kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Nowy regulamin Gadu-Gadu. Pozwole sobie zacytować coś z jednej stronki, oczywiście za zgodą autora wypowiedzi :
Odpowiedz gg na meila w sprawie regulaminu:
Witamy, Z uwagi na zapytania Użytkowników dotyczące nowego regulaminu Gadu-Gadu, w tym w szczególności w odniesieniu do punktu 11 mówiącego o używaniu innych programów służących do łączenia się z siecią Gadu-Gadu, pragniemy przedstawić jednoznaczną interpretację regulaminu firmy Gadu-Gadu w celu rozwiania wątpliwości: Punkt 11 regulaminu nie dotyczy bezpośrednio Użytkowników sieci Gadu-Gadu, lecz firm/przedsiębiorstw/producentów innych programów komputerowych, które bez ustaleń z firmą Gadu-Gadu łączą się z siecią Gadu-Gadu, naruszając w ten sposób zasady bezpieczeństwa w sieci Gadu-Gadu, a także zasady uczciwej konkurencji. Firma Gadu-Gadu nie będzie zatem egzekwować postanowień punktu 11 bezpośrednio od Użytkowników. Mamy nadzieję, że powyższa informacja wyjaśnia ostatecznie i jednoznacznie dyskusyjną część regulaminu. Jeśli jednak nadal masz pytania, prosimy o kontakt. Korzystaj z Gadu-Gadu do woli!
------------------------------------------------ Aha, jeszcze jedno - nie da się ustalić z jakiego komunikatora łączymy się z siecią gg więc możemy być spokojni o swoje nr...
A wiec nie musimy sie martwic o to, ze dostaniemy jakąś karę, podczas łączenia sie z siecią gadu gadu przez komunikator, którego wydawca/producent nie uzgodnił tego z firmą Gadu-Gadu. Żródła wzrostu lub spadku wartości przedsiębiorstwa w Polsce w latach 2007-2008r. Do wzrostu wartości przedsiębiorstwa przyczyna się przede wszystkim realizacja celu przetrwania i rozwoju ilościowego i jakościowego przedsiębiorstwa. Wzrost wartości akcji przedsiębiorstwa umożliwia realizację kolejnych emisji akcji, wzrost ich cen, a także zmniejszenie ryzyka przejęcia spółki przez konkurencję. Do wzrostu wartości przyczynia się także pozytywne postrzeganie przedsiębiorstwa przez klientów, dostawców, media, agencje rządowe, umiejętne połączenie misji organizacji celów strategicznych, strategii i taktyki działania Do czynników kształtujących wartość przedsiębiorstwa należą tzw.nośniki wartości czyli stopa wzrostu przychodów, efektywna stopa podatku dochodowego, rentowność operacyjna sprzedaży, stopa inwestycji w aktywa trwałe i kapitał obrotowy. Nie bez znaczenia dla wartości przedsiębiorstwa jest też sfera zarządzania zasobami ludzkimi. Skuteczny system motywacyjny wpływa na wzrost wydajności pracowników , ich chęć do pracy i zaangażowanie.
Uwarunkowania przy wyznaczaniu wartości przedsiębiorstwa. Wyceny przedsiębiorstwa sporządzane są przez wyspecjalizowanych analityków rozumiejących zagadnienia wartości w ujęciu biznesowym i pracujących w oparciu o międzynarodowe standardy inwestorskie. Wycenienie odbywa się według metod adekwatnych dla danego celu wyceny tj.: transakcyjnego - kupna bądź sprzedaży całości lub części przedsiębiorstwa, lub jego udziałów rozliczeń i sporów między udziałowcami, roszczeń i spraw odszkodowawczych, spraw rozwodowych z uwzględnieniem wpływu wielkości przedsiębiorstwa, stopnia kontroli (pakiety mniejszościowe lub kontrolne), płynności obrotu i stopnia zbywalności akcji lub udziałów przedsiębiorstwa potencjalnych synergii do uzyskania przez inwestora strategicznego. Moim zdaniem główną istotą wyceny przedsiębiorstwa jest podanie jego wartości wyrażonej w określonych jednostkach pieniężnych za pomocą ustalonych ocen, reguł i analiz. Znajduje ona szerokie zastosowanie przy okazji: -zmiany formy prawnej działalności przedsiębiorstwa, -zmiany stosunków użytkowania(leasing, dzierżawa) -wewnętrznymi nieporozumieniami lub rozliczeniami. -łączenia i podziału przedsiębiorstwa
źródła wzrostu lub spadku wartości przedsiębiorstwa w Polsce w latach 2007-2008. Wzrostowi przedsiębiorstwa sprzyjają koncepcja i praktyka zarządzania przedsiębiorstwem wszystkich jego szczeblami. dużą rolę odegrały systemy zarządzania które były skupione na osiągnięciu największej wartości firmy. Ważne jest również zarządzanie zasobami ludzkimi, do którego zalicza się system motywacyjny. Dlatego istotne jest aby funkcjonowały premie długoterminowe. Do wzrostu wartości przedsiębiorstwa mozemy również zaliczyć wykwalifikowane kierownictwo, które świadomie angażuje się w rozwój firmy. Różnego rodzaju programy i szkolenia edukacyjne, które maja na celu przygotować pracowników do efektywniejszej pracy. Wartość firmy wzrasta gdy jest umiejętne połączenie celów strategicznych przedsiębiorstwa z makro i mikroorganizacjami i efektywne połączenie cech jakości i materiałów stanowiących wartość. Wzrost wartości firmy jest najważniejszym celem działąnia. Podejmowanie decyzji strategicznych i operacyjnych w oparciu o kryterium tworzenia wartości oraz ciągłym monitorowaniu, wpływu podejmowanych decyz\ji na wartość przedsiębiorstwa. Istotne jest również powiązanie interesówwłaścicieli i zarządu firmy poprzez wprowadzenie systemu motywacyjnego. System ten jest oparty na wskaźnikachmierzących wartość. Na co składa sie wiele elementów takich jak ustalenie celów, planowanie strategiczne, decyzje operacyjne, system motywacyjny, pomiar rezultatów. Autostrada Santo Domingo - Samana, Dominikana. Autostrada Santo Domingo - Samana
Kontrakt na rozpoczęcie budowy drugiego etapu autostrady miedzy Santo Domingo - Samana, został podpisany wczoraj przez ministra VĂctora Diaz RĂşa z Public Works i reprezentanta przedsiębiorstwa Atlantic Tourism Boulevar, ArmĂn`a Garcia.
Koszt szacowany jest na 103 miliony dolarów amerykańskich.
Autostrada będzie łączyć atlantyckie wybrzeża miast Nagua i Sanchez - Samana oraz Samana Las Terrenas aż do portu lotniczego w Catey i Rincon Molinillos. Autostrada będzie liczyć 123 kilometry. Czas trwania budowy obliczono na dwa lata.
Diaz RĂşa powiedział, że taki układ autostrady Santo Domingo - Samana (północ - południe) obejmie wszystkie turystyczne miejsca północno-wschodniego regionu, zaspokajając potrzeby Samana i turystów, którzy odwiedzają to miejsce.
Przez lata kierowcy domagali się budowy takiej trasy.
źródło:www.dominicantoday.com 3 Grudzień - 7:09 Źródła wzrostu wartości przedsiębiorstwa w Polsce w latach 2007-2008.(Basia Makowska/Analiza ekonomiczna/Pytanie nr2). Do głównych celów przedsiębiorstwa zaliczamy m.in: zysk; wysoka marża handlowa; wzrost sprzedaży; wzrost udziału w rynku; zmniejszenie ryzyka działania; zmniejszanie kosztów handlowych; innowacyjność w zakresie metod prezentacji i sprzedaży towarów; kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy, czyli wzrostu zaufania klientów i innych podmiotów do firmy i jej znaku firmowego.
Wszystkie przedsiębiorstwa znajdujące się na rynku mają swoje cykle życia. Cykle te wyznaczane są migracją wartości. Na fazy zmian wartości mają wpływ następujące czynniki: stopień rozwoju konkurencji; udział w rynku- wielkość sprzedaży; poziom rentowności. W zależności od tych czynników przedsiębiorstwo albo traci albo zyskuje kapitał.
Tworzenie wartoości w przedsiębiorstwie to proces na który składa się: umiejętne połączenie misji organizacji, celów strategicznych oraz strategii i taktyki działania, efektywne połączenie cech jakościowych i ilościowych stanowiących o wartości. Jedną z koncepcji skierowaną na wzrost wartości przedsiębiorstwa jest VBM ( Value Based Managment) czyli Zarządzanie Wartością Firmy. VBM - Value Based Management jest systemem zarządzania przedsiębiorstwem, który koncentruje się na wartości przedsiębiorstwa. Zwiększanie wartości firmy jest jej podstawowym celem istnienia. Trzy kluczowe elementy systemu VBM to tworzenie, mierzenie oraz zarządzanie wartością przedsiębiorstwa. System zarządzania poprzez wartość VBM oparty o metodologię EVA( Ekonomiczna wartość dodana, zwana potocznie EVA to znacznie więcej niż prosty miernik wyników ekonomicznych przedsiębiorstwa, który odzwierciedla jego wartość. EVA stanowi szkielet dla systemu planowania i raportowania finansowego oraz jest kluczowym ogniwem łączącym ekonomiczne wyniki firmy z system premiowym dla wszystkich pracowników, budującym motywację do realizacji założonych przez organizację celów) obejmuje swym zakresem trzy kluczowe obszary. Mierzenie: System planowania i raportowania celów strategicznych i operacyjnych firmy, dostosowany do modelu biznesowego danej organizacji. Decyzje: System oceny wyników pod kątem wartości, umożliwiający pełne monitorowanie sytuacji finansowej firmy w ujęciu ekonomicznym, który jest adekwatny do modelu biznesowego firmy. Integracja: Systemy premiowy oraz komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, które pozwalają na integrację celów właścicieli z celami pracowników poprzez odpowiednią motywację i efektywny przepływ informacji. Rola biznesplanu w zarządzaniu przedsiębiorstwem.. 4. Rola biznesplanu w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Biznesplan to jeden z najważniejszych dokumentów na temat przedsiębiorstwa – jest jego wizytówką. Od dobrze napisanego biznesplanu może zależeć przyszłość firmy. Mając dobrze przygotowany taki dokument, mamy szansę na zrobienie dobrego wrażenia na potencjalnym odbiorcy i zrealizowaniu założonych planów. Dlatego biznesplan powinien zaciekawić, zainteresować i trzymać w napięciu jak dobra powieść przygodowa. Jest pomocny nie tylko przy rozpoczynaniu działalności – pomaga także w zarządzaniu już istniejącym przedsiębiorstwem. W obu przypadkach chodzi o to, aby lepiej przygotować się do dalszej działalności, jak i uzyskać fundusze na nowe inwestycje.
Biznesplan jest swoistą prognozą, ułatwiającą osiągnąć wyznaczony cel, którym jest dla każdego przedsiębiorcy maksymalizacja zysku.
Odpowiednio sporządzony staje się narzędziem, które właściwie użyte pomaga w zarządzaniu firmą. Przygotowanie i sporządzenie biznesplanu może stać się obiektywną informacją na temat faktycznej kondycji firmy i jej pozycji na rynku. Często ujawnia on słabe strony, które ukryte, nie gwarantowały osiągnięcia sukcesu. Lub przeciwnie – ujawnia nowe możliwości rozwoju działalności.
Należy zauważyć, że pomimo dużej wagi zadań spełnianych przez biznesplany opracowywanie ich przez przedsiębiorstwa nie jest jeszcze zjawiskiem powszechnym. Na ogół są one opracowywane tylko wtedy, kiedy sporządzanie ich jest koniecznością, a zwłaszcza: 1. w celu uzyskania zewnętrznych środków na finansowanie istniejącej firmy lub organizację nowych przedsięwzięć – kredyty, dotacje, 2. przed założeniem nowej firmy, 3. podczas łączenia przedsiębiorstw, 4. przy zmianie form własności istniejących przedsiębiorstw. W pierwszym przypadku biznes plan sporządza się przede wszystkim w celu uatrakcyjnienia przedsiębiorstwa w oczach potencjalnych inwestorów i przyciągnięcia z zewnątrz środków potrzebnych na sfinansowanie przedsięwzięć.
Podsumowując: Przemyślany i właściwie przedstawiony biznesplan - choć nie daje 100% gwarancji - to zwiększa szanse na powodzenie przedsięwzięcia i osiągnięcie zamierzonych celów.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|