ładowanie akumulatorów samochodowych
|
kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Dell Inspiron 1150 ladowarka
problem z uruchomieniem. Witam,
w moje rece wpadl ostatnimi czasy leptop Dell Inspiron 1150, niestety bez ladowarki, a wejscie jest bardzo nietypowe. Z tego, co wiem, mozna go uruchomic, podlaczajac do...akumulatora samochodowego, ale trzeba wiedziec, gdzie na wejsciu jest "+", a gdzie "-". Czy wie ktos cokolwiek na ten temat? Z wyrazami szacunku,
L.W.P.
Bateria W Laptopie
Krótkie pytanie.. No ja również tak myślę... Z tym, że bateria, nieważne czy samochodowa (akumulator) czy komputerowa, czy ta w komórce - nie lubi stanu "głębokiego rozładowania" po takim stanie z baterią źle się dzieje, z drugiej strony ciągłe ładowanie też nie jest dobre dla ogniw. Niektóre baterie mogą być podpięte non-stop bo mają system zabezpieczeń chroniących baterię, ogólnie nie wiem czy moja jest tak skonstruowana zatem wolę nie ryzykować, dlatego też teraz pracuje na baterii, gdy dochodzi do 5% zaczynam ładować ją do 100 i potem od nowa, od 3 tygodni nic złego się z nią nie stało, jest w idealnej kondycji, ale wiadomo, komputer działa lepiej na zasilaniu zewnętrznym. Zatem, Twoim zdaniem lepiej byłoby ją naładować na full czy tak jak czytałem "do 50%" a potem ją wyjąć z lapka i działać na kablu? Nie orientuję się do końca w tym temacie i nie chcę niczego skopać z góry dzięki za odpowiedź
Wybór przetwornicy 12v/230v do zasilenia instalacji w domu..
Cytat:
Taki akumulator 50 czy 100Ah
To jest na 1 max 2 dni...
Chyba że ograniczymy się do lampki nocnej i radia.....
Tylko wtedy wystarczy komplet akumulatorków R20 zamiast klocka 100Ah.
A widziałeś ceny akumulatorków R20? 10szt kosztuje kilkaset zł. Można za to kupić spory akumulator żelowy.
24-59zł/szt za GP/Cameliona (2,5-9Ah).
Dodano po 3 [minuty]:
Podsumowując - wg. mnie akumulator samochodowy ok 50Ah powinien wystarczyć do jakiegoś oszczędnego oświetlenia i do radia na kilka dni. Inne rzeczy są wg. mnie zbędne na wakacjach.
Jak ktoś chce lodówkę i telewizor to radzę wziąć akumulator od tira/traktora albo dwa i jak najbardziej unikać urządzeń na 230V. Przetwornica jest przydatna, ale powinno się jej używać w ostateczności (ładowanie komórki, laptopa, aparatu foto jak się nie ma samochodowej ładowarki itp., ale nie lodówka/telewizor/oświetlenie bo to marnowanie energii). ERA EV -4 silniki, 200km zasięgu i ładowanie w 10 minut. Pojawił się kolejny pretendent do podium w konkursie Progressive Automotive X-Prize. Konkurs, którego główną nagrodą jest 10 milionów dolarów zainspirował kilkadziesiąt grup uczestników do próby skonstruowania samochodu o wydajności 100 mil lądowych z maksymalnie 1 galonu paliwa. ERA powstał w uniwersytecie Helsinki Metropolia University of Applied Sciences. Założeniem projektu jest stworzenie pojazdu o zasięgu 200 km i czasie ładowania akumulatorów wynoszącym 10 minut. Pojazd został po raz pierwszy zaprezentowany 31 marca 2010 w Cable Factory w Helsinkach. ERA powstawał trzy lata, we współpracy z ponad 60 firmami i instytutami naukowymi. Każde koło pojazdu napędzane jest bezpośrednio dedykowanym silnikiem elektrycznym. Pomijając akumulatory i sterownik ładowania większość kluczowych elementów powstała w umysłach fińskich studentów i inżynierów. Twórcy ERA mają nadzieję zbudować podwaliny dla przyszłego przemysłu samochodów elektrycznych w Finlandii. ERA zmierzy się z 43 innymi pojazdami z całego świata. Wyniki konkursu poznamy we wrześniu 2010 roku.
Źródło:
http://www.raceabout.fi/era/ Obliczenie mocy z paneli fotowoltaicznych. Witam !
Zasilanie fotowoltaiczne ma sens tylko w sytuacji, gdy nie ma możliwości poboru prądu z sieci.
1m2 panela foltowoltaicznego może dać ok. 150W przy pełnym oświetleniu. W Polsce mamy ok. 1500 godzin słonecznych w ciągu roku (dane statystyczne IMiGW), czyli średnio 4 godziny dziennie: 2 godziny w zimie (bo dzień krótki) i 6 godzin w lecie. Z tego wykorzystasz najwyżej połowę, bo przecież nie będziesz obracał instalacją "za słońcem".
Zastosowanie akumulatorów dla gromadzenia energii z fotopaneli jest kosztowne: koszt 1 kWh "wychodzi" ok. 2.-zł - to jest koszt żywotności najtańszych akumulatorów samochodowych (żelowe są 2 - 3 razy droższe!).
Żywotność akumulatorów kwasowych to kilkaset cykli ładowania/wyładowania. Im głębsze będą wyładowania, tym krótsza żywotność: przy 20% to może być nawet 1000 cykli, ale przy 85% już tylko 200, a nawet mniej.
Tańsze jest zasilanie z agregatu prądotwórczego: 1kWh jest tylko 2 razy droższa, niż z elektrowni (koszt paliwa do agregatu).
Jeśli masz panel o mocy 1kW/24V (tyle masz z ok. 10m2), to "dopasowany" do niego zestaw akumulatorów musi być 2 szt akumulatorów 12V/500Ah, lub o jeszcze większej pojemności. Pamiętaj też o tym, że mając zgromadzone w akumulatorach np. 10kWh, musisz projektować obciążenie na najwyżej 1kW, gdyż akumulatory "nie lubią" rozładowania większymi prądami, spada im pojemność i żywotność.
Produkcja prądu na swoje potrzeby nie jest reglamentowana, nie potrzeba na to zezwoleń, ale jeśli jest to budynek użyteczności publicznej, to podlega przepisom o bezpieczeństwie użytkowania instalacji. Ładowanie akumulatora 10V. Witam,
posiadam model samochodu RC, jednak nie mam do niego ładowarki.
Akumulator jak na zdjęciu.
Czym można to naładować??
Posiadam ładowarki do wkrętarek akumulatorowych 14 i 18V, prostownik samochodowy 6 i 12V, oraz ładowarkę baterii do kamery 7.4V.
Czy któraś z wymienionych ładowarek będzie odpowiednia?? Jeżeli tak to która i jak ją podłączyć bo akumulator ma trzy przewody (symetryczny) najpierw ładować jeden obwód później drugi czy jak??
Pozdrawiam.
Ooievaar audio. no tak, ale jak mogę bateryjnie zasilić cały system? on jednak trochę prądu potrzebuje, więcej niż np. tylko preamp MM/MC :D mój system gra tak dlugo, jak jestem w domu, czyli co najmniej ok. 10 godz./dzień... toż te akumulatory z aparaturą do ich ładowania zajęłyby mi kolejny pokój, a mieszkanie mam 2-pokojowe! 10 godzien dziennie sluchasz "po audiofilsku?" No to zalozmy ekstremalnie, ze ciagniesz 10 godzin SREDNIO okolo 400W - zalozenie zapewne mocno przesadzone. Najprostszy system - cztery akumulatory samochodowe - zasilanie 48V - sredni pobierany prad przy 400W to okolo 8,5A. 10godzin to wiec okolo 85Ah - w TDI autach osobowych sa dzis akumulatory wieksze. I pozostaje 14godzin na naladowanie... Porownujac z omawianym generatorem - to pozwole sobie watpic, iz zajmie mniej miejsca i w bedzie w dwupokojowym mieszkaniu mniej uciazliwy:D ksenony do rs. " />aaa rozumiem o co chodzi.
Rzeczywiście (miałem tak w RS50) że obwód świateł przednich był zasilany bezpośrednio z prądnicy. Niskie obroty- świeciły na żółto i migały, wysokie - ładnie.
Ale w NSR125 i RS125 światła są już zasilane z akumulatora, więc to co tam wariuje prądnica nie ma na nie wpływu, pod warunkiem że aku dobrze naładowany i w trakcie jazdy doładowywany (NSR ma alternator około 180W, więc teoretycznie nawet dwie żarówki samochodowe 55/60W dałyby radę). W RS ładowanie nie jest pewnie gorsze, lub nie znacznie, wiec to 40W (5W czy 15W więcej niż przewidzieli producenci) nie będzie mieć znaczenia. pozbywanie sie efektu pamieci. " />A co powiecie o tej ladowarce?
http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=304
I czy skoro to jest zasilanie na 12V, cy to oznacza ze moglbym wziasc jakis akumulator samochodowy przyniesc do domu i ladowac z niego? prostownik do akumulatora amochodowego mam of course Ładowanie przez akumulator samochodowy.. " />OK - jestem otwarty na wszelkie propozycje. Ale też mam określony budżet. Poza tym nie wymagam nie wiadomo czego. Zależy mi na bezpiecznym ładowaniu akumulatorów do modeli jak i tych zwykłych z możliwością podłączenia ładowarki do sieci i akumulatora samochodowego. Będę ładował ogniwa Nixx w ilościach 1-4 (paluszki) i 6 (pakiety). Lixx również zamierzam do 3 sztuk. W rozsądnej cenie (podana na początku ładowarka nie ma zasilacza, a to już stanowi problem - trzeba kupić lub zrobić) łącznie z tego co liczyłem powinno mnie to wynieść ok. 150zł. Jeżeli znajdzie się coś lepszego to proszę o link. KONION 266525 - czy to jakaś krewna US26650VT ?. " />Pulsary mają ustawialny alarm i możne tak usawić by starczyło na 11.2V pod obciążeniem.
Tak na marginesie to ciekawe wyniki daje ładowanie akumulatorów samochodowych naszymi ładowarkami z pomiarem mAh.
Nie tylko producenci AA i AAA i sub-c piszą bzdury na opakowaniach. ŁADOWARKI - Kompendium Wiedzy. " />Model - Ultramat 10
Zasilanie - 12V/220V
Typ ładowanych pakietów - NiCd / NiMH / Li-Ion / Li-Pol
Liczba ładowanych cel - od 1 do 10 cel NiCD i NiMh / od 1 do 4 cel Li-Po i Li-Ion
Funkcje dodatkowe - regulowany prąd ładowania 100 mA do 3A, DELTA PEAK, Buzzer, Safe Timer, wyświetlacz LCD
Twoja opinia - Świetna ładowarka i dla początkujących i dla zaawansowanych. Obsługa nie powinna przysporzyć problemu. Ważniejszą wadą jest brak funkcji rozładowania potrzebnej przy pakietach NiCD
Wady - Brak wentylatora, brak funkcji rozładowania
Zalety - Bardzo łatwa w obsłudze, ma funkcję DELTA PEAK, mała, możliwość podłączenia do sieci i akumulatora samochodowego
Cena -
Na www.rcabc.com - 280 zł ładowarka a zasilanie??. " />Witam !!!
Ja mam ładowarkę Pulsar i zasilam ją z akumulatora samochodowego (chyba 35 Ah).
Jestem bardzo zadowolony z takiego rozwiązania ponieważ zarówno ładowarkę jak i żródło zasilania mogę zapakować do auta i zabrać w teren.
Pozostaje oczywiście kwestia prostownika do ładowania tego akumulatora (ja już go po prostu miałem). Prostownik / ładowarka akumulatora. " />Witam!
Muszę podładować akumulator w moto. Mam prostownik samochodowy ale ładuje on dość wysokim prądem. Akumulator w moto ma parametry 12V 8Ah/10HR, a optymalne ładowanie 0,8A 5~10H
Czy ktoś może polecić mi niedrogi ale sprawdzony prostownik do moto? Będzie potrzebny tylko kilka razy w roku. Do Admina - polskie firmy. Ludzie! To dajcie mi namiar na dobry warsztat samochodowy - Gran Canaria SUR. Jeżeli mi padnie akumulator (bo nie odpalałem samochodu przez miesiąc, bo byłem w POLSCE) to bujam się godzinami z tym problemem. W końcu wsiadam w taxi, jadę do sklepu (kilku sklepów) i kupuję tzw. prostownik i sam ładuję akumulatory. Powoli mój dom zamienia się w warsztat, bo większość rzeczy jestem zmuszony robić sam. Tu większość firm ma problemy z tym, że muszą świadczyć usługi. Albo ja jestem głupi, albo niezaradny.....
P.S. 1) Może nie komentujcie tego postu. Jesteś głupi.... 2) Dlaczego nie możemy pomóc rodakom i dać im zarobić? W których "żółtych stronach" znajadę zakładkę - dobre bo polskie! 3) Nie prowadzę na wyspach działalności gospodarczej. Honda FCX. " />Honda 68MPG FCX Fuel-Cell Sedan
Ogniwa paliwowe są przyszłością zasilania różnych urządzeń, w tym i komputerów. Już można nabyć komórki ogniw napędzające notebooki, a zasilane alkoholem. Jednak prawdziwym poligonem doświadczalnym w tej dziedzinie jest branża samochodowa. Honda zaprezentowała concept car 68MPG FCX Fuel-Cell Sedan, który ma wejść do sprzedaży już w przyszłym roku i to w prawdopodobnie, niemal niezmienionym designie. Projekt silnie nawiązuje do nowego Civica'a, więc jest to bardzo prawdopodobne. Sterowany przez komputer proces powstawania energii elektrycznej z wodoru, napędza silniki elektryczne o mocy 127 koni mechanicznych i rozwija maksymalnie około 160 km/h i na jednym tankowaniu 171 litrów hydrogenu przejedzie około 440 kilometrów. Ogniwo paliwowe Proton Exchange Membrane Fuel Cell (PEFC) o mocy 100 kW ładuje również akumulatory (lithium-ion). Od zera do setki auto rozpędza się w 9 sekund. Honda doskonale zdaje sobie sprawę, że by auto odniosło sukces, nie może kosztować więcej, niż 25 000 USD, ale czy sie to uda ? Być może stanie się samochodem na tyle osobliwym, jak dzisiejsze modele z napędem hybrydowym. Kto wie, może kiedyś kupimy Skodę na wodę, limuzynę na ...
Tekst i zdjęcia z
(C)http://www.in4.pl/ - portal komputerowy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|