kaniagostyn *UKS Kania Gostyń
Wycieczka rowerowa. Poleć sobie tak:
Morów w lewo na Iławę
Łączki
Biskupów
Burgrabice
Sławniowice
w Sławniowicach przecinasz granicę i lecisz na Kunetice
pod górę
na skrzyżowaniu na Pisecną lecisz w prawo pod górę, wąską drogą z zakazem dla mechanicznych, dość długo trzeba pompować na górkę przez piękny las
na samej górze masz źródełko jako nagroda I
lecisz z górki dobre kilka minut , mój max speed 65/h, to nagroda II
wyjeżdżasz w wiosce Stara Cervena Voda i lecisz 7km do
Vidnavy, jesz coś i wypijasz piwo nelakoholicke
Stamtąd już przez Kałków Buków do Nysy, całość jakieś 65km, robiłem tę trasę naprawdę wiele razy i można ją modyfikować W tym sezonie mi się nie wiedzie. Czytałem, czytałem i serce mnie bolało! Może jednak będziesz faktycznie "deczko" wyżej nad ziemią latał? Dla mnie najbardziej bolesne w tym całym modelarskim działaniu jest to, kiedy po tylu godz. pracy, model zostaje uszkodzony albo rozbity. Zaraz przychodzi tez refleksja, po co tak głupio zrobiłem ta figure czy innego fikołka. A najgorsze sa te podmuchy, podwiania albo rwanie sie łacznosci. No i jak zwykle trzeba szukac jakiegos kompromisu. Latać wolno, majestatycznie i spokojnie - ryzyko uszkodzenia mniejsze, lub szybko z fikołkami i tuż nad ziemią - ryzyko dużo większe. I tu juz każdy osobiście dokonuje wyboru. Se la żizń, jak mawiali starozytni Indianie
No rwanie łączności już przezywałem a poduchy tym razem zawiniły chyba
latał ma łączce o szerokości 50m otoczoną w tej chwili z 2 stron żytem podmuchy były na wysokości żyta właśnie i w okolicy 3-4 m od niego. N adodatke ta łąda znajduje się 50m od linie 110kV a dokładniej od słupa 50m. Prawdopodobieństwo zakłuceń duże bo zaśmiecoony izolator mozę delikatnie przewodzić i siać w eterze
PS. ide latać odbudowanym SPEEDEM Jakie kupic opony?. No to muszę kupić nowe opony. Czytam sobie różne opowieści reklamowe i zastanawia mnie coś takiego:
Hutchinson Fusion Team Series - Lampre i
Hutchinson Fusion2
to opony odporne na przebicia ,mają przedłużoną żywotność (od 5000 do 7500km), a dzięki twardemu środkowi"mają bardzo dobrą nośność
haczinsony sa uwazane za bardzo miekkie laczki i bardzo podatne na przebicia, a w szczegolnosci najwyzsze modele (od top speed w gore).
cena tez srednio zacheca.
Jakie kupic opony?.
haczinsony sa uwazane za bardzo miekkie laczki i bardzo podatne na przebicia, a w szczegolnosci najwyzsze modele (od top speed w gore).
cena tez srednio zacheca.
dobrze Ci sie jezdzilo na tych krylionach?
Ja w tym sezonie jeździłem na hutchinsonach top speed, zrobiłem na nich ponad 10 000km i na przedniej jeszcze jeżdże, a tylna na trenażer. Na częste przebicia nie narzekam, kapcia złapałem może ze 2 razy Honda SFX Sport "Pszczoła". Do czasu,po za tym ja mam obcięty błotnik ,kierunki na ledach,większe laczki,Obszyte siedzenie i jest pomalowana na nowo prócz boczków i wiele innych szczególów Takiej samej ,identycznej już nie ma nigdzie ;] Dodam takiego UP'a że po 29ątym Lipca po powrocie z Wakacji ,zakładam Polini Speed Control i oczekuje już na paczke z modułem od P.Mielocha.Kierownica na jesień powinna być. speed aero. A czy w tym pierwszym speed'e montowałeś podwozie??
Mam troche obaw co do montowania podwozia bo zbytnio nie mam warunków na łączce do lądowania z podwoziem. Yamaha Aerox / MBK Nitro bY SZczUPly. i ten helmet xD i ten wyregulowany speed ;D
przeslij filmik pt: " jak sie pli laczka " ;pp De Havilland Mosquito - JR Models. Żeby nie było, że tylko offtopuję i doglądam trawki na naszej łączce, ku własnej mobilizacji zamieszczam ten wątek. Postaram się w nim opisać budowę modelu De Havilland Mosquito z JR Models, który pozyskałem od naszego forumowego kolegi - Jurka.
Inspiracją do zakupu modelu jest ten model: Mitchel Roberta
Model ten kiedyś przywiozłem Robertowi i z bólem serca mu przekazałem. Ale w przeciwieństwie do niego nie mam żadnych ambicji makietowych - chcę zbudować dobrze wyglądający i latający model. Zresztą ja nie umiem jak Robert
Zestaw wygląda tak:
Rozpiętość 1250mm, ciężar do lotu według producenta 1220-1280g przy napędzie dwoma silnikami Speed 400 bezpośrednio i pakietem 7 cel Ni-Cd 1/2SC.
A tak wygląda planowany bilans wagowy:
kadłub_______________393g
skrzydła_______________90g [obie połówki dokładnie po 45g]
usterzenie_____________32g
drobiazgi______________72g
silniki________________114g [przymiarka do lekkich silników]
regle _________________54g [18A]
serwa_________________36g [3 szt. HS-65HB]
serwa podwozia_________38g [2xHS-82MG]
pakiet________________210g [Polyquest 2500mAh 3S - w zależności od wyważenia]
odbiornik______________20g
podwozie______________56g [robart mechniczne]
zwalniacz serwa _________4g [do podwozia]
zewnętrzny BEC________15g
koła__________________70g
kołpaki________________56g [Ray 45mm]
śmigła_________________34g [APC 8x6]
RAZEM_______________1294g
Jak widać, mimo lżejszych silników i pakietu niż przewidział producent waga będzie przekroczona - podejrzewam, że minimum 200g.
Wobec 1500g do lotu potrzeba dla modelu szybkiego samolotu myśliwskiego ok. 300W dostarczanych na śmigło. Zakładając optymistycznie 80% sprawność potrzebuję napędu ok. 380W czyli 190W na silnik. Przy pakiecie 3s daje to ok. 18A na silnik i prawie 40A z pakietu. W mojej opinii model będzie nieźle latać już od 60% tych wartości. Nawiasem mówiąc to wyliczenie wskazuje, żę pewnie będzie trzeba użyć cięższych silników - 67g.
Najbliższe działania to wymyślenie jakie silniki wybrać oraz konstrukcja mocowania podwozia. Najbardziej obawiam się cięcia gondoli - zawsze mam kłopot, żeby to równo i ładnie zrobić. Na pewno wykonam "zapasowe" kopie fragmentów gondoli, w celu zrobienia klap podwozia.
Planowane malowanie - któregoś z polskich dywizjonów, elementy balsowe będą pokryte japonką i malowane.
Z racji wyjazdu, następna relacja pewnie po 20 lipca.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshirli.pev.pl
|
|
|