś mój nowy Sceniczek III ma światełka zrobione tak, jak być powinny czyli można je wyłączyć, same się zapalają na podstawie czujnika zmierzchu oraz same się zapalają i gasną po odpaleniu czy zgaszeniu silnika. O niczym nie trzeba myśleć.
I powiem szczerze, że nie dziwie się poniekąd mechaniorom, że nie wiedzą jak to zrobić. Ja już wiem i jeśli kogoś to interesuje to podpowiem. Jest jedna ciekawostka. Okazuje się, że jesteśmy drugą Japonią!!
Dałem zagwozdkę co??
Renault Laguna 2.0 dCi Dynamique. Cytat:
Tu kłóciłbym się - zdjęcia są techniczne, w stylu Vincentusa - po prostu pokazują to, co mają pokazać bez zbędnego zachwycania się kadrami i górkami w tle.
No tak, zdjęcia pokazują tylko auto i jego detale, pod wzgledem artystycznym nie wyróżniają się zupelnie.
Cytat:
Jako ciekawostkę dodam fakt, że moja przygoda z Laguną III skończyła się przez pęknięcie aluminiowego czujnika ciśnienia w kole. Powietrze zeszło i Renault wróciło na parking... Szkoda, ale dzięki temu wydarzeniu już w przyszłym tygodniu będziecie mieli okazję przeczytać test jeszcze bardziej nietypowej Renówki.
To dobrze wróży bezawaryjnośi tego modelu :] RENAULT- rozmowy na temat tej marki. ..z Renault za dużo nie mam obecnie do czynienia, dawniej trochę tak.. (99 rok - praca w serwisie Renault)
.. i tak.. dawne renówki to były ciekawe stylistycznie auta (na ówczesne czasy), o przeciętnej trwałości, za to w miarę dynamiczne i co dla wielu istotne - ekonomiczne (modele 9, 11, 19, 21, 25, Fuego)
lata osiemdziesiąte to głównie ogromne problemy z korozją i czasy grupy B w rajdach samochodowych i potwór z pod znaku Renault - model 5
auta ze znaczkiem Renault - zmora mechaników za autorskie rozwiązania (zresztą , chyba jak większość francuzów), którzy przyzwyczajeni do prostych jak niemiecka autobahn'a aut VW i Opel - na widok Renault zamykali bramy lub windowali stawkę w górę..
początek lat 90 to model Clio (jeden z lepszych z tej firmy), który w wersji 1.8 16V to naprawdę niezły wymiatacz.. (radzę spojrzeć na to... i na to.. )
Renault Laguna I - wg mojej opini jeden z lepszych samochodów w ówczesnej klasie pod wzgledem stylistycznym i funkcjonalnym.. dobre silniki benzynowe (lubiace LPG ), niezłe wnętrze, niezłe prowadzenie, padające cewki zapłonowe SAGEM, i tani tuning zawieszenia z tyłu - drążki skrętne - obniżanie praktycznie za darmo..
obecnie auto już schodzące z rynku - ale modele po lifcie - warte polecenia..
Renault Megane - auto zawsze modne na czasie, dziwne stylistycznie, szybko starzejące się pod względem wizualnym jak cała moda.. Obecna Megane Coupe - nawet i się podoba
Kangoo, Thalia, Laguna III, Modus, Koleos, Vel Satis, Twingo - to kolejny dowód na to że o gustach się nie dyskutuje
Scenic i Espace - szczególnie w ostatnich wydaniach to jedne z ciekawszych propozycji jako auta osobowe o dużych gabarytach, które jeżdża jak osobówki a nie dostawczaki, czy pontony w stylu Chrysler Voyager (co do Espace'a - być może sobie kiedyś zafunduje taki.. z benzynową V6.. )
-jako ciekawostka podam to oraz
TO
Avantime - prototyp, który w dziwnych okolicznościach zaczął schodzić z taśmy produkcyjnej.. naprawdę warto kupić ze względu na nowatorstwo i wartość kolekcjonerską "za życia" (wyprodukowane niecałe 10 tys szt)
Lubię Renault za udział w sporcie od wielu, wielu lat.. że nie wycofuje sie, tylko zawsze tam jest... Lubię tez za fakt, że wypuszcza niezłe wersje sportowe jako auta cywilne... wspomnie już R5, Clio, Clio Williams..
Niektóre modele rozbrajają swą brzydotą... inne się podobają...
Mechanicznie - ciekawe i niezłe motory benzynowe.. silniki OK, osprzęt już nie zawsze...
Klekoty z ostatnich lat - chyba poza 1.5 dCI na osprzęcie Delphi - padaczka pełną gębą.. (1.9dCI - turbiny sypiące się po 60tyś. km (Garret!!), 2.2 dCi - od dawna nosi przydomek królowa serwisu.., 3.0dCI - problem na każdym kroku.. głównie zacieranie się tłoka, słabe smarowanie..)
Jakość tych aut też pozostawia sporo do życzenia - ale nie jest aż tak całkowicie źle - są jeszcze gorsi!! Którą wyspę wybrać?. Przyciąga mnie egzotyka, słoneczne plaże z białym piaskiem i ciepłą wodą. Chciałbym kiedyś spędzić w takim miejscu kilka dni. Pewnie wyglądają one trochę inaczej niż na spreparowanych zdjęciach, ale chciałbym mieć kiedyś możliwość doświadczenia tego.
Nie jest więc w tej chwili moim problemem wybór wyspy i miasta, ale może komuś coś podpowiem. Zapraszam również osoby znające już te plaże do podzielenia się swoimi uwagami.
Hiszpańskie Wyspy Kanaryjskie to archipelag górzystych wysp pochodzenia wulkanicznego na Oceanie Atlantyckim na wysokości Maroka. Obecnie stożki owych wulkanów są dawno wygasłe i porośnięte bujną roślinnością. Ze względu na niesamowitą popularność tego archipelagu wybudowano olbrzymie kompleksy wypoczynkowe dla turystów pragnących zakosztować dobrej zabawy pod niemal zawsze bezchmurnym niebem. Jednakże Wyspy Kanaryjskie to nie tylko plaże i betonowe hotele. Wystarczy sam fakt, że znajdują się tu 4 z 10 narodowych parków Hiszpanii.
Wybór wyspy na której chcemy spędzić urlop należy dopasować do swoich indywidualnych oczekiwań i tak na przykład: Fuerteventura jest rajem dla miłośników plaż oraz sportów wodnych, osoby rozrywkowe natomiast odnajdą się najlepiej na Teneryfie lub Gran Canarii w otoczeniu barów i dyskotek, Gran Canaria ma tu zdecydowaną przewagę nad Tenryfą ze względu na atrakcyjniejsze plaże. Jeżeli poszukujesz spokojniejszego zakątka udaj się na Lanzarote. Przemieszczanie się pomiędzy wyspami jest nieco utrudnione ze względu na duże odległości, na szczęście każda wyspa posiada lotnisko, które umożliwia przemieszczanie się drogą powietrzną w mniej niż 45 minut.
Fuerteventura
Druga co do wielkości wyspa archipelagu zasiedlona przez zaledwie 42 tys. mieszkańców. Choć kurorty dopiero zaczynają powstawać wielu turystów przybywa tu aby odpocząć od wielkomiejskiego zgiełku na cichych, niezatłoczonych, najpiękniejszych na całych Wyspach Kanaryjskich plażach. Dla miłośników windsurfingu dużym atutem Fuerteventury będą z pewnością silne wiatry, które są na tej wyspie stałym elementem pogody.
Gomera
Ta niewielka wyspa (23 na 25 km) zyskuje coraz większą popularność, obecnie znajdują się na niej dwa najlepsze na Wyspach hotele a i mniej ekskluzywnych miejsc noclegowych ciągle przybywa. Co prawda nie cieszy się tak wielkim zainteresowaniem jak Teneryfa, ale połączenia promowe i samolotowe sprawiają, że odwiedza ją coraz więcej miłośników pieszych wędrówek i przyrody. Chcąc w pełni poznać Gomerę należy zaopatrzyć sie w wygodne buty i zarezerwować cały tydzień.
Gran Canaria
Gran Canaria to trzecia co do wielkości z wysp archipelagu. Unikalna rzeźba terenu oraz bliskość wody zachęcają do aktywnego spędzania czasu i uprawiania sportów. Możesz zwiedzać wyspę na rowerze lub pieszo, uprawiać wspinaczkę na niezliczonych formacjach skalnych, nurkować w krystalicznie czystym oceanie, surfować na desce, żeglować lub poprostu pograć w golfa.
Gran Canaria jest po Teneryfie najczęściej odwiedzaną wyspą archipelagu, ciekawostką jest jej zróżnicowanie klimatu oraz krajobrazu. Zdarza się, że na jednym końcu wyspy można opalać się w pełnym słońcu podczas gdy drugi jest pokryty śniegiem.W trakcie wycieczek po wyspie z pewnością zaskoczy Cię różnorodność form, od piaszczystych wydm, przez tonące w zieleni lasy sosnowe po kamienne kaniony rodem z Dzikiego Zachodu.
Lanzarote
Lanzarote to przede wszystkim niesamowite, niemal artystyczne formy wulkaniczne. Góry Ognia to prawdziwie przemawiający do wyobraźni krajobraz księżycowy, dostarczającyh silnych emocji. Dzięki rozsądnemu gospodarowaniu zasobami wyspy nie dopuszczono do rozwoju turystyki masowej i co za tym idzie nie zniszczono jej naturalnego piękna. Duże zasługi miał na tym polu Cesare Manrique - artysta, filozof, który całe życie walczył o ochronę środowiska naturalnego wyspy. Był niezwykle elokwentnym mówcą dzięki czemu udało mu się zachować tradycyjną architekturę w pełni harmonizującą z krajobrazem. Wpływ Cesare Manrique był tak silny, że do dziś na wyspie obowiązuje zakaz ustawiania reklam, a jego idea respektowania środowiska naturalnego znajduje wielu naśladowców wśród krajów planujących rozwój turystyki.
Teneryfa
Największa z archipelagu Wysp Kanaryjskich zamieszkana przez 650 tys. mieszkańców, nad wyspą góruje największy szczyt Hiszpanii Pico del Teide ( 3718 metrów n.p.pm. ). Teneryfa to dwa skrajnie różne obszary - spieczone słońcem, jałowe południe oraz pokryta bujną roślinnością północ. Dużym atutem wyspy jest mnogość atrakcji czekających na turystę: zabytkowe kolonialne miasteczka dla miłośników historii oraz, parki wodne, mnogość hoteli, basenów, restauracji i dyskotek dla szukających emocjonującej rozrywki i luksusu.
Na Teneryfie warto również zobaczyć Ogród Botaniczny założony jeszcze przez króla Karola III dla roślin tropikalnych przywożonych do Hiszpanii. Na powierzchni 2,5 hektara znajduje się 200 gatunków roślin i drzew. Warto również zobaczyć ogród różany La Rosaleda w którym znajduje się 15 tys. gatunków róż i roślin wodnych. Chociaż na Teneryfie brakuje plaż rozwiązano ten problem budując Lago Martianez - sztuczną lagunę będącą kompleksem basenów i fontann obejmującą obszar 3 hektarów.
Obowiązkowym punktem wycieczki musi być wizyta w Loro Parque - parku przyrodniczym - zobaczyć tu można największą na świecie ilość papug żyjących w naturalnej scenerii, olbrzymie akwarium z rekinami, dżunglę zamieszkałą przez goryle, grotę nietoperzy a także krokodyle, tugrysy oraz kolonie pingwinów w największym pingwinarium na świecie.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|