kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Niemieckie akumlatory sa zadziwiajace.
On Wed, 5 Oct 2005 23:42:08 +0200, Mariusz O. wrote:
Ponad rok temu zakupilem autko z Niemiec Renault Clio 1. W tym autku
zadziwil mnie akumlator. Mialem wiele aut ale w zadnym aucie nie bylo
takiego akumlatora jak w tym Niemieckim aucie. [...]
akumlator juz ma 6 lat i jest w bardzo dobrej kondycji. po kazdym
uruchomieniu silnika alternator laduje akumlator do 14,4V przez np. 10min do
20min bo wiekszych odleglosci nie pokonuje i zupelnie to wystarczy. Chyba
wniosek jest taki ze na naszym rynku sa tylko badziewne akumlatory nawet
jesli zaplacimy sporo za marke.
Nie bardzo rozumiem skad ten wniosek.
Identycznie moglbym napisac o Centrze - ile miala lat to nie wiem,
jeszcze w ebonitowej obudowie, a wyrzucilem jak doszla do 4Ah.
Ciagle swietnie odpalala silnik, tylko niestety nie mozna bylo
swiatelek nawet na kwadrans zostawic ..
I chyba o wielu innych akumulatorach, moze z roznica co do tych 6 lat.
J.
Niemieckie akumlatory sa zadziwiajace.
Ponad rok temu zakupilem autko z Niemiec Renault Clio 1. W tym autku
zadziwil mnie akumlator. Mialem wiele aut ale w zadnym aucie nie bylo
takiego akumlatora jak w tym Niemieckim aucie. Chodzi o to ze kilka
razy rozladowalem akumlator w obecnym aucie ktore mam zakupine z
Niemiec, rozladowalem z mojej winy, bo zapominam czesto wylaczyc
swiatel. Wczoraj rozladowalem akumlator chyba do zera bo nawet zwykla
zarowka 7Watt-owa ktora oswietla wnetrze samochodu nie chciala
swiecic. Po odczekaniu 15 minu zarowka 7W swiecila slabiutko wiec
postanowilem odpalic moje autko na popych, udalo sie ale dziwi mnie
to ze tak czesto mi sie to zdarza a akumlator juz ma 6 lat i jest w
bardzo dobrej kondycji. po kazdym uruchomieniu silnika alternator
laduje akumlator do 14,4V przez np. 10min do 20min bo wiekszych
odleglosci nie pokonuje i zupelnie to wystarczy. Chyba wniosek jest
taki ze na naszym rynku sa tylko badziewne akumlatory nawet jesli
zaplacimy sporo za marke. Oby i auta niemieckie byly takie jak ten
akumlator.
Cudze chwalicie, swego nie znacie - nawet nie wiecie, że Centrę macie :)))
Ja preferuję tylko Centrę. Polskie, świetne akumulatory.
Nowy akumulator - a nie działa dmuchawa i ogrzewanie. Adam Tokarski <barakud@interia.plnapisał(a):
| Ale nie podałeś najważniejszego - jakie to toczydło.
| Zgaduję - Renault lub cytryna ????
Ford Focus, z 2002 roku :)
Prawdopodobnie padła jedna faza w alternatorze. Spotkałem się z tym w trochę
starszym Fordzie Mondeo. Jak pada faza i alternator nie wydoli ładować
akumulatora to auto samo odłącza jakieś odbiorniki. W tamtym nie można było
włączyć ogrzewania szyby i klimy. Jedz do elektryka od fordów.
a zrobie z siebie idiote - popsułem kable do odpalania auto-auto.
Wystarczy zrobić tak:
Pomylić plusa i minusa w 2 samochodzie,
podłączyć (bardzo, bardzo bardzo się iskrzy).
Update - bo widze że dyskusja trwa :)
Kable to były "takie za 39.99zł" na shell (czy jak to się teraz nazywa).
na oko podobne do tego:
http://allegro.pl/item478324820_kable_przewody_rozruchowe_300a_carpoi...
Akumulatory:
1. Żródło prądu z 6 letni akumulator Renault Safrane, ale chyba dobry bo
zostawienie samochodu na świtłach na 2h nic mu nie robi.
2. Biorca Mazda Xedos 9 - akumulator z 3mieś nie wiem co ale rozładowany
do zera, ale takiego naprawde zera.
Czy sa zabezpieczenia ? chyba mazda coś miała coś co zjarało kabel,
bo inaczej by się chyba minus zrobił i by się zaczeło w 2 strone ładować ?
Spalił się czarny, a oba się rozgrzały tak grubo ponad 100 stopni,
ale nie zaświeciły (czyli poniżej 500 :) przynajmniej ta izolacja ).
pozdrawiam.
LPG - czy warto.
On Thu, 15 Sep 2005 01:46:52 +0200, Maciej Machacz wrote:
Zwykly alternator moze dawac prad maksymalny 75A, przyklad :
http://www.automotoserwis.com.pl/karty/renault_kangoo.htm
Zakladajac z baaaaaaaardzo ogolnym przyblizeniem iz bedzie on dawal srednio
polowe pradu maksymalnego,
To jest bardzo zle zalozenie .. ale przyjmijmy :-)
czas naladowania akumulatora 75Ah bedzie wynosil
jedynie ... dwie godziny pracy, np. jazdy mieszanej w miescie/na trasie.
A teraz zastanow sie co sie dzieje, jesl jezdzi sie po miescie rano 20 minut
w jedna strone, wieczorem drugie 20 min spowrotem a po drodze mamy dwa
rozruchy silnika na silnych mrozach.
Aku mozna z powodzeniem wychechlac prawie do zera w dieslu po trzech
nieudanych probach zakrecenia, po nocy przy silnych mrozach - niewazne czy
bedzie to 1.9TD VW czy 1.9D PSA czy inna cholera.
Czy twoj ograniczony umysl jest w stanie to pojac ?
To jest auto bardzo zle zaprojektowane albo niedbale poxylina
naprawiane :-)
Policzmy - 1 minuta grzania swiec pradem 50A, potem 20s krecenia
pradem 400A = 3Ah. 6 minut ladowania pradem 30A.
W dobrze zaprojektowanym benzyniaku [dacia1310=renault 12] przy ok
-15C mamy powiedzmy 250A przez .. 1 sekunde :-)
J.
akumulator w Renault 19. Przepraszam, za lamerskie pytanie, ale nie znam się na samochodach!
Czy ktoś może wie, gdzie znajduje się akumulator w Renault 19 ???
Wyczerpał mi się, bo zostawiłem na noc światła włączone.
Porzyczyłem od znajomego prostownik (BTW: jak długo trzeba ładować?),
ale niestety po otwarciu maski nie znalazłem tam nic co by przypominało
akumulatory jakie znałem do tej pory!
Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie, gdzie go znaleźć?
Zdesperowany
Adam Kluźniak
akumulator w Renault 19. "Adam Kluźniak" napisał(a):
Przepraszam, za lamerskie pytanie, ale nie znam się na samochodach!
Czy ktoś może wie, gdzie znajduje się akumulator w Renault 19 ???
Wyczerpał mi się, bo zostawiłem na noc światła włączone.
Porzyczyłem od znajomego prostownik (BTW: jak długo trzeba ładować?),
ale niestety po otwarciu maski nie znalazłem tam nic co by przypominało
akumulatory jakie znałem do tej pory!
Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie, gdzie go znaleźć?
Zdesperowany
Adam Kluźniak
Na poczatek skup sie ;-)
Otwierasz maske i stajesz przed samochodem. W lewym gornym rogu
(podszybie, po stronie pasazera) jest taka klapka (czarny plastik).
Otwierasz ja i widzisz akumulator.
Marek
akumulator w Renault 19. Użytkownik Adam Kluźniak <os@microsoft.comw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3baede5@news.vogel.pl...
Przepraszam, za lamerskie pytanie, ale nie znam się na samochodach!
Czy ktoś może wie, gdzie znajduje się akumulator w Renault 19 ???
Wyczerpał mi się, bo zostawiłem na noc światła włączone.
Porzyczyłem od znajomego prostownik (BTW: jak długo trzeba ładować?),
ale niestety po otwarciu maski nie znalazłem tam nic co by przypominało
akumulatory jakie znałem do tej pory!
Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie, gdzie go znaleźć?
Zdesperowany
Adam Kluźniak
Czyżby pod lub za tylną kanapą? Mają tak i BMW i Skody 105/120/130 więc moze
i R19, W Clio i Thalii aku jest pod maską tam gdzie się go spodziewasz.
pozdrówka
akumulator w Renault 19. Witam,
Użytkownik Adam Kluźniak <os@microsoft.comw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3baede5@news.vogel.pl...
Przepraszam, za lamerskie pytanie, ale nie znam się na samochodach!
Czy ktoś może wie, gdzie znajduje się akumulator w Renault 19 ???
Wyczerpał mi się, bo zostawiłem na noc światła włączone.
Porzyczyłem od znajomego prostownik (BTW: jak długo trzeba ładować?),
ale niestety po otwarciu maski nie znalazłem tam nic co by przypominało
akumulatory jakie znałem do tej pory!
Bo zle szukales... ;-)))
Akumulator w R19 siedzi w komorze silnika, a dokladnie we wnece
podszybia po prawej stronie, pod plastikowa klapka.
A tak z ciekawosci - nie masz sygnalizacji dzwiekowej pozostawienia
wlaczonych swiatel??? Powinna byc.
Pozdrawiam,
Piotr
Renault 19 Chamade RT 1.4e '94
gdzie kupie aku w okolicach Mokotowa ??????!!!!!!!!. On Wed, 18 Dec 2002 11:29:08 +0100, "YARO" <yar@poczta.onet.pl
wrote:
Oadl mi akumulator w escorcie 1.4. Wlasnie laduje sie , ale nie wiem co z
tego wyjdzie , dlatego pytam gdzie moge kupic w Warszawie (najlepiej w
okolicy Mokotowa) dobry aku.
Na Gagarina (prawie tuż przy Czerniakowskiej) jest sklepik w którym
kiedyś kupiłem aku. Jednak najbardziej polecam sklep na 11 listopada,
w którym zawsze Ci dobrze doradzą co i jakie wziąć, nie zedrą za
specjalnie.
Za dwoma ostatnimi razami pożyczyli mi nawet klucze abym mógł odkręcić
wszelkie śrubki. Polecam.
Pozdrawiam
Prof
-----------------------------------------------
Robert "Profesor" Sujak
Renault Laguna 2.0RT LPG
RSujak(at)plusnet.pl
-----------------------------------------------
Felka - ładowanie coraz slabsze. Ja w trakcie swego uzytkownana SFelicja 1.3mpi - 97 dwa razy wymienialem
alternator.
Za pierwszym razem na gwarancji - bylo brak ladowania (palila sie kontrolka
na pulpicie) a drugi raz to tak przy 70tys km padala plytka z diodami
prostowniczymi. efekt byl taki ze nie nie palila sie kontrolka a alternator
nie ladowal i proad caly czas szedl z akuma.
Pojechalem do zaprzyjaznionego ASO i powiedzieli mi ze nie oplaca sie
wymieniac samej plytki - koszt bedzie zblizony co do wymi. calego altern.
wsadzili mi nowy/regenerowany alternetor od wer. finskiej to sie wiazalo z
wiekszym akumem. i az do sprzedazy nie wiedzialem co to jest prad,
akumulator w samochodzie poporstu za pomnialem .przed SFelicja mialem
SFavorit z 92 tam nie mialem zadnych problemow z elek. podejrzewam ze w
Felicji cos "ulepszyli"
----------------
---- Cipiór - WaWa----
GG 250885
Renault Clio "Extreme" 1.4 16v - '03
Piaggio Vespa 150 GS - '62
----------------
"We Are The Mods"
http://www.the-mods.prv.pl
Akumulator do Clio - 32Ah ??. Mam 3 letnie Clio 1,4 beznzyna i w czasie osttanich zmorzow kilka razy
spotkala mnie nieprzyjemnosc wyladownaia sie akumulatora. Ostatnimi czasy
pojawialy sie tez problemy ogolne z elektryka - roznego typu resety ustawian
zegarow, dziwne odglosy z wentylacji. (no ale nie o tym mialo byc - choc
moze ktos wie z czym to jest zwiazane) No ale stanalem przed problemem
zakupu akumulatora. Obejrzalem dokladnie stary i jest to Fiemm 32 Ah / 280
A. No i tu zaczyna sie problem - myslalem ze poprostu trzeba podobny
pojemnoscia i wielkoscia akumulator, tyle ze w sklepach mowia mi ze takiech
malych to nie maja zbytnio i ze to do malucha moze byc i nie spotkali sie by
do takiego smaochodu tak maly akumulator ladowac. Na stronie
http://www.exide.pl/tabele2.php?auto=o_renault proponuja rzeczywiscie duzo
wieksze akumulatory do Clio. No i nie wiem teraz jkai tak naprawde
powinienem kupic akumulator. Stary oryginalny Renault wiec czemu mialby byc
zly. Dotego te wieksze pojemnosc akumulatorow sa juz troszke wieksze
gabarytami i nie wiem czy wejdzie to na miejsce. Jesli za to dobre sa te
wieksze to czemu oryginlanie byl tak slaby ? (podmianka w ASO - jakos nie
wierze w to) No i tu jestem w kropce.Czy ktos moze rozjasnic mi sytacje.
Moze polecic jakies dobrego producenta akumulatorow.
pozdrawiam
SlayeR
alternator na wiatr. On Sep 30, 2:26 pm, "WielkaBakteria"
<trajano.SPAMOM.DZIEK@SPAMOMWI.NIEgazeta.plwrote:
Zastanawiałem się (czysto teoretycznie) jak by działał alternator, który
podłączono by nie do silnika, ale do śmigieł na jakimś maszcie. Czy
udałoby się naładować takim wynalazkiem akumulator? Oczywiście to czysta
teoria, ale może ktoś ma pomysł jak zrobić zasilanie (światło
ewentualnie krótkotrwale uzycie jakiegoś narzędzia, wiertarka czy coś
takiego) w garażu. Myslałem o akumulatorach, ale co chwile musiałbym je
wozić do ładowania w domu. Stąd pomysl z alternatorem. w garażu nie mam
szans na podpięcie prądu.
--
WielkaBakteria
---------------------------------------------------------------------------ĂÂ-------
Granatowy Renault Scenic II Grand | r.2004 | 1.9 dCi
http://trajan.republika.pl/scenic.jpg
Mozna, ale nie jest to najsprawniejszy pomysl.
W poradnikach dla "zielonych" majsterkowiczow w USA nie zalecaja
alternatorow do elektrowni wiatrowych gdyz wymagaja one pradu do
generowania pola magnetycznego co powoduje ze taki alternator ma
kiepska sprawnosc przy slabych wiatrach. Zamiast alternatorow zaleca
sie proadnice, gdzie pole magentyczne generuja stale magnesy.
JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/
alternator na wiatr.
Zastanawiałem się (czysto teoretycznie) jak by działał alternator, który
podłączono by nie do silnika, ale do śmigieł na jakimś maszcie. Czy
udałoby się naładować takim wynalazkiem akumulator? Oczywiście to czysta
teoria, ale może ktoś ma pomysł jak zrobić zasilanie (światło ewentualnie
krótkotrwale uzycie jakiegoś narzędzia, wiertarka czy coś takiego) w
garażu. Myslałem o akumulatorach, ale co chwile musiałbym je wozić do
ładowania w domu. Stąd pomysl z alternatorem. w garażu nie mam szans na
podpięcie prądu.
--
WielkaBakteria
----------------------------------------------------------------------------------
Granatowy Renault Scenic II Grand | r.2004 | 1.9 dCi
http://trajan.republika.pl/scenic.jpg
Dwa lata temu spędzałem wakacje na południu Chorwacji w miejscowości
Molunat. Przyjechało tam małżeństwo Niemców Land Roverem "Defender" na
którym był mieszkalny kontener i jeszcze ciągnęli przyczepę z dwoma potężnym
motocyklami BMW. Jeździli tak po świecie i mieli kilka fajnych gadżetów:
baterie słoneczne na dachu, rozsuwany maszt z alternatorem na który
zakładali śmigło gdy wiał wystarczający wiatr, kolektor słoneczny do grzania
wody i podobne usprawnienia. Wypytywałem faceta o ten wiatrak, a on na to,
że w Tunezji stali na krawędzi wydmy i ładowali akumulatory i że prawie
wszędzie nad brzegiem morza jest wystarczająco silny wiatr. To było
oczywiście fabryczne urządzenie i chyba znajdziesz w inetrnecie.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl